w124 penkinlämmittimien siirto

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

w124 penkinlämmittimien siirto

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

Onnistuukohan lämmittimien vastusten siirto penkistä toiseen, kun hankin uuden sisustan ja vanhasa on lämppärit mutta 'uudessa' ei. Onko kovin hankala operaatio, vai kannattaako vain suosiolla unohtaa? :eh:
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: w124 penkinlämmittimien siirto

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Vähän helpottaa hommaa jos on samanlaiset verhoilut. Sitten voisi vaihtaa penkit päikseen, johtosarjojen, kytkimien ja releiden siirto autosta toiseen. Jos ei ole ennestään tuttu systeemi ja joutuu penkit purkamaan ja penkkien purkukin on harjoitteluasteella niin sanoisin että varaa hommaan kaksi 8h työpäivää.
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: w124 penkinlämmittimien siirto

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Jos sulla on 1. sarjan penkit, niin onnistuu (jos allekirjoituksen auto). Istuinosasta lähtee varovasti vetämällä takareunasta ja selkänojasta alareunasta. Ne vastukset on sellasia n. 5 cm leveitä kankaita, jotka on takaosastaan yhdessä. Mulla oli kyllä muistaakseni verhoilut täysin irti, kun ne vaihdoin, jolloin sai mukavammin ujutettua takasin päin ne. Yks kerrallaan jollain pitkällä tylpällä puikolla ne saa työnnettyä takasin.

Jos ei sulla ole autossa ennestään penkin lämmittimiä, tarvitset johtosarjan, katkaisijat ja releen. Itse kävin irrottamassa purkuautosta johtosarjan, katkaisimet ja releen. Katoin ensin räjäytyskuvasta, mitä kaikkea siihen liittyy ja sit rupesin purkamaan katkaisijoista lähtien. Johtosarja on yhtä nippua ja siinä on pistokkeet valmiina penkkien lämmittimille, katkaisijoille ja sille releelle. Rele on takapenkin alla kuskin puolella (ainakin sedanissa). Tosin nääkin on muuttunu silleen, että ihan vanhoissa oli muistaakseni omat releet kummallekin penkille penkkien alla. Mut ainakin -89:ssä on jo näin.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: w124 penkinlämmittimien siirto

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kangasverhoillussa on pienempitehoiset vastukset kuin nahkaverhoillussa (2. sarjassa).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Re: w124 penkinlämmittimien siirto

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

kyseessä kyllä allekirjoituksen auto, ja autossa on penkinlämmittimet valmiina. Tilalle tulevat jakkarat ovat 2. sarjalaista ja tällä hetkellä on 1. sarjan penkit, molemmat nahkaisia. Eli mites tuo 2. sarjan penkkien purku sitten? Olen kyllä nähnyt kun 1. sarjan nahkapenkki puretaan, ja kyseisellä henkilöllä meni homma aika näppärästi..tosin ei loppupeleissä näyttävät hirmu vaativalta :roll:
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: w124 penkinlämmittimien siirto

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

En kyllä ole 2. sarjan penkkiä purkanut, mutta ihan samanlainen se taitaa rakenteeltaan olla. Nahkajakkaroissa epäilisin jopa, että vielä enemmän ovat toistensa kaltaisia. Nahkojen penkinlämmittimistä en sitte tiedäkään ja ainakin kangasversioissa ne 2. sarjan lämmittimet olivatten hitusen hankalampia vaihtaa, mitä ymmärsin Roiston kirjottaneen aikasemmin. Löytyisköhän Roiston kirjotuksia haulla? Muistan hänen vaihtaneen 2. sarjan penkit 1. sarjan tilalle ja puljanneen noiden penkinlämmittimien kanssa.

EDIT: Riston remonttipäiväkirja se oli, josta vois olla apuja. Kelaa vähän alaspäin tokaa sivua. Siellä penkin entrausta ja penkinlämmittimistä juttua.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Vastaa Viestiin