190E hukkaa jarrunestettä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ETA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Su 09.01.2011 16:30

190E hukkaa jarrunestettä

Viesti Kirjoittaja ETA »

Tollanen vika olis. Kytkinneste on siis samassa purkissa ja lähtiessä liikkeelle tuntuu ravistavan aika lailla että mahtaako nuo litkut päästä kytkinlevyn kanssa tekemisiin..?
Mercedes 709 4.0 koukkulava -81
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 190E hukkaa jarrunestettä

Viesti Kirjoittaja atlas »

nesteet ei pääse levylle koska sylinteri on ulkopuolella,no voihan se vuotaa koppaapitkin sisällä mutta ei mielestäni mene levylle.Tutki onko työ ja pääsylinterin lähistöt märät.
Onkos jarrun nesteet samassa pöntössä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 190E hukkaa jarrunestettä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

koitas painaa oikein kunnolla sitä jarrua, kun olet parkissa. kunnolla painat polkimesta, niin huomaat, josko poljin painuu pohjaan. jos poljin tuntuma on normaali, niin vikaa vois kattella sieltä kytkimen puolelta. jos taas poljin painuu pohjaan, niin sitten se jneste kyllä merkkaa, että mistä kohtaa tulee.

kytkinsylinterit on molemmat ihan näkyvillä. auton alle tarvii päästä, jos työsylinterin haluaa nähdä. paineputki menee auton pohjaapitkin pienen matkaa ja muistaakseni sitten jatkaa matkaansa lootan ylitte sinne vaihdelaatikon oikealle puolelle. melko hyvin on letkut ja putket näkyvissä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Öökkani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 04.06.2008 23:57
Paikkakunta: Nivala

Re: 190E hukkaa jarrunestettä

Viesti Kirjoittaja Öökkani »

Itellä hävis kans jarrunesteet. Oli sieltä vaihelaatikon päästä sylinteri rikki niin sieltä vuosi. ei ollu kallis osa, tympiä vaan vaihtaa ku ahtaassa paikassa.
190E-88 2.0
Avatar
ETA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Su 09.01.2011 16:30

Re: 190E hukkaa jarrunestettä

Viesti Kirjoittaja ETA »

Näyttäs multakin tulevan sieltä sylinterin juuresta laatikon kyljestä. Vuotaako siellä joku o-rengas vai mikä siellä mahtaa olla rikki? Putken liitoksesta ei mielestäni vuoda.
Mercedes 709 4.0 koukkulava -81
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 190E hukkaa jarrunestettä

Viesti Kirjoittaja atlas »

ETA kirjoitti:Näyttäs multakin tulevan sieltä sylinterin juuresta laatikon kyljestä. Vuotaako siellä joku o-rengas vai mikä siellä mahtaa olla rikki? Putken liitoksesta ei mielestäni vuoda.
Tiivisteet vuotaa.Järkevin vaihtoehto että käyt ihan varaosaliikkeestä uuden sylinterin ja samalla vaihtuisi uudet nesteet.Ilmaus alakautta tippakannulla tai etujarrun ilmausruuvi auki ja letku kytkimen ilmaus ruuviin ja polkemaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 190E hukkaa jarrunestettä

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kytkimen ilmaaminen käy myös siten että laittaa parimetrisen pissapojan letkun työsylinterin ilmaruuvista takaisin jarrunestesäiliöön. Ilmaruuvia hieman löysälle ja sitten pumpataan kytkintä, kunnes letkussa ei enää näy ilmakuplia ja lopuksi ruuvi kiinni ja kumitutti päälle.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
ETA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Su 09.01.2011 16:30

Re: 190E hukkaa jarrunestettä

Viesti Kirjoittaja ETA »

Itse tein tohon ilmauksen siten että ajoin auton rampille (nokka viistosti ylöspäin), ilmaruuvi auki laatikon kyljestä ja liruttelin vaan nestettä säiliöön niin kauan kun ruuvista alkoi tulemaan. Ruuvi kiinni ja hyvin toimii. Ei mitään pumppauksia kytkimellä ym.
Mercedes 709 4.0 koukkulava -81
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Vastaa Viestiin