Tehtaan Classic-lehdessä olleiden uutisten mukaan Classic Center on alkanut tuottamaan repro-puskureita malleihin 114/115.
Luonnollisesti käyttäen alkuperäisiä materiaaleja, piirrustuksia ja jopa tuotantovälineitä! Sekä vanhempaa että uudempaa (<--- syksy 1973 --->) mallia valmistetaan. Luultavasti kannattavampi ostos entisöintipeliin kuin joku nimetön tarvikeosa
Toinen mielenkiintoinen (joskin useimmille forumilaisille melko tarpeeton) osakokonaisuus on täydellinen repro-osien tuotanto 300SL -mallin Synchromesh vaihteistoon. Edelleen alkuperäisten laatuisia, vieläpä alkuperäisessä tehtaan penkissä koeajettuja "täydellisen toimivuuden" takaamiseksi...huh
Toi voi olla ihan hyvä juttu olettaen, että ne puskurit on myös halvempia kuin ne vanhat (niissä kun on niitä varastovuosi-indeksikorotuksia). Tohon omaan katiskaan maksais uus takapuskuri noin 1500 euroa.
Hyvä että saa W198 300 SL:äänkin uusia vaihdelaatikoita. Mulla on omassa ollut W124:n automaattilaatikko, kun alkuperäinen hajos toissa vuonna kun otin itäväylällä kisaa yhden Hondan kanssa.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast. 114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Daaz kirjoitti:Hyvä että saa W198 300 SL:äänkin uusia vaihdelaatikoita. Mulla on omassa ollut W124:n automaattilaatikko, kun alkuperäinen hajos toissa vuonna kun otin itäväylällä kisaa yhden Hondan kanssa.
-Daaz
Joo mulla kävi ihan sama juttu kun lähdin Monte Carlossa liikennevaloista 250 GTO:n vierestä. Ja korjaus oli ihan sairaaaan kallista
Uudelle takapuskurille olisi kyllä käyttöä. On ruostunut pakoputken puoleisesta päästää melkein puhki. Kromit vaan jäljellä.
Omaan saisi Venetmäeltä Kalifornia-puskurin n. vanhalla tonnilla mutta coupé -malleihin taitaa maksaa kymmenkertaisesti...
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Tosta 300SL:stä sen verran , että JOS olet semmoisen joskus omistanut ja auto on esim. laiva kuljetuksen aikana myrskyn seurauksena uponnut mereen, niin Kienlen pojat etelä saksassa tekevät sulle sellaisen uuden. Kunhan vaan sulla on näyttää tarvittavat dokumentit, että olet semmoisen omistanut . Kienlen pojat tekevät rungon ja naputtavat aluumiinista korin ja Classic-Centteristä tulee tekniikka.Hintaa on ihan turha tiedustella nimittäin jos sulla ei ole niitä papereita, puhumattakaan sitten siitä "ostovoima" paperista . www.kienle.com
Tosta 300SL:stä sen verran , että JOS olet semmoisen joskus omistanut ja auto on esim. laiva kuljetuksen aikana myrskyn seurauksena uponnut mereen, niin Kienlen pojat etelä saksassa tekevät sulle sellaisen uuden. Kunhan vaan sulla on näyttää tarvittavat dokumentit, että olet semmoisen omistanut . Kienlen pojat tekevät rungon ja naputtavat aluumiinista korin ja Classic-Centteristä tulee tekniikka.Hintaa on ihan turha tiedustella nimittäin jos sulla ei ole niitä papereita, puhumattakaan sitten siitä "ostovoima" paperista
Ai miten niin JOS? Raulin kanssa hankittiin SL:t tuossa 90-luvun alussa kun niitä sai edullisesti. Saatiin vielä tukkualennusta kun ostettiin kaksi.
Ei vaan, tuo "rakennetaan jos on paperit" -juttu oli mielenkiintoinen. Houkuttelee asiakirjaväärennökseen. Mitenkähän muuten, jos upotan tuon C114:n suohon, tekevätkö he uuden sellaisenkin?
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast. 114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
raul kirjoitti:Tehtaan Classic-lehdessä olleiden uutisten mukaan Classic Center on alkanut tuottamaan repro-puskureita malleihin 114/115.
No nyt vilkaisin itsekin tuon jutun, mutta nehän olivat siis etulokasuojia alkaneet tekemään (siis fender). Mutta eivät kyllä näytä hinnat merkittävästi alentuneet.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast. 114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Aivan, huomasin itsekin erheeni.
On niin vino pino lehtiä muutenkin lukematta, että hohhoijaa, nytkin oli pakko ostaa uusi AMS Klassik Motor, 280CE Carlsson ralliauto-ajelun takia varsinkin... Kun ensin valittaa ettei Suomesta löydy hyviä MB-lehtiä ja sitten niitä onkin nurkat täynnä eikä tiedä mihin pistäisi...
Sanoit etteivät ole hinnat alentuneet, mutta kuka niitä on tähän päivään asti tehnyt vai onko jossain vain tyhjennetty varastoa?
Eipä nuo CC:n hommelit muutenkaan oikein hinnalla pyri kilpailemaan...
raul kirjoitti:Aivan, huomasin itsekin erheeni.
On niin vino pino lehtiä muutenkin lukematta, että hohhoijaa, nytkin oli pakko ostaa uusi AMS Klassik Motor, 280CE Carlsson ralliauto-ajelun takia varsinkin... Kun ensin valittaa ettei Suomesta löydy hyviä MB-lehtiä ja sitten niitä onkin nurkat täynnä eikä tiedä mihin pistäisi...
Sanoit etteivät ole hinnat alentuneet, mutta kuka niitä on tähän päivään asti tehnyt vai onko jossain vain tyhjennetty varastoa?
Eipä nuo CC:n hommelit muutenkaan oikein hinnalla pyri kilpailemaan...
Mielenkiintoinen juttu tuo 280Ce Carlsson ralli-autosta.
On otettu ruisku M110- koneesta irti 230hp 7800/min. Ei mitenkään huonosti
raul kirjoitti:Sanoit etteivät ole hinnat alentuneet, mutta kuka niitä on tähän päivään asti tehnyt vai onko jossain vain tyhjennetty varastoa?
Eipä nuo CC:n hommelit muutenkaan oikein hinnalla pyri kilpailemaan...
Kyllä niitä etusiipiä on kai tähänkin asti saanut alkuperäisenä varaosana, mutta ehkä varasto alkoi loppumaan, kun ottivat uustuotantoon. W115/114 on kuitenkin melko yleinen malli vielä liikenteessä. Saahan niitä Klokkerholmiltakin (ja Motonetistä), mutta laatueroista en osaa sanoa mitään kun en ole tutkinut.
Joo, ei hinnalla kilpailla, mutta kyllä silti kirpaisee hakea tuollainen lokasuojapari ennen maalarille vientiä, jos ei viitsi niitä vanhoja käytää. Pari maksaa 1590 €, josta ehkä saisi 10 % Mersu-Klubin alennusta niin jäisi 1431 €. Kun Motonetissä maksaa 250 € pari, niin alkaa miettimään mitä sillä erotuksella saisi...
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast. 114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Daaz kirjoitti:Joo, ei hinnalla kilpailla, mutta kyllä silti kirpaisee hakea tuollainen lokasuojapari ennen maalarille vientiä, jos ei viitsi niitä vanhoja käytää. Pari maksaa 1590 €, josta ehkä saisi 10 % Mersu-Klubin alennusta niin jäisi 1431 €. Kun Motonetissä maksaa 250 € pari, niin alkaa miettimään mitä sillä erotuksella saisi...
-Daaz
Nuo Motonetin lokasuojat ovat muuten aika paljon ohuempaa peltiä kuin Mersun omat, joten viimeisen päälle entisöinnissä ei kannata edes harkita noita tarvikelokareita. Omassa on moiset, ja faija on kironnut moneen otteeseen, että sillon joskus tuli säästettyä väärässä paikassa.
Toisaalta kyllä käyttöautossa tuhannella eurolla tekee ihmeitä, uusii vaikka pariin otteeseen muutakin kuin nuo lokarit!
Tuc kirjoitti:Nuo Motonetin lokasuojat ovat muuten aika paljon ohuempaa peltiä kuin Mersun omat, joten viimeisen päälle entisöinnissä ei kannata edes harkita noita tarvikelokareita.
Juu, nuo Klokkerholmin valmistamat osat ovat 0,5-millisiä. Ja ei niitä kukaan muun valmistakaan, kaikki ne ovat samaa: Motonet, KL, RTO, Örum, Kaha... No toisaalta, ovat ne Klokkerholmit edullisia ja hintaansa nähden hyviä. Ainoa vaan tuo entisöinti jota itsekin teen. Ehkä pitää hiekkapuhaltaa jotkut vanhat.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast. 114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Joskus aikoinaan 5-7 vuotta sitten CC lupaili alkaa painaa uusia puskureita noihin W111-malleihin ja hinnatkin piti painaa niin alas että niitä kärsisi ostaa.
W111 Coupen puskuri(eteen tai taakse) olis maksanut vaan noin 25.000mk Suomeen tilattuna ja siinä ois ollut puskuri vasta toisessa päässä autoa.
Halpaa kuin saippua?
Kun aina joka paikassa voivotellaan, että "uudelleenkromaus on niiiiin hankalaa, ja vatii niiiiiin paljon käsityötä, ja pinnan tulee olla niiiiiin kirkas", luulisi, että jossain on se raja että silti kannattaisi. Kyllä 50 000 mummonmarkalla joku jo pari päivää puskuria hinkkaisi?
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast. 114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)