
W211 longlife vai normiöljyt?
Re:
Joo ei löydy näistä vanhemmista, muutakuin se valikko josta jo mainitsitkin. MB Huoltopajoissa on tikkumittari, millä saa tarkan arvon jos tarvii, eli vaikeaksi tehty itsevaihtaminen. Tai ei se vaikeeta oo kun saa vaan kaiken vanhan varmasti pois ja tarkan määrän tilallePaHa kirjoitti:Mobilin rf 1 5w-50 tuli koneeseen kaadettua. Toki hyvästelin mersun jo valmiiksi kun eihän se noilla kuraöljyillä kauan kestäVieläkin jäi pari purkkia, ja sen jälkeen jos vielä pötkii eteenpäin niin koitetaan viimeistä voitelua toveripetroolin timanttiöljyllä 5W-40
![]()
Jokin vanha testi sattui löytyä hieman asian tiimoilta: KLIKKAA TÄTÄ
PS. sitä öljynmittaus valikkoa joka ilmoittaa moottoriöljyn litramäärän ei ilmeisesti ole näissä vanhemmissa w211:ssa? Tietääkö kukaan?

2010 E 250 CDI
2015 C 200T D
2008 C 200T CDI
2002 E 270 CDI
2002 C 200T CDI
1998 C 200 CDI
2015 C 200T D
2008 C 200T CDI
2002 E 270 CDI
2002 C 200T CDI
1998 C 200 CDI
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
JA NÄMÄ 0W30 JA 0W30 ON 30000KM JÄLKEEN 0W10- 0W5 ELI AIVAN LIRUA
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
Itse pidän parhaimpana vaihtoehtona vaihtaa öljyt mahdollisimman usein. Huoltokirjan vaihtovälin olen puolittanut perheen molemmissa autoissa eli 7500km.
Niinpä käytän monien mielestä "paskoja" öljyjä esim. Eurol 5w50 (n. 18e/4 litraa), Monza 5w-40 (tarjoushinta oli muistaakseni 17.90e/5 litraa) Motox 5w-40 (19.90e/5
litraa) ja ostan näitä useamman kannun aina kun ne on tarjouksessa Robbarissa, Motonetissa tms. Ei tule sen kalliimmaksi kuin paremilla öljyillä ajaminen pitemmillä
vaihtoväleillä.
Kilometrejä ei tule tosin enempää kuin 15tkm/vuosi/auto.
Vaihdelaatikkoöljyt ja nykyään myös peräöljyt vaihdan (uudehkona Mersukuskina
) kerran vuodessa (kesälomalla
) ja tähänkin halvimman pään öljyjä.
Autoista en juuri paljon ymmärrä, mutta luontoäiti on opettanut että ilman kunnollista voitelua voipi paikat mennä "nilelle"
Anteeksi
Niinpä käytän monien mielestä "paskoja" öljyjä esim. Eurol 5w50 (n. 18e/4 litraa), Monza 5w-40 (tarjoushinta oli muistaakseni 17.90e/5 litraa) Motox 5w-40 (19.90e/5
litraa) ja ostan näitä useamman kannun aina kun ne on tarjouksessa Robbarissa, Motonetissa tms. Ei tule sen kalliimmaksi kuin paremilla öljyillä ajaminen pitemmillä
vaihtoväleillä.
Kilometrejä ei tule tosin enempää kuin 15tkm/vuosi/auto.
Vaihdelaatikkoöljyt ja nykyään myös peräöljyt vaihdan (uudehkona Mersukuskina


Autoista en juuri paljon ymmärrä, mutta luontoäiti on opettanut että ilman kunnollista voitelua voipi paikat mennä "nilelle"



Anteeksi

-96 C220 Elegance Automaatti
Kakkosautona Nissan Primera SportDeck 1.6 -04
Kakkosautona Nissan Primera SportDeck 1.6 -04
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
monza 5w40 on myös 229.3 luokiteltu vaikkei sitä purkissa lue
.
.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
Hyvin pärjäs mobil rf 5-50 testissä mikä oli ylempänä joten aivan turhaa haukuttu !
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
et sä voi olla noin tyhmä, että teet johtopäätöksiä jonkun TM:n tekemän testin (uudella öljyllä) perusteellakeijoallu kirjoitti:Hyvin pärjäs mobil rf 5-50 testissä mikä oli ylempänä joten aivan turhaa haukuttu !

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
Long life öljy juttua audin koneissa,lukekaa ja kauhistelkaa.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=82325" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=82325" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
Faijalle kävi aikoinaan sama juttu ostettuaan 200tkm ajetun Toyota Land Cruiserin, jolla oli ajettu perus-mineraaliöljyillä.
Sitten hän siihen laittoi jotkut "syper hyper hyvät ja kalliit" täyssynteettiset öljyt. Viikko pari meni ja sitten matka loppukin yllättäen jonnekin Kajaanin ja Oulun välille.
Öljypumpun sihti oli menny tukkoon 100km/h vaihdissa ja se oli siinä!
Sitten hän siihen laittoi jotkut "syper hyper hyvät ja kalliit" täyssynteettiset öljyt. Viikko pari meni ja sitten matka loppukin yllättäen jonnekin Kajaanin ja Oulun välille.
Öljypumpun sihti oli menny tukkoon 100km/h vaihdissa ja se oli siinä!

-96 C220 Elegance Automaatti
Kakkosautona Nissan Primera SportDeck 1.6 -04
Kakkosautona Nissan Primera SportDeck 1.6 -04
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
ei perus-mineraali sotke konetta yhtään sen kauheammin, kuin synteettinenkään, jos vain muistaa vaihtaa öljyt silloin kun ne kuuluu (yleensä 5000-7500 k välein...) yhtä peseviä öljyjä mineraalit on, ei se ero siinä ole...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
Aijaa..niinkö se on? Ja kaikki nämä vuodet on luultu toisin! 

-96 C220 Elegance Automaatti
Kakkosautona Nissan Primera SportDeck 1.6 -04
Kakkosautona Nissan Primera SportDeck 1.6 -04
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
mitä tarkoitit?P4si kirjoitti:Aijaa..niinkö se on? Ja kaikki nämä vuodet on luultu toisin!
oikeasti mineraalit on ollut -70 luvulta asti samoilla pesevillä lisäaineilla, kuin synteettisetkin, ainakin eurooppalaiset öljyt... jossakin "esson baarissa" tietysti kiertää vieläkin se huhu, että jos laittaa synteettiset sellaiseen koneeseen, jossa on käytetty mineraalia, niin konerikko on varma...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
Niinpä, ei tähän muuta viitsi sanoakaan.P4si kirjoitti:Aijaa..niinkö se on? Ja kaikki nämä vuodet on luultu toisin!
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
sano nyt sinäkin vielä, että olet siinä uskossa, että mineraali öljyt ei ole peseviäDBFI kirjoitti:Niinpä, ei tähän muuta viitsi sanoakaan.P4si kirjoitti:Aijaa..niinkö se on? Ja kaikki nämä vuodet on luultu toisin!

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
Nykyäänhän mineraalit on peseviä mutta eiköhän 70-80 ollut niin että ne eivät olleet peseviä.Tässä uskossa olen ainakin minä aina ollut.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
-60 luvulla mineraalit oli pääsääntöisesti ei peseviä, -70 luvulta lähtien euroopassa siirryttiin jo peseviin lisäaineisiin myös mineraaleissa, mutta jenkit tekee ei peseviä mineraaleja ja syntettisiä vieläkin... toki suurin osa jenkkienkin öljyistä on nykyään peseviä... kilpaöljyt taas on järjestään ei peseviä, oli sitten eurooppalinen tai jenkki öljy (mobil 1 RF ei ole kilpaöljyatlas kirjoitti:Nykyäänhän mineraalit on peseviä mutta eiköhän 70-80 ollut niin että ne eivät olleet peseviä.Tässä uskossa olen ainakin minä aina ollut.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
yhtä uusia ne muutkin on tossa testissä ja suhteessa yhtä huonoja 10000km päästä,on myös niitä mitkä ei ikinä vaihda,lisää vaan ja vehkeet liikkuu vuodesta toiseen.
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
Tuli luettua vanhaa topiccia ja ilmeisesti eräät näköjään raamatullisesti noudattaa sitä, jos öljynvaihtoväli sanotaan huoltokirjassa tai purkinkyljessä 15tkm, niin jumalauta sillä sitten kans ajetaan 15tkm... MIKSI? Saako siitä sakkoja tai jotain jos vaihtaa ennemmin?
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
Mitä mustempaa öljy vaihtohetkellä bensamoottorissa on sitä parempaa se on, sillä silloin siinä on se kaikki karsta ja paska mikä muuten olisi siellä jossakin moottorin sisällä. Enkä minäkään venyttele vaihtoväliä juurikaan yli 5000 km niin tuossa omassa bensapelissä kuin emännänkään dieselissä. Se on poijjaat niin että öljykulut on niitä kaikkein pienimpiä kuluja tuossa autoiluhommassa. Tietenkin niin jos käyttää noita muka longlife öljyjä ja niitä alkaa vaihtamaan ko. vaihtovälillä niin juttu on toinen.
Saa muuten vuotiset vierähtää ja kuukautiset sitäkin useammin ennen kuin minä uskon näihin longlife öljyjen lupauksiin.
Saa muuten vuotiset vierähtää ja kuukautiset sitäkin useammin ennen kuin minä uskon näihin longlife öljyjen lupauksiin.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
Puhutko nyt noiden pre-historic mallien kokemuksen pohjalta vai käytätkö nykyaikaisissakin autoissa dino-öljyjä? Sitä kun kokeilee DPF-autoon niin tietää mistä on säästänyt. Ihan jokaisen oma asia miten öljyjään vaihtelee mutta sitten kun yleistetään ohjeiksi muille niin pitääkin jo olla aika tarkkana sanomisistaan. Mitäs MB:n luokituksia niissä 5000 km:n välein vaihdetuissa öljyissä on?sompio kirjoitti:Mitä mustempaa öljy vaihtohetkellä bensamoottorissa on sitä parempaa se on, sillä silloin siinä on se kaikki karsta ja paska mikä muuten olisi siellä jossakin moottorin sisällä. Enkä minäkään venyttele vaihtoväliä juurikaan yli 5000 km niin tuossa omassa bensapelissä kuin emännänkään dieselissä. Se on poijjaat niin että öljykulut on niitä kaikkein pienimpiä kuluja tuossa autoiluhommassa. Tietenkin niin jos käyttää noita muka longlife öljyjä ja niitä alkaa vaihtamaan ko. vaihtovälillä niin juttu on toinen.
Saa muuten vuotiset vierähtää ja kuukautiset sitäkin useammin ennen kuin minä uskon näihin longlife öljyjen lupauksiin.
Re: Re:
W211 220 CDI:ssä alamerkki on 114 mm ja ylämerkki 134 mm pohjasta.CustomMB kirjoitti:Olisiko kellään antaa noita ylä- ja alamerkin kohtien mittoja? Jospa tekisi mittatikun itse.Mtl kirjoitti:MB Huoltopajoissa on tikkumittari, millä saa tarkan arvon jos tarvii, eli vaikeaksi tehty itsevaihtaminen.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
Jos jostakin kohdasta tekstiäni löydät kohdan jossa kehoitan muita toimimaan samoin niin kerrotko sen myös mulle.DBFI kirjoitti:Puhutko nyt noiden pre-historic mallien kokemuksen pohjalta vai käytätkö nykyaikaisissakin autoissa dino-öljyjä? Sitä kun kokeilee DPF-autoon niin tietää mistä on säästänyt. Ihan jokaisen oma asia miten öljyjään vaihtelee mutta sitten kun yleistetään ohjeiksi muille niin pitääkin jo olla aika tarkkana sanomisistaan. Mitäs MB:n luokituksia niissä 5000 km:n välein vaihdetuissa öljyissä on?sompio kirjoitti:Mitä mustempaa öljy vaihtohetkellä bensamoottorissa on sitä parempaa se on, sillä silloin siinä on se kaikki karsta ja paska mikä muuten olisi siellä jossakin moottorin sisällä. Enkä minäkään venyttele vaihtoväliä juurikaan yli 5000 km niin tuossa omassa bensapelissä kuin emännänkään dieselissä. Se on poijjaat niin että öljykulut on niitä kaikkein pienimpiä kuluja tuossa autoiluhommassa. Tietenkin niin jos käyttää noita muka longlife öljyjä ja niitä alkaa vaihtamaan ko. vaihtovälillä niin juttu on toinen.
Saa muuten vuotiset vierähtää ja kuukautiset sitäkin useammin ennen kuin minä uskon näihin longlife öljyjen lupauksiin.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Moottoriöljyistä
napa kirjoitti:juu, uusissa autoissa varmaan onkin se paras visko juuri tuo 5w-30 tai 0w-30 (siis normaali autossa eikä mikään amg mersu tai M bemari...)Oiler kirjoitti:
Omasta mielestäni optimaalisin viskoiteettiluokka Suomen olosuhteisiin olisi 5W30, mielellään vielä niin, että pumppautuvuus olisi SAE 0W -luokituksen mukainen.
ford on muistaakseni jo kieltänyt uusissa autoissa paksumman, kuin sae 30 kuumapään, koneet on tehty niin tiukoille välyksille, että paksumpi, kuin sae 30 öljy ei liiku riittävän liukkaasti öljykanavissa ja osa koneesta kärsii puutteellisesta voitelusta ja narahtaa sitten jostain...
mulla vain tahtoo olla yleensä niin paljon ajetut autot aina käytössä, että käytän aika paksuja öljyjä, eli 5w-40 on se yleisöljy mitä käytän oletuksena ja jos se ei pysy sisällä, niin sitten valvolinen racing 20w-50 mineraaliatuossa 20w-50 käytössä ratkaisevaa on se, että sitä kuluu ylivoimaisesti vähiten näissä paljon ajetuissa ja vaikka se aika hintavaa öljyä mineraaliksi onkin, niin tulee kuitenkin halvemmaksi, kuin lisätä 5w-40 2 ltr/1000 km välein...
5w-50 öljyä ei kuitenkaan mikään normaali auton moottori vaadi, ja kaikkein vähiten joku w124 200D mersu, että niillä 800 000 km rf öljyillä ajetuilla ja öljy hyväksi sen takia todetuilla jutuilla, ei käytännössä ole mitään merkitystä, sama kone olis varmaan toiminut myös ruokaöljyllä ihan hyvin sen 800 000 km
ongelmaksi tuo rf 5w-50 tulee siinä vaiheessa, kun öljyltä oikeasti vaadittaisiin sitä 5w-50 ominaisutta ja rf ei sitä pysty tarjoamaan, kuin muutamalle ekalle 100 km... joissakin koneissa menee pidempäänkin, mutta niissä on sitten rullanostajat ja muutakin helpotusta öljylle...
ja tuon redlinen otin vertailuun ihan vain siksi, kun siitä löysi äkkiä vastaavia tietoja... kovin moni valmistaja ei edes tee 5w-50 öljyä ja runsauden pula ei siis ole ongelmana... tuo redlinen 5w-50 muuten taitaa täyttää melkein 5/10w-60 luokituksen tai ainakin on hyvin lähellä sitähths viskon puolesta täyttää hyvinkin sen ja on lähellä jopa sae 70 öljyjä siinä asiassa... mikä aina kiinnostaa enemmän viritettyjen koneiden kanssa puuhastelevia... se antaa hieman "suojakerrointa"
Komppaan napaa. 20v RF:iä ja nyt kun tuossa nykykulkineessa on solmu totesin muutaman "kuuman" vedon jälkeen et RF:t on aivan luirua. Kokeilin Teboilin 5 w40 HPD:tä ja siihen loppu mun mopilin käyttö. Viides 20l TB:n törppö menossa.
Jotkut vagginemiehet on kironnu alimpaan peeveliin nuo Long Lifet. Kaiffari teki teki monen tonnin rempan pasuun. Syynä räkämäski öljypumpun sihdissä öljyinä vagginen Klink Klonk öljynvaihto-ohjelma.
Itte en usko alkuunkaan mihinkään selityksiin et uudet motit sitä ja tätä et kestää mennä 30t ja enemmänkin ja että uudet öljyt ja jne. jne. Kestää kestää uus motti varmaan 200t vaikkei kertaakeen vaihda öljyä kunhan vaan huolehtii et sitä on. Huollot on kalliita ja niitä pyritään ns. optimoimaan et pystytään kilpailemaan huoltokustannuksien hinnoissa.
On mielestäni selkeä ristiriita siinä et laakerivälykset on pienempiä Vaatii notkeammat öljyt ja kuitenkin vaihtovälit on kasvanu kolmin nelinkertaiseksi???
Just selvisi työkaverille karu totuus tatsunista. Toinen omistaja ei kertaakaan a-vaihteistoöljyjä vaihdettu 170t mittarissa. Huolto-ohjelma käskee automaattilootaöljyjen vaihdon 60t kohdalle mut se on asiakkaan ymmärrettävä vaatia se. Jos ei vaadi niin ei vaihdeta. Sama jarrunesteitten kohdalla. Kyllä sit kun huoltojen hintaa vertaillaan kilpailijaan niin ollaan kilpailukykyisiä mutta mutta... Puolet auton eliniän tärkeistä huolloista jätetään tekemättä.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
Niin olikos tää pointti näissä long life öljyissä se että ne on tuhkautumattomia 229.51? Kun kysyin vehon huollosta mitä öljyä he laittavat moottoreihin huollossa niin vastaus oli että tätä"tuhkautumatonta"(ihan stanan kallista),sen takia kun ajetaan lyhyttä pätkää ja vajaa lämpöisellä moottorilla niin "saattaa" ilmetä karstottumista,ja kuulemma kaikkiin diisseleihin,mitä heille tulee huoltoon.
no en siinä enempää nikotellut,otin suotimet ja tallille itse vaihtamaan.
Koti päästyäni googlettaan imusarjan läppä ongelmista...
niin jos tuolla kyseisellä öljyllä pystyy nuita ongelmia vältään jatkossa, niitä käytän niitä.
no en siinä enempää nikotellut,otin suotimet ja tallille itse vaihtamaan.
Koti päästyäni googlettaan imusarjan läppä ongelmista...
niin jos tuolla kyseisellä öljyllä pystyy nuita ongelmia vältään jatkossa, niitä käytän niitä.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
tämä on hyvä.napa kirjoitti:mitä tarkoitit?P4si kirjoitti:Aijaa..niinkö se on? Ja kaikki nämä vuodet on luultu toisin!
oikeasti mineraalit on ollut -70 luvulta asti samoilla pesevillä lisäaineilla, kuin synteettisetkin, ainakin eurooppalaiset öljyt... jossakin "esson baarissa" tietysti kiertää vieläkin se huhu, että jos laittaa synteettiset sellaiseen koneeseen, jossa on käytetty mineraalia, niin konerikko on varma...
kävin tänään launoisissa ST1:llä viemässä eläkehakemuksen ja samalla kuuntelin kun huoltamon omistaja selitti nuorelle klopille että sinne sun bemariin ei missään nimessä saa laittaa mineraaliöljyjä, ne rikkoo heti sen koneen....heti!
että näinkin päin ilmeisesti.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
229.3 on Multigrade service oil kuten myös 229.5 ja jos on 229.31 tai 229.51 ne ovat Multigrade service oil low SPAsh eli juuri viimeinen YKKÖNEN tarkoittaa vähätuhkainen. Näin sanoo ainakin bevo.mercedes-benz.com/bevoliste
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
Minä vaihan aina öljyt yhdesti ite aina huoltovälin puolessa välissä, elikkä öljyillä ajetaan se n. 12 000km ja öljynä käytän Mobil 1 ESP joka on luokitukseltaan mb 229.51. Ei ole ollu ongelmia ja enkä halua niitä kolomen tonnin saatika suurempia korjauskuluja muutaman kympin takia.
Onneksi työnantajalla on hyvät sopimukset, jonka kautta öljyt saa kohtuu hintaan ja suodattimet oon tilannu saksasta ja viimmeksi ostin ne kun oltiin Krakovassa. Nämä öljyn vaihot oon pitäny ylhäällä ruutuvihossa kuten muutkin huollot, joita ei oo teetätetty Veholla.
Onneksi työnantajalla on hyvät sopimukset, jonka kautta öljyt saa kohtuu hintaan ja suodattimet oon tilannu saksasta ja viimmeksi ostin ne kun oltiin Krakovassa. Nämä öljyn vaihot oon pitäny ylhäällä ruutuvihossa kuten muutkin huollot, joita ei oo teetätetty Veholla.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä