SLK:n aski

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tpl2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 22.05.2011 10:05

SLK:n aski

Viesti Kirjoittaja tpl2 »

'00:n SLK:n automaattilaatikko ei lähde pois P-asennosta,sifteri siis ikäänkuin "jumissa"...Neuvoja?
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: SLK:n aski

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

vikatilassa, pitää avata "avaimella".
eli hinurilla veholle tai korjaamoon.

.
oisko jarruvarjokytkin?
Opel, "weird lieben autos"....
tpl2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 22.05.2011 10:05

Re: SLK:n aski

Viesti Kirjoittaja tpl2 »

LopenUupunut kirjoitti:vikatilassa, pitää avata "avaimella".
eli hinurilla veholle tai korjaamoon.

.
oisko jarruvarjokytkin?
"Avaimella"?Siis hä?Nyt tarvittais rautalankaa...Voiko toi kytkin aiheuttaa tällasen?
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: SLK:n aski

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tpl2 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:vikatilassa, pitää avata "avaimella".
eli hinurilla veholle tai korjaamoon.

.
oisko jarruvarjokytkin?
"Avaimella"?Siis hä?Nyt tarvittais rautalankaa...Voiko toi kytkin aiheuttaa tällasen?
se on siinä vaihedekepin konsolin alla...sinne työnnetään sellainen T-avian jolla saadaan vaihdevalitsin toimimaan hätätilassakin...voidaan ajaa korjaamoon sisään.....
Opel, "weird lieben autos"....
tpl2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 22.05.2011 10:05

Re: SLK:n aski

Viesti Kirjoittaja tpl2 »

LopenUupunut kirjoitti:
tpl2 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:vikatilassa, pitää avata "avaimella".
eli hinurilla veholle tai korjaamoon.

.
oisko jarruvarjokytkin?
"Avaimella"?Siis hä?Nyt tarvittais rautalankaa...Voiko toi kytkin aiheuttaa tällasen?
se on siinä vaihedekepin konsolin alla...sinne työnnetään sellainen T-avian jolla saadaan vaihdevalitsin toimimaan hätätilassakin...voidaan ajaa korjaamoon sisään.....
Tota...Mikä tuon vian voi aiheuttaa?Tuntuu et jotenki elektronisesti lukittu tms.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: SLK:n aski

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tpl2 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
tpl2 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:vikatilassa, pitää avata "avaimella".
eli hinurilla veholle tai korjaamoon.

.
oisko jarruvarjokytkin?
"Avaimella"?Siis hä?Nyt tarvittais rautalankaa...Voiko toi kytkin aiheuttaa tällasen?
se on siinä vaihedekepin konsolin alla...sinne työnnetään sellainen T-avian jolla saadaan vaihdevalitsin toimimaan hätätilassakin...voidaan ajaa korjaamoon sisään.....
Tota...Mikä tuon vian voi aiheuttaa?Tuntuu et jotenki elektronisesti lukittu tms.
niinhän se on.....jotain vikaa vaihteistossa.
sen vois saada pois kuittaamalla jollain laittella tai sitten vain T-avaimella.....paras ottaa yhtyettä veholle tai korjaamoon enenkuin tilaat hinurin ettei hajota kiskoessa lavetille....

..
Opel, "weird lieben autos"....
tpl2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 22.05.2011 10:05

Re: SLK:n aski

Viesti Kirjoittaja tpl2 »

Milläköhän tuollaisen laatikon saa "nollattua"?Riittääkö vikakoodien kattominen/nollaaminen jos herjaa vai antaako vikakoodia ollenkaan? :roll:
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: SLK:n aski

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

kyllä se vikakoodi sinne on tallentunut....tarvitsee starin tai carsoftan nollaukseen.

vaihdekeppi pitää vapauttaa myös jotta auton saa lavetille....ei sitä kannata hajottaa.

oisko se lukitus nyt sitten johtuva jarruvalokytkimen rikkoutumisesta ?.....
Opel, "weird lieben autos"....
tpl2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 22.05.2011 10:05

Re: SLK:n aski

Viesti Kirjoittaja tpl2 »

LopenUupunut kirjoitti:kyllä se vikakoodi sinne on tallentunut....tarvitsee starin tai carsoftan nollaukseen.

vaihdekeppi pitää vapauttaa myös jotta auton saa lavetille....ei sitä kannata hajottaa.

oisko se lukitus nyt sitten johtuva jarruvalokytkimen rikkoutumisesta ?.....
Toi koodien kattominen ja nollaaminen ei ehkä oo ongelma,auto vaan hajosi tuonna parin sadan km päähän ja pitää miettiä mitä ottaa matkaan.

Mä hiljaa mielessäni toivon et ois tuosta kytkimestä...Vikakoodit nollaamalla toi laatikko ei kaiketi vapaudu?
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: SLK:n aski

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Tuohon kuvan mukaiseen koloon tökkäät vaikka paksuhkon meisselin niin vapauttaa valitsimen pois parkkiasennosta.

http://www.peachparts.com/shopforum/att ... image2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Caide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ke 20.10.2004 15:01
Paikkakunta: Kerava

Re: SLK:n aski

Viesti Kirjoittaja Caide »

Meidän -99 C280 teki saman tempun aikoinaan lauttasataman check - in jonossa. Keppi jumissa eikä varoittanut yhtään. Tolla kynätempulla saat kepin liikkumaan ja voit ajaa kakkosella. Meillä oli vaihteenvalitsn "saanut kosteutta" ja sähköt siinä sekaisin. Uusi osa Veholla 680€ ja vaihtotyö tunti. Osa oli heillä hyllyssä, eikä ollut eka kerta kun se vaihdettiin. Silloin ei ollut aikaa tutkia muita vaihtoehtoja kun auto oli saatava tien päälle.
C220 CDI Kombi - 03 Elegance
115 220 b - 71 autom. museokats.
Ex.
124 - 92, 230 automaatti + nahat, AC, tempomat ym.
C280 Kombi - 99 Elegance, Tip-Tronic, AC, ESP, kattoluukku, tempomat ja paljon muuta.
W201 - 92. 1.8 bensa, 4-vaiht, AC, tempomatic 572000 km kone avaamatta.
C180 Kombi - 97 Elegance, manuaali AC ym. pientä.
C280 Kombi - 98 AC, autom. ym
C180 Elegance - 94 AC
124 300 TD - 90 manuaali, AC
124 300 TD - 90 autom.
2 x 107 350 SLC
114 250 CE
123 230 TE
tpl2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 22.05.2011 10:05

Re: SLK:n aski

Viesti Kirjoittaja tpl2 »

BTriker kirjoitti:Tuohon kuvan mukaiseen koloon tökkäät vaikka paksuhkon meisselin niin vapauttaa valitsimen pois parkkiasennosta.

http://www.peachparts.com/shopforum/att ... image2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
SUURI KIITOS!!Pitää viel tsekata toi sähköisesti vapauttaminen jos se jotenki onnistuis.Loistava foorumi.
tpl2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 22.05.2011 10:05

Re: SLK:n aski

Viesti Kirjoittaja tpl2 »

Caide kirjoitti:Meidän -99 C280 teki saman tempun aikoinaan lauttasataman check - in jonossa. Keppi jumissa eikä varoittanut yhtään. Tolla kynätempulla saat kepin liikkumaan ja voit ajaa kakkosella. Meillä oli vaihteenvalitsn "saanut kosteutta" ja sähköt siinä sekaisin. Uusi osa Veholla 680€ ja vaihtotyö tunti. Osa oli heillä hyllyssä, eikä ollut eka kerta kun se vaihdettiin. Silloin ei ollut aikaa tutkia muita vaihtoehtoja kun auto oli saatava tien päälle.

Auts...Pitää tutkia.
tpl2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 22.05.2011 10:05

Re: SLK:n aski

Viesti Kirjoittaja tpl2 »

Nonii,ruuvarilla liikkuu,kiitos vielä kerran!Kellään tietoa millä tuon laatikon saa "nollattua"?Veholla tietenkin,mut onko muuta vaihtoehtoa?
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: SLK:n aski

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Tai sitten sinun suunnalla jos joku Carsoftilla kattoo laatikon koodit. Kannattaahan tuo selvittää mistä tuo vikatila johtuu, eikä vain nollata.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
tpl2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 22.05.2011 10:05

Re: SLK:n aski

Viesti Kirjoittaja tpl2 »

Tähänkin tuli lopulta selvyys...Jarruvalot toimivat kuten pitikin,mut kytkin kuitenkin rikki.
Vastaa Viestiin