211 e vm 03 tasonsäätö
211 e vm 03 tasonsäätö
onko tossa ilmasäätösessä perän korkeuden säädössä minkäänlaista säätöä millä vois nostaa toista puolta kun on sentin verran eri korkeudella toinen puoli
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Ei Airmaticin perälle ole erillistä säätöä eri puolille. Etupääkö on suorassa? Jos takaluukussa ei ole hiekkasäkkiä toisessa reunassa tai emännän ostoskassia takapenkillä niin voikohan siihen muuta tehdä kuin kallistuksenvakaajalla tasata.
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
missä se tasonsäätö säädin on ei ole airmatik vaan korkeuden säätö takapäässä
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Mitähän osaa tarkoitat säätimellä, on siellä takapäässä kuitenkin ilmajouset, kompressori etupäässä joka tekee tarvittavan paineen ja ohjainyksikkö taisi olla etumatkustajan lattiatilassa ja sitten yksi tasonsäätöanturi taka-akselilla tai oikeastaan kallistuksenvakaajassa kiinni. Kumpaankin takajouseen pitää laittaa sama paine kun on vain se yksi anturi jolla tasoa mitataan.koooveee kirjoitti:missä se tasonsäätö säädin on ei ole airmatik vaan korkeuden säätö takapäässä
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Systeemin tarkistus, jos ei vikaa näy, huolto ja tason uudellenasetus
(myös tarkistaa onko kaikki puslat, tukivarret kunnossa)
(myös tarkistaa onko kaikki puslat, tukivarret kunnossa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Kiinnostas tietää saiko koooveee autonsa suoraan. Itellä nimittäin kierossa eikä löydy selitystä.
Perässä jousissa samat paineet ja edessä iskareissa säädöt samalla korkeudella. Pitäneekö kääntää etuiskareiden säädöillä väkisin suoraan?
Perässä jousissa samat paineet ja edessä iskareissa säädöt samalla korkeudella. Pitäneekö kääntää etuiskareiden säädöillä väkisin suoraan?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Millä lailla kierossa?jomppeW211 kirjoitti:Kiinnostas tietää saiko koooveee autonsa suoraan. Itellä nimittäin kierossa eikä löydy selitystä.
Perässä jousissa samat paineet ja edessä iskareissa säädöt samalla korkeudella. Pitäneekö kääntää etuiskareiden säädöillä väkisin suoraan?
Ihan tasaisella joku kulma eri korkeudessa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Ihmetellyt tätä itsekkin..Airmatic alusta ja koko auton vasen puoli on korkeammalla vaikka edessä samat arvot ja takanahan ei ole kuin yksi tasoanturi..Etupään nyt sai suoraan säätämällä mutta takavasen on vielä vähän korkeammalla vertaa oikeaa puolta..Eli kiinnostaisi myös tietää missä vika tai miten saan auton suoraan?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Arvot samat tarkastettu millä?Coupe* kirjoitti:Ihmetellyt tätä itsekkin..Airmatic alusta ja koko auton vasen puoli on korkeammalla vaikka edessä samat arvot ja takanahan ei ole kuin yksi tasoanturi..Etupään nyt sai suoraan säätämällä mutta takavasen on vielä vähän korkeammalla vertaa oikeaa puolta..Eli kiinnostaisi myös tietää missä vika tai miten saan auton suoraan?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Edestä kuljettajan puoli 1,5cm korkeammalla kuin vänkärin puoli näkee myös silmällä et kieros on.CDI203 kirjoitti:Millä lailla kierossa?jomppeW211 kirjoitti:Kiinnostas tietää saiko koooveee autonsa suoraan. Itellä nimittäin kierossa eikä löydy selitystä.
Perässä jousissa samat paineet ja edessä iskareissa säädöt samalla korkeudella. Pitäneekö kääntää etuiskareiden säädöillä väkisin suoraan?
Ihan tasaisella joku kulma eri korkeudessa
Takaa kuljettajan puoli saman verran korkeammalla kuin toinen puoli. Bochin testerillä pussin paineet tarkistettu.
Auto ei ole airmatic vaan edessä on normi iskarit ja jouset.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Starilla alusta säädetty, ei ne nyt justiinsa samat arvot ollut mutta saman verran laskettiin molempia puolia niin toinen jäi korkeammalle..loppu säätövara kokeammalta puolelta..CDI203 kirjoitti:Arvot samat tarkastettu millä?Coupe* kirjoitti:Ihmetellyt tätä itsekkin..Airmatic alusta ja koko auton vasen puoli on korkeammalla vaikka edessä samat arvot ja takanahan ei ole kuin yksi tasoanturi..Etupään nyt sai suoraan säätämällä mutta takavasen on vielä vähän korkeammalla vertaa oikeaa puolta..Eli kiinnostaisi myös tietää missä vika tai miten saan auton suoraan?
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Eikös siel oo ihan semmoset lirvakkeet tukivarsissa mitkä kollailee tasoja. Toinen puoli päässy vääntymään esim johki sudenkuoppaan ajettaessa. Seuraa vaikka johtoja siihen tasonsäätöjudanssiin. Jos ei löydy niin voin yrittää metskaa havainnollistavan kuvan.
http://i.ebayimg.com/09/!C!J3L0w!2k~$(KGrHqQOKk!EzLFKm6t-BNB6j2Mt8Q~~_35.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.ebayimg.com/09/!C!J3L0w!2k~$(KGrHqQOKk!EzLFKm6t-BNB6j2Mt8Q~~_35.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Coupe* kirjoitti:Starilla alusta säädetty, ei ne nyt justiinsa samat arvot ollut mutta saman verran laskettiin molempia puolia niin toinen jäi korkeammalle..loppu säätövara kokeammalta puolelta..CDI203 kirjoitti:Arvot samat tarkastettu millä?Coupe* kirjoitti:Ihmetellyt tätä itsekkin..Airmatic alusta ja koko auton vasen puoli on korkeammalla vaikka edessä samat arvot ja takanahan ei ole kuin yksi tasoanturi..Etupään nyt sai suoraan säätämällä mutta takavasen on vielä vähän korkeammalla vertaa oikeaa puolta..Eli kiinnostaisi myös tietää missä vika tai miten saan auton suoraan?
Eikös sen sitten voi korjat hiukan nostamalla ja kokeilla miten siihen reagoi jääkö sitten suoraan tai sitten ajaa kaliproidun tason uudellen
(Ilmeisesti laskettu todella paljon jos vara loppuu)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Tarkistanut että etu jousitus kunnossajomppeW211 kirjoitti:Edestä kuljettajan puoli 1,5cm korkeammalla kuin vänkärin puoli näkee myös silmällä et kieros on.CDI203 kirjoitti:Millä lailla kierossa?jomppeW211 kirjoitti:Kiinnostas tietää saiko koooveee autonsa suoraan. Itellä nimittäin kierossa eikä löydy selitystä.
Perässä jousissa samat paineet ja edessä iskareissa säädöt samalla korkeudella. Pitäneekö kääntää etuiskareiden säädöillä väkisin suoraan?
Ihan tasaisella joku kulma eri korkeudessa
Takaa kuljettajan puoli saman verran korkeammalla kuin toinen puoli. Bochin testerillä pussin paineet tarkistettu.
Auto ei ole airmatic vaan edessä on normi iskarit ja jouset.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Vaihdoin kesällä etuiskarit (auto oli kierossa jo ennen vaitoakin) jouset silimällä katottuna kunnossa.
Puslat ja niveletkin katottu pitäis olla kunnossa.
Puslat ja niveletkin katottu pitäis olla kunnossa.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Onko kukaan saanut ongelmaa selville? Lähinnä tuo takapää ihmetyttää kun ei ole kuin yksi tasoanturi..!?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Ei tunnu auto suoristuvan. Säädin kuskinpuolen iskaristaa alaspäin n.1cm niin laski koko keula sen senti ja on edelleen kierossa vänkärinpuolelle.
Voisko olla kallistuksenvakaajaassa jotaki vikaa mikä käätää autoa kieroon?
Voisko olla kallistuksenvakaajaassa jotaki vikaa mikä käätää autoa kieroon?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Puslat, tukivarret kunnossa?Coupe* kirjoitti:Onko kukaan saanut ongelmaa selville? Lähinnä tuo takapää ihmetyttää kun ei ole kuin yksi tasoanturi..!?
Onkos pelkkä takapään säätö vai airmatic
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Mikäs systeemi kyseesä?jomppeW211 kirjoitti:Ei tunnu auto suoristuvan. Säädin kuskinpuolen iskaristaa alaspäin n.1cm niin laski koko keula sen senti ja on edelleen kierossa vänkärinpuolelle.
Voisko olla kallistuksenvakaajaassa jotaki vikaa mikä käätää autoa kieroon?
kuskin puoli siis kantoi suuremman osan auton painosta, nosta hantin puolta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Nyt kun kesärenkaat tuli laitettua alle niin taas rupesi asia vaivaamaan miksi oikea takanurkka on alempana, tai puolestaan vasen on ylempänä? edelleenkään kellään neuvoja tähän? Pitäskö tuo kalibroida tai jotain?
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Etuakselilla kaksi anturia, jotka säätävät sivukallistuman.
Takana vain yksi.
harripuu :n autoa joskus tasotettiin...
Autossa oli anturi (kiinnitys) vinossa, jolloin järjestelmä taisteli sitä vastaan.
Anturin asento korjattiin samanlaiseen asentoon, kuin toisella puolella (etuakselilla).
*:lla kun se sitten pikkuhiljaa säädettiin, niin se piti jotenkin kummallisesti "kuitata" *:n, että jäi asento muistiin.
(joku saattaa muistaa sen kikan... muistaakseni numero 15 tai 0.15 piti kuitata epäloogiseen paikkaan *:ssa)
Vuotaako joku pussi?
Onko konpuralla paineanturi ehjä?
Vuotaako takapussin alumiininen painepankki? (kuulemma yleinen ja ilkeen hintainen, jos joutuu vaihtamaan).
Takana vain yksi.
harripuu :n autoa joskus tasotettiin...
Autossa oli anturi (kiinnitys) vinossa, jolloin järjestelmä taisteli sitä vastaan.
Anturin asento korjattiin samanlaiseen asentoon, kuin toisella puolella (etuakselilla).
*:lla kun se sitten pikkuhiljaa säädettiin, niin se piti jotenkin kummallisesti "kuitata" *:n, että jäi asento muistiin.
(joku saattaa muistaa sen kikan... muistaakseni numero 15 tai 0.15 piti kuitata epäloogiseen paikkaan *:ssa)
Vuotaako joku pussi?
Onko konpuralla paineanturi ehjä?
Vuotaako takapussin alumiininen painepankki? (kuulemma yleinen ja ilkeen hintainen, jos joutuu vaihtamaan).
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Asia kiinnostaa täälläkin, kun sama oire kun coupell. (vänkärin takapuoli n 1cm alempana) Mitään oireita (puoltamista tms) ei ole, ei taida pussikaan vuotaa kun pysyy kulmat ylhäällä vaikka seisoi 9vrk kovien pakkasten aikaan. Auto Airmatic w211.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Tarkentakaa onko etupää suorassa silloin kun takapäästä mittaatte korkeuseroja (tasaisella alustalla mitattuna)?tony kirjoitti:Asia kiinnostaa täälläkin, kun sama oire kun coupell. (vänkärin takapuoli n 1cm alempana) Mitään oireita (puoltamista tms) ei ole, ei taida pussikaan vuotaa kun pysyy kulmat ylhäällä vaikka seisoi 9vrk kovien pakkasten aikaan. Auto Airmatic w211.
Tuossahan moneen kertaan jo kävi selväksi että takapäässä on vain yksi yhteinen korkeusanturi eikä sitä saa tasattua testerillä ja olisikin vähän outoa vääntää koria jousilla.
Etupäästä saa kummankin puolen kalibroitua ja tasattua eikä sen kalibroinnin tallennuksessa pitäisi mitään kikkoja tarvita. Pieniä heittoja voi jäädä auton tasaessa tolppia, en nyt muista 211:n speksejä siitä kuinka tarkkaan auto hakee tavoitekorkeutta mutta muistaakseni esim. W220 hyväksyi aika isotkin erot joten olisi hyvä ajella autolla välillä tai sitten ajaa testerillä auto kalibrointitasolle vaikkapa vielä toistaen.
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Etupää on suorassa. On mitattu tasasella ja heitto n 1cm.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Muistelen, että kun vivuilla (mekaanisesti) kikkailee, niin auto hoksaa sen, eikä suostu muutokseen.
Pysyy jonkun aikaa... jonka jälkeen auto hoksaa pussipaineista ja niiden muutoksista jouston aikana, ettei kaikki ole kunnossa ja jättää jälleen auton vinoon.
Jos korkeutta haluaa pysyvästi muuttaa, pitää se *:n kanssa sinne muistiin puskea.
harripuu joskus sellaisen ohjeen käteeni kantoi.
Eli ellei vuoda, niin etuakselin antureilla kallistus korjataan ja *:lla pitää muistiin asettaa.
*:lla pystyy korkeutta muuttamaan, mutta se ei vielä tarkoita, että jää muistiin.
Pitää (muistaakseni aika monimutkaisesti) *:lla aettaa korkeus auton muistiin.
Ko. auton vinous saatiin korjattua ja jäämään oikeaan asentoon.
Pysyy jonkun aikaa... jonka jälkeen auto hoksaa pussipaineista ja niiden muutoksista jouston aikana, ettei kaikki ole kunnossa ja jättää jälleen auton vinoon.
Jos korkeutta haluaa pysyvästi muuttaa, pitää se *:n kanssa sinne muistiin puskea.
harripuu joskus sellaisen ohjeen käteeni kantoi.
Eli ellei vuoda, niin etuakselin antureilla kallistus korjataan ja *:lla pitää muistiin asettaa.
*:lla pystyy korkeutta muuttamaan, mutta se ei vielä tarkoita, että jää muistiin.
Pitää (muistaakseni aika monimutkaisesti) *:lla aettaa korkeus auton muistiin.
Ko. auton vinous saatiin korjattua ja jäämään oikeaan asentoon.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Mutta mitä sillä Starilla säädetään jos etupää on suorassa mutta takapää ei ole? Eikä se nyt vaan ole niin monimutkaista sen säädön tallennus mutta se ei tässä kohtaa ole oleellista vaan sen takapään suoristaminen yhdellä anturilla ja sen kalibroinnilla.jvk210cdi kirjoitti:Muistelen, että kun vivuilla (mekaanisesti) kikkailee, niin auto hoksaa sen, eikä suostu muutokseen.
Pysyy jonkun aikaa... jonka jälkeen auto hoksaa pussipaineista ja niiden muutoksista jouston aikana, ettei kaikki ole kunnossa ja jättää jälleen auton vinoon.
Jos korkeutta haluaa pysyvästi muuttaa, pitää se *:n kanssa sinne muistiin puskea.
harripuu joskus sellaisen ohjeen käteeni kantoi.
Eli ellei vuoda, niin etuakselin antureilla kallistus korjataan ja *:lla pitää muistiin asettaa.
*:lla pystyy korkeutta muuttamaan, mutta se ei vielä tarkoita, että jää muistiin.
Pitää (muistaakseni aika monimutkaisesti) *:lla aettaa korkeus auton muistiin.
Ko. auton vinous saatiin korjattua ja jäämään oikeaan asentoon.
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Etupään kahdella anturilla säädetään kallistumaa (ainakin harripuu :n autossa)
Takapään anturilla vain takapään korkeutta.
Eli vaikka etupää näyttää suoralta, niin punnittuna etupyörien alta painot vaa-alla erit.
Siis etupäätä (eri puolia) säätämällä saa auton suoraan...
Ellei mekaanista vikaa ole.
Onkohan paineantureissa vikaa? Antaa virheellisen painearvon.
Jos vetoa pitäisi lyödä, niin takapään toinen painepankki (alumiininen säiliö) tai pussi vuotaa.
Toivottavasti vika löytyy
On sitä taitavissakin korjaamoissa hartaasti vikaa etsitty ja harmittavan kalliiksi tullut.
Voihan siellä monta vikaa olla päällekkäin vaikeuttaen vianetsintää entisestään.
Vikka *:kin olisi ei se aina suoraa/helppoa vastausta anna.
Takapään anturilla vain takapään korkeutta.
Eli vaikka etupää näyttää suoralta, niin punnittuna etupyörien alta painot vaa-alla erit.
Siis etupäätä (eri puolia) säätämällä saa auton suoraan...
Ellei mekaanista vikaa ole.
Onkohan paineantureissa vikaa? Antaa virheellisen painearvon.
Jos vetoa pitäisi lyödä, niin takapään toinen painepankki (alumiininen säiliö) tai pussi vuotaa.
Toivottavasti vika löytyy

On sitä taitavissakin korjaamoissa hartaasti vikaa etsitty ja harmittavan kalliiksi tullut.
Voihan siellä monta vikaa olla päällekkäin vaikeuttaen vianetsintää entisestään.
Vikka *:kin olisi ei se aina suoraa/helppoa vastausta anna.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Tais mennä vähän OT.
Koooveeeen autossa on rautajouset edessä
Onko jousi poikki?
Etuiskarit kunnossa? Kaasuiskari "kannattelee" kun on kunnossa.
Paljon talvella iskareita mennyt.
Suosittelen lähimmällä katsastusasemalla iskaritestiä
Ajaessa kun ei kaikki tunnu MB:ssä huonoa iskaria tunnistavan.
Testeri ainakin helposti eron (vas./oik.) antaa.
Boschin testerillä kunnossa olena iskari arvo noin 62.
Ja sökö iskari 0-35.
Perstuntumakin sen testerin päällä kertoo.
Koooveeeen autossa on rautajouset edessä

Onko jousi poikki?
Etuiskarit kunnossa? Kaasuiskari "kannattelee" kun on kunnossa.
Paljon talvella iskareita mennyt.
Suosittelen lähimmällä katsastusasemalla iskaritestiä

Ajaessa kun ei kaikki tunnu MB:ssä huonoa iskaria tunnistavan.
Testeri ainakin helposti eron (vas./oik.) antaa.
Boschin testerillä kunnossa olena iskari arvo noin 62.
Ja sökö iskari 0-35.
Perstuntumakin sen testerin päällä kertoo.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
Niin kuin jvk210cdi jo tossa mainitsi niin jokaine kulma"paino" vaikutta myös muihin kulmiin"niiten kannatelu kykyyn"
Yksi mahdolline syy siihen taka pään vinouteen on että toiselta puoleta on joku tukikumi/pusla pehminnyt ja kun on vaan se yksi anturi siellä niin se ei kulman asentoa korjaa, muita mahdolisa syitä jos ei ulkoisia vuotoja/ auto käydessä kulma alempan "iskarin" ventiili vuotaa,
on myös tapauksia missä johonkin kulmaan laittetu "uutta" osaa mikä on kannatellut paremmin ja kallistanut sitten jotain kulmaa alemmas,
Yksi mahdolline syy siihen taka pään vinouteen on että toiselta puoleta on joku tukikumi/pusla pehminnyt ja kun on vaan se yksi anturi siellä niin se ei kulman asentoa korjaa, muita mahdolisa syitä jos ei ulkoisia vuotoja/ auto käydessä kulma alempan "iskarin" ventiili vuotaa,
on myös tapauksia missä johonkin kulmaan laittetu "uutta" osaa mikä on kannatellut paremmin ja kallistanut sitten jotain kulmaa alemmas,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö
No ei se kyllä ihan noin mene. Eli ihan sama onko toisessa etukulmassa hiekkasäkki lisäpainona jos etupään anturit on kunnossa ja etupää kalibroitu suoraksi niin etupää myös asettuu suoraksi, Airmatic kyllä pumppaa ilmaa siihen tolppaan joka on asetusarvoon nähden liian alhaalla ja päästää pois jos on yli asetusarvon.CDI203 kirjoitti:Niin kuin jvk210cdi jo tossa mainitsi niin jokaine kulma"paino" vaikutta myös muihin kulmiin"niiten kannatelu kykyyn"
Yksi mahdolline syy siihen taka pään vinouteen on että toiselta puoleta on joku tukikumi/pusla pehminnyt ja kun on vaan se yksi anturi siellä niin se ei kulman asentoa korjaa, muita mahdolisa syitä jos ei ulkoisia vuotoja/ auto käydessä kulma alempan "iskarin" ventiili vuotaa,
on myös tapauksia missä johonkin kulmaan laittetu "uutta" osaa mikä on kannatellut paremmin ja kallistanut sitten jotain kulmaa alemmas,
Takapää ei ole ihan yhtä yksinkertainen mutta en nyt osaa kuvitella mikä tukikumi siellä vaikuttaisi jousen nostovoimaan eli vaikka joku pusla päästäisi jousen painumaan sentin pidemmäksi niin se jousi edelleen kantaa saman kuorman kun sinne ajetaan sama paine. Jousi vaan pitenee sen matkan mitä se pusla antoi periksi.
Mutta tietenkin jos takapäässä on erilainen kuorma eri puolilla niin sitä tuo säätö ei korjaa. Tämä taas näkyy yhtä hyvin uudella autolla kuin siinä jossa on joku kumipusla rikki.
Ja tietenkin vuodot vaikuttavat jos auto (kompressori) ei ole käynnissä ja jos on oikein pahoja vuotoja niin sittenhän ei kompressori sitä pysty korjaamaan. Uskoisin että tony olisi kertonut muutakin taustatietoa kuin sen että etupää on suorassa ja takapää sentin kallellaan jos autossa olisi vuotoja tms.
Tuo rautajousinen auto taas oma asiansa eli siitä tonyn viestistä eteenpäin puhuin Airmatic autosta kun viestissä sanottiin että kyse on Airmatic autosta.