juurikin suuttimiinveskola kirjoitti: Mihin tuo 45 Nm liittyi ? Ilmeisesti suuttimiin, tiukassa ne on usein kun on ruostuneet.
Kansiremonttia tiedossa
Re: Kansiremonttia tiedossa
w201 om605
Re: Kansiremonttia tiedossa
suuttimen ja esikammion välinen prikka, milläs nimikkeellä ne mahtaa löytyä?
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Kansiremonttia tiedossa
liekkirengasKyttis- kirjoitti:suuttimen ja esikammion välinen prikka, milläs nimikkeellä ne mahtaa löytyä?
w201 om605
Re: Kansiremonttia tiedossa
Jahas, uuden kannen vien huomenna plaanattavaks, saavat vaihtaa vanhasta kannesta siihen venttiilit... Tää "uusi" kansi on tosiaan vaparista ja pieniä eroja niissä oli, vanhemman mallin suuttimien rungot joudun jostain vielä hommaan, että jos jollain sattuu oleen erittäin edukkaaseen hintaan ni voi tarjota:D tossa vielä kuva niistä suuttimien eroista http://imageshack.us/photo/my-images/8/117wd.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Kansiremonttia tiedossa
Jahas jahas, noo tää homma meniki sit vähä erilailla mitä piti, vanha kansi käviki korjaukses ylivieskas ja pistin sen sitte takas paikallee, korjauksel annettii puolenvuoden takuu. MUTTA kone kasattu ja pyöritelty, merkit näyttäs olevan oikein, käy ihan päin helvettiä! kauhee kolina ja savuttaa tyhjäkäynnillä nii perkeleesti ja ei lähde kiertään kunnolla, olisko pumppu päässy hyppäämään jotenki ohi? toisaalta mul oli yks suutin purettuna yhes vaihees osiks ja ei tie millai mahtaa pelittää sekään...
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Kansiremonttia tiedossa
ei kansista voi tulla tuollaisia eroja/vikoja.
ketjun hyppääminen on tietty teoriassa mahdollista mutta ei oikein käytännössä ainakaan pumpun rattaalta, olisiko alhaalta hypännyt?
tarkistitko pumpun ajoituksen?
suuttimen voit testata niin että avaat suuttimenpäästä suihkuputken moottorin ollessa käynnissä ja jos käynti huononee niin vika ei ole suuttimessa.
ketjun hyppääminen on tietty teoriassa mahdollista mutta ei oikein käytännössä ainakaan pumpun rattaalta, olisiko alhaalta hypännyt?
tarkistitko pumpun ajoituksen?
suuttimen voit testata niin että avaat suuttimenpäästä suihkuputken moottorin ollessa käynnissä ja jos käynti huononee niin vika ei ole suuttimessa.
w201 om605
Re: Kansiremonttia tiedossa
No jos kansi kävi irti niin kai se pumppu on vielä katsottu sen jälkeen, että se on merkeissään ?
Suuttimen availun jälkeen varmaan olisi hyvä ajatus testata se suihku ?
Suuttimen availun jälkeen varmaan olisi hyvä ajatus testata se suihku ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Kansiremonttia tiedossa
Vika löytyi, purin ja kokosin sen yhden suuttimen uudestaan ja nyt toimii, en olis uskonu et nii hirvee kolina aiheutuis pelkästää siittä:o mutta nyt toinen ongelma:D millai ne alipaine letkut kuuluu siihe pumppuu? stop nappula jää aina sammutuksen jälkeen pohjaan ja startates ei nouse ylös
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Kansiremonttia tiedossa
RUSKEA letku sammuttimeen! joka tulee kabiinista, muistaakseni muita ruskeita ei olekkaan paitsi kabiiniin menevä (virtalukolle)
w201 om605
Re: Kansiremonttia tiedossa
jep, se siihen menee, hmm mikäs perkule siin sit on, eikös sen imun pitäs auton sammumisen jälkeen lähtee pois periaattees?
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Kansiremonttia tiedossa
kyllä lähteekin koska sammuttimelle lähtevä letku lähtee siitä isosta alipaine putkesta joka menee jarrusylinterille.
tämä käy kabiinissa mutkan ja menee suoraan sammuttimelle!
tämä käy kabiinissa mutkan ja menee suoraan sammuttimelle!
w201 om605
Re: Kansiremonttia tiedossa
Kokeiles kääntää ne pienet alipaineletkut toiste päin, eli pumpun sammutinkalvosta letku alipainelinjaan ja linjasta pumpun päälle sammuttimeen.Kyttis- kirjoitti:mutta nyt toinen ongelma:D millai ne alipaine letkut kuuluu siihe pumppuu? stop nappula jää aina sammutuksen jälkeen pohjaan ja startates ei nouse ylös
IG: @pyrytakkunen
Re: Kansiremonttia tiedossa
nyt putosin kärryiltä:D se ruskee letku tulee siitä jarrutehostimesta ja menee kabiiniin ja sit siitä se menee siihe pumpun päälle sammuttimeen, mut silti ei paineet lähde pois ennenko ottaa letkun irti... mikä se sammutinkalvo sit on?
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Kansiremonttia tiedossa
Letkun väristä en tiedä, mutta otat sen letkun irti alipainelinjasta, joka menee kabiiniin virtalukolle. Sitten otat pumpun päältä sen letkun irti joka tulee virtalukolta ja vetää sammuttimen päälle kun käännät avainta. Kun letkut on kädettä tökkäät ne eri paikkoihin kun olivat äsken eli se joka oli alipainelinjassa tuleekin nyt pumpun päälle ja se joka oli pumpun päällä tuleekin nyt alipainelinjaan. Saman asian ajaa myös se että kääntää letkut toiste päin virtalukossa, mutta helpompi konehuoneessa. Omassa oli sama vika ja korjaantu tälleen...Kyttis- kirjoitti:nyt putosin kärryiltä:D se ruskee letku tulee siitä jarrutehostimesta ja menee kabiiniin ja sit siitä se menee siihe pumpun päälle sammuttimeen, mut silti ei paineet lähde pois ennenko ottaa letkun irti... mikä se sammutinkalvo sit on?

IG: @pyrytakkunen
Re: Kansiremonttia tiedossa
ei auttanut tämäkään:S se stoppi vipuki tuntuu kauheen jäykältä ku se painuu pohjaan, lukittuu niinku sinne pohjaan, alipaineet jää vieläki päälle ja vipu ei nouse mihinkä itestää:o tarvii aina nypätä se letku irti ennen ku starttaa, sittenko on käynnis ni voi laittaa letkun takas kiinni.... sitte toinen juttu, suuttimien ylivuoto putket kusee niin helvetisti, kun sen suodattimelta suuttimille lähtevän putken ottaa irti ni tulee kauheella paineella suodattimelta suuttimille päin, uudet suodattimet vaihdoin mut ei auttanut tämäkään, mikäs siinä vois olla vikana?:D ei mun vissii kannattais ite tehdä mitään ku vikoja tulee aina pari lisää ku yhen saa kuntoon:D
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Kansiremonttia tiedossa
hankit jostain sitä orkkis "paluulinjan letkua". se on hyvää. esim. kl myy sitä muistaakseni hintaan 10€/m. pari metriä ottaa, niin piisaa kutoskoneeseenkin. vanhoja letkuja ei aina tunnu saavan pitäviks, kun on kerran irrotellu.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Kansiremonttia tiedossa
niin joo, ne ylivuotoputket on uudet, mut siis sielt tulee niinku paine väärään suuntaan:o luulis ny et suuttimilta menee suodattimel, mut ei ku toisinpäin:o
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Kansiremonttia tiedossa
Onkos ne kaikki letkut liittyen suodattimeen nyt laitettu alkuperäisiin paikkoihin, vai voiko olla mennyt sekaisin ? 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Kansiremonttia tiedossa
kyl pitäs olla ihan oikein mitä kaverin autoon vertasin äkkiä
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Kansiremonttia tiedossa
Eikä tankille menevä letku (paluuletku) ole rutussa, virtaa hyvin tankkiin saakka 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Kansiremonttia tiedossa
koitin sitä paluuletkua testailla paineilman kans sillai et korkki oli auki, hyvin ainaki ilma kulki läpi... tarvii huomen tutkii lisää jos on inspiraatioo, hyvin se tollainki liikkuu, ainut vaa et jättää lätäkön aina allensa
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Kansiremonttia tiedossa
jahas, aikani tutkittuani ja muutaman letkun vaihdon jälkeen tulin siihen lopputulokseen et 2 suuttimesta on ne ylivuotoputket juuresta murtunu, perkele:D
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Kansiremonttia tiedossa
tarkotatko niitä pieniä nippoja, mitä on suuttimessa 2 kappaletta, mihin tulee ne ylivuotoletkut? ne nipat on kait prässäämällä laitettu. jos on vääntyny, tai heiluu, niin varmasti vuotaa. laita locktiten ja vasaran kanssa takasin.Kyttis- kirjoitti:jahas, aikani tutkittuani ja muutaman letkun vaihdon jälkeen tulin siihen lopputulokseen et 2 suuttimesta on ne ylivuotoputket juuresta murtunu, perkele:D
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Kansiremonttia tiedossa
NONIIN, eikö se perkeleen takuukansi sitten menny ja lauennu tänään! ja yllätys et tasan puolenvuot sitte sain sen sitte koneistamolta... että että.. huoh, tulee toi kansiremppa taas sen verran kalliiks et kannattaisko vaan vaihtaa 606 raakasti tilalle? tai tietty jos jollain nyt sattuu oleen halpa poreeton om603 kansi nurkissa ni saa kyllä tyrkyttää..
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Kansiremonttia tiedossa
Minkälaista vikaa se nyt aiheuttaa? Hitsaamalla ei kyllä saa mitenkään niin hyvää kuin ehjä orkkis.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Kansiremonttia tiedossa
Järjettömät paineet vesitilassa, lykkää samantein koko kannen tyjäks vedestä ku antaa kaasua... Niin ja paisuntasäiliö on sellasta öljymöhjövaahtoo täynnä... Samalla ku keitti ni otti vissiin männänrenkaat itteensä, ei nouse tyhjäkäynnillä öljynpaineet yhtään ja kaasun kans johonki 2.... no, tulipa seki kokeiltua kantapään kautta.. jos huomenna jaksas repiä kannen irti ja kattoo mitä kaikkee tuhoo tuli tehtyä..
koko kone menee jokatapaukses vaihtoon...

W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03