w124 230E tuuletin ei pyöri
w124 230E tuuletin ei pyöri
Nyt on vahva epäilys että jäähdyttimen tuuletin ei pyöri vaikka lämmöt nouseekin. Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Ja tuo magneettikytkinhän jämähtää pyörimään vasta siinä 90 asteen tienoilla jollen aivan väärin muista.
Kytkimen toiminnanhan voi testata oikosulkemalla lämpökytkimen johdot virtojen ollessa päällä, silloin kytkimen pitäisi sulkeutua ja ropelin lähteä pyörimään.
Mutta käytä hakua, aiheesta muistaakseni on ollut juttua aiemminkin.
Kytkimen toiminnanhan voi testata oikosulkemalla lämpökytkimen johdot virtojen ollessa päällä, silloin kytkimen pitäisi sulkeutua ja ropelin lähteä pyörimään.
Mutta käytä hakua, aiheesta muistaakseni on ollut juttua aiemminkin.
Juuri näin ja asteet taisivat olla aika tasan 100 kun flekti herää...
Kokeile esim näin, nappaa anturin pistoke irti, laita siihen sopivan kokoinen ruuvi ja koske sillä maihin, esim. imusarjaan.
Sitä en tiedä sitten todistaako tämä itse lämpöanturin toimivuudesta mitään mutta kytkin ainakin pelaa mikäli propeli lähtee pyörimään.
Kokeile esim näin, nappaa anturin pistoke irti, laita siihen sopivan kokoinen ruuvi ja koske sillä maihin, esim. imusarjaan.
Sitä en tiedä sitten todistaako tämä itse lämpöanturin toimivuudesta mitään mutta kytkin ainakin pelaa mikäli propeli lähtee pyörimään.
no jos nyt oikein ruvetaan pilkkua viilaamaan niin 103´C ja sehän on se seuraava
viiva 80 ylöspäin, ainakin mun autos w124 ja aika monen muun...
viiva 80 ylöspäin, ainakin mun autos w124 ja aika monen muun...
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Jos tästä saa selkeätä kuvaa niin hyvä.Koneäijä kirjoitti:Yksi pikku kysymys vielä; missä tämä anturi on ja minkänäköinen?
No niin, irroitin ko. anturista liittimen ja yhdistin liittimen navat niin jopa lähti flekti pyörimään. Tästä päättelin että anturissa on vikaa ja vaihdoin sen uuteen.
Vaan enpä ole vielä saanut puhallinta pyörimään vaikka lämmöt olen päästänyt nousemaan lämpömittarin kahden viimeisen viivan puoleen väliin.
Olenko vaan liian hätäinen eli mikä on lämpötila missä anturi kytkeytyy?
Vaan enpä ole vielä saanut puhallinta pyörimään vaikka lämmöt olen päästänyt nousemaan lämpömittarin kahden viimeisen viivan puoleen väliin.
Olenko vaan liian hätäinen eli mikä on lämpötila missä anturi kytkeytyy?
s204 -12
ex s202 -00
ex w124 -89
ex s202 -00
ex w124 -89
Tuohon puhaltimeen liittyen:
Minulla oli joskus ennen mersuaikaa 520 bemari, jossa oli suht' kookas syyläri. Irroitin siitä kokonaan puhaltimen ropelin eikä lämpöjen kanssa ollut kuin yhden ainoan kerran ongelmia. Silloin jouduin kovalla helteellä jonottamaan Messukeskuksen parkkipaikalle jonkun puolisen tuntia. Tilanteesta selvisi pitämällä sisälämpöjä päällä (ja tietysti ikkunoita auki!).
Muuten syylärin jäähdytysteho riitti hevoskopinkin vedossa vallan mainiosti.
Jäähdytystehohan on parhaimmillaan juuri siinä vaiheessa, kun vesi alkaa kiehumaan. Tietysti se ei ole toivottavaa normaalikäytössä.
Minulla oli joskus ennen mersuaikaa 520 bemari, jossa oli suht' kookas syyläri. Irroitin siitä kokonaan puhaltimen ropelin eikä lämpöjen kanssa ollut kuin yhden ainoan kerran ongelmia. Silloin jouduin kovalla helteellä jonottamaan Messukeskuksen parkkipaikalle jonkun puolisen tuntia. Tilanteesta selvisi pitämällä sisälämpöjä päällä (ja tietysti ikkunoita auki!).
Muuten syylärin jäähdytysteho riitti hevoskopinkin vedossa vallan mainiosti.
Jäähdytystehohan on parhaimmillaan juuri siinä vaiheessa, kun vesi alkaa kiehumaan. Tietysti se ei ole toivottavaa normaalikäytössä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Eikös siihen anturiin ole merkitty sulkeutumis lpt ?
Noin pyöreesti 100 sen kuitenkin pitäisi olla.
Näyttäs siltä, että itse lämpömittarin näyttämä heittelee yksilöstä toiseen erityisesti ylälämmöillä.
Mittarin anturin tarkkuustoleranssi on aika heikko nimenomaan yläpäässä.
Voi olla, että sulla on lämpöjä tarpeeksi vasta, kun mittari on yläviivalla.
Varman päälle voit testata lämpömittarin ylänäyttämän upottamalla sen anturin kiehuvaan veteen.
Samoin tietenkin flektin anturin sulkeutumisenkin. Lisäämällä suolaa veteen saat kiehumispistettä nostettua, jos tarvitaan vähän yli 100 astetta.
Noin pyöreesti 100 sen kuitenkin pitäisi olla.
Näyttäs siltä, että itse lämpömittarin näyttämä heittelee yksilöstä toiseen erityisesti ylälämmöillä.
Mittarin anturin tarkkuustoleranssi on aika heikko nimenomaan yläpäässä.
Voi olla, että sulla on lämpöjä tarpeeksi vasta, kun mittari on yläviivalla.
Varman päälle voit testata lämpömittarin ylänäyttämän upottamalla sen anturin kiehuvaan veteen.
Samoin tietenkin flektin anturin sulkeutumisenkin. Lisäämällä suolaa veteen saat kiehumispistettä nostettua, jos tarvitaan vähän yli 100 astetta.
- Ahonen V
- Vakiokalustoa

- Viesti:
Semmmosta vielä tohon aiheeseen liittyen, että onko normaalia kun toi ropelli pyörii aina auton ollessa käynnissä, tosin aika hiiljasella nopeudella, kun kädelläkin voi sen pysäyttää. Siis aiheuttaako remmin pyöriminen myös viskon pyörimisen "vapaalla"?
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
ex. w124 260E -89
Onko tuossa kuvassa näkyvä anturi yksinapainen ja sama mikä m103:ssa onraul kirjoitti:Jos tästä saa selkeätä kuvaa niin hyvä.Koneäijä kirjoitti:Yksi pikku kysymys vielä; missä tämä anturi on ja minkänäköinen?
hieman taaempana kannessa?
Eli tuon kytkemällä maihin pitäisi siis sähköflektin pyörähtää?
Etten vääriä piuhoja lykkää maihin flekti testissä...
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Ilmastoinnin kanssa on molemmat.raul kirjoitti:Joo yksinapainen se ainakin on.
Mutta eikös sitten taas M103:ssa ole viskotuuletin?
Mutta onko tuon sähköisen ohjaus m103:ssa sitten eri tavalla tai toisella anturilla, toisesta topicista sain käsityksen että ohjaus tapahtuisi anturilla ja ilmastoinnin painekytkimellä?
Ongelma on tuulettimen toimimatomuus, ainakaan lähempänä 100 astetta ei ole käynnistynyt vielä.
Ei uskaltais summassa mennä kokeilemaan...
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Kuvassa näkyvän anturin johtoa voi kokeilla maattaa, ja jos sen tilalla on kaksinapainen anturi niin siitä navat yhteen niin flekti "loksahtaa".
Tai jos kone on käynnissä niin lähtee pyörimään, sehän ei ole sähkömoottorilla toimiva vaan ainoastaan kytketään "jäykäksi" sähköllä.
Ei se kyllä sadassa asteessa taida vielä pyöriä vaikka olisi kunnossakin.
Siis moottorin jäähdytystuuletin, ilmastoinnin flektiin en ole perehtynyt miten sitä ohjataan.
Taaempana kannessa on yksinapainen lämpöanturi joka ohjaa rikastinta ja alempana lämpömittarin anturi.
Tai jos kone on käynnissä niin lähtee pyörimään, sehän ei ole sähkömoottorilla toimiva vaan ainoastaan kytketään "jäykäksi" sähköllä.
Ei se kyllä sadassa asteessa taida vielä pyöriä vaikka olisi kunnossakin.
Siis moottorin jäähdytystuuletin, ilmastoinnin flektiin en ole perehtynyt miten sitä ohjataan.
Taaempana kannessa on yksinapainen lämpöanturi joka ohjaa rikastinta ja alempana lämpömittarin anturi.
wiimax.fi