W211 tuning

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
SoFro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Pe 12.09.2003 17:14
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja SoFro »

Kuva
Kuva
Kuva
Vanteet: Mandrus Emil 8,5" 19" ET32
Renkaat: 225/35-19
Alusta: Todennäköisesti taksimallin jouset, ehkä classic-jouset.
MB E250CDI W212 4matic avantgarde 2013(facelift)
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
kertsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 11.08.2011 13:55

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja kertsi »

Moi kaikki. Mistäköhän löytäisi 190 vm-89 malliin Etupuskureita ja takapuskureita?
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Täältä saa apuja W211 koriin. W201 koriin on oma topic. Vai ajattelitko laittaa W211 korin puskurit W201 koriin? :D
kertsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 11.08.2011 13:55

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja kertsi »

Oho :D Tuli pien lukivirhe =)
Henq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 20.03.2011 14:26

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Henq »

Mitenkäs lähtee w211 vaihdekepin nuppi irti kun pitäis tuo pussi vaihtaa? Kyseessä siis manuaaliloota.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Henq kirjoitti:Mitenkäs lähtee w211 vaihdekepin nuppi irti kun pitäis tuo pussi vaihtaa? Kyseessä siis manuaaliloota.
Pussi on kiinni vain sellaisilla muovikynsillä siinä keskikonsolissa. Lähtee irti kun kampeaa sivuilta. Sen jälkeen näkeekin miten nuppi lähtee kepistä irti. Mutta pussi ja nuppi ovat mielestäni yhtä puuta eli pelkän pussin vaihto vaatii varmaan jonkunnäköistä puuhastelua.
speedxx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 10.03.2011 01:06

Viesti Kirjoittaja speedxx »

Tahtoo renkaat kulutella liikaa sisäpuolelta, mikä ei madalluksen jälkeen tietenkään yllätyksenä tullut. Onkos joku koittanut lyhentää takatukivarsia tai kikkailla jotain muuta tämän ongelman korjaamiseksi? Entäs etupäässä? Sinnehän sai ne ''lovetut'' säätöpultit joilla pystyi hieman ongelmaa oikaista, mutta ei täysin. Toinen ongelma on erittäin häiritsevä renkaista kuuluva ''vonkuminen'', renkaat ovat halvat nangangit (varmasti vähintään osasyy) edessä 225/35 ja takana 265/30. Mutta voiko ääniongelman syynä olla tämä ''syrjällään'' kulkeminen tai se että renkaissa oleva merkki jonka kuuluisi olla venttiilin kohdalla, on noin 90 astetta pielessä. Ihmetyttää vain kun samassa tilauksessa tuli naapurille samanmerkkiset ja malliset 245/40 renkaat eivätkä ne ole yhtään äänekkäät.
Avatar
Zale
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Su 07.08.2011 22:25
Paikkakunta: Tampere

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Zale »

tn62634 kirjoitti:Pussi on kiinni vain sellaisilla muovikynsillä siinä keskikonsolissa. Lähtee irti kun kampeaa sivuilta. Sen jälkeen näkeekin miten nuppi lähtee kepistä irti. Mutta pussi ja nuppi ovat mielestäni yhtä puuta eli pelkän pussin vaihto vaatii varmaan jonkunnäköistä puuhastelua.
Tässä oli puhe manuaalivaihteisesta. Entä automaattivaihteisessa versiossa, kuuluuko siinäkin pussi osaksi nuppia tai vaihdekeppiä tai muuta kokonaisuutta? Pitäisi vaihtaa nykyisen repeytyneen tilalle ehjä pussi. Mutta pussiako ei voi yksinään irrotella ja ostaa esimerkiksi uutta varaosapussia vaan tilalle?
W211 E200CDI (2008)
Ex: S202 C220D (1997)
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re:

Viesti Kirjoittaja Tomp »

speedxx kirjoitti:Tahtoo renkaat kulutella liikaa sisäpuolelta, mikä ei madalluksen jälkeen tietenkään yllätyksenä tullut. Onkos joku koittanut lyhentää takatukivarsia tai kikkailla jotain muuta tämän ongelman korjaamiseksi? Entäs etupäässä? Sinnehän sai ne ''lovetut'' säätöpultit joilla pystyi hieman ongelmaa oikaista, mutta ei täysin. Toinen ongelma on erittäin häiritsevä renkaista kuuluva ''vonkuminen'', renkaat ovat halvat nangangit (varmasti vähintään osasyy) edessä 225/35 ja takana 265/30. Mutta voiko ääniongelman syynä olla tämä ''syrjällään'' kulkeminen tai se että renkaissa oleva merkki jonka kuuluisi olla venttiilin kohdalla, on noin 90 astetta pielessä. Ihmetyttää vain kun samassa tilauksessa tuli naapurille samanmerkkiset ja malliset 245/40 renkaat eivätkä ne ole yhtään äänekkäät.
Tässäkin topicissa käsitelty noita aurauskulmia, madallusta ja tukivarsia, moneenkin kertaan. Luetta taaksepäin niin selviää. Taakse saatavina epäkeskopulitit tai ylätukivarret säädettävää mallia.

Itsellä sama v***n vonkuminen noissa eturenkaissa. Nexenit 235/35 R19. Lähinnä 60 vauhdissa, muissa nopeuksissa aika hiljaiset.
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

Zale kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Pussi on kiinni vain sellaisilla muovikynsillä siinä keskikonsolissa. Lähtee irti kun kampeaa sivuilta. Sen jälkeen näkeekin miten nuppi lähtee kepistä irti. Mutta pussi ja nuppi ovat mielestäni yhtä puuta eli pelkän pussin vaihto vaatii varmaan jonkunnäköistä puuhastelua.
Tässä oli puhe manuaalivaihteisesta. Entä automaattivaihteisessa versiossa, kuuluuko siinäkin pussi osaksi nuppia tai vaihdekeppiä tai muuta kokonaisuutta? Pitäisi vaihtaa nykyisen repeytyneen tilalle ehjä pussi. Mutta pussiako ei voi yksinään irrotella ja ostaa esimerkiksi uutta varaosapussia vaan tilalle?
Siellä on sellainen karhennettu "rinkula" näet se kun nostat pussin ylös ja kierrät sitä "rinkulaa" muistaakseni vasta päivään, kun se on loksaahtanut niin nyppäät rajusti ylöspäin nupista. :shock:

Omasta nupistani maksoin 80€ kallis kun mikä.. sen pussin saa siihen kiinni helpostikkin se nuppi purkaantuu muistaakseni jopa 4 osaaan :roll:
ON kalustoa jos jonkin laista..
Avatar
Zale
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Su 07.08.2011 22:25
Paikkakunta: Tampere

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Zale »

ClubKRP kirjoitti:Omasta nupistani maksoin 80€ kallis kun mikä.. sen pussin saa siihen kiinni helpostikkin se nuppi purkaantuu muistaakseni jopa 4 osaaan :roll:
Kiitos tiedosta. Tyyris on nuppi. Täytyy yrittää jostain keksiä se pussi siihen, jos ei muuten, niin teettää ammattilaisella vaikka nahasta.
W211 E200CDI (2008)
Ex: S202 C220D (1997)
speedxx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 10.03.2011 01:06

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja speedxx »

Tomp kirjoitti: Tässäkin topicissa käsitelty noita aurauskulmia, madallusta ja tukivarsia, moneenkin kertaan. Luetta taaksepäin niin selviää. Taakse saatavina epäkeskopulitit tai ylätukivarret säädettävää mallia.

Itsellä sama v***n vonkuminen noissa eturenkaissa. Nexenit 235/35 R19. Lähinnä 60 vauhdissa, muissa nopeuksissa aika hiljaiset.
No täytyypäs vielä selailla. Itsellä tuo vonkuminen alkaa kun vauhti ylittää 15km/h ja loppuu vasta 140km/h, tuon nopeuden ylittyessä autosta tulee hiljainen :O
Avatar
jölli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Pe 29.04.2011 16:15
Paikkakunta: kiuruvesi

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja jölli »

Itsellä on konin sport kit -40mm ja voin suositella.mukava ajaa.auto on sopivan matala.maksoi n.850€
Iskareissa jäykkyyssäätö
speedxx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 10.03.2011 01:06

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja speedxx »

Onko kukaan koittanut laittaa noita epäkeskopultteja? Saakohan niitä aivan varaosina vai mistä mahtaisi löytyä? :) Huomasimpas tässä myös että nyt kun alkaa olla asfaltti kohtalaisen kylmä niin on renkaat hiljaiset.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Tomp »

KMAC valmistaa epäkeskoja. Googlettamalla löytyy.
jones50
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 26.05.2011 17:58

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja jones50 »

W211 elegans alustaan Eibach -30/35mm madallusjouset. Käykö tuo vakio iskari noin ujoon pudotukseen?
T:Jone
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Joskus olen lukenut, että kun vaihtaa jouset ja jättää vakiot iskarit, iskarit saattaa korkata. Syy johtuu siitä, että alkuperäisillä jousilla iskarin liikerata on ollut normaali. Nyt kun alustaa tiputetaan, luonnollisesti iskarinkin sisäosat alkaa liikkumaan eri kohdassa. Silloin siihen vanhaan liikerataan on tullut "kuluma/ura", madalluksen jälkeen sisäosat alkaa tökkimään siihen "uraan" ja korkkaa.
TKoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 22.09.2010 23:59

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja TKoo »

speedxx kirjoitti:
Tomp kirjoitti: Tässäkin topicissa käsitelty noita aurauskulmia, madallusta ja tukivarsia, moneenkin kertaan. Luetta taaksepäin niin selviää. Taakse saatavina epäkeskopulitit tai ylätukivarret säädettävää mallia.

Itsellä sama v***n vonkuminen noissa eturenkaissa. Nexenit 235/35 R19. Lähinnä 60 vauhdissa, muissa nopeuksissa aika hiljaiset.
No täytyypäs vielä selailla. Itsellä tuo vonkuminen alkaa kun vauhti ylittää 15km/h ja loppuu vasta 140km/h, tuon nopeuden ylittyessä autosta tulee hiljainen :O
Samaa vonkumis ongelmaa täällä Nankangeilla, kokona 245/35-19. Pahimmillaan juuri tuossa 60-kympin vauhdissa, mutta todella kova ääniset muutenkin. Alustana vakio airmatic eli taitaa vika olla renkaissa, eikä pyöräkulmissa.
ML 55 AMG -02
W210 430 Avantgarde -98
Mazda 626 2.0 SDX HT coupe -82 (mr projekti)
Ex. S211 320 CDI 7-G -06
jones50
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 26.05.2011 17:58

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja jones50 »

Tomp kirjoitti:Joskus olen lukenut, että kun vaihtaa jouset ja jättää vakiot iskarit, iskarit saattaa korkata. Syy johtuu siitä, että alkuperäisillä jousilla iskarin liikerata on ollut normaali. Nyt kun alustaa tiputetaan, luonnollisesti iskarinkin sisäosat alkaa liikkumaan eri kohdassa. Silloin siihen vanhaan liikerataan on tullut "kuluma/ura", madalluksen jälkeen sisäosat alkaa tökkimään siihen "uraan" ja korkkaa.
Jep. Iskarit tuntuu hyviltä , ajettu vasta 63 tuhatta. Vanhathan ne on, ehkei kovin "kuluneet"?
Mitähän iskaria,lyhyempää suosittelisit? Mielummin pehmeää kuin kisaiskaria. Renkaiksi tulee
aikanaan 245/40/18 ja tarkoitus olisi säilyttää "mukavuus".
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Tomp »

jones50 kirjoitti: Mitähän iskaria,lyhyempää suosittelisit? Mielummin pehmeää kuin kisaiskaria. Renkaiksi tulee
aikanaan 245/40/18 ja tarkoitus olisi säilyttää "mukavuus".
En suosittele mitään, kun ei ole tietoa. Yhtään iskaria en ole autoihin vaihtanut. Itsellä ilmajousitus niin hankala antaa neuvoja ja kokemuksia. Muutamia tätäkin aihetta seuranneella on kyllä normaalit iskarit jotka ovat niitä vaihtaneet. Luultavasti luettuaan myös antaa vinkkejä. Toki tätä keskustelua selaessa taaksepäin löytyy kyllä keskustelua jo vaihdetuista alustasarjoista.
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Gate »

Mites,
Meneekö 211 tälläset 7.5x17 jako: 5x112 ET: 35 vanteet?

http://www.vannetukku.fi/zanardi-p-13022.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jotenkin kummasti miellyttää omaa silmää. Tulee autoon joka on hopea, mutta panorama, konepellin ritilä ja grilli ovat mustia. Jotain jatkumoa haussa. :wtf:
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
SoFro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Pe 12.09.2003 17:14
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja SoFro »

TKoo kirjoitti:
speedxx kirjoitti:
Tomp kirjoitti: Tässäkin topicissa käsitelty noita aurauskulmia, madallusta ja tukivarsia, moneenkin kertaan. Luetta taaksepäin niin selviää. Taakse saatavina epäkeskopulitit tai ylätukivarret säädettävää mallia.

Itsellä sama v***n vonkuminen noissa eturenkaissa. Nexenit 235/35 R19. Lähinnä 60 vauhdissa, muissa nopeuksissa aika hiljaiset.
No täytyypäs vielä selailla. Itsellä tuo vonkuminen alkaa kun vauhti ylittää 15km/h ja loppuu vasta 140km/h, tuon nopeuden ylittyessä autosta tulee hiljainen :O
Samaa vonkumis ongelmaa täällä Nankangeilla, kokona 245/35-19. Pahimmillaan juuri tuossa 60-kympin vauhdissa, mutta todella kova ääniset muutenkin. Alustana vakio airmatic eli taitaa vika olla renkaissa, eikä pyöräkulmissa.
Renkaista kiinni, itsellä myös vakioalusta ja nankangit vonkuu.
MB E250CDI W212 4matic avantgarde 2013(facelift)
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
XV70D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 30.09.2010 21:59

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja XV70D »

Kuinka alas takapään voi pudottaa ennenkuin tarvii säätötankoja. Nyt vähän lipsahti aika alas.. 34cm kaaresta mitattuna sport1 asennossa.

edit. Niin, ja sport2 asennossa 32,5cm...
Viimeksi muokannut XV70D, Ti 13.09.2011 13:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W211 E320cdi V6
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Tomp »

XV70D kirjoitti:Kuinka alas takapään voi pudottaa ennenkuin tarvii säätötankoja. Nyt vähän lipsahti aika alas.. 34cm kaaresta mitattuna sport1 asennossa.
Mulla tais olla joku 31-33 cm, en muista enää, jossakin sen kirjoittanutkin. Ilman säätötankoja menee yhdet kumit kesässä, toki toi 800Nm voi vaikuttaa kans. Olisi kans tarkoitus hankkia ne säätötangot, jäänyt aina vain...hinta lienee syy.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Gate kirjoitti:Mites,
Meneekö 211 tälläset 7.5x17 jako: 5x112 ET: 35 vanteet?
todennäköisesti, leveemmät saa olla. esim 8-8,5
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Gate »

Tomp kirjoitti:
Gate kirjoitti:Mites,
Meneekö 211 tälläset 7.5x17 jako: 5x112 ET: 35 vanteet?
todennäköisesti, leveemmät saa olla. esim 8-8,5
Kiitos tästä. Vielä yksi kysymys. Pystyykö konepeltiä säätämään jotenkin? Tarkoitus nostaa tuulilasin kohdalta niin, että menisi valojen kohdalta alemmaksi. Autossa oli joku tarvike maski (cl tjs.) joka oli isompi kuin orkkis. Mietin että onko sitä hinattu jollain tyylillä ylöspäin keulasta. Ero konepellin ja valojen välillä ei ole iso, mutta ottaa silmään.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Valojen umpioita pystyy säätämään. En millään nyt muista tarkkaan niitä ruuveja. Mutta joku 3kpl niitä tais olla. Umpioiden kiinnikkeissä ne säätöruuvit on.
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Gate »

Tuo käy järkeen. Pitää tutkata kunhan saa vähän vapaata.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
speedxx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 10.03.2011 01:06

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja speedxx »

Kesärenkaat kesti nykyisillä campeerisäädöillä 10tkm ja eilen jo sitten laittelin nastat alle. Tästä viisaampana laitoin tänään tilaukseen nuo Mb Artsin valmistamat ''campeerin säätötangot takapäähän'' hintaa tuli sen 580usd+50usd shipping, eli reipas 460€. Voin laitella asennuskuvia kunhan palikat saan ja ehkä jossain vaiheessa käyttökokemuksiakin, mikäli jollain muullakin on nämä harkinnassa :)
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Tomp »

speedxx kirjoitti:K laitoin tänään tilaukseen nuo Mb Artsin valmistamat ''campeerin säätötangot takapäähän'' hintaa tuli sen 580usd+50usd shipping, eli reipas 460€. Voin laitella asennuskuvia kunhan palikat saan ja ehkä jossain vaiheessa käyttökokemuksiakin, mikäli jollain muullakin on nämä harkinnassa :)
Joko osat tullut? laitatko linkkiä mistä tilasit? Näkis kuvan millaset tilaamasi ovat. Onko airmatic sulla?
Vastaa Viestiin