
Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
vääntöhän se rikkoo ihan kaiken.. jopa 4v pikku aski kestää superissa jos ei päästä kuormassa heräämään..3 katoaa aivan heti. niin kyllä katos isosta Zf-askistakin.. jos "rullailee" väännön ohi niin kestää.. itse runttaan välillä jarrulla vermeitä hereille. Bmw kestää
toinen mikä rikkoo askin on kytkin 3-levyinen tilton esim antaa sellaisen "niitin" että huh.. pikkasen luistava massa antaa parhaan keston

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
massa levun mäki pidän nyt onkotona sprintterin 240mm levy ja setelma sama mikä 316cdi vauhtipyörä on kiinteä muunnossarja mikä tuli englannista 
jos viikonloppuna paikalle

jos viikonloppuna paikalle
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Mistäs löytyy semmonen paine asetelma 240mm levylle et kestää 800-900nm väännön?
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
unistaNFS kirjoitti:Mistäs löytyy semmonen paine asetelma 240mm levylle et kestää 800-900nm väännön?

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Edit: HoblaaNFS kirjoitti:Mistäs löytyy semmonen paine asetelma 240mm levylle et kestää 800-900nm väännön?
Viimeksi muokannut jeemu, Ti 27.09.2011 23:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Niitä uniaki o yksinkertasia ja moninkertasianapa kirjoitti:unistaNFS kirjoitti:Mistäs löytyy semmonen paine asetelma 240mm levylle et kestää 800-900nm väännön?eli taitaa mennä 2 tai useampi levyisen tekemiseksi...

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Sikspä kysyinkin, ku tuo nykyinen levy/asetelma yhdistelmä alkaa olemaan jo siellä massalevyn rajoilla mitä saa pitämään.
Taitaa olla ainoa vaihtoehto monilevy, kun tuo laatikko jumppa tulee kohdalle.
Taitaa olla ainoa vaihtoehto monilevy, kun tuo laatikko jumppa tulee kohdalle.
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
mitä me ollaan noissa projekteissa käytetty sachs:n race asetelmaa, niin siihen n. 500-600 Nm paikkeille se väännön kesto rajoittuu 6 lapaisella sintterilläNFS kirjoitti:Sikspä kysyinkin, ku tuo nykyinen levy/asetelma yhdistelmä alkaa olemaan jo siellä massalevyn rajoilla mitä saa pitämään.
Taitaa olla ainoa vaihtoehto monilevy, kun tuo laatikko jumppa tulee kohdalle.


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
En täysin ymmärtänyt, joten onko x16cdi samalla 240mm levyllä kun x11cdi ja x13cdi? Olikohan tuo x12 250mm levy turhan iso...iso E kirjoitti:massa levun mäki pidän nyt onkotona sprintterin 240mm levy ja setelma sama mikä 316cdi vauhtipyörä on kiinteä muunnossarja mikä tuli englannista
jos viikonloppuna paikalle
Netti on tosiaan täynnä 240mm muunnossarjoja x11cdi ja x13cdi.
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
228mm race + massa levy 620nm. 240mm race+ sintteri 900nm. siis jos oikein shimmattunapa kirjoitti:mitä me ollaan noissa projekteissa käytetty sachs:n race asetelmaa, niin siihen n. 500-600 Nm paikkeille se väännön kesto rajoittuu 6 lapaisella sintterilläNFS kirjoitti:Sikspä kysyinkin, ku tuo nykyinen levy/asetelma yhdistelmä alkaa olemaan jo siellä massalevyn rajoilla mitä saa pitämään.
Taitaa olla ainoa vaihtoehto monilevy, kun tuo laatikko jumppa tulee kohdalle.ja se käytettävyys

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Onko nuo arvot mitattu käytännössä? Sachs lupaa esim. BMW M5 240mm asetelmalle nro 883082 999765 massalevylle 590Nm ja sintterille 700Nm.jeemu kirjoitti:...sachs:n race asetelma...
...240mm race+ sintteri 900nm. siis jos oikein shimmattu...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
etrade kirjoitti:En täysin ymmärtänyt, joten onko x16cdi samalla 240mm levyllä kun x11cdi ja x13cdi? Olikohan tuo x12 250mm levy turhan iso...iso E kirjoitti:massa levun mäki pidän nyt onkotona sprintterin 240mm levy ja setelma sama mikä 316cdi vauhtipyörä on kiinteä muunnossarja mikä tuli englannista
jos viikonloppuna paikalle
Netti on tosiaan täynnä 240mm muunnossarjoja x11cdi ja x13cdi.
en kokeillut edes 250 mut nyt on paikalla sprintterin setti ja aika fiksulta tuntuu tietty tuonne alle 1500rpm tuli se pieni jännä jyrinä

mut muuten tuntuis kytkin pitävän bmw työsylinterilla tuli poljin tuntuma aika ylös irrottaa kyllä kunnolla mut oudokseltaan jämerä ajaa

Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
täytyy kyllä kokeilla vaihtaa tuo mersu oma sylinteri takas jos poljin tuntuma menis sinne puolee väliin asti :/
tai sit seuraavaks ruveta lyhentelee bmw sylinteri
(puhutaan kytkimen työsylinteristä mikä on vaihdelaatikos kiinni)
tai sit seuraavaks ruveta lyhentelee bmw sylinteri
(puhutaan kytkimen työsylinteristä mikä on vaihdelaatikos kiinni)
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Työsylinterin ja laatikon väliin voi laittaa välilevyjä ja työsylinterin männän pituutta voi muuttaa, jos painelaakerin liike osuu väärään kohtaan. Itse jouduin pidentämään työsylinterin mäntää ja vastakkaisella puolella olevaa tappia noin 10 mm, kun vaihdoin Volvon asetelman.iso E kirjoitti:täytyy kyllä kokeilla vaihtaa tuo mersu oma sylinteri takas jos poljin tuntuma menis sinne puolee väliin asti :/
tai sit seuraavaks ruveta lyhentelee bmw sylinteri
(puhutaan kytkimen työsylinteristä mikä on vaihdelaatikos kiinni)
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Se olis kans jos laittais väliin jotain, sais sitä liiketta muutettua poljinta tuntumaa lähinnä siihen puoleenväliin 

Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Minkä verran nuo tarvikemotin 215/228 mm sintterilevyt kestää vakioasetelmien kanssa? Tulisi OM 604:en turbon perään. Koneesta ei haeta maksimi tehoja, eikä vääntöjä. 7mm elementit on jo pumpussa, turboksi om 606:en vakio.
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Jos hullusti sattuu nii vähemmän ku vakio massa levy.JP74 kirjoitti:Minkä verran nuo tarvikemotin 215/228 mm sintterilevyt kestää vakioasetelmien kanssa? Tulisi OM 604:en turbon perään. Koneesta ei haeta maksimi tehoja, eikä vääntöjä. 7mm elementit on jo pumpussa, turboksi om 606:en vakio.
Noi ku on eripaksusia jotenka asetelman jousivoima muuttuu, eli joutuu asetelmaa shimmaa hyvän lopputoksen saamiseks.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
tilailin jeemulta e30 race asetelman ja jousittamattoman levyn huomenna pitäs sovailla ja koneistaa vauhti pyörä niin miten sen shimmaus ihan kiinitys pinnan tasalle kitkapinta vai ??
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Joo Mersun massalevyllä tasa pintaan.keijo17 kirjoitti:tilailin jeemulta e30 race asetelman ja jousittamattoman levyn huomenna pitäs sovailla ja koneistaa vauhti pyörä niin miten sen shimmaus ihan kiinitys pinnan tasalle kitkapinta vai ??
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
jep täytyypi lähtee koneistelemaan..
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Supran lootassa samat sisuskalut kuin bemarin e39 M5 lootassaSolmurauta kirjoitti:No ei tohon supran lootan sovittamiseen tarvi kun välilaipan ihan niiku sovittasit minkä tahansa bimmerinkin loodan.
Pikkuhomma osaavalle, mutta kestää aikalailla enempi löylyä kun se bimmerin loora.
Ja tässähän ei nyt tarkotettu sitten mitään Libertyn tai Jericon suorakytkylootia mitkä kestää sitten ihan mitä tahansa rääkkiä?

190D 2.5d -89
E30 325 24v turbo 535hp/685nm 1,4bar
+ pari muuta bemaria
E30 325 24v turbo 535hp/685nm 1,4bar
+ pari muuta bemaria
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Bmw M3 e36 Sachs Race asetelmalla ja massalevyllä ainakin mulla tuntui pitävän sen 600nm hienosti ja on mukava käyttää
tosin nyt kun purin kytkimen tai oikeastaan moottorin
niin huomasin että aselmassa oli aika rajuja Skraiduja..muttei silti luistamisen merkkejä.. aika rajua käyttöäkin kyllä saanut
tosin nyt kun purin kytkimen tai oikeastaan moottorin

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
no niin nyt se tapahtu eihän se manuaali kestäny.
laatikko muuten täysin priima paitsi et pääakselin rattaasta puuttuu hampaista puolet.(tuli purettua osiksi tuo)
Ei tykänny ylivaihteella vedättäminen 80-180 asti.
Kierrokset on niin mukava lähteä kun vetää heti 2000rpm jälkee.
Tarvii vähän miettiä mitä kaikkea vois sil tehdä autol kumminki on uus aski paikal ja auto liikkuu maltimmallisempia vetoja vain.
laatikko muuten täysin priima paitsi et pääakselin rattaasta puuttuu hampaista puolet.(tuli purettua osiksi tuo)
Ei tykänny ylivaihteella vedättäminen 80-180 asti.
Kierrokset on niin mukava lähteä kun vetää heti 2000rpm jälkee.
Tarvii vähän miettiä mitä kaikkea vois sil tehdä autol kumminki on uus aski paikal ja auto liikkuu maltimmallisempia vetoja vain.
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
niinhän siinä sitten kävi. ei muutaku tomaattia koneen jatkoks, taikka jotain muuta laatikkoo, kun noita mersun heikkoja.iso E kirjoitti:no niin nyt se tapahtu eihän se manuaali kestäny.
laatikko muuten täysin priima paitsi et pääakselin rattaasta puuttuu hampaista puolet.(tuli purettua osiksi tuo)
Ei tykänny ylivaihteella vedättäminen 80-180 asti.
Kierrokset on niin mukava lähteä kun vetää heti 2000rpm jälkee.
Tarvii vähän miettiä mitä kaikkea vois sil tehdä autol kumminki on uus aski paikal ja auto liikkuu maltimmallisempia vetoja vain.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
toisaalta kyl sitä vähä miettii et tuolla kovalla vauhtipyörällä on asiansa kans tuon laatikon kestävyyteen.
eiks yks kaveri kirjoitelu tässä aikasemmin et 150tuhatta ajanu kaksmassa pyörä kans.....
eiks yks kaveri kirjoitelu tässä aikasemmin et 150tuhatta ajanu kaksmassa pyörä kans.....
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Mitenkähän 300 diesel Mesessä kestää 5v manuaaliaski 200D vauhtipyörällä ja Sprintterin kytkinasetelmalla ja levyllä? Nii ja tehoa on n. 300hv/400nm.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
huonosti.Jupezki kirjoitti:Mitenkähän 300 diesel Mesessä kestää 5v manuaaliaski 200D vauhtipyörällä ja Sprintterin kytkinasetelmalla ja levyllä? Nii ja tehoa on n. 300hv/400nm.
voi se kestää hyvällä säkällä useamman tuhannen. huonolla säkällä ei sataakaan kilsaa. yli 10 tkm en ole millään noilla manuaali laatikoilla päässy. enkkari tais olla aika lähellä kymppiä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Tai hyvin... Riippuu paljolti minkälaisessa kunnossa lähtökohtaisesti loota on. Perustelut, kun omassani noilla tehoilla ja pikkusta vaju 500nm:llä kesti hyvin n.30tkm. Myös seuraavalla omistajalla loota kesti ainakin sen vuoden päivät, minkä siitä ehdin kuulemaan. Eli vähintään reilut 50tkm kestää kunnossa oleva loota(toisilla kestää ja toisilla niitä särkyypera8x kirjoitti:huonosti.Jupezki kirjoitti:Mitenkähän 300 diesel Mesessä kestää 5v manuaaliaski 200D vauhtipyörällä ja Sprintterin kytkinasetelmalla ja levyllä? Nii ja tehoa on n. 300hv/400nm.
voi se kestää hyvällä säkällä useamman tuhannen. huonolla säkällä ei sataakaan kilsaa. yli 10 tkm en ole millään noilla manuaali laatikoilla päässy. enkkari tais olla aika lähellä kymppiä.

W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Tuohan riippuu ihan siitä kuinka paljon sitä revittää jos pitää joka kadunkulmassa polttaa mustaa niin eipä kauan kestä.BTriker kirjoitti:Tai hyvin... Riippuu paljolti minkälaisessa kunnossa lähtökohtaisesti loota on. Perustelut, kun omassani noilla tehoilla ja pikkusta vaju 500nm:llä kesti hyvin n.30tkm. Myös seuraavalla omistajalla loota kesti ainakin sen vuoden päivät, minkä siitä ehdin kuulemaan. Eli vähintään reilut 50tkm kestää kunnossa oleva loota(toisilla kestää ja toisilla niitä särkyypera8x kirjoitti:huonosti.Jupezki kirjoitti:Mitenkähän 300 diesel Mesessä kestää 5v manuaaliaski 200D vauhtipyörällä ja Sprintterin kytkinasetelmalla ja levyllä? Nii ja tehoa on n. 300hv/400nm.
voi se kestää hyvällä säkällä useamman tuhannen. huonolla säkällä ei sataakaan kilsaa. yli 10 tkm en ole millään noilla manuaali laatikoilla päässy. enkkari tais olla aika lähellä kymppiä.).
Jos taas rauhallisesti ajelee ja vaan ohitustilanteissa antaa kenkää niin kyllä tuo laatikko kestää hyvin.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
sekin riippuu että onko se 400nm 2000rpm vaiko 4000rpm, vääntö sen rikkoo ja jos vääntö on puolet suuremmilla kierroksilla, laatikko rasittuu puolet vähemmän.