cdi:n suuttimen pultti vesitilaan? ):
cdi:n suuttimen pultti vesitilaan? ):
Joopajoo
kaveri tossa vaihtoi omaan -01 w210 220cdi mersuunsa suuttimen tiivisteen , no ei mennyt ihan niinkuin elokuvissa. Suutin oli normaalisti jumissa mutta ei se mitään kun kaveri oli homman kuitenkin enenenkin tehnyt toiseen suuttimeen. Näppituntumalla sitten vanha kiinnityspultti takaisin ja poikkihan se meni. Sitten ei muuta kuin katkennut pultti pois ja kierteet uusiksi jonka jälkeen huomasi, että suutin tihkuttaa dieseliä yläpäästään. noh ei muuta kuin suutin taas irti ja uusi tilalle taas uudella pultilla, koeajo ja konepelti auki ja suuttimen kiinnityspultin reiästä tihkuu vettä erittäin pienissä määrin, mutta kuitenkin eli kävi klassinen tapaus. Ja tässähän ei tiedetty tuota, että pultit pitäis vaihtaa joka kerta sekä kiristysmomentti aivan mitätön. Itse en ole tapausta nähnyt, enkä tiedä tosta mersun moottorista mitään, mutta onko tuo pultti kiinni kannessa vai meneekö se kannen läpi lohkoon? Ja onko kukaan koskaan onnistunut paikkaamaan vuotoa esim. laittamalla jotain tiivistemassaa(mitä?) pultin alle sinne reikään?
kaveri tossa vaihtoi omaan -01 w210 220cdi mersuunsa suuttimen tiivisteen , no ei mennyt ihan niinkuin elokuvissa. Suutin oli normaalisti jumissa mutta ei se mitään kun kaveri oli homman kuitenkin enenenkin tehnyt toiseen suuttimeen. Näppituntumalla sitten vanha kiinnityspultti takaisin ja poikkihan se meni. Sitten ei muuta kuin katkennut pultti pois ja kierteet uusiksi jonka jälkeen huomasi, että suutin tihkuttaa dieseliä yläpäästään. noh ei muuta kuin suutin taas irti ja uusi tilalle taas uudella pultilla, koeajo ja konepelti auki ja suuttimen kiinnityspultin reiästä tihkuu vettä erittäin pienissä määrin, mutta kuitenkin eli kävi klassinen tapaus. Ja tässähän ei tiedetty tuota, että pultit pitäis vaihtaa joka kerta sekä kiristysmomentti aivan mitätön. Itse en ole tapausta nähnyt, enkä tiedä tosta mersun moottorista mitään, mutta onko tuo pultti kiinni kannessa vai meneekö se kannen läpi lohkoon? Ja onko kukaan koskaan onnistunut paikkaamaan vuotoa esim. laittamalla jotain tiivistemassaa(mitä?) pultin alle sinne reikään?
Re: cdi:n suuttimen pultti vesitilaan? ):
Kyllä se (kuulemma
) vesitilaan menee jos kiristystä vaan jatkaa ja pultti kestää... tai jättää putsaamatta sen kierteen ja/tai sinne kaikessa muussa tohinassa ajaa kaikkee töhnää pohjalle, minkä pultti sitten edellään työntää läpi ohuehkosta lohkon osasta. Ohjehan oli 7Nm +90 +90 astetta.
Jotain Loctiten kierretiivistettä vois kokeilla, mutta ainakin hydrauliikkapuolella käytettävät lukite- ja tiivisteaineet eivät kestä paljoa yli 70 asteen lämpöjä (vois loctiten sivuilta tarkistaa...).

Jotain Loctiten kierretiivistettä vois kokeilla, mutta ainakin hydrauliikkapuolella käytettävät lukite- ja tiivisteaineet eivät kestä paljoa yli 70 asteen lämpöjä (vois loctiten sivuilta tarkistaa...).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: cdi:n suuttimen pultti vesitilaan? ):
kyllä sellaista ruuvilukitetta löytyy, joka vain paranee lämmetessään, mutta se maksaa hieman erilaisia summia, mitä normaalit ruuvilukitteet... eikä ole ihan joka puljun valikoimissa... viimeksi sitä sai muistaakseni vain ruotsista tilaamalla... ja siitäkin on jo yli 13 vuotta aikaa, kun sellaiselle oli tarvetta...
kemiallinen metalli vois myös toimia tuossa kohtaa ihan kohtuu hyvin... kestää lämpöä varmasti sen mitä tarvitaan...
kemiallinen metalli vois myös toimia tuossa kohtaa ihan kohtuu hyvin... kestää lämpöä varmasti sen mitä tarvitaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: cdi:n suuttimen pultti vesitilaan? ):
Ihan hyvin normaali pehmeä/keskikova ruuvilukite toimii, kovaa ei kannata pistää tulee avatessa kierteetkin mukana.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: cdi:n suuttimen pultti vesitilaan? ):
Kiitos, pitää kokeilla tuota, onko tietoa, että onko ne kierteet mihin pultti kierretään kannessa vai lohkossa?Jani R-K kirjoitti:Ihan hyvin normaali pehmeä/keskikova ruuvilukite toimii, kovaa ei kannata pistää tulee avatessa kierteetkin mukana.
Re: cdi:n suuttimen pultti vesitilaan? ):
Sikaflexiä muutama tippa pohjalle ja unohda katkeavat pultit. Laita siihen pinnapultti, helpottaa kummasti elämää.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: cdi:n suuttimen pultti vesitilaan? ):
...ja vaikeuttaa sitten joskus kun suutin on jumittunut kanteen kiinni.Laita siihen pinnapultti, helpottaa kummasti elämää.
wiimax.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: cdi:n suuttimen pultti vesitilaan? ):
Näin on kun ei ulos vetäjää saa mihinkään (pinna pulti jumissa ja suutin jumissa no tuntihominna...dealer kirjoitti:...ja vaikeuttaa sitten joskus kun suutin on jumittunut kanteen kiinni.Laita siihen pinnapultti, helpottaa kummasti elämää.

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: cdi:n suuttimen pultti vesitilaan? ):
Se keltainen "kierrelukite" uudessa suuttimenpultissa on tiivistysmassaa juuri tälläisen varalle, ettei ala tihkuttaan nestettä.
Re: cdi:n suuttimen pultti vesitilaan? ):
No niin kiitoksia neuvoista, tällä hetkellä näyttäis toimivan kaverin auto, ensin loctiten tiivistesilikoonia reikään hieman ja sitten pulttiin kierrelukitetta niin koeajon perusteella vesivuoto loppui, mutta alkuperäinen vika säilyi. eli auto otttaa täydet kerrokset ,mutta tehoja puuttuu, huomenna meinas käyttää vika koodien luvussa jos ehtii.
Re: cdi:n suuttimen pultti vesitilaan? ):
Ja sitä töhnää riittää.MiHe kirjoitti:Kyllä se (kuulemma) vesitilaan menee jos kiristystä vaan jatkaa ja pultti kestää... tai jättää putsaamatta sen kierteen ja/tai sinne kaikessa muussa tohinassa ajaa kaikkee töhnää pohjalle, minkä pultti sitten edellään työntää läpi ohuehkosta lohkon osasta.
Hommasin IKH:sta pitkän kierretapin (riitti juuri pohjaan saakka). Laskin muistaakseni, että 9-kertaa sai jokaisen kierteen kairata ennen kuin kierretappi tuli täysin puhtaana ylös. Eli jokaisen ruuvauksen jälkeen putsasin brakecleanerilla tapin ja sitten uudestaan kairaamaan.
OT mites tuo pultti oikeaoppisesti kiristetään?
Ensin tietysti tuo 7 Nm ja heti perään 90 astetta. Pitääkö sitten pitää taukoa ennen tuota toista 90 astetta? Itse pidin pienen tauon ja raukkana ei rohkeus riittänyt täyteen 90:een (tässä vaiheessahan tuo pultti alkaa jo tuntumaan aika tiukalta) , väänsin ehkä n 45. No, on ne melkein 15 tkm pitäneet.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: cdi:n suuttimen pultti vesitilaan? ):
vanha ohje oli 7nm+90astettajakil kirjoitti:Ja sitä töhnää riittää.MiHe kirjoitti:Kyllä se (kuulemma) vesitilaan menee jos kiristystä vaan jatkaa ja pultti kestää... tai jättää putsaamatta sen kierteen ja/tai sinne kaikessa muussa tohinassa ajaa kaikkee töhnää pohjalle, minkä pultti sitten edellään työntää läpi ohuehkosta lohkon osasta.
Hommasin IKH:sta pitkän kierretapin (riitti juuri pohjaan saakka). Laskin muistaakseni, että 9-kertaa sai jokaisen kierteen kairata ennen kuin kierretappi tuli täysin puhtaana ylös. Eli jokaisen ruuvauksen jälkeen putsasin brakecleanerilla tapin ja sitten uudestaan kairaamaan.
OT mites tuo pultti oikeaoppisesti kiristetään?
Ensin tietysti tuo 7 Nm ja heti perään 90 astetta. Pitääkö sitten pitää taukoa ennen tuota toista 90 astetta? Itse pidin pienen tauon ja raukkana ei rohkeus riittänyt täyteen 90:een (tässä vaiheessahan tuo pultti alkaa jo tuntumaan aika tiukalta) , väänsin ehkä n 45. No, on ne melkein 15 tkm pitäneet.
"uusi" on 7nm+90astetta+90astetta heti peräkkäin(sinä kun on se liima)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
