w124 200 nykii lämpimänä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jonekakkonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 06.09.2011 23:22

w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja jonekakkonen »

Elikkäs kaipaisin apua kun mulle tuli tommonen mb 200 w124 automatikki vm. 87, ja siinä on aika kettumainen vika:

Kun auton laittaa käyntiin lämpimänä (esim. käyn kaupassa ja auto sen ajan seisoo) niin tyhjäkäyntiä kyllä pyörii, mutta kun yrität liikkeelle lähteä niin ei ota kierrosta ja meinaa sammua / nykii, liikkeelle pääsee jotenkuten kaasua pumppaamalla / pohjaan painamalla, mutta vähän ja tasaisesti kaasua painamalla ei ole toivoakaan :?

Kylmänä kun auton laittaa käyntiin niin toimii moitteetta ryyppy päällä / myöskin ilman ryyppyä ja toimii myös pinta / tasakaasulla. Vika ilmenee sitten taas kun seisauttaa auton hetkeksi.

Auto muutaman viikon mulla nytten ollut ja sen verran olen yrittänyt huoltaa, että ensimmäiseksi vaihdoin uuden kaasarin ja imusarjan välisen laipan, koska näytti halkeilleen, ja luulin vian johtuvan siitä, mutta eipä korjautunutkaan tuolla.

Samalla tarkistin kaasarin kalvon ja oli ehjä. Kaasuttimena "toimii" pierburg 175cd.

Huomasin myös että tankin korkin kun avaa niin suhahtaa aika paljon, joten kuuluuko tankkiin tulla niin paljon painetta että suhahtaa avattaessa? Paluupuoli kyllä kaasarista tankkiin auki, kun käytin bensaletkua irti ja kokeilin puhaltamalla...

Olisin todella kiitollinen jos joku tietäisi mikä mersua vaivaa, ja viitsisi hieman jelppiä :(
Viimeksi muokannut jonekakkonen, Pe 09.09.2011 23:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Ihan sama vika ollut jo vuosia omassa 300E -kärryssä. Olen ohittanut sen vippaskonstilla ja aina on mennyt katsastuksesta läpi.
Tietäiskö joku ihan oikeasti syyn, minä en tiedä?
Olen kokeillut vaihtaa puolan, sytkäboksin ja ruiskuboksin. Ei vaikutusta. Ne olis muuten myynnissä, jos joku tarvitsee.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
jonekakkonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 06.09.2011 23:22

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja jonekakkonen »

Mites sulla onnistuu tuo "vian ohittaminen"?

Lisätään nyt sen verran että tossa äsken kun emäntää kaupoilla käytin, ja tällä kertaa itse jäin autoon nököttämään, ettei autoa sammuttaa tarvitse, niin silti taas liikkeelle lähtiessä meinasi sammua ja nyki :shock:

Mutta useammin ja pahempana vika ilmenee kun auton lämpimänä käynnistää...
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Joku voi järkyttyä, mutta näin se menee:
Ostin uuden moottorin lämpömittarin anturin ja kytkin anturipiuhat siihen kiinni.Vanha anturi jäi lohkoon kiinni. Uusi roikkuu siis moottoritilassa ja piuhat ovat siinä kiinni.
Kone tunnistaa nyt, että moottori ei ole lämmennyt ja pitää kylmäkäyntitilan päällä. Uskomatonta, mutta kikka ei ole juurikaan vaikuttanut polttoaineen kulutukseen. Ajan nimittäin varsin lyhyitä pätkiä, jolloin polttainetta menee muutenkin reilummin.
Katsastuksessa tulee puhtaat paperit, joten ei seos voi kovin pielessä olla. Ja auto pelaa ihan kuten pitääkin.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
jonekakkonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 06.09.2011 23:22

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja jonekakkonen »

Jooh. Mullapa tuo on vielä valitettavasti kaasutin malli, joten jos joku tietää mistä lähteä vikaa etsimään niin vois vinkata :oops:
Torspo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 07.08.2011 14:21
Paikkakunta: Nurmes

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Torspo »

Mulla ihan sama vika (w201 190) ja taitaa olla vielä sama kaasutin ainakin merkki on pierburg joten toivoisin että joku sanoisi mikä voisi olla vikana.. :)
jonekakkonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 06.09.2011 23:22

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja jonekakkonen »

Niimpä, helppiä nytten pliis? :oops:

Ja eikun uutta vikaa pukkaa :twisted:
Tyhjäkäynnillä palaa latauksen merkkivalo ja häviää kun kaasua painaa, loppui tuossa sitten akkukin kun kaupassa kävin.

Apuvirtaa kaverilta ja tuhatta ja sataa kotiin ilman valoja yms ja mittasin niin tyhjäkäynnillä jännite näytti alle 10volttia :shock:

Sitten kun kaasua laittoi niin rupesi nousemaan.

Johtuuko tuo uusi vika jännitteen säätimestä vai voiko laturi olla sökö???
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Todenäköisesti jänniteensäädin/hiilet lopussa tai laturi vika,koskapa tyhjäkäynnillä pitäisi olla siinä 13v ja ylikin tuo latausvirta.
Katsoppa yj rele voi olla myös syypää hunoon käyntiin,tosin onkos tuossa ryypylle omaa lämpöanturia kun on kaasari malli,jos niin sen mittaus...
Minkäslaisessa kunnossa muutoin tuo virranjakajan kansi ja pyöriä on?
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
jonekakkonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 06.09.2011 23:22

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja jonekakkonen »

Kokeilin nytten tuliterällä akullakin niin testi / mittaus tulokset kertoi seuraavaa:

-Auto käyntiin, palamaan jäi akun valo + 3 keltaista valoa oikealla puolen.
-Käyttää kierroksia niin valot sammuivat
-Mittaus tyhjäkäynnilla ~12,3v
-Mittaus korkeilla kierroksilla ~14,3v
-Kun laski kierrokset niin akun valo syttyi
-Kun sammutti auton niin mittaus ~12,4v

Entinen akku varta 100ah joku sininen blue dynamic tms... Laitoin akkulaturilla latinkiin ja vaikuttaisi ettei ota ollenkaan virtaa / akkulaturi pätkii ylikuormitus suojaa päälle...

Uusi akku 55ah Banner viikko sit ostettu, pelottaa vaan että jos ton jätän kiinni niin voiko mennä kans sökös ton latausongelman takia?

Pitää kokeilla se jännitteen säädin uus hakea kun näyttäs vaan 9,90e olevan jos tuo bosch malli on (laturia yritin tutkia mutta en mitään tekstiä löytänyt siitä)


Sit tuo toinen vika...

-Mikä on yj rele?
-Ryyppy toimii kaksoismetalli kierukka systeemillä, kaasarin kyljessä ryypyssä kiertää jäähdytinneste sekä myös sähkövastus auttamassa lämpiämistä.
-Virranjakajan kannen käytin auki niin kannessa olevat kontakti (hiilet?) niin yksi niistä oli kulunut hieman viistoon, voisikohan tämä olla syypää, noh niin halpa investointi tuo kansi että sen ostaa samalla.

Toivottavasti rupeaisi toimimaan ainakin tuo lataus tai sitten en tiedä mitä autolle teen, kun ei huvittaisi välille enää jäädä :oops:
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

jonekakkonen kirjoitti:Kokeilin nytten tuliterällä akullakin niin testi / mittaus tulokset kertoi seuraavaa:

-Auto käyntiin, palamaan jäi akun valo + 3 keltaista valoa oikealla puolen.
-Käyttää kierroksia niin valot sammuivat
-Mittaus tyhjäkäynnilla ~12,3v
-Mittaus korkeilla kierroksilla ~14,3v
-Kun laski kierrokset niin akun valo syttyi
-Kun sammutti auton niin mittaus ~12,4v

Entinen akku varta 100ah joku sininen blue dynamic tms... Laitoin akkulaturilla latinkiin ja vaikuttaisi ettei ota ollenkaan virtaa / akkulaturi pätkii ylikuormitus suojaa päälle...

Uusi akku 55ah Banner viikko sit ostettu, pelottaa vaan että jos ton jätän kiinni niin voiko mennä kans sökös ton latausongelman takia?

Hiukka tuo vaikutaa jännitteen säädin vialta joten vaihtoon,tuo akun vaihto pienempään ei vaikuta akkuun mitenkään merkittävästi.
Tuo 55a on noita Saksan akku kokoja,siellä ehkä ok täällä kesäkeleillä menee,mutta talvikäytössä lyhytikäinen mieluiten 75-100a.
Tuo yj-rele löytyy sieltä akun takaa mustan muovilevyn takaa,juurikin se jonka päällä sulake, hopeinen lodju.

Haulla löydät paljonkin yj-rele asiaa!
Jakajan lisäksi tuo pyöriä vaihtoon,mersu hiukan hrkkä huonoille ja kuluneille jakajan osille!
Pitää kokeilla se jännitteen säädin uus hakea kun näyttäs vaan 9,90e olevan jos tuo bosch malli on (laturia yritin tutkia mutta en mitään tekstiä löytänyt siitä)


Sit tuo toinen vika...

-Mikä on yj rele?
-Ryyppy toimii kaksoismetalli kierukka systeemillä, kaasarin kyljessä ryypyssä kiertää jäähdytinneste sekä myös sähkövastus auttamassa lämpiämistä.
-Virranjakajan kannen käytin auki niin kannessa olevat kontakti (hiilet?) niin yksi niistä oli kulunut hieman viistoon, voisikohan tämä olla syypää, noh niin halpa investointi tuo kansi että sen ostaa samalla.

Toivottavasti rupeaisi toimimaan ainakin tuo lataus tai sitten en tiedä mitä autolle teen, kun ei huvittaisi välille enää jäädä :oops:
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
jonekakkonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 06.09.2011 23:22

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja jonekakkonen »

jaakko.putkisaari kirjoitti: Hiukka tuo vaikutaa jännitteen säädin vialta joten vaihtoon,tuo akun vaihto pienempään ei vaikuta akkuun mitenkään merkittävästi.
Tuo 55a on noita Saksan akku kokoja,siellä ehkä ok täällä kesäkeleillä menee,mutta talvikäytössä lyhytikäinen mieluiten 75-100a.
Tuo yj-rele löytyy sieltä akun takaa mustan muovilevyn takaa,juurikin se jonka päällä sulake, hopeinen lodju.

Haulla löydät paljonkin yj-rele asiaa!
Jakajan lisäksi tuo pyöriä vaihtoon,mersu hiukan hrkkä huonoille ja kuluneille jakajan osille!
Noh jännitteensäädin paikallisesta pikkupuljusta (8e) joku halppis tarvike osa made in germany kuitenkin, auto käyntiin ja latausvalo sammui heti :) Mittaus tyhjäkäynnillä 14,2v

Pitää nyt kokeilla saisko tota vartan 100ah akkua elvyteltyä jotenkin... Auttaskohan ns. älylaturi saamaan tuon vielä kuntoon kun kaverilla ois semmonen?

Toisaalta foorumia kun lueskelin niin joku oli kirjoittanut että jos liian iso amppeerinen akku niin polttaa jännitteensäätimen?? (vai onko tämä huhu puheita vaan?)


Sitten tuohon toiseen vikaan... Yj-rele hakutulokset kyllä selasin läpi, mutta tämä ei minulle selventänyt mitään, eikä akun takanakaan ole mitään muuta kuin pari telinettä joillekkin bokseille, mutta niissä ei kuitenkaa mitään kiinni ole, sekä yksi ainut rele (4zyl kickdown) eli vaikuttaisi yllättäen automaattilaatikon kickdownilta :lol:

Kuuluuko tuota yj-relettä edes kaasari-mallissa ollakkaan?

Noh tänään kuitenkin käyn ostamassa tuon virranjakajan kannen ja pyörtimen kun nyt uskaltaa lähteä jo tien päälle kun lataakin :wink:

Jospa se näillä eväillä sitten alkaisi kunnolla toimimaan.

Ainiin, vielä yksi ihmetyttävä asia :shock:

En löytänyt bensansuodatinta mistään? Nosturilla tutkin niin bensalinjat menee konehuoneesta auton alla sinne takakontin pohjan tienoille, ja auton pohjan läpi kahdella letkulla sisään molemmin puolin autoa, mutta kummassakaan välissä ei ole suodatinta, eikä myöskään konehuoneessa :shock:

Missä välissä kaasari autossa tuo kuuluisi sijaita? Helppohan tuo kyllä olisi esim. konehuoneeseen ennen bensapumppua olevan letkun väliin laittaa, kun eikös se aika tärkeä olisi olla :shock:
jonekakkonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 06.09.2011 23:22

Re: w124 200 nykii / latausongelma

Viesti Kirjoittaja jonekakkonen »

Nyt on uus virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu mutta ei ollut vikaan mitään vaikutusta :cry:
jonekakkonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 06.09.2011 23:22

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja jonekakkonen »

Ja tuota ylijännite relettä ei ilmeisesti sitten tässä ole, kun akun takana on vaan jonkun boksin teline ja tuo kickdown rele tms?

Ja laitoin bensansuodattimen tankilta tulevan ja polttoainepumpulle menevän letkun väliin konehuoneeseen, tuskin tuosta haittaakaan on?
jonekakkonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 06.09.2011 23:22

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja jonekakkonen »

Eikö kukaan osaa sanoa miks nykii? Ja kuuluuko sitä YJ-relettä olla ollenkaan kun ei löydy??
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Minä veikkaan että vika löytyy sieltä, missä ryyppy putoaa pois koneen lämmettyä. Elikkä sopan annostelussa ongelmaa. En tunne kaasariversiota (en tosin ruiskuakaan), mutta sitä puolta kannattaa tutkia. Joku viisaampi kertokoon kuinka se tapahtuu.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Oma kaasari nyki joskus pahasti. Välillä ei kestänyt kierroksia ollenkaan. Syynä oli heikossa hapessa oleva polttoainepumppu. Ei jaksanut pumpata tarpeeksi menovettä kaasuttajalle korkeammilla kierroksilla. Huomasi pumpun ja kaasuttajan välisessä letkussa olevasta jälkiasennetusta läpinäkyvästä suodattimesta: pumpulta tuli tuhottomasti ilmakuplia.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
jonekakkonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 06.09.2011 23:22

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja jonekakkonen »

Tuo polttoaine pumppu kävi itselläkin mielessä, mutta mitenkäs sen nyt totean viaksi... Suodattimenkin laitoin letkun väliin ennen pumppua, niin ei näe työntääkö kuplia :/

Ja huvikseenkaan ei huvittaisi enää yhtään enempää rahaa moiseen laittaa jos ei ole varma vika.

Ja mitenkäs, toimisiko hyvin tuollaisella motonetin sähköisellä polttoaine- imupumpulla? Kun olisi puolet halvempi, kuin mekaaninen mb:n pumppu...

Tuossa linkki:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=28-1202" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli tuon vaan pulttaisi moottoritilaan kiinni, ja mekaaniselta pumpulta letkut tuohon, ja jostain virta joka tulee virtalukon kautta ja thäts it?

Jos tuolla rupeaa toimimaan niin ei ole kyllä iso investointi (jos nuo sähköiset ylipäätään toimiivat mekaanista korvaamaan?)

Ja voisko sen mekaanisen jättää myös paikalleen vai haittaako jotain? Vai onko helppo / parempi irroittaa sit jne...?
Torspo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 07.08.2011 14:21
Paikkakunta: Nurmes

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Torspo »

Torspo kirjoitti:Mulla ihan sama vika (w201 190) ja taitaa olla vielä sama kaasutin ainakin merkki on pierburg joten toivoisin että joku sanoisi mikä voisi olla vikana.. :)
Nyt vaihdettu uusi Virranjakajan kansi ja Pyörijä eikä oikein auttanut mitään. Joten mikähän lienee oikein vikana.? :)
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Ihmettelin että miksi pitää sähköinen pumppu ostaa, mutta nuo mekaaniset pumput on ilmeisesti tuplanneet arvonsa parissa vuodessa. Itse köyhdyin mekaanisesta pumpusta moponetissä pari kymppiä kun itselleni tuon uusin. Voisihan tuota uutta pumppua kokeilla. Onkos tuossa minkä merkkiset tulpat asennettuna (ja kuinka paljon niillä on ajettu). Omassa olen käyttänyt NGK:n tulppia. Kerran kokeilin Boschin tulppia, mutta niistä tuli pieniä käyntihäiriöitä, vaikka olivatkin juuri kyseiselle moottorille tarkoitettuja. NGK:t kun haki niin kävi taas nätisti.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Avatar
jadox69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 13.08.2011 07:40
Paikkakunta: Turku

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja jadox69 »

Alipaine letkut irti, Yj rele.. itellä auttoi releen vaihto, veholta 41 € .. toiseelta joskus oli säädöt pielessä yhdessä japsissa ja ei lähtenyt lämpimänä käyntiin, enneinkuin vaihtoi lamdan ja sääsi seokset kuntoon...
Nykyiset autot:Nissan Terrano 2 -99 2,7 tdic ,vw polo -88 1,3 cl, vw Passat .1.8 variant -99.Ford mondeo 2.5 farkku. MB 307 2.4d -89 Tallissa Mb 300e tomaatti-87, ..wv caddy -84, amazon -66,-68 ja -70 Mitsubishi L200 2.4D -89
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Itsellä samaa vikaa. Tyhjäkäynnilla vähä humpaa ja meinaa sammua, pari kertaa sammunutkin. Jonkun verran olen tutkinut autoa ja kaasaria. Kaasarissa veikkaisen vian olevan tai sen "ohjauksessa". Siinä ykköskurkun päälä o on joku pikku läppä jota hiukan kiinni päin kääntämällä käy tasasesti eli laihalla hiukan käy. Ja se on sellanen pyöreä pötkylä johon tulee kaks johtoa joka sitä läppää ohjaa ja kääntelee. Oisko siinä mokkulassa vika tai mitkä anturit sen toimintaan vaikuttaa? Niija se mokkula surraa ja pörrää jos o sytytys virrat päällä ja auto ei oo käynnis.

Pintakaasulla hiukan nykii ja puutuu kaupungis välillä. Korkeemmilla kiekoilla pelaa hyvin eli joteki seo tuosta tyhjäkäynnista vaa varmaanki kiinni.

Kakkos kurkku ei aukea ollenkaa paikallaan kaasutelles, kuuluko sen aueta vain ajossa pitemmässä ja voimakkaassa kaasutuksessa?


E: Kylmänä ei humpaa ollenkaa tyhjäkäynti mutta samalla lailla puutuilee kiihytyksis et veot on hukassa välil. Kuten kuumanaki puutuilee välil ja humpaa toi käynti hiukan. Joskus ei humpaa juuri ollenkaa ja välillä paljo pahemmin. Vaikuttaako lambda tai mikkä anturit tohon seokseen/kaasarin ohjaukseen?

Virranjakajankansi, pyörijä, ilmanputsari, tulpat ja yj rele tarkitettu/tinattu ja hyvältä näyttää noi. Bensaa se saa kaasarille asti ku on suodatin välissä ja seo täys.
S124 & W124
Samuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ti 04.01.2011 21:06

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Olikos tämä nyt vielä se kaasutimalli johon piti siitä päältä aina välillä lisätä öljyä jotta pelaa? Viisaammat kertokoon...
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Samuli kirjoitti:Olikos tämä nyt vielä se kaasutimalli johon piti siitä päältä aina välillä lisätä öljyä jotta pelaa? Viisaammat kertokoon...
Ei kai toho mitää öljyjä laitella mikä itellä o tossa. :? Normi 2 kurkkusen olonen kaasari, ensiö kurkussa läppä mekaaninen ja toises alipaineella ilm toimii.

Sen verra koitin et lambdan piuhat ko ottaa irti ni loppu nykimiset ajossa. Humpaaminen ei ainakaan kokonaan sillä poistunu.

Onko näihin ees jotaki korjaus opasta netissä ni voi selvitellä noita vempaimia mitä neo? Ei nyt mitää haynes kirjoja viittis ostella. Jossei tuu hyvää päästölappua huomenna ko meen koittamaa ni saa tököttää kesään asti tai tämän vekottimen taru loppuu kokonaan.
S124 & W124
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Mittarin nokassa käyty. Vähäpäästösen arvoihin tällä ei päässy, muuten kyllä ok on.

Saako jostaki selville onko tämä vähäpäästöinen ku papereis ei lue mitään siitä tai katalysaattorista tai lambdasta, vai onko tämä sit "iso päästöinen"? Katti ja lambda tässä on minun mielestä.

E: 1/89 valmistettu/käyttöönotettu.
S124 & W124
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Samuli kirjoitti:Olikos tämä nyt vielä se kaasutimalli johon piti siitä päältä aina välillä lisätä öljyä jotta pelaa? Viisaammat kertokoon...
Niissä kaasutin malleissa, joissa on se öljykorkki (täyttöä varten), niin se vaikuttaa tehoihin. Eli öljy toimii "kiihdytyspumppuna",
ja ilman öljyä ei saa riittävän rikasta seosta kiihdytykseen. Myös öljyn katoaminen viittaa rikkinäiseen kalvoon, ja kohta meno loppuisi kokonaan.

Tämä on siis muuttuvakurkkuisissa kaasareissa (Strömberg, Pierburg), mutta ei läppämallisissa kuten tämä.
PS: hyviä kuvia kaasereista :
http://www.german-spob.de/start.php?nam ... EGENERIERT" onclick="window.open(this.href);return false;

Vinkiksi, että jakajankansi voi näyttää optisesti hyvältä, mutta silti voi olla viallinen
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Henry V. kirjoitti:
Samuli kirjoitti:Olikos tämä nyt vielä se kaasutimalli johon piti siitä päältä aina välillä lisätä öljyä jotta pelaa? Viisaammat kertokoon...
Niissä kaasutin malleissa, joissa on se öljykorkki (täyttöä varten), niin se vaikuttaa tehoihin. Eli öljy toimii "kiihdytyspumppuna",
ja ilman öljyä ei saa riittävän rikasta seosta kiihdytykseen. Myös öljyn katoaminen viittaa rikkinäiseen kalvoon, ja kohta meno loppuisi kokonaan.

Tämä on siis muuttuvakurkkuisissa kaasareissa (Strömberg, Pierburg), mutta ei läppämallisissa kuten tämä.
PS: hyviä kuvia kaasereista :
http://www.german-spob.de/start.php?nam ... EGENERIERT" onclick="window.open(this.href);return false;

Vinkiksi, että jakajankansi voi näyttää optisesti hyvältä, mutta silti voi olla viallinen
Ei o sit öljyä tämän kaasarissa. Seo toi pierburg 2e-e mikä mulla on.

Kuva


Yks alipaine vuoto löyty tai oikeestaa epäonnistunu patentti ku oli tukittu yks lähtö kaasarista, no laitoin uue letkun ja pultin siihe tulpaksi ni parani hiukan käynti ja meno. Saako näihi lambdaa jostaki? Motonetis o 50€ joku yleismalli mut jos jostaki sais kohtuu samaan rahaan joka passaa bolt on.
S124 & W124
vilberooo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 13.02.2013 20:14
Paikkakunta: Naantali

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja vilberooo »

Mulla tekee samaa mutta mulla on ruisku! Osaisiko joku autttaa olisin tosi kiitollinen:)!!
Nuffield56
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44

Re: w124 200 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Nuffield56 »

Meillä oli -86 mallinen 230TE, jossa alkoin ilmetä nykimistä n.2000rpm paikkeilla varsinkin ja nimenomaan lämpinä. Oireet hävisivät, kun vaihdoin uudet tulpat ja Bosch - merkkisen virranjakajan kannen, sekä pyörijän. Näissä ilmeisesti kipinä heikkenee moottorin lämmettyä.
Vastaa Viestiin