Voiko katin poistaa???
- turbo-olli
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ke 22.10.2003 23:27
- Paikkakunta: Loppi
Voiko katin poistaa???
Voiko sakemannin katin jättää pois pakoputkiremontin yhteydessä, kun Suomalaisessa rek. otteessa ei ole mainintaa vähäpäästöisyydestä? Kyseessä on Saksantuonti 300 tdt -89.
Re: Voiko katin poistaa???
muistaakseni tässä tapauksessa voi, joku voisi vielä varmistaa.turbo-olli kirjoitti:Voiko sakemannin katin jättää pois pakoputkiremontin yhteydessä, kun Suomalaisessa rek. otteessa ei ole mainintaa vähäpäästöisyydestä? Kyseessä on Saksantuonti 300 tdt -89.
- turbo-olli
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ke 22.10.2003 23:27
- Paikkakunta: Loppi
Itseasias kävin just tänään kysymäs tota konttorilta kun mun ottees lukee katalysaattori mutta ei mitään vähäpäästöisestä ni katsastusmies sanoi et sen saa poistaa kyllä kuhan vaan saa veholta tai jostain muualta virallisen paperin missä lukee että auton päästöt ei nouse sallitun rajan ylitse ja sit se vissiin pitää vielä muutoskatsastaa sen jälkeen??Se vähäpäästöisen raja menee kuulemma 92 vuoden autoista eteenpäin... 

MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Mistäs ton kuulit,että raja menee-92 eteenpäin?omani on -90 ja siinä lukee vähäpäästöinen,eikä siitä muuta saa tekemälläkään,näin väittäisin,koska muutenhan katti ois jo lentänyt ajat sitteHessu kirjoitti:Itseasias kävin just tänään kysymäs tota konttorilta kun mun ottees lukee katalysaattori mutta ei mitään vähäpäästöisestä ni katsastusmies sanoi et sen saa poistaa kyllä kuhan vaan saa veholta tai jostain muualta virallisen paperin missä lukee että auton päästöt ei nouse sallitun rajan ylitse ja sit se vissiin pitää vielä muutoskatsastaa sen jälkeen??Se vähäpäästöisen raja menee kuulemma 92 vuoden autoista eteenpäin...

-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Asiaan liittyen, toimineeko katillisen ecu lambdan poiston jälkeen "normaalisti" ,kunhan seokset säätää(?) aluksi manuaalisesti oikein? Aikaisemmin ollut jotain puhetta säätöjen mennemisestä jonkinlaiseen perusasetuksiin.Tuntuu että omakin katti voisi joutaa eläkkeelle,olisi kaikkinainan säätäminen huomattavasti helpompaa ja eiköhän bensaakin säästyisi jokunen desi.
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
W124 230kat-88
]
Mistäs ton kuulit,että raja menee-92 eteenpäin?omani on -90 ja siinä lukee vähäpäästöinen,eikä siitä muuta saa tekemälläkään,näin väittäisin,koska muutenhan katti ois jo lentänyt ajat sitte
[/quote]
Niin ne siellä konttorilla mulle sano mut ei nekään oo sit näköjään tietoisia ihan kaikesta...
No onnex tossa mun autossa ei vähäpäästöisen mainintaa ole vaikka toi auto onkin 91 vuosimallinen... 
Mistäs ton kuulit,että raja menee-92 eteenpäin?omani on -90 ja siinä lukee vähäpäästöinen,eikä siitä muuta saa tekemälläkään,näin väittäisin,koska muutenhan katti ois jo lentänyt ajat sitte

Niin ne siellä konttorilla mulle sano mut ei nekään oo sit näköjään tietoisia ihan kaikesta...


MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Jos kerran säätämään aletaan, niin...
Ei niinkään suositeltava vaihtoehto tuo tyhjennys. Henk.koht. kokemuksesta muuttuu pakoäänet tietyllä kierrosalueella siriseväksi(riippuu tietty putkistosta/autosta myös) ja virtaus ei ole enää "paras" mahdollinen. Jos haluaa säätää, niin katti laikalla halki ja samankokoista putkea sisään. Silloin virtaus säilyy hyvänä eikä resonointia ääniin tule. Hyöty on sitten taas eriasia, mutta onko autossa oikeasti katalysaattoria on tuolloin ilman päästömittausta vaikea todeta.Kaizu kirjoitti:Voit poistaa tai sitten tyhjentää... Ei vaikuta millään tavalla pakokaasuarvoihin katsastuksessa. Tai jos on ihan puhki niin hommaa jostain käytetty ehjäkuorinen katti ja sisukset veke....
Niin ne siellä konttorilla mulle sano mut ei nekään oo sit näköjään tietoisia ihan kaikesta...
No onnex tossa mun autossa ei vähäpäästöisen mainintaa ole vaikka toi auto onkin 91 vuosimallinen...
[/quote]
johan se tiietään että ne ei siellä konttorilla tiiä mistää mitään.
huomattu jo monta kertaa.
oisit menny seuraavana päivänä samalle kottorille ja samalle inssille kysymään samaa hommaa ni vastaus olis ollu että ei saa poistaa koko kissaa.


johan se tiietään että ne ei siellä konttorilla tiiä mistää mitään.
huomattu jo monta kertaa.
oisit menny seuraavana päivänä samalle kottorille ja samalle inssille kysymään samaa hommaa ni vastaus olis ollu että ei saa poistaa koko kissaa.
ex: w124 250d -88
tällä hetkellä voorti (mutta ei siitä sen enempää)
tällä hetkellä voorti (mutta ei siitä sen enempää)
No sehän sit nähään ku seuraavan kerran vien ton raadon sinne leimalle ilman kattia et mitä ne sanoo... 

MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Re: Jos kerran säätämään aletaan, niin...
Jep en tarkoittanut ihan kirjaimellisesti tuota "tyhjennystä" vaan täytyy sinne tietty putkenpätkä laittaa...Iso E kirjoitti:Ei niinkään suositeltava vaihtoehto tuo tyhjennys. Henk.koht. kokemuksesta muuttuu pakoäänet tietyllä kierrosalueella siriseväksi(riippuu tietty putkistosta/autosta myös) ja virtaus ei ole enää "paras" mahdollinen. Jos haluaa säätää, niin katti laikalla halki ja samankokoista putkea sisään. Silloin virtaus säilyy hyvänä eikä resonointia ääniin tule. Hyöty on sitten taas eriasia, mutta onko autossa oikeasti katalysaattoria on tuolloin ilman päästömittausta vaikea todeta.Kaizu kirjoitti:Voit poistaa tai sitten tyhjentää... Ei vaikuta millään tavalla pakokaasuarvoihin katsastuksessa. Tai jos on ihan puhki niin hommaa jostain käytetty ehjäkuorinen katti ja sisukset veke....
Ja eivätpä taida nokilekan pakokaasumittareilla nähdä onko sitä kattia siellä vai ei. On vähän erikokoisia noi mitattavat hiukkaset ja katin poistamat. Bensa vehkeissä on eri asia, niissä ei tahdo toi "huijaus" onnistua.
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
E 250 cdi c207
Omassa öljypolttimessani [300TD -88] oli germaaniassa jälkiasennettu katti, sakujen veroitus tms. kun taitaa suosia sen asentamista.
Koska putkisto alkoi olla vaihtokunnossa, rekisteriotteessa ei ole mitään mainintaa ja katsastusmies sanoi poistamisen olevan luvallista, päätin uusia putket ilman kattia. Hommasinkin Mersun alkuperäiset putket saksasta, ei kuin paikoilleen.... ja heh!.... tulokseksi tulikin melkoisesti tehoa lisää
Juuttaan katti oli pelkkä tukos putkistossa! Se keräsi itseensä nokea, joka lähti liikkeelle mustana pilvenä vasta kun survoi kaasu auki moottoritieliittymästä, samaten katsastuksessa nokiarvot olivat kovat. Katittomalla putkistolla vastaavaa ilmiötä ei enää ole. Motarillekin voi nykyisein kiihdyttää "savuttomana olet symppis -tyyliin"
Suosittelen vanhan dieselkatin poistamista, jos se vaan on mahdollista.
Koska putkisto alkoi olla vaihtokunnossa, rekisteriotteessa ei ole mitään mainintaa ja katsastusmies sanoi poistamisen olevan luvallista, päätin uusia putket ilman kattia. Hommasinkin Mersun alkuperäiset putket saksasta, ei kuin paikoilleen.... ja heh!.... tulokseksi tulikin melkoisesti tehoa lisää

Juuttaan katti oli pelkkä tukos putkistossa! Se keräsi itseensä nokea, joka lähti liikkeelle mustana pilvenä vasta kun survoi kaasu auki moottoritieliittymästä, samaten katsastuksessa nokiarvot olivat kovat. Katittomalla putkistolla vastaavaa ilmiötä ei enää ole. Motarillekin voi nykyisein kiihdyttää "savuttomana olet symppis -tyyliin"

Suosittelen vanhan dieselkatin poistamista, jos se vaan on mahdollista.
Nyk. S210 200T Kompressor
Ex. W124 300TD
Ex. W124 300TD
Itsellä lukee otteessa että varustettu katalysaattorilla, käytettävä lyijytöntä polttoainetta. Vähäpäästöisestä ei ole mainintaa. Eli siitäkin kai sais katin heivata nurkkaan. Vuosimalli on -90. Lambda-anturihan on ennen kattia eli ei kai vaikuta säätöarvoihin mitenkään käsittääkseni? Täytyy vielä kanssa käydä utelemassa konttorilta saako poistaa.
MB 190 -89 (ex)
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)
MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)
MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
Mulla on kans otteessa noin tekstit ja kyl ne mulle sano konttorilla et saat ottaa sen pois... 

MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Eiköhän nuo pysy hyvinkin jos lambda-anturi on kunnossa ja ruisku muutenkin säädöissään. Se katti tai etummainen välipönttö rikkoutuessaa voi kyllä ääntää melkolailla ja ei aina heti osaa epäillä sitä kattia/pönttöä). Pois vaan katti ja suora putki tilalle reilitettynä niin että katti toimii esivaimentimena.epk kirjoitti:kaverin 2.3 190:ssa on katti rämisee, miten nyt oli, että jos vedän katin auki ja sen sisälle suora putki, niin pysyykö päästöt sallitun rajoissa ??? , kattihan tuossa lain mukaan pitää olla....
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Riippuu mitä otteessa sanotaan.
Jos auto on merkitty vähäpäästöiseksi,ei kattia saa poistaa.Ei myöskään mene läpi mittauksista jos katti ei toimi/puuttuu,auton pitää tosiaan läpäistä vähäpäästöisen pirssin arvot.
Jos merkintä "katalysaattori käytettävä lyijytöntä polttoainetta",ei kattia myöskään saa poistaa.Tässä tapauksessa katin ei tarvitse toimia,päästötkin tuomitaan sen ikäisen auton normaaliarvojen mukaan.Poistaa ei kuitenkaan saa...
Jos ei mitään merkintää niin sittenhän siitä ei kukaan mitään tiedäkään
Jos auto on merkitty vähäpäästöiseksi,ei kattia saa poistaa.Ei myöskään mene läpi mittauksista jos katti ei toimi/puuttuu,auton pitää tosiaan läpäistä vähäpäästöisen pirssin arvot.
Jos merkintä "katalysaattori käytettävä lyijytöntä polttoainetta",ei kattia myöskään saa poistaa.Tässä tapauksessa katin ei tarvitse toimia,päästötkin tuomitaan sen ikäisen auton normaaliarvojen mukaan.Poistaa ei kuitenkaan saa...
Jos ei mitään merkintää niin sittenhän siitä ei kukaan mitään tiedäkään

Meikäläsitäkin kiinnostais että mitä tuolla mun kissan sisällä enää on jäljellä... Rämisee ja pärisee niin julmetusti tietyll kierrosalueella että! Ja päästä arvot oli vaan parantunu vuoden aikana.
Vaikka suunnilleen saman ajan sisällä ennen inssiä oli peräkkäisinä vuosina vaihdettu öljyt ja suodatin. Koneelle ei tehty mitään muuta tuossa vuoden aikana...

Vaikka suunnilleen saman ajan sisällä ennen inssiä oli peräkkäisinä vuosina vaihdettu öljyt ja suodatin. Koneelle ei tehty mitään muuta tuossa vuoden aikana...

Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..