
Käykö OM603 vaparin kansi turboon?
Käykö OM603 vaparin kansi turboon?
Elikkä otsikon mukaista tiedustelisin, omasta 300tdt:stä kansi halki ja pitäs ehjä kansi/kone metästää jostai 

MB S124 300TDT
[img]http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-Exotenforum/img/uploaded/image156.gif[/img]
[img]http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-Exotenforum/img/uploaded/image156.gif[/img]
Re: Käykö OM603 vaparin kansi turboon?
Onko mitään eroa toimivuudessa? Lueskelin että vaparissa pienemmät esikammiot.. Tuleeko paljoki laiskempi tai muuta hämminkiä? 

MB S124 300TDT
[img]http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-Exotenforum/img/uploaded/image156.gif[/img]
[img]http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-Exotenforum/img/uploaded/image156.gif[/img]
Re: Käykö OM603 vaparin kansi turboon?
Elikkä jos haen huomenna vaparikoneen ja nakkaan siitä kannen läskeineen (esikammioineen, suuttimineen yms.) tohon omaan turboon nii ei muuta ku kovvaa ajoa?
Onko sillä iällä mittää väliä ku kuulemma vrt. vanhempi-uudempi ne suuttimet eri asennossa tms? Että siis passaako tuohon mun vm. -90 koneeseen se vaparin kansi minkä vaan ikäsestä?
E: Ja passaako turbon kannesta heittämällä ne venat vaparin kanteen, ku turbossa oli vissii ne "jäähdytetyt" pakovenat tms?
Onko sillä iällä mittää väliä ku kuulemma vrt. vanhempi-uudempi ne suuttimet eri asennossa tms? Että siis passaako tuohon mun vm. -90 koneeseen se vaparin kansi minkä vaan ikäsestä?

E: Ja passaako turbon kannesta heittämällä ne venat vaparin kanteen, ku turbossa oli vissii ne "jäähdytetyt" pakovenat tms?
MB S124 300TDT
[img]http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-Exotenforum/img/uploaded/image156.gif[/img]
[img]http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-Exotenforum/img/uploaded/image156.gif[/img]
Re: Käykö OM603 vaparin kansi turboon?
jos vakio moottorilla ajelet niin ei kannata venttiileistä murehtia
w201 om605
Re: Käykö OM603 vaparin kansi turboon?
No pumppua on joku joskus rassaillu, muuten vakio 
Mut passaako ne venat turbon kannesta suoraan, jos passaa nii eikö ne oo sama laittaa? Jos ja kun joskus alkaa viritteleen..

Mut passaako ne venat turbon kannesta suoraan, jos passaa nii eikö ne oo sama laittaa? Jos ja kun joskus alkaa viritteleen..

MB S124 300TDT
[img]http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-Exotenforum/img/uploaded/image156.gif[/img]
[img]http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-Exotenforum/img/uploaded/image156.gif[/img]
Re: Käykö OM603 vaparin kansi turboon?
Ei venttiileitä voi/kannata eri kansien kesken vaihdella, se istukat pitää(isi) tehdä tai siis teettää kunnolla kansipajalla.
Suuttimet eivät ole vaihtokelpoisia 89 vuoden eri puolilla, eli suorassa olevat suuttimet eivät käy vinossa olevien tilalle ja päinvastoin.
Sitä turbon erilaista pakoventtiiliäkään ei kannata havitella siihen vaparikanteen, kyllä se vakiotehot kestää. Mikäli alat vaparin kantta tuunaamaan niin hommaat uudet pakoventtiilit ja teetät homman kansipajalla (mun mielestä)
Suuttimet eivät ole vaihtokelpoisia 89 vuoden eri puolilla, eli suorassa olevat suuttimet eivät käy vinossa olevien tilalle ja päinvastoin.
Sitä turbon erilaista pakoventtiiliäkään ei kannata havitella siihen vaparikanteen, kyllä se vakiotehot kestää. Mikäli alat vaparin kantta tuunaamaan niin hommaat uudet pakoventtiilit ja teetät homman kansipajalla (mun mielestä)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Käykö OM603 vaparin kansi turboon?
Joissain tilanteissa vaparin venttiili on kestävempi, se natrium täyte heikentää venttiilin varren mekaanista kestoa eli jos jäykkiä venttiilin jousia ja rajuja kierroksia suunnittelee niin mieluummin vaihtaa vaparin venat turboonkin, toki lämpöä ne sitten kestää vähemmän.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: Käykö OM603 vaparin kansi turboon?
turbodiiselin venat käy sinne vaparin kanteen ja mun mielestä ne kannattaa sinne laittaakkin. samanlailla ne kait on hiottu, kun vaparin venatkin, mutta se, että ne venttiilit on kulunu ja istuutunu sitten sinne turbon kanteen jo 500tkm, niin ota se huomioon. ainakin kunnon läppäys ja testaus, että varmana pitää, jos laittelet ne vaparin kanteen.
muuten kannet on identtiset, paitsi tosiaan se esikammion poraus on turbollisessa millin isompi. laitat sen vaparin kannen vaan kaikkine hiluineen, paitsi ne turbon venttiilit ja läppäys, jos ne sine haluat. ihan toimiva paketti.
muuten kannet on identtiset, paitsi tosiaan se esikammion poraus on turbollisessa millin isompi. laitat sen vaparin kannen vaan kaikkine hiluineen, paitsi ne turbon venttiilit ja läppäys, jos ne sine haluat. ihan toimiva paketti.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Käykö OM603 vaparin kansi turboon?
Sori tyhmyyteni mutta mitä tarkottaa "läppäys"? 
Kiitoksia vastauksista

Kiitoksia vastauksista

MB S124 300TDT
[img]http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-Exotenforum/img/uploaded/image156.gif[/img]
[img]http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-Exotenforum/img/uploaded/image156.gif[/img]
Re: Käykö OM603 vaparin kansi turboon?
http://www.autowiki.fi/index.php/L%C3%A4pp%C3%A4ys" onclick="window.open(this.href);return false; eli hiotaan venttiili seetiä vasten tiiviiksi.



Re: Käykö OM603 vaparin kansi turboon?
Muista plaanauttaa eli tasohioa se uusi kansi ennen asennusta.
Lisää tietoa: www.skg.fi