Mb w202 sisälämppäri puhaltaa kuumaa vaikka säädin kylmällä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Anttikan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 11.08.2011 19:20

Mb w202 sisälämppäri puhaltaa kuumaa vaikka säädin kylmällä

Viesti Kirjoittaja Anttikan »

Nii olis tällänen vika et sisälle tulee välillä kuumaa vaikka säätimet ovat viileen puolella.

Mutta sitten tas välillä toimivat ihan normaalisti oliskos jollain vinkkiä mistä lähen vikaa hakemaan.

Kiitos tarvii testata.
Viimeksi muokannut Anttikan, Ke 28.09.2011 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niksutin@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: La 30.01.2010 14:08
Paikkakunta: Parikkala

Re: Mb w202 sisälämppäri puhaltaa kuumaa vaikka säädin kylm

Viesti Kirjoittaja Niksutin@ »

itsellä oli sama ongelma kesällä, ja syy löytyi lämmönsäätö venttiilistä , joka sijaitsee konehuoneessa apukuskin rintapellissä.. sellainen muovinen venttiilipaketti johon menee useampi vesiletku ja sähköpistoke.. irroitin letkut ja itse venttiilipaketin , sitten varovasti pöydällä se venttiilipaketti auki ja puhdistin ne venttiilien tiivistepinnat ja puhalsin paineilmalla puhtaaksi ja kuivaksi myös sähkökelat.. sitten suhaus uskonvahvistajaa "CRC" ja homma nippuun ja kiinni autoon..
ainakin meikäläisellä oli vaan nuo venttiilien tiivistepinnat likaisia ja kyseisen toimenpiteen jälkeen ei toimintahäiriöitä ole lämmönsäädössä ole ilmaantunut.. =)
Avatar
Hakkapeliitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: La 05.09.2009 11:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Mb w202 sisälämppäri puhaltaa kuumaa vaikka säädin kylm

Viesti Kirjoittaja Hakkapeliitta »

Aika usein on vikaa myös tuossa itse säätöpaneelissa, siellä voi olla iän tuomaa happamuutta säätörullissa.
Tähän saattaa liittyä myös tuulettimen "humppaaminen" tai täysille meno ilman säätöihin koskemista. Tällöin myös lämmönsäätö menee joko kylmälle tai kuumalle.

En tiedä korjaako näitä paneeleja kukaan (JOS KORJAA NIIN TIETOA TÄNNE kiitos!) mutta olen kuulut että usein joudutaan vaihtamaan koko paneli (n.400€) jos lakkaa kokonaan toimimasta.
ex-W202 200T CDI 1999
ex-W203 200T CDI 2005
Vastaa Viestiin