S/W212 mallivuosi -12 muutokset

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
r.e.t
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: La 16.07.2011 21:02

S/W212 mallivuosi -12 muutokset

Viesti Kirjoittaja r.e.t »

Mitähän on muuttunut vai onko mitään -11 verrattuna?
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: S/W212 mallivuosi -12 muutokset

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Joko se vuosi vaihtu? :shock: Kyllä aika menee vauhdikkaasti! :wtf:
r.e.t
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: La 16.07.2011 21:02

Re: S/W212 mallivuosi -12 muutokset

Viesti Kirjoittaja r.e.t »

vuosi vuodelta yhä nopeammin :shock:
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: S/W212 mallivuosi -12 muutokset

Viesti Kirjoittaja Arno »

Uuden CLS:n myötä mittarinnäyttö muuttuu 3D-malliseksi ja Comand päivittyy. Toki myös moottoreista osa on päivittynyt.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Scandiv
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ti 15.03.2011 18:15

Re: S/W212 mallivuosi -12 muutokset

Viesti Kirjoittaja Scandiv »

Juuri tänään liikenteessä muutama tuli vastaan ja aloin miettiä miten paljon tuohon on jo tehty muutoksia:moottoripaletin päivityksiä,7g-loota ja vaihdevipu viikseen muissa paitsi 200-koneisiin, ledit suoriksi paitsi amg-stylingissa yms enemmän ja vähemmän näkyvää. Viimeisimpänä premium business-paketti jossa on niin hyvät varusteet "hinnat alkaen" että eipä tollanen alkupään classic oikein vertailussa pärjää. Hienoa nähdä kilpailun tehneen tehtävänsä ja ajavan kehitystä eteenpäin, mutta ostotilanteessa jatkuva päivittäminen varmasti mietityttää. Onhan sillä kuitenkin suuri merkitys auton haluttavuuteen jälleenmyytäessä/vaihtaessa. Ensi vuoden muutoksista ei ole hajua,mutta arvelisin faceliftissä (2013/2014?) tehtävän selkeitä muutoksia sisätilojen ilmeeseen c-sarjan tapaan.
Scandiv
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ti 15.03.2011 18:15

Re: S/W212 mallivuosi -12 muutokset

Viesti Kirjoittaja Scandiv »

sport- ja amg-paketin mukana nyt näköjään myös neloskoneisiin kantikkaat tuplaputket. Ja HUOM nyt ledit on suorat myös amg-stylessä eli ei enää lätkämailoja. Tässä videopätkä: http://www.youtube.com/watch?v=hRluAZmK ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Scandiv, Ke 06.03.2013 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: S/W212 mallivuosi -12 muutokset

Viesti Kirjoittaja DBFI »

2013 se facelift tulee. Aika pieniä nuo faceliftin muutokset todellisuudessa yleensä on, 204:ssa sen "radion" näytön muutos johti isompaan remonttiin, muuten taitaa olla enemmän neulouksien muutoksia. 211-faceliftissä jarruremppa oli isompi muutos vaikka aina noissa mainostetaan pari tuhatta osaa muutetun.

Merkityksellisempiä muutoksia nuo ihan omia aikojaan tulevat (jos unohdetaan SBC-jarrut tms.), V6 CDI:n tehonlisäys ja nyt ECO Stop-Start jne.
Scandiv
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ti 15.03.2011 18:15

Re: S/W212 mallivuosi -12 muutokset

Viesti Kirjoittaja Scandiv »

DBFI kirjoitti:2013 se facelift tulee. Aika pieniä nuo faceliftin muutokset todellisuudessa yleensä on, 204:ssa sen "radion" näytön muutos johti isompaan remonttiin, muuten taitaa olla enemmän neulouksien muutoksia. 211-faceliftissä jarruremppa oli isompi muutos vaikka aina noissa mainostetaan pari tuhatta osaa muutetun.

Merkityksellisempiä muutoksia nuo ihan omia aikojaan tulevat (jos unohdetaan SBC-jarrut tms.), V6 CDI:n tehonlisäys ja nyt ECO Stop-Start jne.
Totta, että faceliftien muutokset ovat olleen hyvin näennäisiä. Jotenkin vain tuntuu, että uusiutumisen sykli on lyhentynyt ja mielipiteitä visuaalisista seikoista on alettu kuuntelemaan aktiivisesti kuten nämä lukuisat pienet muutokset osoittavat. Kiinnostavaa nähdä miten "rajuihin" muutoksiin päätyvät. Edelleen veikkaan hyvin samanlaista tapausta 204:n kanssa eli keulan ilme vaihtuu ja sisustan materiaalit paranevat.
Scandiv
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ti 15.03.2011 18:15

Re: S/W212 mallivuosi -12 muutokset

Viesti Kirjoittaja Scandiv »

No nyt ei enää sport-paketilla höystettynä 200 cdi:kään erotu 500:sta :D Vaihteenvalitsin viiksessä tämänkin koneen yhteydessä ja rattivaihteetkin saatavilla. Kun noista pienistä nyansseista ollut puhetta, niin nyt näyttäisi penkinlämmittimen nappularivistö olevan paikallaan "tyhjien" nappuloidenkin osalta.
Viimeksi muokannut Scandiv, Ke 06.03.2013 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: S/W212 mallivuosi -12 muutokset

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Scandiv kirjoitti:No nyt ei enää sport-paketilla höystettynä 200 cdi:kään erotu 500:sta :D Vaihteenvalitsin viiksessä tämänkin koneen yhteydessä ja rattivaihteetkin saatavilla. Kun noista pienistä nyansseista ollut puhetta, niin nyt näyttäisi penkinlämmittimen nappularivistö olevan paikallaan "tyhjien" nappuloidenkin osalta. Tässä esimerkki http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4579005" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikös vaihteenvalitsimen sijainti liity vaihteistoon eikä moottoriin. Eli noissa koneissa joissa vaihtoehtona on joko 5-vaihteinen tai 7-vaihteinen automaattilaatikko niin jälkimmäisen yhteydessä on se viiksi.
Scandiv
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ti 15.03.2011 18:15

Re: S/W212 mallivuosi -12 muutokset

Viesti Kirjoittaja Scandiv »

DBFI kirjoitti:Eikös vaihteenvalitsimen sijainti liity vaihteistoon eikä moottoriin. Eli noissa koneissa joissa vaihtoehtona on joko 5-vaihteinen tai 7-vaihteinen automaattilaatikko niin jälkimmäisen yhteydessä on se viiksi.
joo näin minäkin luulin mutta on myös olemassa 200cdi 7-portaisella vaihteistolla,jossa keppi normaalisti. Ainakin kun keppiä tökki niin vitosen jälkeen tuli kutonen ja sitten D-pykälä.
Vastaa Viestiin