Mersun tarina alkaa -90 luvun alusta jolloin auton osti saksalainen nainen joka tällä päästelikin aina 2006 vuoteen saakka jolloin Ceekku rantautui suomeen. Minun ja Ceekun tarina alkoi vasta pari viikkoa sitten jolloin ostin elämäni ensimmäisen mersun jota etsiskelinkin yli puoli vuotta ja Pohjois- Pohjanmaan suunnassa tämän Satalankun kävin vaihdattamassa itselle. Kyseessä on siis vuoden -90 w124 korinen coupe Mersu 3 litraisella kuusisylinterisellä bensa koneella ja sportline varustelulla. Mutta kuten arvata saattaa mersun mukana ei suomeen asti rantautunut alkuperäistä huoltokirjaa eli kilometreistä ei ole varmuutta eikä myöskään varusteluista..
Mutta tietynlainen projekti tämä minulle tulee olemaan sillä suunnitelmissa olisi laittaa pohjaa maan suuntaan ja hommata eri vanteet ja näistä olisikin liutta kysymyksiä esitettävänä. Ja ehdotuksetkin ovat tervetulleita!
Tässä olisikin linkki josta voi mersun kuvat löytää, kuvissa meneillään pieni muotoista autofixausta
kiitoksia! Kuinka onko porukalla kokemuksia näiden madaltamisesta kun kyseessä on hydrauliset taka iskarit, eli jonkin sortin hydraulipumppu pumppaa iskareihin painetta sen mukaan kun perälle kohdistuu painoa? pitääkö pumpun päästä tulpata lähdöt vai kuinka menetellä?
Tasonsäädön ohjausventtiili (hydraulinen) sijaitsee auton alla, taka-akseliston
yläpuolella korin runkoon kiinnitettynä ja sitä ohjataan vipuvarsien
ja säädettävän yhdystangon välityksellä kallistuksenvakaajan
liikkeiden mukaisesti.
Venttiilin toiminta on helpointa tarkastaa
irroittamalla ko. yhdystanko ja auton käynnissäollessa käsin
liikuttamalla venttiilin vipuvartta.
Perän pitäisi nousta ja laskea venttiilin vipuvarren asenosta riippuen.
eli tangon pituutta säätämällä saadaan laskettua ja nostettua. Jos madaltaa haluaan niin sitten pitää myös katkaista jousta saman verran. Mitään madallusjousia siihen on turha tunkea kun kerran on sportline valmiiksi.
Kiitoksia vastauksista! Eli ymmärsinkö oikein että perää saa jonkin verran laskettua iskarista vai mitä epk tarkoitti tuolla tangolla? kun keula on kuitenkin suhkot matalalla mutta perä aivan kuin olisi ilmaan lähdössä niin saisi perän samalle tasolle ilman jousien leikkaamista?
Kysyy henkilö joka ei ole w124 alustaan perehtynyt eikä koskaan nähnytkään hydraulisesti säätyviä iskareita aikaisemmin