Satalankku Coupe

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
`jantsa`
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 01.08.2011 22:04

Satalankku Coupe

Viesti Kirjoittaja `jantsa` »

Terveppä terve!

Mersun tarina alkaa -90 luvun alusta jolloin auton osti saksalainen nainen joka tällä päästelikin aina 2006 vuoteen saakka jolloin Ceekku rantautui suomeen. Minun ja Ceekun tarina alkoi vasta pari viikkoa sitten jolloin ostin elämäni ensimmäisen mersun jota etsiskelinkin yli puoli vuotta ja Pohjois- Pohjanmaan suunnassa tämän Satalankun kävin vaihdattamassa itselle. Kyseessä on siis vuoden -90 w124 korinen coupe Mersu 3 litraisella kuusisylinterisellä bensa koneella ja sportline varustelulla. Mutta kuten arvata saattaa mersun mukana ei suomeen asti rantautunut alkuperäistä huoltokirjaa eli kilometreistä ei ole varmuutta eikä myöskään varusteluista..

Mutta tietynlainen projekti tämä minulle tulee olemaan sillä suunnitelmissa olisi laittaa pohjaa maan suuntaan ja hommata eri vanteet ja näistä olisikin liutta kysymyksiä esitettävänä. Ja ehdotuksetkin ovat tervetulleita!

Tässä olisikin linkki josta voi mersun kuvat löytää, kuvissa meneillään pieni muotoista autofixausta :wink:

http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=1087
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Satalankku Coupe

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Tervetuloa forumille ja onneks olkoon kuupan johdosta. Hyvä valinta :thumbup: Varustelistan saat vin numerolla kun menet tänne.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Re: Satalankku Coupe

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Täytyy sanoa, että helvetin siistiä jälkeä!!!! Huh, jospa sitä joskus jaksais omanki puunata noin :roll:

Ja tervetuloa tosiaan foorumille!
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
`jantsa`
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 01.08.2011 22:04

Viesti Kirjoittaja `jantsa` »

kiitoksia! Kuinka onko porukalla kokemuksia näiden madaltamisesta kun kyseessä on hydrauliset taka iskarit, eli jonkin sortin hydraulipumppu pumppaa iskareihin painetta sen mukaan kun perälle kohdistuu painoa? pitääkö pumpun päästä tulpata lähdöt vai kuinka menetellä?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12750
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Satalankku Coupe

Viesti Kirjoittaja epk »

Tasonsäädön ohjausventtiili (hydraulinen) sijaitsee auton alla, taka-akseliston
yläpuolella korin runkoon kiinnitettynä ja sitä ohjataan vipuvarsien
ja säädettävän yhdystangon välityksellä kallistuksenvakaajan
liikkeiden mukaisesti.
Venttiilin toiminta on helpointa tarkastaa
irroittamalla ko. yhdystanko ja auton käynnissäollessa käsin
liikuttamalla venttiilin vipuvartta.
Perän pitäisi nousta ja laskea venttiilin vipuvarren asenosta riippuen.
eli tangon pituutta säätämällä saadaan laskettua ja nostettua. Jos madaltaa haluaan niin sitten pitää myös katkaista jousta saman verran. Mitään madallusjousia siihen on turha tunkea kun kerran on sportline valmiiksi.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Satalankku Coupe

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin ja mitään ei tietenkään tulpata :roll:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Satalankku Coupe

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

C124 saannu tasonsäätöä??
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12750
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Satalankku Coupe

Viesti Kirjoittaja epk »

on , sedaniin myös. w201:seenkin saanut.
`jantsa`
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 01.08.2011 22:04

Re: Satalankku Coupe

Viesti Kirjoittaja `jantsa` »

Kiitoksia vastauksista! Eli ymmärsinkö oikein että perää saa jonkin verran laskettua iskarista vai mitä epk tarkoitti tuolla tangolla? kun keula on kuitenkin suhkot matalalla mutta perä aivan kuin olisi ilmaan lähdössä :lol: niin saisi perän samalle tasolle ilman jousien leikkaamista?

Kysyy henkilö joka ei ole w124 alustaan perehtynyt eikä koskaan nähnytkään hydraulisesti säätyviä iskareita aikaisemmin :oops:
Vastaa Viestiin