250 diselin vauhtipyörä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Keijo11
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 04.09.2011 15:11

250 diselin vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja Keijo11 »

joo elikkä mulla on tollanen 124 250d farkku. vauhtipyörästä tippu massat. uus maksas veholla jtn 1000e luokkaa. onko kellään tietoo käykö muista mootoreista tuo vauhtipyörä tai onko kellään myydä kyseistä vauhtipyörää?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 250 diselin vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eikös massalimppu ole lyhyt akselinen vaihdelaatikon akseli ja kiinteällä limpulla pitkäakselinen.Vaihteiston pääakselin kaiketi voi vaihtaa.Ja vauhtipyörän myös.
Katselepa ja laita kyselyä myydään/ostetaan
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 250 diselin vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

atlas kirjoitti:Eikös massalimppu ole lyhyt akselinen vaihdelaatikon akseli ja kiinteällä limpulla pitkäakselinen.Vaihteiston pääakselin kaiketi voi vaihtaa.Ja vauhtipyörän myös.
Katselepa ja laita kyselyä myydään/ostetaan
Mulla ois ny lyhytakselinen laatikko levällään ja ois tarkoitus vaihtaa pitkäakseliseen lyhytakseli. Oiskohan kellään nyt nopeeta tietoo miten se tapahtuu helpoiten! Nyt on kiire!!!!
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 250 diselin vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Keijo11 kirjoitti:joo elikkä mulla on tollanen 124 250d farkku. vauhtipyörästä tippu massat. uus maksas veholla jtn 1000e luokkaa. onko kellään tietoo käykö muista mootoreista tuo vauhtipyörä tai onko kellään myydä kyseistä vauhtipyörää?
jos omalle kohalle sattuis moinen, niin alkaisin vakavasti harkitteen kaksoismassa vauhtiksen hitsausta, tai niittausta tms. yhdeks limpuks. loppuis ne kaksoismassan murheet. ainakin audi puolella ihan toteutettavissa oleva toimenpide ja monsati suoritettukkin toimenpide viriviri vehkeissä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 250 diselin vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Akselin pystyi vaihtamaan. Vähän kun ajatteli niin sai helposti nykäistyä vanhan pois ja uuden tilalle. Mutta tuo kaksoismassa vauhtis tarttis kyllä itelläkin hieman modailla. Havaittavissa pientä jurnutusta isoilla vaihteilla väännättäessä. Onko 300d:ssä suoraan käypänen vauhtipyörä 228mm kytkimelle ja ilman kaksoismassaa? Vois olla helpompi pultata suoraan valmis paketti paikalleen, kuin alkaa hitsaamaan ja tasapainottamaan vanhaa kaksoismassaa.
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: 250 diselin vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja BTriker »

300D:n kiinteä vauhtipyörä käy 228mm:n levylle.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Vastaa Viestiin