Ja nyt apuja!!!!
Ja nyt apuja!!!!
autoni on 300CE 24v vm92. w124
tuossa kävin kaupassa ja auto toimi normaalisti. Tulin kaupasta ja käynnistin autoa ja ei millään käyntiin, kun sain nipin napin sahattua käyntiin auto ei millään nostanu kierroksia, vaan aina kun kaasua painoi oli sammua tai todella kovasti pätkimällä nosti kierroksia. no oli pakko yrittää autoa ajaa ettei jää kaupan pihalle, sain auton liikkeelle ja aina kun lisäsi kaasua auton kierrokset nyki ja pätki ihan vitusti, ei uskaltanut risteyksiin pysähtyä ku aina liikkeelle lähtö oli yhtä helvettiä. auto kävi tyhjäkäynnillä aika normaalisti kun sain sitä vähä polettua ja aina kun kaasua painoi niin kierrokset pätki ja nyki ja ryki ja mitä sanakuvia sille osais käyttää. sitten sammutin auton ja ei enään käynnistynyt millään. Mitä teen autolle vai pätkinkö lekalla niin pieneksi ku vaan voin???! itku on lähellä
tuossa kävin kaupassa ja auto toimi normaalisti. Tulin kaupasta ja käynnistin autoa ja ei millään käyntiin, kun sain nipin napin sahattua käyntiin auto ei millään nostanu kierroksia, vaan aina kun kaasua painoi oli sammua tai todella kovasti pätkimällä nosti kierroksia. no oli pakko yrittää autoa ajaa ettei jää kaupan pihalle, sain auton liikkeelle ja aina kun lisäsi kaasua auton kierrokset nyki ja pätki ihan vitusti, ei uskaltanut risteyksiin pysähtyä ku aina liikkeelle lähtö oli yhtä helvettiä. auto kävi tyhjäkäynnillä aika normaalisti kun sain sitä vähä polettua ja aina kun kaasua painoi niin kierrokset pätki ja nyki ja ryki ja mitä sanakuvia sille osais käyttää. sitten sammutin auton ja ei enään käynnistynyt millään. Mitä teen autolle vai pätkinkö lekalla niin pieneksi ku vaan voin???! itku on lähellä
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Ja nyt apuja!!!!
voisko olla yj-rele tai
bensapumppu!
Kuulostaa bensapuolen saantiongelmalta......
.
bensapumppu!
Kuulostaa bensapuolen saantiongelmalta......
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Ja nyt apuja!!!!
kerran aikasemmin, vuosi sitten kesällä teki saman mutta meni ohi sillä ku pellin alta missä on se vikajuttuohjaus boksi, siitä nollasin jarruvalokytkimen eli se 1 napa ja 5 napa yhteen johdolla noin kymmeneksi sekunniksi. nyt huviksee koikeilin samaa vielä ku auto oli käynnissä nii ei mitää vaikutusta.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Ja nyt apuja!!!!
Ei kukaa asu oulussa päi ja haluais alakaa tutkimaa?
Re: Ja nyt apuja!!!!
virranjakajan kansi ja lähetyssaarnaja uusiksi
Re: Ja nyt apuja!!!!
Auto on nyt äipän parkkipaikalla ja käskin sen käyvä kokkeilee sanokoo se nyt mitää. oli lähteny normaalisti käyntii ja jengaaki otti ihan normaalisti. elikkä onko se nyt tuolla virranjakajan puolella vika. kone eilen lämpimänä alko vittuilee ja tänää kylmänä oli pelannu ihan normaalisti.
Re: Ja nyt apuja!!!!
Nyt on tullut kosteat kelit ja ne vaikuttaa helposti virranjakajan korkeajännitteisiin 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ja nyt apuja!!!!
osta vain suosiolla virranjakajan kansi ja saarnaaja eläkä rupea arvuutteleen
Re: Ja nyt apuja!!!!
Harvemmin sitä tarvii uuttaa virranjakajankantta edes ostaa vaan riittää kun irrottaa ja kuivaa sen vanhan. Suorastaan m103:n tyyppivika näin syksyisin ja kaväisin jos auto seisoo vähänkään pitempiä aikoja säiden armoilla. Ja kun kurkkaat sitä kantta nii vie se sisälle puoleksi tunniksi, yleensä kun sen irrottaa niin näyttää hyvältä mutta ku on hetken lämpöisessä nii täys vesihelmiä ihan niin kuin käy ajossakin että toimii aluksi hyvin ja muutaman kilsan jälkeen alkaa pygimään kun auto alkaa lämpenemään.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Ja nyt apuja!!!!
Kuumailmapuhallinta, hiustenkuivaajaa....puhdasta rättii, ja kannattaa muuten käyttää silmääkin, tälleen 
Niin juu, jos se parantuu siitä niin silti voi harkita uusia osia, nehän saattaa 'tiivistyä' paremmin siihen niin ei kostu niin helpolla tjms.

Niin juu, jos se parantuu siitä niin silti voi harkita uusia osia, nehän saattaa 'tiivistyä' paremmin siihen niin ei kostu niin helpolla tjms.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ja nyt apuja!!!!
Juu totta kai uutta palikkaa jos vähääkään epäilyttää, 300 m104:n (ja m103 niin kuin ajatuspäissäni tai päissäni tuossa aikaisemmin vahingossa näemmä kirjoitin) on tarkka tuosta kipunasta eli boschia tilalle ja bremit ym. voi jättää hyllyyn 

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Ja nyt apuja!!!!
Samoja ongelmia mulla oli tos muutama syksy sitten. v.jakajankansi ja pyörijä uusiks niin rupes taas wörkkii. Voi koittaa tekohengittää kantta ja pyöriää kuivaamalla ja hiomalla kontaktipinnat uusiks.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Ja nyt apuja!!!!
Bremiä älä missään tapauksessa osta! Bosch on 70e kalliimpi satsi mutta se sentää toimii! Bremit ei kestä vuottakaan 
Kontaktipintojen hionta kylläkin pahentaa vaan tilannetta... Kuivaus auttaa kyllä.

Kontaktipintojen hionta kylläkin pahentaa vaan tilannetta... Kuivaus auttaa kyllä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Ja nyt apuja!!!!
Tää on uuttaSergey kirjoitti:Kontaktipintojen hionta kylläkin pahentaa vaan tilannetta...

MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Ja nyt apuja!!!!
Siellä on korkeajännite, joten mitään "kontaktia" ei tarvita, siitä on vain haittaa. Se kipinä hyppää siitä nätisti ilmaa pitkin sen pienen raon. Hiomisella tulee vain naarmuja, joten hyppäyskohta ja muutenkin se on epävarmempaa ne palaa pois ne hiomanaarmut yms, paras on kun se on vain puhdas ja mahdollisimman silonen, semmonen kuin tehtaalta tullessa. Tietysti sitä voi elvyttää jos siellä on palamispykäliä, mutta mutta, uuta mieluiten. Eristemateriaalissa olevat pienetkin naarmut ja halkeamat, ne on taasen kanssa turmioksi vielä pahemmin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ja nyt apuja!!!!
Virranjakajankansi on ongelma kohta, kuten täällä mainittu.
Itsellä oli aikoinaan W124 molemmat ongelmat, eli virranjakaja ja bensapumppu. Oireilivat erilailla.
Bensapumppu ongelma ilmeni nimeenomaan tyhjäkäynnillä, kun ei meinannut käynnissä pysyä ja muutenkin meno oli nykivää...
Suosiolla uskot mitä peka sanoi...
Itsellä oli aikoinaan W124 molemmat ongelmat, eli virranjakaja ja bensapumppu. Oireilivat erilailla.
Bensapumppu ongelma ilmeni nimeenomaan tyhjäkäynnillä, kun ei meinannut käynnissä pysyä ja muutenkin meno oli nykivää...
Suosiolla uskot mitä peka sanoi...

osta vain suosiolla virranjakajan kansi ja saarnaaja eläkä rupea arvuutteleen
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Re: Ja nyt apuja!!!!
mielenkiintoista kyllä kuinka nuukia mersut on jakajan kannesta
mulla puuttui joskus "puolet koko jakajasta" fiat 131 eikä se kansikaan nyt kovin ehjä ollut, silti ei mitään ongelmia kipinän kanssa
joskus se hetken ryki, kun lunta meni koko jajaja täyteen siitä jakajan pohjassa/kyljessä olevasta aukosta, mutta ei meno silti katkennut
auto oli siis "peltoautona" jo tuossa vaiheessa...
tuossa omassa M103 koneisessa 300E:ssä oli kyllä aika loppuun kuluneen näköinen jakajan kansi, mutta silti ei varsinaista ongelmaa ilmennyt, aina lähti käyntiin jne. kipinäteho kyllä parani huomattavasti, kun sytkäosat päivitti hukkakipinä puolalle... tulppien "syönti" loppui siihen.
tuo M104 kone on siis kaikkein nuukin "jakajan" osista, jos olen oikein ymmärtänyt...



tuossa omassa M103 koneisessa 300E:ssä oli kyllä aika loppuun kuluneen näköinen jakajan kansi, mutta silti ei varsinaista ongelmaa ilmennyt, aina lähti käyntiin jne. kipinäteho kyllä parani huomattavasti, kun sytkäosat päivitti hukkakipinä puolalle... tulppien "syönti" loppui siihen.
tuo M104 kone on siis kaikkein nuukin "jakajan" osista, jos olen oikein ymmärtänyt...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ja nyt apuja!!!!
Kiitos teille jätkät/naiset!!!! mese tuli kuntoon ku virranjakajan kannen vaihoin ja myls saarnaajan. =)