C-sarjan 220d W124:sen keulille?
C-sarjan 220d W124:sen keulille?
Onko tuo c-sarjan turboton 220d kovin erilainen w124:sen 200d:hen verrattuna? Pitäisi olla vaihdettavissa?
Re: C-sarjan 220d W124:sen keulille?
Johtis1 kirjoitti:Onko tuo c-sarjan turboton 220d kovin erilainen w124:sen 200d:hen verrattuna? Pitäisi olla vaihdettavissa?
Eroaa ainakin pumpun osalta radikaalisti. 220:ssä on sähkötoiminen Lucas ruiskupumppu josta löydät tältä foorumilta monta surullista tarinaa. Moottorin vaihto on varmana mahdollista vaikkein itse sitä lähde vannomaan. Samaa konettahan on W210:ssä ja W124:ssa ja väyrysessä on paljon samoja koneita käytössä
http://aijaa.com/v.php?i=007137856050.png
Re: C-sarjan 220d W124:sen keulille?
Saahan siihen kyllä boschinkin pumpun mutta onko se näissä oltava sekin sähkötoiminen osittain.Kaverilla on c250 ja kyllä siihen pumpun kupeeseeen tulee sähkö tai sitten se on pelkkä sammutin.yks jätkä laitto muuten ite suoraan w124 200d pumpun lucasin tilalle.
Entäs c200 diesel?16-venttiilinen ja hieman pirteämpi.No helpommalla pääsisit jos ruuvaat nykyistä pumppua,alkaa liikkua muuten aika pirteästi.Ja mitenkähän se vähäpäästöisyys.Mikä on vuosi malli?
Ainkin luulisi että saat laittaa samanlaisen tai uudemman moottorin mutta aivan en ole varma.
Entäs c200 diesel?16-venttiilinen ja hieman pirteämpi.No helpommalla pääsisit jos ruuvaat nykyistä pumppua,alkaa liikkua muuten aika pirteästi.Ja mitenkähän se vähäpäästöisyys.Mikä on vuosi malli?
Ainkin luulisi että saat laittaa samanlaisen tai uudemman moottorin mutta aivan en ole varma.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C-sarjan 220d W124:sen keulille?
sama n. 90 heppainen kone kai kyseessä, mikä väyrysessäkin, eli OM604 laiskahan se silti on, ei siitä mihinkään pääse, vaikka paperilla onkin 15 heppaa tehokkaampi (vastaa siis suunnilleen samaa, mitä OM602 on (se 250D:n vakio kone)Johtis1 kirjoitti:Onko tuo c-sarjan turboton 220d kovin erilainen w124:sen 200d:hen verrattuna? Pitäisi olla vaihdettavissa?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C-sarjan 220d W124:sen keulille?
Joo pumpun ruuvaaminen tulisi ehdottomasti halvemmaksi ja se onnistuukin helpommin, kuin koneen vaihto. Enpä tiennyt, että tuossa c-sarjan konehessa majailee Lucas.napa kirjoitti:sama n. 90 heppainen kone kai kyseessä, mikä väyrysessäkin, eli OM604 laiskahan se silti on, ei siitä mihinkään pääse, vaikka paperilla onkin 15 heppaa tehokkaampi (vastaa siis suunnilleen samaa, mitä OM602 on (se 250D:n vakio kone)Johtis1 kirjoitti:Onko tuo c-sarjan turboton 220d kovin erilainen w124:sen 200d:hen verrattuna? Pitäisi olla vaihdettavissa?
Re: C-sarjan 220d W124:sen keulille?
Ei muuta ku 20V 605 mosa nokille. OM605 ja pumpunruuvaus =tehot riittävät itellä ainakin jtn 120-130kaakin luokkaa vääntöö vaparix ihmeellisesti. Suosittelen Mynämäen käyntiä
http://aijaa.com/v.php?i=007137856050.png