Mittariston pixelit
Mittariston pixelit
Onko tälläisiä asentanut kukaan: http://viewitem.eim.ebay.fi/MERCEDES-E- ... 47042/item" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mittariston pixelit
Mielenkiintoista. Sais pikselit kerralla kuntoon ja tod. näk. ei "rikkoontuis" enää. Omassa olis sama prokkis, mut ei oo jaksanu vielä ruveta irrottaan mittaristoa.
EDIT: Tuli tilattua. Katotaan, miten onnistuu ja toimii, jos joskus paketti saapuu.
EDIT: Tuli tilattua. Katotaan, miten onnistuu ja toimii, jos joskus paketti saapuu.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Mittariston pixelit
Mielenkiinnolla odottelen tulosta. Kiinan flexit jäi vaihtamatta kun olis tarvinnu alkaa juotoshommiin. Kerrohan sitten miten nuo saadaan kiinni mittaristoon, kun olet homman tehnyt.jylppy kirjoitti:Mielenkiintoista. Sais pikselit kerralla kuntoon ja tod. näk. ei "rikkoontuis" enää. Omassa olis sama prokkis, mut ei oo jaksanu vielä ruveta irrottaan mittaristoa.
EDIT: Tuli tilattua. Katotaan, miten onnistuu ja toimii, jos joskus paketti saapuu.
Re: Mittariston pixelit
Joo, täytyy yrittää muistaa dokumentoida ko. prosessi.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Mittariston pixelit
joko korjaus sarja tullut,ja asennettu.
Re: Mittariston pixelit
Postissa näyttäis makaavan kirjattu kirje, mutta menee kyllä varmasti vloppuun ennen ku kerkee ruveta askarteleen... jos kerkee sittekkään.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Mittariston pixelit
Koitappa askarella ja tietoa tänne sitten.jylppy kirjoitti:Postissa näyttäis makaavan kirjattu kirje, mutta menee kyllä varmasti vloppuun ennen ku kerkee ruveta askarteleen... jos kerkee sittekkään.
Re: Mittariston pixelit
Juu kokemuksia heti esille koska jos on toimiva systeemi niin tilaan heti omaan autoon 

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Mersumies
- Viestit: 2587
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Mittariston pixelit
Tänne tuli tänään asennusohjeilla varustettu kirjekuori. Piti oikein katsoa kahteen kertaan missä se varsinainen lähetys on mutta siinähän oli asennusohjeissa niitattuna yläkulmaan, kaksi reilun postimerkin kokoista laattakaapelia.mayhem kirjoitti:joko korjaus sarja tullut,ja asennettu.
Ohjeet vaikuttivat selkeiltä.
Raporttia asennuksesta en voi kirjoittaa kun ei ole pikseleissä vikaa. Mutta ostin kun halvalla sain...
Re: Mittariston pixelit
Hain paketin postista ja meinasin ruveta askartelemaan ja pääsinkin jo kädellä takaa työntämään mittaristoa irti mutta ei meinannutkaan lähteä irti ja nyt ei jaksa kyllä yhtään taistella... rikkoontuu pian koko paska tällä mielentilalla. Homma siis siirtyy ku ei se mittaristo kerta suostunut sieltä irtoamaan... prkl 

Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Mittariston pixelit
mulle tuli englannista toi korjaus sarja kolvin kera mutta ei mitää ohjeita prkl.
Re: Mittariston pixelit
Noni. Korjattu!
Oli aika kova homma, mutta tehtävissä. Kannattaa varata aikaa, jos alkaa tekemään. Eli LCD:t tuli tällä hommalla kyllä kuntoon, mutta mittari/tietokone sekosi jotenkin muuten ja antoi kaikenlaisia erkkimerkkejä, kun unohdin ottaa akusta virrat pois. Täytynee huomenna ottaa akkukenkä hetkeksi irti, josko se siitä tokenisi. Prosessin aikana hajos myös muutama taustalappu, joten joutuu huomenna hakea niitä ja laittaa paikalleen. Mutta tässä muutama kuva hommasta:
Mittari ennen korjausta: http://imageshack.us/f/441/mittari1.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mittari korjauksen jälkeen: http://imageshack.us/f/508/mittari2.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva liuskoista, jotka tuli: http://imageshack.us/f/193/liuskat.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ohjeet:
http://imageshack.us/f/705/sivu1.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/f/163/sivu2.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/f/684/sivu3.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/f/31/sivu4.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: Asiaan liittyen, jouduin eilen käydä motonetissa hakemassa noi mittariston 2 isompaa lamppua, kun niistä oli toinen rikki ja toinenkin sitten hajos mittaria irroittaessa... Siinä sitten samalla etsin noita pienempiä lamppuja ja oli käsittääkseni samanlaisia lamppuja samalla kannalla, mutta ne olivat 1,2W teholla, kun noi alkuperäiset on 1,3W. Voiko noita 1,2 Wattisia siis laittaa, vai kärähtääkö ne samantein? Ei jaksais lähtee marmoritiskille.

Mittari ennen korjausta: http://imageshack.us/f/441/mittari1.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mittari korjauksen jälkeen: http://imageshack.us/f/508/mittari2.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva liuskoista, jotka tuli: http://imageshack.us/f/193/liuskat.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ohjeet:
http://imageshack.us/f/705/sivu1.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/f/163/sivu2.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/f/684/sivu3.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/f/31/sivu4.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: Asiaan liittyen, jouduin eilen käydä motonetissa hakemassa noi mittariston 2 isompaa lamppua, kun niistä oli toinen rikki ja toinenkin sitten hajos mittaria irroittaessa... Siinä sitten samalla etsin noita pienempiä lamppuja ja oli käsittääkseni samanlaisia lamppuja samalla kannalla, mutta ne olivat 1,2W teholla, kun noi alkuperäiset on 1,3W. Voiko noita 1,2 Wattisia siis laittaa, vai kärähtääkö ne samantein? Ei jaksais lähtee marmoritiskille.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Mittariston pixelit
Ei ne lamput määräänsä enempää ota virtaa. Ne on kuiten tehty samalle jännitteelle, kuin aiemmatkin. 1,2W käy siis oikein hyvin.jylppy kirjoitti:Edit: Asiaan liittyen, jouduin eilen käydä motonetissa hakemassa noi mittariston 2 isompaa lamppua, kun niistä oli toinen rikki ja toinenkin sitten hajos mittaria irroittaessa... Siinä sitten samalla etsin noita pienempiä lamppuja ja oli käsittääkseni samanlaisia lamppuja samalla kannalla, mutta ne olivat 1,2W teholla, kun noi alkuperäiset on 1,3W. Voiko noita 1,2 Wattisia siis laittaa, vai kärähtääkö ne samantein? Ei jaksais lähtee marmoritiskille.

044-0760422
Re: Mittariston pixelit
Juu, ok. Niin itsekkin vähän meinasin, mut pakko oli varmistaa ku nää autojen sähköhommat on joskus niin saakelin tarkkoja ja joskus jopa henkimaailman omaavia kapistuksiajp_olli kirjoitti:Ei ne lamput määräänsä enempää ota virtaa. Ne on kuiten tehty samalle jännitteelle, kuin aiemmatkin. 1,2W käy siis oikein hyvin.jylppy kirjoitti:Edit: Asiaan liittyen, jouduin eilen käydä motonetissa hakemassa noi mittariston 2 isompaa lamppua, kun niistä oli toinen rikki ja toinenkin sitten hajos mittaria irroittaessa... Siinä sitten samalla etsin noita pienempiä lamppuja ja oli käsittääkseni samanlaisia lamppuja samalla kannalla, mutta ne olivat 1,2W teholla, kun noi alkuperäiset on 1,3W. Voiko noita 1,2 Wattisia siis laittaa, vai kärähtääkö ne samantein? Ei jaksais lähtee marmoritiskille.

Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Mittariston pixelit
Oolrait. Tuli mittaristo kuntoon. Nyt on kaikki taustavalotkin kunnossa. Ja ei tarttenu ruveta akkukenkään irrottelemaan. Oli eilen jäänyt toinen pistoke vähän huonosti kiinni mittaristoon, niin sen takia ei toiminu kunnolla ja tuli niitä ihme herjoja. Tosin lämpömittari näyttää edelleen sitä -38 astetta. Täytyy jostain selvittää, mistä se nyt sitten johtuu. Mutta lopputuloksena siis sanottakoon, että korjaussarja toimii 

Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Mittariston pixelit
Tuo lämpötila anturi näytää -38 jos ei saa singnaalia puskurin alla olevalta anturilta
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Mittariston pixelit
Vähän OT mutta saako tota lämpömittaria säädettyä mistään ohjelmallisesti? Nyt se näyttää 3-4 astetta liikaa ja olis kiva näin pakkasten lähestyessä (ja muutenkin) saada se näyttämään oikein. En löytänyt ajotietokoneesta valikkoa tähän. Auto on 2000 CLK 200.
Re: Mittariston pixelit
Juu näin on. Aamulla ihan hetkeksi tuli oikea lämpötila mittariin ja sit taas löi ton -38 päälle, joten jossain ilmeisesti jotain kosketusvikaa. Täytynee tutkailla ehkä vloppuna asiaa ennen ku tulee talvi ja sit ei pysty ruuvaamaan taas mitään ku liian kylmä.arska10 kirjoitti:Tuo lämpötila anturi näytää -38 jos ei saa singnaalia puskurin alla olevalta anturilta
EDIT: Lämpömittarikin tuli nyt kuntoon. Oli vain anturin liitännässä varmaan niin paljo paskaa tai muuten vaan kosketushäiriö mut rupes pelaamaan ku putsas sen liitännän.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Mittariston pixelit
älkää vaan ostako akspeedon pixeli korjaus sarjaa clk´hon ei mitään ohjeita ja tuli hienosti salasanat ja loginit mistä ohjeet löytää,mutta yllätys yllätys ei noilla mihkään päässy.Ja nyt tuloksena pixelit kokonaan kabut.No empä tajunnu ku ei ollu ohjeita että noi tulee kylmäliitoksella ja kolvi on vaan vanhojen muovirämmäleitten poistoon.onko kukaan laittanut jollain liimalla niitä kiinni vai diskriminoiko liima ton kontaktin.
Viimeksi muokannut mayhem, Ma 24.10.2011 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mittariston pixelit
Tuli vielä mieleen lisätä tää "oikea" kauppaaja tälle sarjalle. Itse siis ostin tuolta ebay:n kautta, mutta suoraankin näitä saa tilata tuolta pixelfix.net:stä: http://pixelfix.net" onclick="window.open(this.href);return false;E 42 kirjoitti:Onko tälläisiä asentanut kukaan: http://viewitem.eim.ebay.fi/MERCEDES-E- ... 47042/item" onclick="window.open(this.href);return false;
Siellä on hyvä palvelu ja vastaavat jopa sähköpostiikin, kun sinne sellaista lähetin (englanniksi). Vastasivat nopeasti ja vastaukset olivat hyvin asiallisia ja jopa ystävällisiä.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: Mittariston pixelit
Hienot kuvat & ohjeet 
Pitääpä laittaa ostoslistalle. Samalla pistäis valkoiset ledit tuonne mittaristoon ja kromirinkulat. Lamput näytti olevan aika kalliita ollakseen ilman niitä kantoja. Muuten aika edullinen, varsinkin jos lähettävät ilmaiseksi vaihto-flexejä jos hajottaa...

Pitääpä laittaa ostoslistalle. Samalla pistäis valkoiset ledit tuonne mittaristoon ja kromirinkulat. Lamput näytti olevan aika kalliita ollakseen ilman niitä kantoja. Muuten aika edullinen, varsinkin jos lähettävät ilmaiseksi vaihto-flexejä jos hajottaa...
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: Mittariston pixelit
jes pixelit käy taas ja kukkuu,tota vaihtohommelia en kyllä suosittele heikkohermoisille.. 

Re: Mittariston pixelit
Hyvä että joku muukin onnistui. Samaa mieltä kyllä että malttia tarvitaan. Itsekkin niitä ohjeita muutamaan kertaa silloin tuli katteltua ja itsekseen ääneen tokaistua: "Jaa niinku että mitä....?"mayhem kirjoitti:jes pixelit käy taas ja kukkuu,tota vaihtohommelia en kyllä suosittele heikkohermoisille..
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Mittariston pixelit
no mulla rupes lopulta toimii,ku lisäsin vaan teippien määrää,ja sit autolle ja taas lisää teippiä niin lopulta heräs.ai ku siin ois vaan hienot liittimet.nii ja jos lämpömittari ei näytä ku 38 niin vika vasemmassa liittimessä mikä tulee mittaristoon.
Re: Mittariston pixelit
Joo mä luulen että ohjeiden mukaan se on yksi kriittinen vaihe kun siinä kehoitetaan lisäämään (kohottamaan) sitä lcd-taulun kosketusta lisäämällä jotain paperia tai jotain siihen tukikumen alle. Se todellakin kannattaa tehdä. Ja ne piirilevyn kontaktit tulee putsata todella huolellisesti kun irroittaa ne vanhat liuskat pois.
Mulla ainaki näytti lämpötila sen takia aluksi -38 astetta ku oli anturin johdossa/liittimessä huono kosketus. Eli ihan siinä puskurissa, missä on se anturi, niin siinä liittimessä.
Mulla ainaki näytti lämpötila sen takia aluksi -38 astetta ku oli anturin johdossa/liittimessä huono kosketus. Eli ihan siinä puskurissa, missä on se anturi, niin siinä liittimessä.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Mittariston pixelit
Kaippa tääki aiheeseen liittyy, mitä kaikkee tarvii purkaa et tonne mittarin taakse pääsee käsiks. Ku luulen et mulla siä vaan liitännäy yms. häikkää ku näkyy pikselit sillointällöin muttei aina. Mutta siis joutuuko esim ratin ottamaan pois vai mitä kaikkee tarvii purkaa??
Moottori pitkittäin on auto poikittain
Ex Toyota Camry vm.89
Ex Toyota Avensis vm.00
Ex MB C124 230 Ce vm.89
Ex Vw passat vm.89
MB W210 200cdi vm.00
MB W124 260e vm.90
Ex Toyota Camry vm.89
Ex Toyota Avensis vm.00
Ex MB C124 230 Ce vm.89
Ex Vw passat vm.89
MB W210 200cdi vm.00
MB W124 260e vm.90
Re: Mittariston pixelit
Ite en ainakaan rattia irroittanut. Hieman ku kääntää rattia oikealle, ettei oo aivan keskellä niin "nätisti" mahtuu tulemaan pois. Alhaalta, ratin alta, vaan paneeli irti, käsi takapuolelle ja työntää mittariston irti ja sit sisälle lämpimään pöydälle operoimaan.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su 13.02.2011 14:01
Re: Mittariston pixelit
Asensin viikonloppuna autooni Pixelfix.net:n korjaussarjan onnistuneesti.
Tilasin tuon sarjan nettikaupasta sunnuntaina, maksu välitettiin PayPal:in kautta. Koko lysti maksoi yhteensä 32 euroa, josta postimaksun osuus oli 7 euroa. Heti tilauksen tekemisen jälkeen sähköpostiin tuli tilausvahvistus, jossa annettiin tilausnumero. PayPal tunnisti lähettävän yrityksen, joka oli Ribbontrade Ltd. Seuraavana arkipäivänä tuli ilmoitus että maksu on vastaanotettu ja paketti on postissa, ja sille annettiin seurantatunnus. Kirjattu kirje oli lähipostissa keskiviikkona, lähettäjänä oli Forstner Viktoria Budapestista Unkarista.
Lähetys sisälsi kaksi lattakaapelia ja kirjalliset ohjeet, jotka Jylppy on ansiokkaasti tähän threadiin jo aikaisemmin liittänyt.
Itse purkamisesta ja asennuksesta muutama havainto, ja tappiokseni on myönnettävä että kuvia en kykene liittämään, ne kun jäivät ottamatta.
Mittariston irrottaminen onnistuu kätevästi polkupyörän pinnasta tehdyllä työkalulla. Työkalusta saa käsityksen kun käy Ebay:stä katsomassa kuvat seuraavalla haulla: ”Mercedes Instrument Panel removal Tool 140589023300”. Työkalua ei tarvitse työntää kuin muutaman sentin syvyyteen, koska mittaristossa on tartunta poistotyökalulle. Oleellista on oikea vetopaikka ja se on mittariston sivulla. Vasemmalla puolella osviittaa antavat mittariston valaistussäätimet, oikealla puolella mittaristoa tietenkin vastaava kohta.
Youtube:sta löytyy Pixelfix:in videoita asiaan liittyen. Hakusanaksi voi laittaa esimerkiksi:” Mercedes W210 speedometer / Instrument cluster removal instructions - E class”. Videoita löytyy myös mittariston purkamisesta. Mittaristo mahtuu tulemaan ulos vaikka ei säädettävää ohjauspyörää olekaan. Sitä joutuu nykäisemään aika jämäkästi ja suosittelen että teet sen yksi puoli kerrallaan. Akkukaapeli kannattaa irrottaa ennen operaatiota.
Mittariston purkaminen osiin kannattaa tehdä pehmustetulla alustalla rauhallisesti. Itsellä oli pari hankalampaa kohtaa ja ne olivat mittariston osoitinneulat ja ajotietokoneen näytön lattakaapeli. Molempien irrottaminen oli hieman haasteellista – etenkin lämpömittarin ja polttoainemittarin neulat olivat ankarasti kiinni. Irtosivat kyllä, mutta se vaati ohjeen mukaisen neulan kiertämisen vastapäivään, ja tässä kohtaa kyllä kylmäsi moottoreiden ja mahdollisten pienten muovisten hammaspyörien kesto...
Toinen vinkki on se että paina mieleesi osoitukset tai näin jälkiviisaasti – ota valokuva mittariston neulojen nollakohdista ennen niiden irrottamista. Omalle autolleni kävi nimittäin niin että navigaattoriin verrattuna nopeusmittari näyttää nyt varsin tarkasti todellista nopeutta, ts siinä ei ole tyypillistä ”alinopeusosoitusta”. Samoin lämpömittarin näyttämä on hieman alempi jne. Nokivasarasta tuli siis nopeampikin… kun mittariston pikseliongelmaa korjattiin
.
Ajotietokoneen lattakaapelia en ohjeen mukaan kyennyt irrottamaan, vaan se lähti helposti sitten kun piirilevy ja mittariston tausta olivat erillään. Mutta varovasti jälleen ettei se ainoa toimiva näyttö vaurioidu muita korjattaessa.
Kolmas juttu oli se että ainakaan minun autoni mittariston kytkennöissä ei ollut silmin havaittavaa vikaa, ts kontaktit eivät olleet hapettuneet tai irronneet, näytöt eivät vain toimineet. Kun noudatin orjallisesti ohjeita piirilevyn ja LCD-näytön kontaktien puhdistuksessa, lisäsin neljän silikonituen alle paperia (käytin valokuvapaperia, kun sitä sattui käsillä olemaan) sekä piirilevyn että LCD-näytön puolella, ja kohdistin liitokset ohjeen mukaan, niin näytöt korjautuivat kerralla uuden veroisiksi. Kaapeleiden kohdistaminen oli yksinkertaista.
Käsittelyn myötä jo valmiiksi väsähtäneet mittariston taustavalojen ja merkkivalojen polttimot tietenkin rikkoutuivat, joten ei kannata painaa mittaristoa takaisin syvennykseensä ennen kuin on saanut selville rikkoutuneet polttimot ja vaihtanut ne. LCD-näyttöjen polttimot kannattaa luonnollisesti vaihtaa uusiin tai varmasti ehjiin, sehän vasta olisi noloa kun näytön ohjaus on kyllä kunnossa, mutta taustavalo puuttuu - tuloksena on käsittääkseni lähes sysimusta näyttö. Kellolla ja lämpötilanäytöllä on yhdet polttimot kullakin, ajotietokoneen näytöllä kaksi kirkasta ja kaksi punaista polttimoa.
Yksi kummallisuuskin ilmeni mittariston osalta. Onko niin että autossani kuulu olla moottorin vikavalon – keltainen helikopteri oikeassa reunassa - näyttöä laisinkaan?
Kyseisen merkkivalon polttimoa ei ollut paikoillaan ja kojetaulun uumenista löytyi irrallinen paperipyörylä, jota mittaristossa käytetään tukkimaan käyttämättömien merkkivalojen paikkoja.
Korjauksen pitkäikäisyydestä en kykene antamaan mitään arviota, mutta toimitetut lattakaapelit olivat alkuperäisiä huomattavasti jämäkämmän oloisia. Toimittaja lupaa rikottua vastaan uuden kaapelin postikulujen hinnalla, jos sen asennettaessa onnistuu rikkomaan. Arvelisin että suurin este on se että mittariston muuta mekaniikkaa ei ole tehty DIY-väen pura ja kokoa -toimintoa sietämään.
Lopuksi totean että ainakin minulla Pixelfix.net:in tuote ja palvelu toimivat ja tuottivat halutun lopputuloksen. Aikaa korjaushommaan kannattaa varata parisen tuntia ja siihen joutuu oikeasti keskittymään.
Tilasin tuon sarjan nettikaupasta sunnuntaina, maksu välitettiin PayPal:in kautta. Koko lysti maksoi yhteensä 32 euroa, josta postimaksun osuus oli 7 euroa. Heti tilauksen tekemisen jälkeen sähköpostiin tuli tilausvahvistus, jossa annettiin tilausnumero. PayPal tunnisti lähettävän yrityksen, joka oli Ribbontrade Ltd. Seuraavana arkipäivänä tuli ilmoitus että maksu on vastaanotettu ja paketti on postissa, ja sille annettiin seurantatunnus. Kirjattu kirje oli lähipostissa keskiviikkona, lähettäjänä oli Forstner Viktoria Budapestista Unkarista.
Lähetys sisälsi kaksi lattakaapelia ja kirjalliset ohjeet, jotka Jylppy on ansiokkaasti tähän threadiin jo aikaisemmin liittänyt.
Itse purkamisesta ja asennuksesta muutama havainto, ja tappiokseni on myönnettävä että kuvia en kykene liittämään, ne kun jäivät ottamatta.
Mittariston irrottaminen onnistuu kätevästi polkupyörän pinnasta tehdyllä työkalulla. Työkalusta saa käsityksen kun käy Ebay:stä katsomassa kuvat seuraavalla haulla: ”Mercedes Instrument Panel removal Tool 140589023300”. Työkalua ei tarvitse työntää kuin muutaman sentin syvyyteen, koska mittaristossa on tartunta poistotyökalulle. Oleellista on oikea vetopaikka ja se on mittariston sivulla. Vasemmalla puolella osviittaa antavat mittariston valaistussäätimet, oikealla puolella mittaristoa tietenkin vastaava kohta.
Youtube:sta löytyy Pixelfix:in videoita asiaan liittyen. Hakusanaksi voi laittaa esimerkiksi:” Mercedes W210 speedometer / Instrument cluster removal instructions - E class”. Videoita löytyy myös mittariston purkamisesta. Mittaristo mahtuu tulemaan ulos vaikka ei säädettävää ohjauspyörää olekaan. Sitä joutuu nykäisemään aika jämäkästi ja suosittelen että teet sen yksi puoli kerrallaan. Akkukaapeli kannattaa irrottaa ennen operaatiota.
Mittariston purkaminen osiin kannattaa tehdä pehmustetulla alustalla rauhallisesti. Itsellä oli pari hankalampaa kohtaa ja ne olivat mittariston osoitinneulat ja ajotietokoneen näytön lattakaapeli. Molempien irrottaminen oli hieman haasteellista – etenkin lämpömittarin ja polttoainemittarin neulat olivat ankarasti kiinni. Irtosivat kyllä, mutta se vaati ohjeen mukaisen neulan kiertämisen vastapäivään, ja tässä kohtaa kyllä kylmäsi moottoreiden ja mahdollisten pienten muovisten hammaspyörien kesto...
Toinen vinkki on se että paina mieleesi osoitukset tai näin jälkiviisaasti – ota valokuva mittariston neulojen nollakohdista ennen niiden irrottamista. Omalle autolleni kävi nimittäin niin että navigaattoriin verrattuna nopeusmittari näyttää nyt varsin tarkasti todellista nopeutta, ts siinä ei ole tyypillistä ”alinopeusosoitusta”. Samoin lämpömittarin näyttämä on hieman alempi jne. Nokivasarasta tuli siis nopeampikin… kun mittariston pikseliongelmaa korjattiin

Ajotietokoneen lattakaapelia en ohjeen mukaan kyennyt irrottamaan, vaan se lähti helposti sitten kun piirilevy ja mittariston tausta olivat erillään. Mutta varovasti jälleen ettei se ainoa toimiva näyttö vaurioidu muita korjattaessa.
Kolmas juttu oli se että ainakaan minun autoni mittariston kytkennöissä ei ollut silmin havaittavaa vikaa, ts kontaktit eivät olleet hapettuneet tai irronneet, näytöt eivät vain toimineet. Kun noudatin orjallisesti ohjeita piirilevyn ja LCD-näytön kontaktien puhdistuksessa, lisäsin neljän silikonituen alle paperia (käytin valokuvapaperia, kun sitä sattui käsillä olemaan) sekä piirilevyn että LCD-näytön puolella, ja kohdistin liitokset ohjeen mukaan, niin näytöt korjautuivat kerralla uuden veroisiksi. Kaapeleiden kohdistaminen oli yksinkertaista.
Käsittelyn myötä jo valmiiksi väsähtäneet mittariston taustavalojen ja merkkivalojen polttimot tietenkin rikkoutuivat, joten ei kannata painaa mittaristoa takaisin syvennykseensä ennen kuin on saanut selville rikkoutuneet polttimot ja vaihtanut ne. LCD-näyttöjen polttimot kannattaa luonnollisesti vaihtaa uusiin tai varmasti ehjiin, sehän vasta olisi noloa kun näytön ohjaus on kyllä kunnossa, mutta taustavalo puuttuu - tuloksena on käsittääkseni lähes sysimusta näyttö. Kellolla ja lämpötilanäytöllä on yhdet polttimot kullakin, ajotietokoneen näytöllä kaksi kirkasta ja kaksi punaista polttimoa.
Yksi kummallisuuskin ilmeni mittariston osalta. Onko niin että autossani kuulu olla moottorin vikavalon – keltainen helikopteri oikeassa reunassa - näyttöä laisinkaan?

Korjauksen pitkäikäisyydestä en kykene antamaan mitään arviota, mutta toimitetut lattakaapelit olivat alkuperäisiä huomattavasti jämäkämmän oloisia. Toimittaja lupaa rikottua vastaan uuden kaapelin postikulujen hinnalla, jos sen asennettaessa onnistuu rikkomaan. Arvelisin että suurin este on se että mittariston muuta mekaniikkaa ei ole tehty DIY-väen pura ja kokoa -toimintoa sietämään.
Lopuksi totean että ainakin minulla Pixelfix.net:in tuote ja palvelu toimivat ja tuottivat halutun lopputuloksen. Aikaa korjaushommaan kannattaa varata parisen tuntia ja siihen joutuu oikeasti keskittymään.
MB W210 CDI200 vm-00
Re: Mittariston pixelit
Kysymys: saako noita tausta lamppuja ihan motonetistä ja onko niissä tuo "ruuvattava/käännettävä" kanta kun mun mittaristosta näyttäisi kolme lamppua puuttuvan ja osa oli palanut noista lampista.
Moottori pitkittäin on auto poikittain
Ex Toyota Camry vm.89
Ex Toyota Avensis vm.00
Ex MB C124 230 Ce vm.89
Ex Vw passat vm.89
MB W210 200cdi vm.00
MB W124 260e vm.90
Ex Toyota Camry vm.89
Ex Toyota Avensis vm.00
Ex MB C124 230 Ce vm.89
Ex Vw passat vm.89
MB W210 200cdi vm.00
MB W124 260e vm.90
Re: Mittariston pixelit
SaaHaasa90 kirjoitti:Kysymys: saako noita tausta lamppuja ihan motonetistä ja onko niissä tuo "ruuvattava/käännettävä" kanta kun mun mittaristosta näyttäisi kolme lamppua puuttuvan ja osa oli palanut noista lampista.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88