Hei
Minulla on Mersu ML 320 vm. 2006, ajettu 105.000 km. Olen joutunut käymään 8 kertaa Mersun merkkihuollossa saman vian takia, eikä merkkiliike löydä vikaa. Moottoridiagnostiikan keltainen häiriövalo alkaa palamaan eikä se sammu, ennenkuin käy merkkiliikkeessä. Siellä he saavat valon sammumaan, mutta vikaa ei löydy. Kolmen ensimmäisen tapauksen jälkeen vaihdettiin määränsäätöventtiili, mutta ei se auttanut kovin pitkälle. Sitten vaihdettiin apuakku ja sitten pääakku (silloin auto meni häiriövalon lisäksi hätäkäytölle). Ei apua pitkälle. Seuraavia selityksiä olen saanut näihin myöhempiin tapauksiin:
* epäiltiin roskaa polttoaineessa
* hetkellisesti korkeapainepumppu ei ole ehtinyt pumpata tarvittavaa määrää polttoainetta
* Railputken paine liian pieni
Tällaisia vastauksia, mutta mitään korjausta eivät osanneet tehdä. Taas yritän päästä kuukauden eteenpäin ilman häiriövaloa. Onko kokemuksia vastaavasta tai neuvoa? Hermo tässä menee. Tällainenko on johtotähti?
ML:n moottoridiagnostiikan valo palaa vähän väliä
Re: ML:n moottoridiagnostiikan valo palaa vähän väliä
Otettinko autosta livedataa huollossa se voisi kertoa paljon. Noinhan ne yleensä merkkihuolossa toimii ei viitsitä etsiä vian aiheutajaa
Odotetaan cdi203 nimerkin vastausta
Odotetaan cdi203 nimerkin vastausta
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: ML:n moottoridiagnostiikan valo palaa vähän väliä
Autosta otettiin testissä dataa, joka kertoi, että yksi tallennus on tullut. Mutta vika ei jäänyt päälle vai miten he asian ilmaisivat. Ymmärsin, että oli kyse tilapäisestä häiriöstä.
Kuitenkin selvitettiin, ettei kyse ole regeneroinnin epäonnistumisesta.
Kuitenkin selvitettiin, ettei kyse ole regeneroinnin epäonnistumisesta.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ML:n moottoridiagnostiikan valo palaa vähän väliä
Ja autohan on diseli?seiskari kirjoitti:Autosta otettiin testissä dataa, joka kertoi, että yksi tallennus on tullut. Mutta vika ei jäänyt päälle vai miten he asian ilmaisivat. Ymmärsin, että oli kyse tilapäisestä häiriöstä.
Kuitenkin selvitettiin, ettei kyse ole regeneroinnin epäonnistumisesta.
Kertoivatko mikä se talentunut tapahtuma oli ollut?
no kuitenkin oikeeta vikaa kannatta alkaa selvitelemään,
kun vikatila on päällä *:rin piuha kiinni ja arvoja ajossa tutkailemalla(villi veikkaus saaste laitteista löytyy syy)
onkos autoon "öljy" joskus liisäntynyt?
jos niin kehitys on mennyt samman mallin kuin monissa sprinterissä missä (voisi melkken tyypivikan pitää...)
ensin öljy lisääntyy, jonkun ajan päästä tulee vikatila mikä on yleensä littynyt saastelaitteisiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: ML:n moottoridiagnostiikan valo palaa vähän väliä
Kiitos vastauksista!
Nimenomaan ihmettelin jo vuosi sitten tällä palstalla, miksi öljy lisääntyy. Selitys oli, että kun ajan niin lyhyitä matkoja, niin regenerointi ei pääse tapahtumaan. Kun automatiikka yrittää regenerointia eli hiukkassuodattimen tyhjennyspolttoa ja ajo keskeytyy, silloin regenerointi ei pääse tapahtumaan ja silloin polttoainetta ruiskutaan liikaa koneeseen ja ylimääräinen menee öljyn sekaan. Tämä oli näin maallikon ymmärrys asiasta.
Nyt kuitenkin olen saanut ohjeen ajaa noin 300 kilometrin välein vähintään 20 minuuttia vähintää 3000 kierroksilla. Tämä kuulemma varmistaa, että regenerointi onnistuu ja viimeisissä testeissä merkkiliikkeissä on testeri kertonut, että regenerointi on onnistunut eikä öljy ole enää juurikaan lisääntynyt. Mutta kuitenkin tämä moottoridiagnostiikan häiriövalo syttyy noin kerran kuukaudessa. Eikä merkkiliike löydä vikaa.
Nimenomaan ihmettelin jo vuosi sitten tällä palstalla, miksi öljy lisääntyy. Selitys oli, että kun ajan niin lyhyitä matkoja, niin regenerointi ei pääse tapahtumaan. Kun automatiikka yrittää regenerointia eli hiukkassuodattimen tyhjennyspolttoa ja ajo keskeytyy, silloin regenerointi ei pääse tapahtumaan ja silloin polttoainetta ruiskutaan liikaa koneeseen ja ylimääräinen menee öljyn sekaan. Tämä oli näin maallikon ymmärrys asiasta.
Nyt kuitenkin olen saanut ohjeen ajaa noin 300 kilometrin välein vähintään 20 minuuttia vähintää 3000 kierroksilla. Tämä kuulemma varmistaa, että regenerointi onnistuu ja viimeisissä testeissä merkkiliikkeissä on testeri kertonut, että regenerointi on onnistunut eikä öljy ole enää juurikaan lisääntynyt. Mutta kuitenkin tämä moottoridiagnostiikan häiriövalo syttyy noin kerran kuukaudessa. Eikä merkkiliike löydä vikaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ML:n moottoridiagnostiikan valo palaa vähän väliä
Noin se "öljy" tosiaan sinne lisääntyyseiskari kirjoitti:Kiitos vastauksista!
Nimenomaan ihmettelin jo vuosi sitten tällä palstalla, miksi öljy lisääntyy. Selitys oli, että kun ajan niin lyhyitä matkoja, niin regenerointi ei pääse tapahtumaan. Kun automatiikka yrittää regenerointia eli hiukkassuodattimen tyhjennyspolttoa ja ajo keskeytyy, silloin regenerointi ei pääse tapahtumaan ja silloin polttoainetta ruiskutaan liikaa koneeseen ja ylimääräinen menee öljyn sekaan. Tämä oli näin maallikon ymmärrys asiasta.
Nyt kuitenkin olen saanut ohjeen ajaa noin 300 kilometrin välein vähintään 20 minuuttia vähintää 3000 kierroksilla. Tämä kuulemma varmistaa, että regenerointi onnistuu ja viimeisissä testeissä merkkiliikkeissä on testeri kertonut, että regenerointi on onnistunut eikä öljy ole enää juurikaan lisääntynyt. Mutta kuitenkin tämä moottoridiagnostiikan häiriövalo syttyy noin kerran kuukaudessa. Eikä merkkiliike löydä vikaa.
Vikaa selkeästi on saaste systeemissä jos joutuu noin tekemään,
(vaikka regenerointi onnistuukin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
