keskuslukituksen kauko-ohjaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Make
Mersumies
Mersumies

keskuslukituksen kauko-ohjaus

Viesti Kirjoittaja Make »

moi,onko joku teistä laittanut meseensä kauko-ohjainta,joka ohjaa auton alkuperäistä keskuslukitusta?mistä ostettu ja onko asentaminen helpohko projekti?alkaa kyllästyttämään avaimella avata ovia,kun molemmat kädet täynnä kauppakasseja.kysäsin paikallisesta vara-osa kaupasta,heillä oli defan hälysysteemi,jolla hinta asennettuna 500 ekua!!!huh,
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
VilleH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja VilleH »

Defan hälyt on todella helppo asentaa itsekkin tuossa hyllyssä olis yhet defan hälyt mitkä pitäis alkaa asentaan meseen...
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

itse asensin tässä muutama päivää sitten w201 keskuslukituksen kauko-ohjauksen(=hälytin), ei tarvii kuin auton omaan ohjausboksiin tulevan johdon väliin laittaa hälyttimen oma johto+ vetää hälyn omat johdot.

Asentaminen helppoa jos vähänkin tajuaa lukea asennusopasta ja kytkeä/juottaa paria johtoa.

Eiköhön kaikki hälytin merkit oo suunnilleen yhtä helppo asentaa... Itellä on kyl toisessa autossa defan hälyt, ja kyl ne sieltä parhaimmasta päästä taitaa olla 8)

Pelkkää kauko-ohjausta saa jo alkaen ~100€ ylöspäin.

Ja tosiaan, liikkeet ottaa n. 200 euron molemmin puolin asennuksesta, eli säästää aika paljon jos ite asentaa. Asennus kestää, jos hälyn+kauko-ohjauksen laittaa, niin sellanen 8h. Pelkkä kauko-ohjaus on sit jo muutaman tunnin vähempi homma
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Itse laitoin viime kesänä Sikuran S2000TX-hälyn. Hintaa hälyllä oli 170€. AD-varaosa näyttää myyvän samaa laitetta 260€ hintaa joten halpa kai sit oli.

Ominaisuuksina mm. :
- vakuutusyhtiöiden hyväksymä
- 2 kpl ellipsin muotoisia radiokaukosäätimiä, toinen avaimeen integroitava malli
- 1-piirinen ajonesto
- hälytin varmennettu omalla akulla
- 2 kpl ultraääni sisätutkia, jotka reagoivat sisätilanliikkeisiin ja lasinrikkomiseen
- iskutunnistin
- keskuslukituksen ohjaus

Asennus oli helppo mutta aikaa vievä operaatio. Sain maahantuojalta merkki kohtaiset asennusohjeet joten kaikki värit löyty suoraan ja mitään ei tarvinnut etsiä. Asennus kannataa tehdä hyvin niin vältyy turhilta ongelmilta. Kaikki liitokset tinaamalla ja kutistesukka päälle. Otin asennusken ajaksi etupenkit pois jottain sain johdot alkuperäisiin johtokanaaleihin helpommin.

Kävin tarkistuttaa hälyn vakuutusyhtiöllä ja sain siitä merkinnän vakuutuksiin. Kaskoon 5% lisäbonusta ja jos jotain viedään omavastuuta ei ole.

Sen verran vielä tosta Defasta että edellisessä autossa oli sellanen ja oli oikein liikeen laittama. Siinä oli varmaan kaikki mahdolliset viat mitä vaan voi olla. Keskuslukonohjaus temppuili, poltti sulakettaan (vakio 15A ei kestänyt ollenkaan mutta 25A toimi paremmin), turhat hälyytykset pakkasella. Toi Sikura on toiminu huomattavasti paremmin, muutaman kerran huutanu mutta luultavasti joku käyny koputtelee, jos tärinä tunnistin on liian herkällä ottaa jos naapuri paiskoo ooppelin ovia pakkasella :lol: Muuten olen todella tyytyväinen.
VilleH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja VilleH »

mulla on ollut 2 kpl defoja eikä kummassakaan ollut mitään vikaa :) yhessä autossa mulla oli cobrat niin niissä oli sellainen vika että se joskus veteli keskuslukkoa kiinni/auki jonku 5min ja sitten lopetti :?
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

heh, mun defa ei oo kertaakaan huudellu turhia, hälytin ollu jo reilu vuosi. Riippuu aika paljon varmaan siitä just kuinka hyvin juottaa/johdot kunnolla vedetty, et paljon huutaa turhia...
Vastaa Viestiin