
190 cossu om603 st, Feenikslintu?
Re: 190 cossu om603 st automatisointi ->
onnee vaan 

Re: 190 cossu om603 st automatisointi ->

Ei siellä onnea tarvita, tekee vaan keskinkertaisesti kaiken, ihan kaiken vaikkei tekemisessä niin järkeäkään aina olisi. Koita nauttia koko ajasta, niitä aikoja on mukava sitten vanhempana kaiholla muistella.
"auk1987"
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 190 cossu om603 st automatisointi ->
komppaan tätä. paitsi, että jos jaluaa varmistua siitä, ettei joudu mihinkään korkeemman arvon koulutukseen, niin tekee kaiken välttävästi.. tai aliarvoisesti. ja jos omistaa C kortin, niin kaahaamalla sen kuivuun ei ole enää vaaraa rekkapenan nakistakaan.veskola kirjoitti:![]()
Ei siellä onnea tarvita, tekee vaan keskinkertaisesti kaiken, ihan kaiken vaikkei tekemisessä niin järkeäkään aina olisi. Koita nauttia koko ajasta, niitä aikoja on mukava sitten vanhempana kaiholla muistella.
"auk1987"
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 190 cossu om603 st automatisointi ->
minulla riitti kun oli kolmesti ollut kortti pois 

w201 om605
Re: 190 cossu om603 st automatisointi ->
Jokohan se Kummeli tänään tai huomenna pääsee sieltä iltalomille 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 190 cossu om603 st automatisointi ->
paras kun siellä on vain oma itsensä... ei siellä ainakaan mitään roolia kannata alkaa vetämään
ja muistaa sen, ettei ne siellä voi oikeasti pakottaa mihinkään vastoin omaa tahtoa, eli auk, kuskin hommat jne. nykyään taatusti vielä vähemmän, kuin -80 luvun lopulla...

ja muistaa sen, ettei ne siellä voi oikeasti pakottaa mihinkään vastoin omaa tahtoa, eli auk, kuskin hommat jne. nykyään taatusti vielä vähemmän, kuin -80 luvun lopulla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 190 cossu om603 st automatisointi ->
Jos ne vaikka kuskia tarttee niin kuskiksi ne laittaa, ei auta mikään. Näin kävi itselle, mutta eipä haittaa rekkakortti plakkarissa 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 190 cossu om603 st automatisointi ->
Kun tuossa hommassa kuitenkin tulee uhrattua lähes vuosi elämän tärkeintä aikaa yhteiskunnan hyvinvointiin, niin se aika kannattaa käyttää omaksi hyödyksi. Mikäli rahkeet ja palikkatestin pisteet vain suinkin riittävät niin ei muuta kuin auk tai ruk, noista todistuksista, kun ne on asiallisesti suoritettu, on vasrmasti hyötyä tulevaisuudessa. Moni työnantaja arvostaa noita lappuja ja saa noista sisäänpääsypisteitä jatko-opiskelupaikkaankin haettaessa. Ihan elämän kokemuksen kannaltakin moinen "johtajakoulutus", vai miksi se nyt pitäisi tulkita, on ihan hyvää, oppii sitä kolikoin toistakin puolta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 190 cossu om603 st automatisointi ->
"Elo tää juoksuhaudoissa on, meille käskynä vain kohtalon..."
Joo, ekat lomat. Ens vkl uudestaan, ja jos sitte kerkeis enemmän tallissa käydä, nyt en muuta ehtiny kun käydä pikkusen holsettia taputtelemassa...
Joo, alikki tulee ainaki varmasti, ruk:iin pääsystä ei voi tietää, varsinkaa ku kyseessä ilmavoimien ruk.
Joo, ekat lomat. Ens vkl uudestaan, ja jos sitte kerkeis enemmän tallissa käydä, nyt en muuta ehtiny kun käydä pikkusen holsettia taputtelemassa...

Joo, alikki tulee ainaki varmasti, ruk:iin pääsystä ei voi tietää, varsinkaa ku kyseessä ilmavoimien ruk.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st automatisointi ->
se on aina positiivista, jos siellä viihtyy. melkein pakko siellä kuitenkin on olla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 190 cossu om603 st automatisointi ->
Päivitystä.
Nyt alkaa olla valamista, syyläri ja ahtoputkisto oottaa asentamistaan, mutta jos käytännössä kolmas vkl. sairaana, niin eihän sitä testiin saa nytkään.
Eli laatikon tunneliin tuli kaasupolkimen viereen reikä, mistä saa paineita säätää ja myös kepistön sokan kätevästi paikolleen/pois. Sitte tuli 300tdt:n kardaani, ja isot 110mm rätit. Tämä aiheutti sen, että kartaanin linjaa vähäsen muuttamalla, pohjaa nuijimalla ja perän päätä vähän laskemalla sai rättien päälle aika paljon tilaa, mutta saa nähä piisaako. Asennus ylipäätään on erittäin tiukka, en tiiä kuinka monella näitä 6syl. automaatteja on 190:n kopassa, mutta ne tietää mistä puhun.
Pari suutinta vuotaa, eli pitäs ne purkaa ja tasopinnat hiasta lasin päällä. Samoin pitäs pakoputken kannattimia vähän muutella, mutta sitte se alkaiskin olla siinä.
Ps. tässähän on edelleen se liian lyhyt 3.27 asd perä, että jos joku tarttee tai olis valmis vaihtamaan 2.65 asd:hen, niin yhteyttä vaan.
Nyt alkaa olla valamista, syyläri ja ahtoputkisto oottaa asentamistaan, mutta jos käytännössä kolmas vkl. sairaana, niin eihän sitä testiin saa nytkään.

Eli laatikon tunneliin tuli kaasupolkimen viereen reikä, mistä saa paineita säätää ja myös kepistön sokan kätevästi paikolleen/pois. Sitte tuli 300tdt:n kardaani, ja isot 110mm rätit. Tämä aiheutti sen, että kartaanin linjaa vähäsen muuttamalla, pohjaa nuijimalla ja perän päätä vähän laskemalla sai rättien päälle aika paljon tilaa, mutta saa nähä piisaako. Asennus ylipäätään on erittäin tiukka, en tiiä kuinka monella näitä 6syl. automaatteja on 190:n kopassa, mutta ne tietää mistä puhun.

Pari suutinta vuotaa, eli pitäs ne purkaa ja tasopinnat hiasta lasin päällä. Samoin pitäs pakoputken kannattimia vähän muutella, mutta sitte se alkaiskin olla siinä.
Ps. tässähän on edelleen se liian lyhyt 3.27 asd perä, että jos joku tarttee tai olis valmis vaihtamaan 2.65 asd:hen, niin yhteyttä vaan.

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st automatisointi ->
Joops, 3 päivän vkl, ja sen mukaan on saanu tehtyäkin. Eli, nyt on 2.65asd paikallaan ja kaikki oheishilppeet, paitsi puskuri, kiinni. Öljyt lootassa ja eikun testaamaan. Hyvältä vaikutti näin ensialkuun, mutta jäykistää pitää vielä. Eli säätöä säätöä säätöä. Mutta josko huomenna...
Btw. se 3.27 asd meni saman tien, oli taas hyvää ja nopeeta toimintaa foorumilaisilta, tieto kulkee nopeesti!

Btw. se 3.27 asd meni saman tien, oli taas hyvää ja nopeeta toimintaa foorumilaisilta, tieto kulkee nopeesti!

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st automatisointi ->
Noni, nyt on testit heitetty ja hyvältä vaikuttaa. Vaijeria pitää vielä mulkata, ja pumppua säätää, kun tuntuu että kerkiää ulos tehoalueelta ennenku vaihtuu seuraava vaihde. Mutta ite laatikko on aika jykevä, mutta ei mun mielestä liikaa potki kumminkaa...
Ahtopainetta oli vielä 1.2bar, eli voimaa ei ollu, mutta kyllä kolmosella vielä rengas palo helposti.
Alasyöttöäkin varmaan joutuu nostamaan, ku tuntuu vähän hitaalta se herääminen, että jos 60-70 kuutiomilliä olis ahtamaton, niin sillon vois jo paremmin ahdinkin herätä. Nyt on 46.
Mutta, ens vkl kiinni ja sitten seuraavalla lisää testiä. Eiköhän se siitä pikkuhiljaa, kun löytäs vaan hyvän testipaikan ettei häirittis virkavaltaa.
Ahtopainetta oli vielä 1.2bar, eli voimaa ei ollu, mutta kyllä kolmosella vielä rengas palo helposti.
Alasyöttöäkin varmaan joutuu nostamaan, ku tuntuu vähän hitaalta se herääminen, että jos 60-70 kuutiomilliä olis ahtamaton, niin sillon vois jo paremmin ahdinkin herätä. Nyt on 46.
Mutta, ens vkl kiinni ja sitten seuraavalla lisää testiä. Eiköhän se siitä pikkuhiljaa, kun löytäs vaan hyvän testipaikan ettei häirittis virkavaltaa.

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st automatic?
Joo, pakoputki kiinni, kiinnikkeitä joutu muokkaamaan aika lailla että sai laatikon kans sopimaan. Mutta nyt on taas askel lähempänä valmiutta. Kyllä se vaan sydäntä lämmittää kun 3.5" suorasta rosteriputkesta hörähtää pörinä savun saattelemana...
Pakki valojen kytkemistä ja yleistä siistimistä jotta sais leimalle.

Pakki valojen kytkemistä ja yleistä siistimistä jotta sais leimalle.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st automatic?
Nonii, nyt tuli sitte toisenlaisia ongelmia...
Ei oo voimaa, jostain syystä kun 1.7bar on ahto niin savu loppuu ja voimaa ei oo. Pitäs olla 120 kuutiomilliä ja jos savua ei tuolla määrällä tuu, niin sillonhan pitäs olla 400hv...? Mutta ei siltä tunnu... En tiiä johtuuko siitä että vetävät on vaan 5600rpm, ja ku vaihteen vaihtaa tuossa kohtaa niin tippuuko kierrokset niin alas että turbiini alkaa luistaa tms. mutta jotaki tapahtuu ku ei tapahdu mitään.
Vaihdelaatikko ei kyllä luista, paineet on aika korkeella ja vaihto on nopea, mutta jotenki kumiremmimaiselta tuntuu koko systeemi.
Yks vaihtoehto on myös se, että tuo mynän pumppu ei anna vielä 1.7bar koko syöttöä, vaan vasta esim. 2.5bar, mutta sekin pitäs jotenki jollain painesäiliöllä päästä koittamaan, että onko vedossa eroa kun on vaikka se 2.5bar pumpulla ja tuo sama 1.7bar koneessa.

Ei oo voimaa, jostain syystä kun 1.7bar on ahto niin savu loppuu ja voimaa ei oo. Pitäs olla 120 kuutiomilliä ja jos savua ei tuolla määrällä tuu, niin sillonhan pitäs olla 400hv...? Mutta ei siltä tunnu... En tiiä johtuuko siitä että vetävät on vaan 5600rpm, ja ku vaihteen vaihtaa tuossa kohtaa niin tippuuko kierrokset niin alas että turbiini alkaa luistaa tms. mutta jotaki tapahtuu ku ei tapahdu mitään.

Vaihdelaatikko ei kyllä luista, paineet on aika korkeella ja vaihto on nopea, mutta jotenki kumiremmimaiselta tuntuu koko systeemi.
Yks vaihtoehto on myös se, että tuo mynän pumppu ei anna vielä 1.7bar koko syöttöä, vaan vasta esim. 2.5bar, mutta sekin pitäs jotenki jollain painesäiliöllä päästä koittamaan, että onko vedossa eroa kun on vaikka se 2.5bar pumpulla ja tuo sama 1.7bar koneessa.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st automatic ongelmia...
ruokahan sieltä loppuu jos savu loppuu.
en ole valitettavasti päässyt mynän saloihin tutustumaan kunnolla mutta kait "ahdoton" syöttö on säädettävissä?
en ole valitettavasti päässyt mynän saloihin tutustumaan kunnolla mutta kait "ahdoton" syöttö on säädettävissä?
w201 om605
Re: 190 cossu om603 st automatic?
Milläs oot mitannu syöttömäärän, että tulee varmasti se 120 kuutiota? Tulee mieleen se topic missä etittiin vikaa kun ei 603 antanut 400hv vaikka kuinka pitäis olla speksien mukaan. Jossei se olekkaan niin helppoaKummeli kirjoitti: Pitäs olla 120 kuutiomilliä ja jos savua ei tuolla määrällä tuu, niin sillonhan pitäs olla 400hv...?

IG: @pyrytakkunen
Re: 190 cossu om603 st automatic ongelmia...
Nippusiteellä morkoolin vipu asentoon 'kaikki pelissä' ja uus yritys.
Re: 190 cossu om603 st automatic ongelmia...
Nonniin, nyt on sitte cossu muutoskatsastettu laatikolle. 28% tuli kaiken kaikkiaan muutos prossaks. Kaveri kävi katsastamassa auton ku ite olin armeijassa, pienten vaikeuksien jälkeen myös abs:t toimi ja leima tuli.
Nyt n. 100km ajettu ja tuntuu hyvältä, voimaa ei ole kunnolla, mutta ei oikeen märällä ja kylmällä asvaltilla tarttekkaan, risteyksestä lähettäessä pyörähtää tyhjää vaikka syöttöä on ahtamaton 46kuutiomilliä.
Nyt vielä laatikon pehmennyksen tekeminen samaan nappiin mistä myös mikrokytkin antaa morkoolille paineen, ja sitte alkaiskin olla siinä. Penkitystä oon vielä haaveillu täksi syksyksi, mutta saa nähä miten nuo ilmavoimista lomille päästävät.
Palaillaan.

Nyt n. 100km ajettu ja tuntuu hyvältä, voimaa ei ole kunnolla, mutta ei oikeen märällä ja kylmällä asvaltilla tarttekkaan, risteyksestä lähettäessä pyörähtää tyhjää vaikka syöttöä on ahtamaton 46kuutiomilliä.
Nyt vielä laatikon pehmennyksen tekeminen samaan nappiin mistä myös mikrokytkin antaa morkoolille paineen, ja sitte alkaiskin olla siinä. Penkitystä oon vielä haaveillu täksi syksyksi, mutta saa nähä miten nuo ilmavoimista lomille päästävät.
Palaillaan.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st automatic valmis?
Lisää vaan alasyöttöä niin et alkaa pakallaan kaasutellessa hieman pöläyttään...
Itse tein ja säästin
Re: 190 cossu om603 st automatic valmis?
Kyllä se paikallaan ollessa vähän tussauttaakin, mutta ehkä sitä enemmänki sais tulla...
Joo, niinku LiQQen viestistä päätellä saattaaki, nii meikäläinen joutuu/pääsee ilmavoimien RUK:iin Tikkakoskelle, niin suunnitelmat ens keväästä menee vähän uusiks. Tie saattaa pariks kk viedä (toivottavasti ei...) jopa Rovaniemelle asti, niin jää merssu hommat vähän vähiin...

Joo, niinku LiQQen viestistä päätellä saattaaki, nii meikäläinen joutuu/pääsee ilmavoimien RUK:iin Tikkakoskelle, niin suunnitelmat ens keväästä menee vähän uusiks. Tie saattaa pariks kk viedä (toivottavasti ei...) jopa Rovaniemelle asti, niin jää merssu hommat vähän vähiin...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st automatic valmis?
Joo, taas vaihteeks ongelmia...
Nyt alko pikkuhiljaa enemmän ja enemmän täryyttämään. 1 ja 2 vaihteilla ei huomaa, mutta kun kolmonen menee pesään, niin kauhea vapina koko autoon. Taas kun vaihtuu nelonen, niin vapina vähenee, muttei lakkaa. Liekkö kyseessä rättinivel, kun ahtopaineen ja vetävien kierrosten ollessa maltilliset auto tippuu vetoalueelta pois ku nelonen vaihtuu. Jos siis rättinivel olis menny, koska vapina on vaan täydessä vedossa. Jos nätisti ajaa niin ei mitään missään.
En oo vielä käyny auton alla kurkkaamassa, pitäis kyllä.
Ja toisena ongelmana on se, että ilmeisesti takakelkan (puslat?) on niin aikansa eläneet, että koko kelkka kääntyy pystyyn ku alkaa veättämään. Liekkö juuri tämä ilmiö syöny aivan uuden 110mm rätin. Nimittäin voimaa ei pitäs niin paljon olla, että siitä olis kyse.
Eli penkitys siirtynee ens keväälle, koska vasta talvella aikaa ottaa kelkka alas ja vaihtaa puslat parempiin, jos se sillä tokenis.
Nyt alko pikkuhiljaa enemmän ja enemmän täryyttämään. 1 ja 2 vaihteilla ei huomaa, mutta kun kolmonen menee pesään, niin kauhea vapina koko autoon. Taas kun vaihtuu nelonen, niin vapina vähenee, muttei lakkaa. Liekkö kyseessä rättinivel, kun ahtopaineen ja vetävien kierrosten ollessa maltilliset auto tippuu vetoalueelta pois ku nelonen vaihtuu. Jos siis rättinivel olis menny, koska vapina on vaan täydessä vedossa. Jos nätisti ajaa niin ei mitään missään.

En oo vielä käyny auton alla kurkkaamassa, pitäis kyllä.
Ja toisena ongelmana on se, että ilmeisesti takakelkan (puslat?) on niin aikansa eläneet, että koko kelkka kääntyy pystyyn ku alkaa veättämään. Liekkö juuri tämä ilmiö syöny aivan uuden 110mm rätin. Nimittäin voimaa ei pitäs niin paljon olla, että siitä olis kyse.
Eli penkitys siirtynee ens keväälle, koska vasta talvella aikaa ottaa kelkka alas ja vaihtaa puslat parempiin, jos se sillä tokenis.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st automatic valmis?
Joo, rättihän siellä oli syöty.
Mutta, laatikkoon pehmennykset tehty, ja... nojaa, liekkö tuo nyt ajonautinto, mutta voihan se vähän nätimmin vaihtaa ne vaihteet pienellä kaasulla. Aika nopeesti silti menee vaihde päälle.
Suutinten vuoto ilmeisesti korjattu, eli ei vuoda enää yhtään polttoainettakaan. Ainakaan pienen testilenkin jälkeen ei ollu kupeissa mitään. Samaten suutinputkien pidikkeet valmiina, yllättävän hankala oli löytää kaikkia...
Mutta yhteenvetona: Auto toimii. Ei mitään sanomista, ainakaan vielä. Ens viikonloppuna vielä aikaa ajella, sitte voi olla viisain laittaa talvisäilytykseen.
Talven aikana jos uuden rätin vaihtais ja keksis jotaki siihen että perä ei pääse nousemaan pystyyn ja tappamaan siten rättiä.
Mutta, laatikkoon pehmennykset tehty, ja... nojaa, liekkö tuo nyt ajonautinto, mutta voihan se vähän nätimmin vaihtaa ne vaihteet pienellä kaasulla. Aika nopeesti silti menee vaihde päälle.
Suutinten vuoto ilmeisesti korjattu, eli ei vuoda enää yhtään polttoainettakaan. Ainakaan pienen testilenkin jälkeen ei ollu kupeissa mitään. Samaten suutinputkien pidikkeet valmiina, yllättävän hankala oli löytää kaikkia...
Mutta yhteenvetona: Auto toimii. Ei mitään sanomista, ainakaan vielä. Ens viikonloppuna vielä aikaa ajella, sitte voi olla viisain laittaa talvisäilytykseen.
Talven aikana jos uuden rätin vaihtais ja keksis jotaki siihen että perä ei pääse nousemaan pystyyn ja tappamaan siten rättiä.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st automatic
Ja kuinkas sitten kävikään...
Piruuttaan laiton myyntiin nettiautoon, ja ei ollu kun 50h myynnissä, niin oli katottu 5000 kertaa, ja 5 kertaa suosikkilistattu.
Eikä tässä vielä kaikki, pyyntihinta oli 10 000e, ja meni kun kuumille kiville. Suorastaan revittiin käsistä?
Mikäs ihmisiä nyt vaivaa?!?
Eli. Tämä prokkis loppu sitten tähän. Ei tullu videota, ei tullu oikeata penkkitulosta, ei pitkiä reissuja tai todettu lapsentauteja. Mutta hyvä kokonaisuus mielestäni oli ko. auto, ja sai uuden kodin Helsingistä. Liekkö tästä vielä kuullaan?
Näinollen Kummeli kiittää ja kuittaa! Josko keväämmällä sitten yli 20 venttiilin voimin uudella projektilla uudestaan superien pariin...?
-Kummeli.
Piruuttaan laiton myyntiin nettiautoon, ja ei ollu kun 50h myynnissä, niin oli katottu 5000 kertaa, ja 5 kertaa suosikkilistattu.
Eikä tässä vielä kaikki, pyyntihinta oli 10 000e, ja meni kun kuumille kiville. Suorastaan revittiin käsistä?

Eli. Tämä prokkis loppu sitten tähän. Ei tullu videota, ei tullu oikeata penkkitulosta, ei pitkiä reissuja tai todettu lapsentauteja. Mutta hyvä kokonaisuus mielestäni oli ko. auto, ja sai uuden kodin Helsingistä. Liekkö tästä vielä kuullaan?
Näinollen Kummeli kiittää ja kuittaa! Josko keväämmällä sitten yli 20 venttiilin voimin uudella projektilla uudestaan superien pariin...?

-Kummeli.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st automatic
Ps. takakelkan puslat uusitaan ennen myyntiä... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st automatic
Onnia kun meni nuon nopiaa kaupan, tuntuu olevan tietyntyylisillä 190:llä menekkiä nettiautos. Oma mosselman meni ensimmäiselle joka soitti ja haettiin käteisellä poisKummeli kirjoitti:Ja kuinkas sitten kävikään...
Piruuttaan laiton myyntiin nettiautoon, ja ei ollu kun 50h myynnissä, niin oli katottu 5000 kertaa, ja 5 kertaa suosikkilistattu.
Eikä tässä vielä kaikki, pyyntihinta oli 10 000e, ja meni kun kuumille kiville. Suorastaan revittiin käsistä?Mikäs ihmisiä nyt vaivaa?!?
Eli. Tämä prokkis loppu sitten tähän. Ei tullu videota, ei tullu oikeata penkkitulosta, ei pitkiä reissuja tai todettu lapsentauteja. Mutta hyvä kokonaisuus mielestäni oli ko. auto, ja sai uuden kodin Helsingistä. Liekkö tästä vielä kuullaan?
Näinollen Kummeli kiittää ja kuittaa! Josko keväämmällä sitten yli 20 venttiilin voimin uudella projektilla uudestaan superien pariin...?![]()
-Kummeli.

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: 190 cossu om603 st, LORUN LOPPU.
Saa nähä. Jos alan uutta tekeen, ni joku hyväkorinen 124 vois olla hyvä. Vähän on kiire jos meinais tälle kesää tehä, kun vielä armeija vie viikot.
Pienessä mielessäni aattelin tälläkertaa jotakin toimivaa; eli yksinkertaista. Laatikosta ei vielä tietoa, on vaan yks S:n ylivaihe manuaali tuossa ylimääräsenä, ja getrak, että nuista ainakin sais äkkiä kulkevan pelin. Samaten koneesta ei oo vielä tietookaan, että onko om605 vai om606, mutta tuskin enää kapeekantisia... Siihen veetään raja, että paineistettua pa-linjaa ei ainakaan tuu. Sítte menee mahottomaks. Mutta katotaan nyt ensin, että se varmasti lähtee tuo 190.

Pienessä mielessäni aattelin tälläkertaa jotakin toimivaa; eli yksinkertaista. Laatikosta ei vielä tietoa, on vaan yks S:n ylivaihe manuaali tuossa ylimääräsenä, ja getrak, että nuista ainakin sais äkkiä kulkevan pelin. Samaten koneesta ei oo vielä tietookaan, että onko om605 vai om606, mutta tuskin enää kapeekantisia... Siihen veetään raja, että paineistettua pa-linjaa ei ainakaan tuu. Sítte menee mahottomaks. Mutta katotaan nyt ensin, että se varmasti lähtee tuo 190.

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st, LORUN LOPPU.
Jooh, alkaa usko ihmisiin vähitellen hiipua...
Ostajaa ei kuulu, vaikka puhelimessa sovittiin homma selväks. Nyt kun koittaa soittaa, niin omalla puhelimella soitettuna kukaan ei vastaa, ja jos soittaa toisesta numerosta, sanotaan että: "nyt ei pysty puhumaan olen töissä tuut tuut tuut..."
Aivan käsittämätöntä...
Auto meni uudestaan myyntiin.

Ostajaa ei kuulu, vaikka puhelimessa sovittiin homma selväks. Nyt kun koittaa soittaa, niin omalla puhelimella soitettuna kukaan ei vastaa, ja jos soittaa toisesta numerosta, sanotaan että: "nyt ei pysty puhumaan olen töissä tuut tuut tuut..."

Aivan käsittämätöntä...
Auto meni uudestaan myyntiin.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st, LORUN LOPPU.
No näitä "virtuaaliostajiahan" tässä maassa kyllä riittää. Perusperiaate on että auto on myyty silloin kun rahat on omassa kourassa ja nimet on luovarissa. Siihen saakka auto on myynnissä.
Taitaa kaveria hävettää kun tuli pöhnäspäissä ostettua auto näkemäti ja aamulla edes muistanut asiaa
Taitaa kaveria hävettää kun tuli pöhnäspäissä ostettua auto näkemäti ja aamulla edes muistanut asiaa

Lisää tietoa: www.skg.fi