w210 200cdi heikko vääntö alakierroksilla

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vainiott
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

w210 200cdi heikko vääntö alakierroksilla

Viesti Kirjoittaja vainiott »

Ongelmana on heikko vääntö, sekä liian korkea savutusarvo, yli 4, joten auto on ajokiellossa. Huoltokorjaamo etsi tänään tuloksetta vikaa.

Voisiko intercoolerin vuoto/tukos olla syynä? Mitä kannataisi itse tsekkailla. Huoltamo ei löytänyt vuotoja, eikä muitakaan tyypillisiä vikoja näihin oireisiin liittyen.

Ensiviikolla olisi tarkoitus viedä uudestaan huoltamolle, mutta jos löytyisi jotain apuja täälltä niin voisin itse yrittää värkkäillä viikonlopun aikana.
Tällä hetkellä: W213 E 200 d 2016
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: w210 200cdi heikko vääntö alakierroksilla

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eikö ole tullut mitään vikaimoitusta voisi luulla että imusarjan läpät jumittaa. Ottaako muuten normaalisti yli 3000 kierrosta.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja tuikku »

vainiott kirjoitti:Ongelmana on heikko vääntö, sekä liian korkea savutusarvo, yli 4, joten auto on ajokiellossa. Huoltokorjaamo etsi tänään tuloksetta vikaa.

Voisiko intercoolerin vuoto/tukos olla syynä? Mitä kannataisi itse tsekkailla. Huoltamo ei löytänyt vuotoja, eikä muitakaan tyypillisiä vikoja näihin oireisiin liittyen.

Ensiviikolla olisi tarkoitus viedä uudestaan huoltamolle, mutta jos löytyisi jotain apuja täälltä niin voisin itse yrittää värkkäillä viikonlopun aikana.
Voisi.
Ahtopainemittari, tai testerillä loggaamaan ahtopaineen käyttäytymistä, yli baarin pitäisi mennä.
Se, että auto ei toimi kunnolla, mutta mitään vikaa ei, viittaa hyvin hyvin usein ilmamassamittarin toimintahäiriöön.
Sen pääasiallisin hommahan on ohjailla/valvoa egr,rää ja ollessaan sopivasti "epäkunnossa", voisi se juurikin tuollaista vaivaa pikkukierroksille aiheuttaa.
Toinen vikapaikka voisi olle se egr-venttiili.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
vainiott
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja vainiott »

Huoltamo löysi vian, imusarjan läppäakselia kääntävän moottorin yksi piuha oli irti. Korjasivat sen mutta se ei laskenut savutusarvoja tai parantanut alakierrosten vääntöä.

Koneeseen tulee vääntöä, vasta noin 2500 ringin paikkeilla kun turbo lähtee kunnolla mukaan.

Itse olen vaihtanut ilmamassa-anturin. Tilasin sen Kl-varaosista.

Pitäisikö EGR:n antaa vikakoodi kaikissa tilanteissa, jos se ei toimi kunnolla??
Tällä hetkellä: W213 E 200 d 2016
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja arska10 »

vainiott kirjoitti:Huoltamo löysi vian, imusarjan läppäakselia kääntävän moottorin yksi piuha oli irti. Korjasivat sen mutta se ei laskenut savutusarvoja tai parantanut alakierrosten vääntöä.

Koneeseen tulee vääntöä, vasta noin 2500 ringin paikkeilla kun turbo lähtee kunnolla mukaan.

Itse olen vaihtanut ilmamassa-anturin. Tilasin sen Kl-varaosista.

Pitäisikö EGR:n antaa vikakoodi kaikissa tilanteissa, jos se ei toimi kunnolla??
Ei tuo erg välttämättä anna mitään ilmoitusta koitappa katsoa imusarjaan ettei vaan olisi täynnä sitä itteensä eli p:tä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ahtopaine karkaille jonnekin,
imupuoli/pakopuoli tukossa,
Suutimet ruiskii miten sattuu,
Egr jumitelee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin