Henq kirjoitti:Mitenkäs lähtee w211 vaihdekepin nuppi irti kun pitäis tuo pussi vaihtaa? Kyseessä siis manuaaliloota.
Pussi on kiinni vain sellaisilla muovikynsillä siinä keskikonsolissa. Lähtee irti kun kampeaa sivuilta. Sen jälkeen näkeekin miten nuppi lähtee kepistä irti. Mutta pussi ja nuppi ovat mielestäni yhtä puuta eli pelkän pussin vaihto vaatii varmaan jonkunnäköistä puuhastelua.
Tahtoo renkaat kulutella liikaa sisäpuolelta, mikä ei madalluksen jälkeen tietenkään yllätyksenä tullut. Onkos joku koittanut lyhentää takatukivarsia tai kikkailla jotain muuta tämän ongelman korjaamiseksi? Entäs etupäässä? Sinnehän sai ne ''lovetut'' säätöpultit joilla pystyi hieman ongelmaa oikaista, mutta ei täysin. Toinen ongelma on erittäin häiritsevä renkaista kuuluva ''vonkuminen'', renkaat ovat halvat nangangit (varmasti vähintään osasyy) edessä 225/35 ja takana 265/30. Mutta voiko ääniongelman syynä olla tämä ''syrjällään'' kulkeminen tai se että renkaissa oleva merkki jonka kuuluisi olla venttiilin kohdalla, on noin 90 astetta pielessä. Ihmetyttää vain kun samassa tilauksessa tuli naapurille samanmerkkiset ja malliset 245/40 renkaat eivätkä ne ole yhtään äänekkäät.
tn62634 kirjoitti:Pussi on kiinni vain sellaisilla muovikynsillä siinä keskikonsolissa. Lähtee irti kun kampeaa sivuilta. Sen jälkeen näkeekin miten nuppi lähtee kepistä irti. Mutta pussi ja nuppi ovat mielestäni yhtä puuta eli pelkän pussin vaihto vaatii varmaan jonkunnäköistä puuhastelua.
Tässä oli puhe manuaalivaihteisesta. Entä automaattivaihteisessa versiossa, kuuluuko siinäkin pussi osaksi nuppia tai vaihdekeppiä tai muuta kokonaisuutta? Pitäisi vaihtaa nykyisen repeytyneen tilalle ehjä pussi. Mutta pussiako ei voi yksinään irrotella ja ostaa esimerkiksi uutta varaosapussia vaan tilalle?
speedxx kirjoitti:Tahtoo renkaat kulutella liikaa sisäpuolelta, mikä ei madalluksen jälkeen tietenkään yllätyksenä tullut. Onkos joku koittanut lyhentää takatukivarsia tai kikkailla jotain muuta tämän ongelman korjaamiseksi? Entäs etupäässä? Sinnehän sai ne ''lovetut'' säätöpultit joilla pystyi hieman ongelmaa oikaista, mutta ei täysin. Toinen ongelma on erittäin häiritsevä renkaista kuuluva ''vonkuminen'', renkaat ovat halvat nangangit (varmasti vähintään osasyy) edessä 225/35 ja takana 265/30. Mutta voiko ääniongelman syynä olla tämä ''syrjällään'' kulkeminen tai se että renkaissa oleva merkki jonka kuuluisi olla venttiilin kohdalla, on noin 90 astetta pielessä. Ihmetyttää vain kun samassa tilauksessa tuli naapurille samanmerkkiset ja malliset 245/40 renkaat eivätkä ne ole yhtään äänekkäät.
Tässäkin topicissa käsitelty noita aurauskulmia, madallusta ja tukivarsia, moneenkin kertaan. Luetta taaksepäin niin selviää. Taakse saatavina epäkeskopulitit tai ylätukivarret säädettävää mallia.
Itsellä sama v***n vonkuminen noissa eturenkaissa. Nexenit 235/35 R19. Lähinnä 60 vauhdissa, muissa nopeuksissa aika hiljaiset.
tn62634 kirjoitti:Pussi on kiinni vain sellaisilla muovikynsillä siinä keskikonsolissa. Lähtee irti kun kampeaa sivuilta. Sen jälkeen näkeekin miten nuppi lähtee kepistä irti. Mutta pussi ja nuppi ovat mielestäni yhtä puuta eli pelkän pussin vaihto vaatii varmaan jonkunnäköistä puuhastelua.
Tässä oli puhe manuaalivaihteisesta. Entä automaattivaihteisessa versiossa, kuuluuko siinäkin pussi osaksi nuppia tai vaihdekeppiä tai muuta kokonaisuutta? Pitäisi vaihtaa nykyisen repeytyneen tilalle ehjä pussi. Mutta pussiako ei voi yksinään irrotella ja ostaa esimerkiksi uutta varaosapussia vaan tilalle?
Siellä on sellainen karhennettu "rinkula" näet se kun nostat pussin ylös ja kierrät sitä "rinkulaa" muistaakseni vasta päivään, kun se on loksaahtanut niin nyppäät rajusti ylöspäin nupista.
Omasta nupistani maksoin 80€ kallis kun mikä.. sen pussin saa siihen kiinni helpostikkin se nuppi purkaantuu muistaakseni jopa 4 osaaan
ClubKRP kirjoitti:Omasta nupistani maksoin 80€ kallis kun mikä.. sen pussin saa siihen kiinni helpostikkin se nuppi purkaantuu muistaakseni jopa 4 osaaan
Kiitos tiedosta. Tyyris on nuppi. Täytyy yrittää jostain keksiä se pussi siihen, jos ei muuten, niin teettää ammattilaisella vaikka nahasta.
Tomp kirjoitti:
Tässäkin topicissa käsitelty noita aurauskulmia, madallusta ja tukivarsia, moneenkin kertaan. Luetta taaksepäin niin selviää. Taakse saatavina epäkeskopulitit tai ylätukivarret säädettävää mallia.
Itsellä sama v***n vonkuminen noissa eturenkaissa. Nexenit 235/35 R19. Lähinnä 60 vauhdissa, muissa nopeuksissa aika hiljaiset.
No täytyypäs vielä selailla. Itsellä tuo vonkuminen alkaa kun vauhti ylittää 15km/h ja loppuu vasta 140km/h, tuon nopeuden ylittyessä autosta tulee hiljainen :O
Onko kukaan koittanut laittaa noita epäkeskopultteja? Saakohan niitä aivan varaosina vai mistä mahtaisi löytyä? Huomasimpas tässä myös että nyt kun alkaa olla asfaltti kohtalaisen kylmä niin on renkaat hiljaiset.
Joskus olen lukenut, että kun vaihtaa jouset ja jättää vakiot iskarit, iskarit saattaa korkata. Syy johtuu siitä, että alkuperäisillä jousilla iskarin liikerata on ollut normaali. Nyt kun alustaa tiputetaan, luonnollisesti iskarinkin sisäosat alkaa liikkumaan eri kohdassa. Silloin siihen vanhaan liikerataan on tullut "kuluma/ura", madalluksen jälkeen sisäosat alkaa tökkimään siihen "uraan" ja korkkaa.
Tomp kirjoitti:
Tässäkin topicissa käsitelty noita aurauskulmia, madallusta ja tukivarsia, moneenkin kertaan. Luetta taaksepäin niin selviää. Taakse saatavina epäkeskopulitit tai ylätukivarret säädettävää mallia.
Itsellä sama v***n vonkuminen noissa eturenkaissa. Nexenit 235/35 R19. Lähinnä 60 vauhdissa, muissa nopeuksissa aika hiljaiset.
No täytyypäs vielä selailla. Itsellä tuo vonkuminen alkaa kun vauhti ylittää 15km/h ja loppuu vasta 140km/h, tuon nopeuden ylittyessä autosta tulee hiljainen :O
Samaa vonkumis ongelmaa täällä Nankangeilla, kokona 245/35-19. Pahimmillaan juuri tuossa 60-kympin vauhdissa, mutta todella kova ääniset muutenkin. Alustana vakio airmatic eli taitaa vika olla renkaissa, eikä pyöräkulmissa.
Tomp kirjoitti:Joskus olen lukenut, että kun vaihtaa jouset ja jättää vakiot iskarit, iskarit saattaa korkata. Syy johtuu siitä, että alkuperäisillä jousilla iskarin liikerata on ollut normaali. Nyt kun alustaa tiputetaan, luonnollisesti iskarinkin sisäosat alkaa liikkumaan eri kohdassa. Silloin siihen vanhaan liikerataan on tullut "kuluma/ura", madalluksen jälkeen sisäosat alkaa tökkimään siihen "uraan" ja korkkaa.
Jep. Iskarit tuntuu hyviltä , ajettu vasta 63 tuhatta. Vanhathan ne on, ehkei kovin "kuluneet"?
Mitähän iskaria,lyhyempää suosittelisit? Mielummin pehmeää kuin kisaiskaria. Renkaiksi tulee
aikanaan 245/40/18 ja tarkoitus olisi säilyttää "mukavuus".
jones50 kirjoitti:
Mitähän iskaria,lyhyempää suosittelisit? Mielummin pehmeää kuin kisaiskaria. Renkaiksi tulee
aikanaan 245/40/18 ja tarkoitus olisi säilyttää "mukavuus".
En suosittele mitään, kun ei ole tietoa. Yhtään iskaria en ole autoihin vaihtanut. Itsellä ilmajousitus niin hankala antaa neuvoja ja kokemuksia. Muutamia tätäkin aihetta seuranneella on kyllä normaalit iskarit jotka ovat niitä vaihtaneet. Luultavasti luettuaan myös antaa vinkkejä. Toki tätä keskustelua selaessa taaksepäin löytyy kyllä keskustelua jo vaihdetuista alustasarjoista.
Tomp kirjoitti:
Tässäkin topicissa käsitelty noita aurauskulmia, madallusta ja tukivarsia, moneenkin kertaan. Luetta taaksepäin niin selviää. Taakse saatavina epäkeskopulitit tai ylätukivarret säädettävää mallia.
Itsellä sama v***n vonkuminen noissa eturenkaissa. Nexenit 235/35 R19. Lähinnä 60 vauhdissa, muissa nopeuksissa aika hiljaiset.
No täytyypäs vielä selailla. Itsellä tuo vonkuminen alkaa kun vauhti ylittää 15km/h ja loppuu vasta 140km/h, tuon nopeuden ylittyessä autosta tulee hiljainen :O
Samaa vonkumis ongelmaa täällä Nankangeilla, kokona 245/35-19. Pahimmillaan juuri tuossa 60-kympin vauhdissa, mutta todella kova ääniset muutenkin. Alustana vakio airmatic eli taitaa vika olla renkaissa, eikä pyöräkulmissa.
Renkaista kiinni, itsellä myös vakioalusta ja nankangit vonkuu.
XV70D kirjoitti:Kuinka alas takapään voi pudottaa ennenkuin tarvii säätötankoja. Nyt vähän lipsahti aika alas.. 34cm kaaresta mitattuna sport1 asennossa.
Mulla tais olla joku 31-33 cm, en muista enää, jossakin sen kirjoittanutkin. Ilman säätötankoja menee yhdet kumit kesässä, toki toi 800Nm voi vaikuttaa kans. Olisi kans tarkoitus hankkia ne säätötangot, jäänyt aina vain...hinta lienee syy.
Kiitos tästä. Vielä yksi kysymys. Pystyykö konepeltiä säätämään jotenkin? Tarkoitus nostaa tuulilasin kohdalta niin, että menisi valojen kohdalta alemmaksi. Autossa oli joku tarvike maski (cl tjs.) joka oli isompi kuin orkkis. Mietin että onko sitä hinattu jollain tyylillä ylöspäin keulasta. Ero konepellin ja valojen välillä ei ole iso, mutta ottaa silmään.
Valojen umpioita pystyy säätämään. En millään nyt muista tarkkaan niitä ruuveja. Mutta joku 3kpl niitä tais olla. Umpioiden kiinnikkeissä ne säätöruuvit on.
Kesärenkaat kesti nykyisillä campeerisäädöillä 10tkm ja eilen jo sitten laittelin nastat alle. Tästä viisaampana laitoin tänään tilaukseen nuo Mb Artsin valmistamat ''campeerin säätötangot takapäähän'' hintaa tuli sen 580usd+50usd shipping, eli reipas 460€. Voin laitella asennuskuvia kunhan palikat saan ja ehkä jossain vaiheessa käyttökokemuksiakin, mikäli jollain muullakin on nämä harkinnassa
speedxx kirjoitti:K laitoin tänään tilaukseen nuo Mb Artsin valmistamat ''campeerin säätötangot takapäähän'' hintaa tuli sen 580usd+50usd shipping, eli reipas 460€. Voin laitella asennuskuvia kunhan palikat saan ja ehkä jossain vaiheessa käyttökokemuksiakin, mikäli jollain muullakin on nämä harkinnassa
Joko osat tullut? laitatko linkkiä mistä tilasit? Näkis kuvan millaset tilaamasi ovat. Onko airmatic sulla?