w115 diesel pa ongelma
w115 diesel pa ongelma
Tällä viikolla on pystäri jo kahdesti jättänyt tielle. Ensin tiistaina kun olin matkalla tankkaamaan kone sammui ja pääsin rullaamalla aseman pihalle. No, eihän tankki vielä pitänyt olla tyhjä. Mittari näytti 1/4 ja tankkasin ja sain siihen sitten mahtumaan noin 40 litraa. Mutta ei sitten millään käynnistynyt.
Selvästikin ilmaa järjestelmässä. Vuorotellen pumppasin ja käytin starttia, lähemmäs tunti meni ennen kuin vihdoin lähti käyntiin.
Ajelin sen jälkeen noin 30 - 40 km/päivä kunnes tänään aamulla työmatkalla kone taas sammui. Onneks olin taas sen verra lähellä ja vauhti riitävä joten pääsin omaan parkkiruutuun asti.
Illalla kun piti mennä taas kotiinpäin niin ei sitten millään käynnistynyt. Pumppasin ja pumppasin mutta aina vain ilmestyi kuplia. Välillä tuntui paremmalta mutta sitten taas ilmestyi jostain paljon ilmaa.
No, huomasin sitten että letku ennen karkeasuodatin oli huono, reikiä oli useampi. Eikun motonettiin ostamaan uutta letkua. Uusi letku paikalle ja pumppaamaan. Nyt ei enään näkynyt suodattimessa kuplia. Ja muutenkin tuntui että tuli vähemmän ilmaa siitä suodattimen päällä olevasta liittimesat jota olin hiukan avannut. Välillä jopa näytti tulevan ihan puhdasta dieseliä. Ei yhtään kuplia.
Tietysti yritin usamman kerran käynnistää, mutta ei mitään merkkeja käynnistymisestä. Ei mitään. Useamman tunni yrityksen jälkeen sekä minä että akku olimme niin finaalissa että katsoin parhaaksi lähteä bussilla kotiin.
Huomenna pitää hakea akku pois ja laittaa lataukseen mutta mitä muuta pitäisi tehdä??? Mistä sitä ilmaa voi sinne niin paljon tulla? Ja nyt tanki on siis 3/4 jäljellä. Ja dieseliä kyllä tulee kun pumppaa käsipumpulla.
Olen autolla ajanut viimeiset kolme viikkoa noin 1000km kunnes tämä ongelma ilmeeni. Ja seisonnan aikanakin on aina käynnistynyt hyvin.
Jopa silloin kun oli tanki oli ollut irti maalausta varten ei ollut ilmauksen kanssa ongelmia.
Heittäkä jotain hyviä vinkkejä, kiitos.
Selvästikin ilmaa järjestelmässä. Vuorotellen pumppasin ja käytin starttia, lähemmäs tunti meni ennen kuin vihdoin lähti käyntiin.
Ajelin sen jälkeen noin 30 - 40 km/päivä kunnes tänään aamulla työmatkalla kone taas sammui. Onneks olin taas sen verra lähellä ja vauhti riitävä joten pääsin omaan parkkiruutuun asti.
Illalla kun piti mennä taas kotiinpäin niin ei sitten millään käynnistynyt. Pumppasin ja pumppasin mutta aina vain ilmestyi kuplia. Välillä tuntui paremmalta mutta sitten taas ilmestyi jostain paljon ilmaa.
No, huomasin sitten että letku ennen karkeasuodatin oli huono, reikiä oli useampi. Eikun motonettiin ostamaan uutta letkua. Uusi letku paikalle ja pumppaamaan. Nyt ei enään näkynyt suodattimessa kuplia. Ja muutenkin tuntui että tuli vähemmän ilmaa siitä suodattimen päällä olevasta liittimesat jota olin hiukan avannut. Välillä jopa näytti tulevan ihan puhdasta dieseliä. Ei yhtään kuplia.
Tietysti yritin usamman kerran käynnistää, mutta ei mitään merkkeja käynnistymisestä. Ei mitään. Useamman tunni yrityksen jälkeen sekä minä että akku olimme niin finaalissa että katsoin parhaaksi lähteä bussilla kotiin.
Huomenna pitää hakea akku pois ja laittaa lataukseen mutta mitä muuta pitäisi tehdä??? Mistä sitä ilmaa voi sinne niin paljon tulla? Ja nyt tanki on siis 3/4 jäljellä. Ja dieseliä kyllä tulee kun pumppaa käsipumpulla.
Olen autolla ajanut viimeiset kolme viikkoa noin 1000km kunnes tämä ongelma ilmeeni. Ja seisonnan aikanakin on aina käynnistynyt hyvin.
Jopa silloin kun oli tanki oli ollut irti maalausta varten ei ollut ilmauksen kanssa ongelmia.
Heittäkä jotain hyviä vinkkejä, kiitos.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Mites ne putket tankista pumpulle... lienevätkö enää terveet?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Taitaa olla parasta vaihtaa letku-osat ainakin, Putkissa on jossain kohtakilpivar kirjoitti:Mites ne putket tankista pumpulle... lienevätkö enää terveet?
hiukan pinta ruostetta mutta mitään vuotoa ei näy.
7.5. Nyt on sitten ruostuneet putket ja vanhat letkut vaihdettu.
Sen verran se auttoi, että nyt ei enään näy kuplia esisuodattimessa.
Mutta pumpun ja hienosuodattimen välisessä läpinäkyvässä letkussa on kuitenkin vielä ilmakuplia. Vähän aikaa kun pumppaa saattavat hävitä mutta käynnistysyrityksen jälkeen ilmaa on taas jostain tullut.
Kokeilin myös laittaa imu ja paluuletkut suoraan pieneen kanisteriin.
Ei parantanu asiaa yhtään. Eli vittaa siihen että pumpussa olisi jotain vikaa.
Vai kestääkö se vaan niin älyttöman kauan ennen kuin sieltä pumpustä ilma poistu?
Kuuluuko sen käsipumpun vuotaa? Ainakín jonkun verran valuu sieltä kun sitä käyttää. Jos käsipumpun kautta pääseekin ilma sisään järjestelmään?
Nyt on akku latauksessa yön yli,. Huomenna taas kokeilemaan. Valitettavasti autossa on automaati, muutenhan sitä voisi yrittää hinata käyntiin.
Kyllähän sen automaatinkin vois hinata käyntiin.
Mulla W123 280 automaatti otti talvella kiinni 30-40 km tunnissa vauhdissa, mut toisen kerran koitettiin yhtä toista mersun automaattia ei saatu sitä ottaan kiinni ollenkaan nopeus oli parhaimmillaan varmaan 90 km. En tie mikä automaatti oli kyseessä, moottori 300 diesel automaatti joastain vanhasta bensakoneesta.
Tohon käynnistykseen en osaa sanoo mitään. Mulla kans vuoti yhdessä moottorissa se käsipumpun männänakseli, mut kyl se lähti käyntiin. Saisko se silti sieltä ilmaa vai mistä? Jos kaikki on kunnossa se ilmaantuu aika nopeesti, mää olen ainakin ilmannu suuttimista putken puolikirrosta irti, startannu kunnes tulee joka putkesta dieseliä, putket kii, hehku ja käyntiin.
Kuinkas se pelas viimeksi sit kun sai käyntiin? oliko voimaa ja kävikö se hyvin tyhjänkäyntiä?
Mulla W123 280 automaatti otti talvella kiinni 30-40 km tunnissa vauhdissa, mut toisen kerran koitettiin yhtä toista mersun automaattia ei saatu sitä ottaan kiinni ollenkaan nopeus oli parhaimmillaan varmaan 90 km. En tie mikä automaatti oli kyseessä, moottori 300 diesel automaatti joastain vanhasta bensakoneesta.
Tohon käynnistykseen en osaa sanoo mitään. Mulla kans vuoti yhdessä moottorissa se käsipumpun männänakseli, mut kyl se lähti käyntiin. Saisko se silti sieltä ilmaa vai mistä? Jos kaikki on kunnossa se ilmaantuu aika nopeesti, mää olen ainakin ilmannu suuttimista putken puolikirrosta irti, startannu kunnes tulee joka putkesta dieseliä, putket kii, hehku ja käyntiin.
Kuinkas se pelas viimeksi sit kun sai käyntiin? oliko voimaa ja kävikö se hyvin tyhjänkäyntiä?
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Kun sen vihdoin sai käyntiin niin kävi ihan normaalisti. Ja tuli ajettu yli 100km, sekä kaupunki että moottooritiellä. Hyvin kulki kunnes perjantaina taas sammui.rilpo kirjoitti: Kuinkas se pelas viimeksi sit kun sai käyntiin? oliko voimaa ja kävikö se hyvin tyhjänkäyntiä?
Onkohan se niin että jos jostain imupuolelta vuotaa ilmaa sisään, sitten jossain vaiheessa kertyy niin paljon että sammu? Käsittääkseni siellä kuitenkin kertää paljion isompi polttoaine määrä kun mitä moottori tarvitsee. Ja mahdollinen ilma pitäisi sen mukanaan poistua paluuputkessa, eikä aiheuta käyntiongelmia. Tankki tyhjä tilanne on tietysti eri asia, mutta nythän ei ole siitä kysymys.
Miltäs muuten näyttää siellä tankin sisällä? Tulo ja paluuputkethan on päällekkäin aika lähellä toisiaan. Jos on kytketty väärinpäin niin onko mahdollista että paluuputkessa mahdollisesti poistuva ilma imeytyykin tuloputkeen ja ilma siten kiertää järjestelmässä? Pitää tarkistaa huomenna että putket menee oikeinpäin. Paluuputki tulee liittää tankissa ylempänä olevaan lähtöön, eikö niin?
voishan ne putketkin olla väärin päin mikäli se paluuputken pääkin on lähellä tankin pohjaa(1/4 osallehan se ainakin kävi) Koitit suoraa kanisteristakin käyttää, et saanu sitä käymään asti? Oliskohan viisasta laittaa se vaikka neljänlitan kanisterilla käymään ja tankkailla siten tiuhaan toisesta kanisterista kunnes mahdolliset ongelmat palaa. Sillä sais eliminoitua vian joko putkiin tai sinne pumpulle.
Oliskohan sulla suodatin täynnä pas.. tai muuta, kun otit sen ajoon talven jälkeen se imas kaikki suodattimeen ja nyt se ei saisi kunnolla kakkua. Vai oliko se ajossa koko talven?
Oliskohan sulla suodatin täynnä pas.. tai muuta, kun otit sen ajoon talven jälkeen se imas kaikki suodattimeen ja nyt se ei saisi kunnolla kakkua. Vai oliko se ajossa koko talven?
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Siinä vaiheessa kun kanisterilla koitin niin akku oli jo aika finaalissa. Paljon ilmaa kuitenkin edelleen kun käsin pumppasin. Silloinhan letku on niin lyhyt että ilma pitäisi poistu tosi nopeasti? Ellei sitä jostain välistä koko ajan tulee lisää jostain.rilpo kirjoitti:voishan ne putketkin olla väärin päin mikäli se paluuputken pääkin on lähellä tankin pohjaa(1/4 osallehan se ainakin kävi) Koitit suoraa kanisteristakin käyttää, et saanu sitä käymään asti? Oliskohan viisasta laittaa se vaikka neljänlitan kanisterilla käymään ja tankkailla siten tiuhaan toisesta kanisterista kunnes mahdolliset ongelmat palaa. Sillä sais eliminoitua vian joko putkiin tai sinne pumpulle.
Oliskohan sulla suodatin täynnä pas.. tai muuta, kun otit sen ajoon talven jälkeen se imas kaikki suodattimeen ja nyt se ei saisi kunnolla kakkua. Vai oliko se ajossa koko talven?
Vaihdoin suodatinta viime kseänä. Samalla oli tankki irti ja puhdistin sitä. En usko että sinne paljonkaan lika ole kertynyt sen jälkeen koska on ajettu vain noin neljä tankillista.
Hei, olen uusi täällä!
On muutoin ollut just samanlainen vika kerran yhdessä 240d-74:ssa. Auto sammuili siellä sun täällä ilman syytä, vikaa ei löydetty mistään! Auto kulki siinä kaikkea 40-100 km välillä, ja sitten täysstoppi, pumppaamaan konepellin alle ja matkaan....
Filtterin vaihdoin kolmasti, tyhjänsin tankin, ei eroa... mutta koko ajan tykkäsin että se otti ilmatessa kauan kunnes polttoainetta meni filtterin läpi, ja niitä ilmakuplia ilmestyi aina vaan enemmän.....eikä vuotoa missään!
Käsipumppu tosin pumputessa tihkaisi! No niin, siinä tarpeeksi p-löityä, meni hermot ja ei muuta kun viimeinen homma ja etsiä romulasta polttoainepumppu(siis se pieni) ja vaihtaa(tosiahdas homma ainakin 240- moottorissa, mutta sen jälkeen ongelmat oli veks!! Ja kaasun vastaus oli paljon parempi!!!! Että veikkaisin kokeile toisella pumpulla....ne ei varmaan kestä kun 500.000 km....
On muutoin ollut just samanlainen vika kerran yhdessä 240d-74:ssa. Auto sammuili siellä sun täällä ilman syytä, vikaa ei löydetty mistään! Auto kulki siinä kaikkea 40-100 km välillä, ja sitten täysstoppi, pumppaamaan konepellin alle ja matkaan....
Filtterin vaihdoin kolmasti, tyhjänsin tankin, ei eroa... mutta koko ajan tykkäsin että se otti ilmatessa kauan kunnes polttoainetta meni filtterin läpi, ja niitä ilmakuplia ilmestyi aina vaan enemmän.....eikä vuotoa missään!
Käsipumppu tosin pumputessa tihkaisi! No niin, siinä tarpeeksi p-löityä, meni hermot ja ei muuta kun viimeinen homma ja etsiä romulasta polttoainepumppu(siis se pieni) ja vaihtaa(tosiahdas homma ainakin 240- moottorissa, mutta sen jälkeen ongelmat oli veks!! Ja kaasun vastaus oli paljon parempi!!!! Että veikkaisin kokeile toisella pumpulla....ne ei varmaan kestä kun 500.000 km....
No niin, pitää vissiin ruveta etsimään toista pumppua. Onko muilla vastavia kokemuksia?Dancer kirjoitti:ilmakuplia ilmestyi aina vaan enemmän.....eikä vuotoa missään!
Käsipumppu tosin pumputessa tihkaisi! No niin, siinä tarpeeksi p-löityä, meni hermot ja ei muuta kun viimeinen homma ja etsiä romulasta polttoainepumppu(siis se pieni) ja vaihtaa(tosiahdas homma ainakin 240- moottorissa, mutta sen jälkeen ongelmat oli veks!! Ja kaasun vastaus oli paljon parempi!!!! Että veikkaisin kokeile toisella pumpulla....ne ei varmaan kestä kun 500.000 km....
Lisäys:
Nyt on tiedossa toinen pumppu. Lähipäivinä pääsen hakemaan. Siihen saakka joutuu yrittää sillä vanhalla.
Tänään hinattiin auto kotiin. Hinauksen aikana muutaman kerran pyöritin moottoria vaihde päällä mutta ei auttanut.
Sitten pihalla akun latauksen jälkeen taas käytin startilla kunnes akku oli melkein tyhjä. Nyt ei enään juurikaan kuplia näy joten kannatta varmaan yrittää taas myöhemmin illallla kun akkussa on jälleen virtaa.
Jopa hiukan polttoainetta näkyi muutamasta putkesta kun käytin startilla ja putken ja suuttimen välillä liitos auki. Jospa sittenkin jossain vaiheessa....
Mites muuten sen pumpun irroitus, kahdella pultilla näyttää olevan pääpumppuun kiinni. Siitä vaan irrottamaan? Vai onko jotain erityistä huomioitavaa? Ovatko kaikki w115 240D pumput samanlaisia?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Käsipumpusta puhen ollen...
Vaihdoin alkuperäisen käsipumpun (sen jota ensiksi vähän avataan ja sitten aletaan pumpaamaan jonka välistä "aina vuotaa") uuden malliseen jota ei tarvitse muutakuin painaa niin se pumpaa ilman vuotoja.
"Bochin valmistama pumppu poistettiin SCANIAN rivipumpun kyljestä johon tuli tulppa ja laitettiin erinlainen käsipumppu mootorin eteen." Poistettu pumppu käy ainakin W123 sarjan malliin ihan hyvin vanhan tilalle ja on parempi ja käytännölisempi. Se ei ehkä kelpaa/käy alkuperäisiin pystäreihin mutta...
Voin illalla katsella mihin autotallin nurkaan ne on viskattu jos niissä ois malli numero jos kiinostaa.
Vaihdoin alkuperäisen käsipumpun (sen jota ensiksi vähän avataan ja sitten aletaan pumpaamaan jonka välistä "aina vuotaa") uuden malliseen jota ei tarvitse muutakuin painaa niin se pumpaa ilman vuotoja.
"Bochin valmistama pumppu poistettiin SCANIAN rivipumpun kyljestä johon tuli tulppa ja laitettiin erinlainen käsipumppu mootorin eteen." Poistettu pumppu käy ainakin W123 sarjan malliin ihan hyvin vanhan tilalle ja on parempi ja käytännölisempi. Se ei ehkä kelpaa/käy alkuperäisiin pystäreihin mutta...

Voin illalla katsella mihin autotallin nurkaan ne on viskattu jos niissä ois malli numero jos kiinostaa.

A170cdi-00 1999-
Jenkkiläisessä forumissa oli jonkun verran juttua siitä uudemman mallisesta käsipumpusta mitä ei trvitse kiertää ensin auki. Oletan että Vehossa myytävä pumppu on myös sitä uudempaa versiota, hinta oli jotain 29EUR. Itse siirtopumppu maksaa sitten jo yli 400EUR ja yksi löytyy varastosta saksassa. Turkulaisasta dieselkorjaamossa puhuttiin sadasta eurosta...Turbocompound kirjoitti:Käsipumpusta puhen ollen...
Vaihdoin alkuperäisen käsipumpun (sen jota ensiksi vähän avataan ja sitten aletaan pumpaamaan jonka välistä "aina vuotaa") uuden malliseen jota ei tarvitse muutakuin painaa niin se pumpaa ilman vuotoja.
"Bochin valmistama pumppu poistettiin SCANIAN rivipumpun kyljestä johon tuli tulppa ja laitettiin erinlainen käsipumppu mootorin eteen." Poistettu pumppu käy ainakin W123 sarjan malliin ihan hyvin vanhan tilalle ja on parempi ja käytännölisempi. Se ei ehkä kelpaa/käy alkuperäisiin pystäreihin mutta...![]()
Voin illalla katsella mihin autotallin nurkaan ne on viskattu jos niissä ois malli numero jos kiinostaa.
Taidan kuitenkin hakea koko siirtopumpun yhdestä romuautosta ja kokeilla sillä ensin.
osta multa koko w115 240d moottori kaikkine hilppeineen, kunnosta en tiedä mutta kyllä se käy!! saat polttoaine letkut ja tankin vaikka samaan hintaan...
auto on helsingissä ja on koekäyttömahdollisuus.
auto on helsingissä ja on koekäyttömahdollisuus.
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
Vianetsintä jatkuu...
Nyt on käsipumppu vaihdettu sellaiseen uudemman malliseen.
Mutta oireet ovat ihan samat edelleen. Vieläkin ilmestyy kuplia
siirrtopimpun ja filtterin välisessä putkessa. Varsinkin kun nopeasti
pumppaa käsipumpulla.
Vaihdoin myös suodattimen eilen. Aika paljon likaa oli filtterisäiliön
pohjalla.
Kokeilin myös irroittaa suodattimen ja pumpun välinen letku. Ja siellähän
virtaa polttoainetta ihan hyvin. Eli pumppu pitäisi saada polttoainetta, mutta
suuttimiin asti ei tule mitään. Luulis että jotain kuitenkin tulisi läpi,
ilamkuplista huolimatta.
Avasin myös pumpun sivuluukku. Säätötanko näytti olevan taaksepäin
työntynyt ääriasennossa. Näinkö kuuluu olla käynistettäessä?
Pitäiskö säätötangon liikkua johonkin suuntaan kun käynnistysnuppia
vetää ulos tai työntää sisään? Nyt ei liikkunut.
Mutta oireet ovat ihan samat edelleen. Vieläkin ilmestyy kuplia
siirrtopimpun ja filtterin välisessä putkessa. Varsinkin kun nopeasti
pumppaa käsipumpulla.
Vaihdoin myös suodattimen eilen. Aika paljon likaa oli filtterisäiliön
pohjalla.
Kokeilin myös irroittaa suodattimen ja pumpun välinen letku. Ja siellähän
virtaa polttoainetta ihan hyvin. Eli pumppu pitäisi saada polttoainetta, mutta
suuttimiin asti ei tule mitään. Luulis että jotain kuitenkin tulisi läpi,
ilamkuplista huolimatta.
Avasin myös pumpun sivuluukku. Säätötanko näytti olevan taaksepäin
työntynyt ääriasennossa. Näinkö kuuluu olla käynistettäessä?
Pitäiskö säätötangon liikkua johonkin suuntaan kun käynnistysnuppia
vetää ulos tai työntää sisään? Nyt ei liikkunut.
Ei. Sen tulee olle etuasennossa. Tarkistappa että sammutinvipu on käynti asennossa kun virta on päällä. Jos ei muuten niin, ota alipaineletku irti siitä pumpussa olevasta kellosta, niin se vivun pitäisi kääntyä käyntiasentoon, eli ylös. Silloin kannen alla olevan tangon pitäisi myös siirtyä moottorin jakopäähän päin, eli täyden syötön asentoon.
Tarkoitatko sammutinvipulla sitä johon käynnistys/sammustus nuppi onPerttu K kirjoitti:Ei. Sen tulee olle etuasennossa. Tarkistappa että sammutinvipu on käynti asennossa kun virta on päällä. Jos ei muuten niin, ota alipaineletku irti siitä pumpussa olevasta kellosta, niin se vivun pitäisi kääntyä käyntiasentoon, eli ylös.
Silloin kannen alla olevan tangon pitäisi myös siirtyä moottorin jakopäähän päin, eli täyden syötön asentoon.
vajerilla kytketty? Sehän liikkuu taakse/ylös nuppia vetämällä.
Pitäiskö tällöin tanko liikkua?
Yritin liikutta tankoa mutta ei ainakaan sormivoimalla liikkunut.
Missä sitten vika voisi olla jos tanko on jumittunut taka asentoon?
Mitä voisi aiheuttaa sen että pumppu yht äkkiä ajon aikana säätää
syöton nollaan? Ja sitten kuitenkin jossain vaiheessa ehkä käynnistyy
taas? Ja siinä välillä käy ihan hyvin?
Säätötako jumissa
Kiitos vihjeistä.
Tosiaan säätötanko oli jostain syystä jumittunut taka asentoon eli syötöt nolla!
Koputtamalla tankoa se irtosi ja meni eteenpäin. Ja moottori käynnistyi.
Pääsin ajamaan noin 15km kunnes taas sammui. Avasin pumpun sivuluukku ja koputin tankoa. Ja taas käynnistyi.
Kun moottori sammutetaan normaalisti nuoista tanko ei jää jumiin mutta ajon aikana
jää. Mistä tämä voisi johtua? Voisiko tankoon vaikuttava jousi olla
kuoleentunut? Jos alipaine järjestelmässä olisi vuotoa niin silloinhan
tanko pyrkis jousivoimalla eteenpäin, eikö niin? Onnistuuko jousen vaihtio pummppua irrottamatta?
Lisäksi voisin mainta että tyjäkäynnillä ja vaihde muussa kun N
asennossa kierrokset huojuu melko paljon. Hiukan kun lisää kierroksia
niin käynti tasaantuu. Mistä voisi johtua?
Tosiaan säätötanko oli jostain syystä jumittunut taka asentoon eli syötöt nolla!
Koputtamalla tankoa se irtosi ja meni eteenpäin. Ja moottori käynnistyi.
Pääsin ajamaan noin 15km kunnes taas sammui. Avasin pumpun sivuluukku ja koputin tankoa. Ja taas käynnistyi.
Kun moottori sammutetaan normaalisti nuoista tanko ei jää jumiin mutta ajon aikana
jää. Mistä tämä voisi johtua? Voisiko tankoon vaikuttava jousi olla
kuoleentunut? Jos alipaine järjestelmässä olisi vuotoa niin silloinhan
tanko pyrkis jousivoimalla eteenpäin, eikö niin? Onnistuuko jousen vaihtio pummppua irrottamatta?
Lisäksi voisin mainta että tyjäkäynnillä ja vaihde muussa kun N
asennossa kierrokset huojuu melko paljon. Hiukan kun lisää kierroksia
niin käynti tasaantuu. Mistä voisi johtua?
Onhan siinä ruiskutus pumpussa öljyä?Noissa kun ei ole pumppu yhdistettynä moottorin voiteluöljykiertoon.Kuivana meinaan rupee ruiskutusmäärän säätötanko varmasti jumimaan.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Nyt on ainakin. Saattaa olla että jossain vaiheessa on ollutW111 kirjoitti:Onhan siinä ruiskutus pumpussa öljyä?Noissa kun ei ole pumppu yhdistettynä moottorin voiteluöljykiertoon.Kuivana meinaan rupee ruiskutusmäärän säätötanko varmasti jumimaan.
liian vähän.
Vein auton diesel korjaamolle tänään, korjaavat jos pystyy
irrottamatta pumpun. On kuulema hankala ottaa irti kun
on ohjaustehostimella varustettu auto. Ja tietysti jos vika
osoittautuu kalliiksi niin kannatta hommatta toinen pumppu
jostain romuautosta.
Minulla on harrasteautona vähäisessä kesäkäytössä 220 D Automatic 1971. Muuten pelaa mainiosti, mutta on samanlainen ongelma, että tyhjäkäynti huojuu kun vaihde on päällä ja autoa pitää jarrulla paikallaan. Samalla savuttaa. Ongelma on pahempi kylmällä koneella. Moottorin öljynkulutus on normaali. Koneella ajettu remontin jälkeen noin 120 tkm.
Ruiskutuspumppuun on laitettu säännöllisesti öljyä.
Alipainepumpun kalvo on myös vaihdettu.
Kaikki vinkit ovat tervetulleita.
Onko kenelläkään vinkkiä mistä saisi mahdollisimman alkuperäisen kaltaiset uudet kesärenkaat tähän autoon? Nyt on 1980-luvun lopulla alle laitetut Michelin MX 175-14 reunapannalla ja samankaltaisia tekisi mieli, kun ei viitsisi mitään moderneja Michelin Energyjä tms alle laittaa.
Ruiskutuspumppuun on laitettu säännöllisesti öljyä.
Alipainepumpun kalvo on myös vaihdettu.
Kaikki vinkit ovat tervetulleita.
Onko kenelläkään vinkkiä mistä saisi mahdollisimman alkuperäisen kaltaiset uudet kesärenkaat tähän autoon? Nyt on 1980-luvun lopulla alle laitetut Michelin MX 175-14 reunapannalla ja samankaltaisia tekisi mieli, kun ei viitsisi mitään moderneja Michelin Energyjä tms alle laittaa.