SLK:n aski
SLK:n aski
'00:n SLK:n automaattilaatikko ei lähde pois P-asennosta,sifteri siis ikäänkuin "jumissa"...Neuvoja?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: SLK:n aski
vikatilassa, pitää avata "avaimella".
eli hinurilla veholle tai korjaamoon.
.
oisko jarruvarjokytkin?
eli hinurilla veholle tai korjaamoon.
.
oisko jarruvarjokytkin?
Opel, "weird lieben autos"....
Re: SLK:n aski
"Avaimella"?Siis hä?Nyt tarvittais rautalankaa...Voiko toi kytkin aiheuttaa tällasen?LopenUupunut kirjoitti:vikatilassa, pitää avata "avaimella".
eli hinurilla veholle tai korjaamoon.
.
oisko jarruvarjokytkin?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: SLK:n aski
se on siinä vaihedekepin konsolin alla...sinne työnnetään sellainen T-avian jolla saadaan vaihdevalitsin toimimaan hätätilassakin...voidaan ajaa korjaamoon sisään.....tpl2 kirjoitti:"Avaimella"?Siis hä?Nyt tarvittais rautalankaa...Voiko toi kytkin aiheuttaa tällasen?LopenUupunut kirjoitti:vikatilassa, pitää avata "avaimella".
eli hinurilla veholle tai korjaamoon.
.
oisko jarruvarjokytkin?
Opel, "weird lieben autos"....
Re: SLK:n aski
Tota...Mikä tuon vian voi aiheuttaa?Tuntuu et jotenki elektronisesti lukittu tms.LopenUupunut kirjoitti:se on siinä vaihedekepin konsolin alla...sinne työnnetään sellainen T-avian jolla saadaan vaihdevalitsin toimimaan hätätilassakin...voidaan ajaa korjaamoon sisään.....tpl2 kirjoitti:"Avaimella"?Siis hä?Nyt tarvittais rautalankaa...Voiko toi kytkin aiheuttaa tällasen?LopenUupunut kirjoitti:vikatilassa, pitää avata "avaimella".
eli hinurilla veholle tai korjaamoon.
.
oisko jarruvarjokytkin?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: SLK:n aski
niinhän se on.....jotain vikaa vaihteistossa.tpl2 kirjoitti:Tota...Mikä tuon vian voi aiheuttaa?Tuntuu et jotenki elektronisesti lukittu tms.LopenUupunut kirjoitti:se on siinä vaihedekepin konsolin alla...sinne työnnetään sellainen T-avian jolla saadaan vaihdevalitsin toimimaan hätätilassakin...voidaan ajaa korjaamoon sisään.....tpl2 kirjoitti:"Avaimella"?Siis hä?Nyt tarvittais rautalankaa...Voiko toi kytkin aiheuttaa tällasen?LopenUupunut kirjoitti:vikatilassa, pitää avata "avaimella".
eli hinurilla veholle tai korjaamoon.
.
oisko jarruvarjokytkin?
sen vois saada pois kuittaamalla jollain laittella tai sitten vain T-avaimella.....paras ottaa yhtyettä veholle tai korjaamoon enenkuin tilaat hinurin ettei hajota kiskoessa lavetille....
..
Opel, "weird lieben autos"....
Re: SLK:n aski
Milläköhän tuollaisen laatikon saa "nollattua"?Riittääkö vikakoodien kattominen/nollaaminen jos herjaa vai antaako vikakoodia ollenkaan? 

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: SLK:n aski
kyllä se vikakoodi sinne on tallentunut....tarvitsee starin tai carsoftan nollaukseen.
vaihdekeppi pitää vapauttaa myös jotta auton saa lavetille....ei sitä kannata hajottaa.
oisko se lukitus nyt sitten johtuva jarruvalokytkimen rikkoutumisesta ?.....
vaihdekeppi pitää vapauttaa myös jotta auton saa lavetille....ei sitä kannata hajottaa.
oisko se lukitus nyt sitten johtuva jarruvalokytkimen rikkoutumisesta ?.....
Opel, "weird lieben autos"....
Re: SLK:n aski
Toi koodien kattominen ja nollaaminen ei ehkä oo ongelma,auto vaan hajosi tuonna parin sadan km päähän ja pitää miettiä mitä ottaa matkaan.LopenUupunut kirjoitti:kyllä se vikakoodi sinne on tallentunut....tarvitsee starin tai carsoftan nollaukseen.
vaihdekeppi pitää vapauttaa myös jotta auton saa lavetille....ei sitä kannata hajottaa.
oisko se lukitus nyt sitten johtuva jarruvalokytkimen rikkoutumisesta ?.....
Mä hiljaa mielessäni toivon et ois tuosta kytkimestä...Vikakoodit nollaamalla toi laatikko ei kaiketi vapaudu?
Re: SLK:n aski
Tuohon kuvan mukaiseen koloon tökkäät vaikka paksuhkon meisselin niin vapauttaa valitsimen pois parkkiasennosta.
http://www.peachparts.com/shopforum/att ... image2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.peachparts.com/shopforum/att ... image2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: SLK:n aski
Meidän -99 C280 teki saman tempun aikoinaan lauttasataman check - in jonossa. Keppi jumissa eikä varoittanut yhtään. Tolla kynätempulla saat kepin liikkumaan ja voit ajaa kakkosella. Meillä oli vaihteenvalitsn "saanut kosteutta" ja sähköt siinä sekaisin. Uusi osa Veholla 680€ ja vaihtotyö tunti. Osa oli heillä hyllyssä, eikä ollut eka kerta kun se vaihdettiin. Silloin ei ollut aikaa tutkia muita vaihtoehtoja kun auto oli saatava tien päälle.
C220 CDI Kombi - 03 Elegance
115 220 b - 71 autom. museokats.
Ex.
124 - 92, 230 automaatti + nahat, AC, tempomat ym.
C280 Kombi - 99 Elegance, Tip-Tronic, AC, ESP, kattoluukku, tempomat ja paljon muuta.
W201 - 92. 1.8 bensa, 4-vaiht, AC, tempomatic 572000 km kone avaamatta.
C180 Kombi - 97 Elegance, manuaali AC ym. pientä.
C280 Kombi - 98 AC, autom. ym
C180 Elegance - 94 AC
124 300 TD - 90 manuaali, AC
124 300 TD - 90 autom.
2 x 107 350 SLC
114 250 CE
123 230 TE
115 220 b - 71 autom. museokats.
Ex.
124 - 92, 230 automaatti + nahat, AC, tempomat ym.
C280 Kombi - 99 Elegance, Tip-Tronic, AC, ESP, kattoluukku, tempomat ja paljon muuta.
W201 - 92. 1.8 bensa, 4-vaiht, AC, tempomatic 572000 km kone avaamatta.
C180 Kombi - 97 Elegance, manuaali AC ym. pientä.
C280 Kombi - 98 AC, autom. ym
C180 Elegance - 94 AC
124 300 TD - 90 manuaali, AC
124 300 TD - 90 autom.
2 x 107 350 SLC
114 250 CE
123 230 TE
Re: SLK:n aski
SUURI KIITOS!!Pitää viel tsekata toi sähköisesti vapauttaminen jos se jotenki onnistuis.Loistava foorumi.BTriker kirjoitti:Tuohon kuvan mukaiseen koloon tökkäät vaikka paksuhkon meisselin niin vapauttaa valitsimen pois parkkiasennosta.
http://www.peachparts.com/shopforum/att ... image2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: SLK:n aski
Caide kirjoitti:Meidän -99 C280 teki saman tempun aikoinaan lauttasataman check - in jonossa. Keppi jumissa eikä varoittanut yhtään. Tolla kynätempulla saat kepin liikkumaan ja voit ajaa kakkosella. Meillä oli vaihteenvalitsn "saanut kosteutta" ja sähköt siinä sekaisin. Uusi osa Veholla 680€ ja vaihtotyö tunti. Osa oli heillä hyllyssä, eikä ollut eka kerta kun se vaihdettiin. Silloin ei ollut aikaa tutkia muita vaihtoehtoja kun auto oli saatava tien päälle.
Auts...Pitää tutkia.
Re: SLK:n aski
Nonii,ruuvarilla liikkuu,kiitos vielä kerran!Kellään tietoa millä tuon laatikon saa "nollattua"?Veholla tietenkin,mut onko muuta vaihtoehtoa?
Re: SLK:n aski
Tai sitten sinun suunnalla jos joku Carsoftilla kattoo laatikon koodit. Kannattaahan tuo selvittää mistä tuo vikatila johtuu, eikä vain nollata.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: SLK:n aski
Tähänkin tuli lopulta selvyys...Jarruvalot toimivat kuten pitikin,mut kytkin kuitenkin rikki.