W201 madallus
W201 madallus
Vakiojousioa on hieman katkottu. Edestä 2 tai 3 kierrosta, ja takaa olikohan 1,5kier. Joka nurkassa on sisälokarit. Pyörinä 205/45 16. Millä tosta alustasta sais ny jämäkän, ettei joustaisi paljoa?! Eteen laitettiin juuri 3kpl. jousikumeja auttoi hieman, mut vieläkin joustaa vähän ja raapasee vähäsen sisälokareihin. Takana ei vielä ole jousikumeja, mut nyt ois tarkotus täs joku päivä laittaa. Joutuuko joka jousen laittamaan 6kpl kumeja jotta se ei jousta? Vai pitääkö ostaa esim. Completokselta FK:n madallusjouset, jotka tekstin mukaan tiputtaa 35-40mm. Mutta onko ne jäykät?? Kertokaa nyt ennnekuin auton kanssa lähtee järki.
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Re: W201 madallus
Onkos iskarit missä kunnossa ?? Laita jotkut sportti iskarit, niin jämäköityy.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Re: W201 madallus
Etupään sain aika hyväksi kun siellä on nyt 2 satsia jousikumeja jousien välissä. Takapäässä on yks satsi kumeja, sinnekki sais vielä toiset laittaa. Takana on aika tuoreet iskarit edellinen omistaja laittanut. Mutta etuiskareista ei tietoa, ainakin kun pumppaa käsin nii vaikuttaa hyviltä. Mutta täytyy nyt katsoa kun saisi hieman rahaa niin voisi ostaa oikeen madallusjouset, niin olisivat luultavasti jämäkät.
Minkä merkkisiä jousia on porukat laitellut ja mitkä ois hyvät ja jämäkät? Ja madallus tulisi olla n. 40mm joka kulmassa.
Completokselta oon tähä asti löytänyt halvimmat madallusjouset, FK:t, madallus n. 40mm ja hintaa oli 125€ + rahdit.
Minkä merkkisiä jousia on porukat laitellut ja mitkä ois hyvät ja jämäkät? Ja madallus tulisi olla n. 40mm joka kulmassa.
Completokselta oon tähä asti löytänyt halvimmat madallusjouset, FK:t, madallus n. 40mm ja hintaa oli 125€ + rahdit.
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Re: W201 madallus
Vaihda iskarit, ei ne jämäkät jouset auta jos sulla on vakioiskarit.
Re: W201 madallus
Minkäslaisia iskareita sit porukka ostellu? Jos nyt ei aivan halvimpia mutta ei kalleimpiakaan vaan siltä väliltä.
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Re: W201 madallus
k&w tai h&r jouset on aika kivirekiä ja vogtlandin jouset jämäkät mutta joustaaki vielä. Iskareista sen verran, kun kysyin hintaa, niin bilsteiniltä 600e kierros ja koni 700e kierros Jokka on tarkoitettu madallettuun autoon. H&R saa cup kitin johna on iskarit ja jouset niin 480e tais olla Orange tuningilla vai mikä se oli.
Tai lasket niin alas että on pohjaanlyöntikumien varas. sitte on jäykkä alusta.
Tai lasket niin alas että on pohjaanlyöntikumien varas. sitte on jäykkä alusta.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: W201 madallus
Jeps. Completoksilta kattelin FK:n iskareita, eteen 111€/kpl ja taakse 70€/kpl. Kun ei oikein olisi varaa laittaa noin paljoo (600-700) iskareihin, vaikka ne sitten olisivat todella hyvät.
Mistäs suomesta sais h&r:n tai k&w:n jousia? Ja olisivatko ne vakioita paljo jäykemmät? Jos nyt ei ens hätään laittaisi iskareita uusiksi.
E: H&R:ää löysin ainakin J&M Tech Oy:ltä, siellä myytiin W201:een ainaki kahta erilaista; 40mm madaltava ja 60mm madaltava. Jos ei esim. uskalla noita 60mm ostaa, niin kyllähä noista 40mm uskaltaa sit pikkusen katkasta pois jos ei korkeus miellytä(?)
Mistäs suomesta sais h&r:n tai k&w:n jousia? Ja olisivatko ne vakioita paljo jäykemmät? Jos nyt ei ens hätään laittaisi iskareita uusiksi.
E: H&R:ää löysin ainakin J&M Tech Oy:ltä, siellä myytiin W201:een ainaki kahta erilaista; 40mm madaltava ja 60mm madaltava. Jos ei esim. uskalla noita 60mm ostaa, niin kyllähä noista 40mm uskaltaa sit pikkusen katkasta pois jos ei korkeus miellytä(?)
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Re: W201 madallus
ei se 60mm paljoa madalla, tämä on otettu ennen kuin jouset asettuivat kunnolla ja ei ole edes ykkösen kumeilla, mutta:

Pärjää mainiosti päivittäisessä ajossa. Ja on tiputettu H&R Jousilla, iskareina GTS:t jotka hirveät, talvella pitää vaihtaa johonkin laadukkaisiin

Pärjää mainiosti päivittäisessä ajossa. Ja on tiputettu H&R Jousilla, iskareina GTS:t jotka hirveät, talvella pitää vaihtaa johonkin laadukkaisiin

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: W201 madallus
Mutta mulla on jokaisessa pyöräkotelossa kunnon sisälokasuojat, jotka vie jonki verra tilaa siltä madaltamiselta.
Ite tosiaan tykkään todella jämäkästä alustasta, kun totuin entiseen BMW:hen jonka mersuun vaihdoin. Oli E30 korinen, jossa oli Weitecin 60/40 alusta ja todella jämäkkä ja hyvä ajaa.
Ite tosiaan tykkään todella jämäkästä alustasta, kun totuin entiseen BMW:hen jonka mersuun vaihdoin. Oli E30 korinen, jossa oli Weitecin 60/40 alusta ja todella jämäkkä ja hyvä ajaa.
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Re: W201 madallus
Nojoo..
Onko kellää kokemuksia noista FK:n high tec tai TA Technix - halppis alustoista? Tiedetään joo, että iskareiden ikä on heikko(!) mutta noin yleisesti, jäykkiä?
Onko kellää kokemuksia noista FK:n high tec tai TA Technix - halppis alustoista? Tiedetään joo, että iskareiden ikä on heikko(!) mutta noin yleisesti, jäykkiä?
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Re: W201 madallus
jos haluat jäykät niin tee rautaputesta jousien tilalle palat. Jokin "jäykkä" alustakin voi olla myös toisen mielestä "löysä". syy miksi pitää olla jäykkä alusta?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: W201 madallus
No ei nyt sentään haetaan ollenkaan jousetonta peliä, mutta sanotaanko että vähän normaalia jäykempi alusta haussa.
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Re: W201 madallus
onkos kukaan muuten sovittanu McPherson jousitusta kyseiseen autoon itteä kyllä kiinostais tuo McPherson jousitus mutta pitäs saaha joku hyvä lähtököhta että mistä bemarista tai jostain muusta räppänästä sitä lähtis soveltamaan onkos kellää hyviä ehotuksia... ?
Ei se laatu vaan määrä :)
Re: W201 madallus
aattelit lähteä tukivarsia karsimaan? Ehkä parempi pitää se multilinkkinä, ehkä sovittaa coiloverit sinne 

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: W201 madallus
Eepi se jo tuolla sanoi mitä sun pitää tehdä. Laita kaveriksi 300/320e mallista jouset, leikkaa puolet niistä pois ja kunnon iskarit. Coilovereihin tarvii vahvistaa auton runko.
btw tämänkaltaisia topiceja on kymmeniä. Kaikissa sama järjestys: miten lasketaan auto tonttiin ilmaiseksi, käsketään laittamaan iskarit ja jotkut jouset ja sitten siirrytään coil-keskusteluun jne.
btw tämänkaltaisia topiceja on kymmeniä. Kaikissa sama järjestys: miten lasketaan auto tonttiin ilmaiseksi, käsketään laittamaan iskarit ja jotkut jouset ja sitten siirrytään coil-keskusteluun jne.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W201 madallus
Näin nämä tuntuvat etenevän 

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: W201 madallus
Itelläni on FK:n jouset ja ta-Technixin iskarit.Ihan asiallinen alusta mutta ei todellakaan jäykimmästä päästä.Joustaa kyllä jonkin verran mutta itselleni ihan hyvä kun eivät ole täällä tiet mitkään parhaat 

Re: W201 madallus
coilovereita vois kyllä suunnitella mutta minkäs bmw:n iskarin alapään kiinnitys sattus 190 vahvistus ei ole ongelma kopasta on tekniikka purettu pois ja kolvi kestää käessä
mutta niitä iskareitten alapäitä en käyhitsaamaan
enkä pyörän napoja vaihtamaan ja niitä madalluksia niin juurikin 300 tai 320 jouset alle ja ei muutako pillillä kierre punaseks (madaltaa jousta ilman katkasua) ja kunnon iskarit kaveriks niin hyvä siitä tulee 



Ei se laatu vaan määrä :)
Re: W201 madallus
Onko kukaan noita alustoja tilannut saksanmailta? Onko huomattavasti halvempia, vai ostaako ihan suomesta.
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Re: W201 madallus
Orangetuning.de:stä muistaakseni 480e H&R:n cupkit -60/40, siihen tuli muistaakseni ~80e kuluja. Suomen hinnoista en tiedä.
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: W201 madallus
371€ näyttäisi nyt olevan.
Mutta voi olla että päädyn nyt ostamaan Completoksilta FK:n 70/40 alustan 355€ + mh kulut.
Mutta voi olla että päädyn nyt ostamaan Completoksilta FK:n 70/40 alustan 355€ + mh kulut.
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Re: W201 madallus
Onko noita w201 kopasen coilover topikkeja olemassa
itse en ainakaan löytänyt 


Ei se laatu vaan määrä :)
Re: W201 madallus
Taidan vaihtaa vieläkin alustaa. Tarjottiin eräästä putiikista H&R:n 60/40 jouset ja Bilsteinin sport-vaimentimet 520€.
Pystyykös noista H&R:n jousista silti katkomaan hieman jos on tarvetta (mm. takapää ja ehkä etupääkin saattaa jäädä liian korkeaksi) ?
Pystyykös noista H&R:n jousista silti katkomaan hieman jos on tarvetta (mm. takapää ja ehkä etupääkin saattaa jäädä liian korkeaksi) ?
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Re: W201 madallus
pystyy. Olikos noissa bilsteinin sprinteissä ja sporteissa saman pituiset rungot / iskarin varsi mitä orkkis iskareissa ? meinaan sportit jos on saman pituiset mitä orkkis iskarit niin voi tulla ongelmia !
Re: W201 madallus
Sama varren pituus on joo valitettavasti. Mutta pitäs toimia jotenkin noiden kanssa.. Tosin huomenna kun teen tilauksen puhelimella niin kysyn mihin hintaan saisi saman paketin mutta vaan Bilsteinin Sprint - iskareilla.
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Re: W201 madallus
en kyl tuhlais rahoja sitten sportteihin, kun kerran oot madaltamassa aika tavalla enempi mitä ne kestää madaltaa... ?
Re: W201 madallus
No se on kyllä toisaalta totta. Mutta oikeastaan on paha kun ei tiedä mitä ne madaltaa todellisuudessa jos ne lyö aivan tollasinaan paikoilleen ja vaikka 1:n jousikumeilla. Sattusko keltään löytyä kuvaa 60/40 H&R jousilla?
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Re: W201 madallus
Sitähän on topikki luettu oikeen tarkasti läpi?
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: W201 madallus
Oho joo..
No, tuo setti tuli nyt tilattua ja maksettua. Niitä odotellessa.

No, tuo setti tuli nyt tilattua ja maksettua. Niitä odotellessa.

MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.