211 e vm 03 tasonsäätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
koooveee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 14.12.2008 18:42

211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja koooveee »

onko tossa ilmasäätösessä perän korkeuden säädössä minkäänlaista säätöä millä vois nostaa toista puolta kun on sentin verran eri korkeudella toinen puoli
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13763
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ei Airmaticin perälle ole erillistä säätöä eri puolille. Etupääkö on suorassa? Jos takaluukussa ei ole hiekkasäkkiä toisessa reunassa tai emännän ostoskassia takapenkillä niin voikohan siihen muuta tehdä kuin kallistuksenvakaajalla tasata.
koooveee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 14.12.2008 18:42

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja koooveee »

missä se tasonsäätö säädin on ei ole airmatik vaan korkeuden säätö takapäässä
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13763
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja DBFI »

koooveee kirjoitti:missä se tasonsäätö säädin on ei ole airmatik vaan korkeuden säätö takapäässä
Mitähän osaa tarkoitat säätimellä, on siellä takapäässä kuitenkin ilmajouset, kompressori etupäässä joka tekee tarvittavan paineen ja ohjainyksikkö taisi olla etumatkustajan lattiatilassa ja sitten yksi tasonsäätöanturi taka-akselilla tai oikeastaan kallistuksenvakaajassa kiinni. Kumpaankin takajouseen pitää laittaa sama paine kun on vain se yksi anturi jolla tasoa mitataan.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Systeemin tarkistus, jos ei vikaa näy, huolto ja tason uudellenasetus
(myös tarkistaa onko kaikki puslat, tukivarret kunnossa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

Kiinnostas tietää saiko koooveee autonsa suoraan. Itellä nimittäin kierossa eikä löydy selitystä.

Perässä jousissa samat paineet ja edessä iskareissa säädöt samalla korkeudella. Pitäneekö kääntää etuiskareiden säädöillä väkisin suoraan?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jomppeW211 kirjoitti:Kiinnostas tietää saiko koooveee autonsa suoraan. Itellä nimittäin kierossa eikä löydy selitystä.

Perässä jousissa samat paineet ja edessä iskareissa säädöt samalla korkeudella. Pitäneekö kääntää etuiskareiden säädöillä väkisin suoraan?
Millä lailla kierossa?
Ihan tasaisella joku kulma eri korkeudessa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

Ihmetellyt tätä itsekkin..Airmatic alusta ja koko auton vasen puoli on korkeammalla vaikka edessä samat arvot ja takanahan ei ole kuin yksi tasoanturi..Etupään nyt sai suoraan säätämällä mutta takavasen on vielä vähän korkeammalla vertaa oikeaa puolta..Eli kiinnostaisi myös tietää missä vika tai miten saan auton suoraan?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Coupe* kirjoitti:Ihmetellyt tätä itsekkin..Airmatic alusta ja koko auton vasen puoli on korkeammalla vaikka edessä samat arvot ja takanahan ei ole kuin yksi tasoanturi..Etupään nyt sai suoraan säätämällä mutta takavasen on vielä vähän korkeammalla vertaa oikeaa puolta..Eli kiinnostaisi myös tietää missä vika tai miten saan auton suoraan?
Arvot samat tarkastettu millä?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

CDI203 kirjoitti:
jomppeW211 kirjoitti:Kiinnostas tietää saiko koooveee autonsa suoraan. Itellä nimittäin kierossa eikä löydy selitystä.

Perässä jousissa samat paineet ja edessä iskareissa säädöt samalla korkeudella. Pitäneekö kääntää etuiskareiden säädöillä väkisin suoraan?
Millä lailla kierossa?
Ihan tasaisella joku kulma eri korkeudessa
Edestä kuljettajan puoli 1,5cm korkeammalla kuin vänkärin puoli näkee myös silmällä et kieros on.

Takaa kuljettajan puoli saman verran korkeammalla kuin toinen puoli. Bochin testerillä pussin paineet tarkistettu.

Auto ei ole airmatic vaan edessä on normi iskarit ja jouset.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

CDI203 kirjoitti:
Coupe* kirjoitti:Ihmetellyt tätä itsekkin..Airmatic alusta ja koko auton vasen puoli on korkeammalla vaikka edessä samat arvot ja takanahan ei ole kuin yksi tasoanturi..Etupään nyt sai suoraan säätämällä mutta takavasen on vielä vähän korkeammalla vertaa oikeaa puolta..Eli kiinnostaisi myös tietää missä vika tai miten saan auton suoraan?
Arvot samat tarkastettu millä?
Starilla alusta säädetty, ei ne nyt justiinsa samat arvot ollut mutta saman verran laskettiin molempia puolia niin toinen jäi korkeammalle..loppu säätövara kokeammalta puolelta..
Avatar
herrakani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 21.03.2011 09:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja herrakani »

Eikös siel oo ihan semmoset lirvakkeet tukivarsissa mitkä kollailee tasoja. Toinen puoli päässy vääntymään esim johki sudenkuoppaan ajettaessa. Seuraa vaikka johtoja siihen tasonsäätöjudanssiin. Jos ei löydy niin voin yrittää metskaa havainnollistavan kuvan.

http://i.ebayimg.com/09/!C!J3L0w!2k~$(KGrHqQOKk!EzLFKm6t-BNB6j2Mt8Q~~_35.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Coupe* kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Coupe* kirjoitti:Ihmetellyt tätä itsekkin..Airmatic alusta ja koko auton vasen puoli on korkeammalla vaikka edessä samat arvot ja takanahan ei ole kuin yksi tasoanturi..Etupään nyt sai suoraan säätämällä mutta takavasen on vielä vähän korkeammalla vertaa oikeaa puolta..Eli kiinnostaisi myös tietää missä vika tai miten saan auton suoraan?
Arvot samat tarkastettu millä?
Starilla alusta säädetty, ei ne nyt justiinsa samat arvot ollut mutta saman verran laskettiin molempia puolia niin toinen jäi korkeammalle..loppu säätövara kokeammalta puolelta..

Eikös sen sitten voi korjat hiukan nostamalla ja kokeilla miten siihen reagoi jääkö sitten suoraan tai sitten ajaa kaliproidun tason uudellen
(Ilmeisesti laskettu todella paljon jos vara loppuu)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jomppeW211 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
jomppeW211 kirjoitti:Kiinnostas tietää saiko koooveee autonsa suoraan. Itellä nimittäin kierossa eikä löydy selitystä.

Perässä jousissa samat paineet ja edessä iskareissa säädöt samalla korkeudella. Pitäneekö kääntää etuiskareiden säädöillä väkisin suoraan?
Millä lailla kierossa?
Ihan tasaisella joku kulma eri korkeudessa
Edestä kuljettajan puoli 1,5cm korkeammalla kuin vänkärin puoli näkee myös silmällä et kieros on.

Takaa kuljettajan puoli saman verran korkeammalla kuin toinen puoli. Bochin testerillä pussin paineet tarkistettu.

Auto ei ole airmatic vaan edessä on normi iskarit ja jouset.
Tarkistanut että etu jousitus kunnossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

Vaihdoin kesällä etuiskarit (auto oli kierossa jo ennen vaitoakin) jouset silimällä katottuna kunnossa.

Puslat ja niveletkin katottu pitäis olla kunnossa.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

Onko kukaan saanut ongelmaa selville? Lähinnä tuo takapää ihmetyttää kun ei ole kuin yksi tasoanturi..!?
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

Ei tunnu auto suoristuvan. Säädin kuskinpuolen iskaristaa alaspäin n.1cm niin laski koko keula sen senti ja on edelleen kierossa vänkärinpuolelle.

Voisko olla kallistuksenvakaajaassa jotaki vikaa mikä käätää autoa kieroon?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Coupe* kirjoitti:Onko kukaan saanut ongelmaa selville? Lähinnä tuo takapää ihmetyttää kun ei ole kuin yksi tasoanturi..!?
Puslat, tukivarret kunnossa?
Onkos pelkkä takapään säätö vai airmatic
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jomppeW211 kirjoitti:Ei tunnu auto suoristuvan. Säädin kuskinpuolen iskaristaa alaspäin n.1cm niin laski koko keula sen senti ja on edelleen kierossa vänkärinpuolelle.

Voisko olla kallistuksenvakaajaassa jotaki vikaa mikä käätää autoa kieroon?
Mikäs systeemi kyseesä?
kuskin puoli siis kantoi suuremman osan auton painosta, nosta hantin puolta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

Nyt kun kesärenkaat tuli laitettua alle niin taas rupesi asia vaivaamaan miksi oikea takanurkka on alempana, tai puolestaan vasen on ylempänä? edelleenkään kellään neuvoja tähän? Pitäskö tuo kalibroida tai jotain?
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Etuakselilla kaksi anturia, jotka säätävät sivukallistuman.
Takana vain yksi.
harripuu :n autoa joskus tasotettiin...
Autossa oli anturi (kiinnitys) vinossa, jolloin järjestelmä taisteli sitä vastaan.
Anturin asento korjattiin samanlaiseen asentoon, kuin toisella puolella (etuakselilla).

*:lla kun se sitten pikkuhiljaa säädettiin, niin se piti jotenkin kummallisesti "kuitata" *:n, että jäi asento muistiin.
(joku saattaa muistaa sen kikan... muistaakseni numero 15 tai 0.15 piti kuitata epäloogiseen paikkaan *:ssa)

Vuotaako joku pussi?
Onko konpuralla paineanturi ehjä?
Vuotaako takapussin alumiininen painepankki? (kuulemma yleinen ja ilkeen hintainen, jos joutuu vaihtamaan).
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1956
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja tony »

Asia kiinnostaa täälläkin, kun sama oire kun coupell. (vänkärin takapuoli n 1cm alempana) Mitään oireita (puoltamista tms) ei ole, ei taida pussikaan vuotaa kun pysyy kulmat ylhäällä vaikka seisoi 9vrk kovien pakkasten aikaan. Auto Airmatic w211.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13763
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tony kirjoitti:Asia kiinnostaa täälläkin, kun sama oire kun coupell. (vänkärin takapuoli n 1cm alempana) Mitään oireita (puoltamista tms) ei ole, ei taida pussikaan vuotaa kun pysyy kulmat ylhäällä vaikka seisoi 9vrk kovien pakkasten aikaan. Auto Airmatic w211.
Tarkentakaa onko etupää suorassa silloin kun takapäästä mittaatte korkeuseroja (tasaisella alustalla mitattuna)?

Tuossahan moneen kertaan jo kävi selväksi että takapäässä on vain yksi yhteinen korkeusanturi eikä sitä saa tasattua testerillä ja olisikin vähän outoa vääntää koria jousilla.

Etupäästä saa kummankin puolen kalibroitua ja tasattua eikä sen kalibroinnin tallennuksessa pitäisi mitään kikkoja tarvita. Pieniä heittoja voi jäädä auton tasaessa tolppia, en nyt muista 211:n speksejä siitä kuinka tarkkaan auto hakee tavoitekorkeutta mutta muistaakseni esim. W220 hyväksyi aika isotkin erot joten olisi hyvä ajella autolla välillä tai sitten ajaa testerillä auto kalibrointitasolle vaikkapa vielä toistaen.
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1956
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja tony »

Etupää on suorassa. On mitattu tasasella ja heitto n 1cm.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Muistelen, että kun vivuilla (mekaanisesti) kikkailee, niin auto hoksaa sen, eikä suostu muutokseen.
Pysyy jonkun aikaa... jonka jälkeen auto hoksaa pussipaineista ja niiden muutoksista jouston aikana, ettei kaikki ole kunnossa ja jättää jälleen auton vinoon.

Jos korkeutta haluaa pysyvästi muuttaa, pitää se *:n kanssa sinne muistiin puskea.
harripuu joskus sellaisen ohjeen käteeni kantoi.

Eli ellei vuoda, niin etuakselin antureilla kallistus korjataan ja *:lla pitää muistiin asettaa.

*:lla pystyy korkeutta muuttamaan, mutta se ei vielä tarkoita, että jää muistiin.
Pitää (muistaakseni aika monimutkaisesti) *:lla aettaa korkeus auton muistiin.

Ko. auton vinous saatiin korjattua ja jäämään oikeaan asentoon.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13763
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jvk210cdi kirjoitti:Muistelen, että kun vivuilla (mekaanisesti) kikkailee, niin auto hoksaa sen, eikä suostu muutokseen.
Pysyy jonkun aikaa... jonka jälkeen auto hoksaa pussipaineista ja niiden muutoksista jouston aikana, ettei kaikki ole kunnossa ja jättää jälleen auton vinoon.

Jos korkeutta haluaa pysyvästi muuttaa, pitää se *:n kanssa sinne muistiin puskea.
harripuu joskus sellaisen ohjeen käteeni kantoi.

Eli ellei vuoda, niin etuakselin antureilla kallistus korjataan ja *:lla pitää muistiin asettaa.

*:lla pystyy korkeutta muuttamaan, mutta se ei vielä tarkoita, että jää muistiin.
Pitää (muistaakseni aika monimutkaisesti) *:lla aettaa korkeus auton muistiin.

Ko. auton vinous saatiin korjattua ja jäämään oikeaan asentoon.
Mutta mitä sillä Starilla säädetään jos etupää on suorassa mutta takapää ei ole? Eikä se nyt vaan ole niin monimutkaista sen säädön tallennus mutta se ei tässä kohtaa ole oleellista vaan sen takapään suoristaminen yhdellä anturilla ja sen kalibroinnilla.
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Etupään kahdella anturilla säädetään kallistumaa (ainakin harripuu :n autossa)
Takapään anturilla vain takapään korkeutta.

Eli vaikka etupää näyttää suoralta, niin punnittuna etupyörien alta painot vaa-alla erit.
Siis etupäätä (eri puolia) säätämällä saa auton suoraan...
Ellei mekaanista vikaa ole.

Onkohan paineantureissa vikaa? Antaa virheellisen painearvon.

Jos vetoa pitäisi lyödä, niin takapään toinen painepankki (alumiininen säiliö) tai pussi vuotaa.

Toivottavasti vika löytyy :thumbup:
On sitä taitavissakin korjaamoissa hartaasti vikaa etsitty ja harmittavan kalliiksi tullut.
Voihan siellä monta vikaa olla päällekkäin vaikeuttaen vianetsintää entisestään.

Vikka *:kin olisi ei se aina suoraa/helppoa vastausta anna.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Tais mennä vähän OT.
Koooveeeen autossa on rautajouset edessä :shifty:
Onko jousi poikki?
Etuiskarit kunnossa? Kaasuiskari "kannattelee" kun on kunnossa.

Paljon talvella iskareita mennyt.
Suosittelen lähimmällä katsastusasemalla iskaritestiä :thumbup:
Ajaessa kun ei kaikki tunnu MB:ssä huonoa iskaria tunnistavan.
Testeri ainakin helposti eron (vas./oik.) antaa.
Boschin testerillä kunnossa olena iskari arvo noin 62.
Ja sökö iskari 0-35.
Perstuntumakin sen testerin päällä kertoo.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Niin kuin jvk210cdi jo tossa mainitsi niin jokaine kulma"paino" vaikutta myös muihin kulmiin"niiten kannatelu kykyyn"
Yksi mahdolline syy siihen taka pään vinouteen on että toiselta puoleta on joku tukikumi/pusla pehminnyt ja kun on vaan se yksi anturi siellä niin se ei kulman asentoa korjaa, muita mahdolisa syitä jos ei ulkoisia vuotoja/ auto käydessä kulma alempan "iskarin" ventiili vuotaa,

on myös tapauksia missä johonkin kulmaan laittetu "uutta" osaa mikä on kannatellut paremmin ja kallistanut sitten jotain kulmaa alemmas,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13763
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 211 e vm 03 tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:Niin kuin jvk210cdi jo tossa mainitsi niin jokaine kulma"paino" vaikutta myös muihin kulmiin"niiten kannatelu kykyyn"
Yksi mahdolline syy siihen taka pään vinouteen on että toiselta puoleta on joku tukikumi/pusla pehminnyt ja kun on vaan se yksi anturi siellä niin se ei kulman asentoa korjaa, muita mahdolisa syitä jos ei ulkoisia vuotoja/ auto käydessä kulma alempan "iskarin" ventiili vuotaa,

on myös tapauksia missä johonkin kulmaan laittetu "uutta" osaa mikä on kannatellut paremmin ja kallistanut sitten jotain kulmaa alemmas,
No ei se kyllä ihan noin mene. Eli ihan sama onko toisessa etukulmassa hiekkasäkki lisäpainona jos etupään anturit on kunnossa ja etupää kalibroitu suoraksi niin etupää myös asettuu suoraksi, Airmatic kyllä pumppaa ilmaa siihen tolppaan joka on asetusarvoon nähden liian alhaalla ja päästää pois jos on yli asetusarvon.

Takapää ei ole ihan yhtä yksinkertainen mutta en nyt osaa kuvitella mikä tukikumi siellä vaikuttaisi jousen nostovoimaan eli vaikka joku pusla päästäisi jousen painumaan sentin pidemmäksi niin se jousi edelleen kantaa saman kuorman kun sinne ajetaan sama paine. Jousi vaan pitenee sen matkan mitä se pusla antoi periksi.

Mutta tietenkin jos takapäässä on erilainen kuorma eri puolilla niin sitä tuo säätö ei korjaa. Tämä taas näkyy yhtä hyvin uudella autolla kuin siinä jossa on joku kumipusla rikki.

Ja tietenkin vuodot vaikuttavat jos auto (kompressori) ei ole käynnissä ja jos on oikein pahoja vuotoja niin sittenhän ei kompressori sitä pysty korjaamaan. Uskoisin että tony olisi kertonut muutakin taustatietoa kuin sen että etupää on suorassa ja takapää sentin kallellaan jos autossa olisi vuotoja tms.

Tuo rautajousinen auto taas oma asiansa eli siitä tonyn viestistä eteenpäin puhuin Airmatic autosta kun viestissä sanottiin että kyse on Airmatic autosta.
Vastaa Viestiin