Ostamassa C200/220 CDI -01-04
Ostamassa C200/220 CDI -01-04
Moro!
Koitin pikaisesti hakua foorumilla käyttää, muttei onnistunut oikein löytymään. Eli miettinyt josko Mersumieheksi alkaisi. Lähinnä kiinnoistaisi tuollainen C-sarjalainen. Nyt tarvittaisiin kokeneiden vinkkejä, mitä kannattaa tarkistaa, ennenkuin alkaa rahoja myyjälle laskemaan käteen.
Tarkoituksena oli joulun alla tehdä retki Saksanmaalle ja tuoda sieltä samalla lahja itselle.
Mitä mallia suosittelette ja mitä pitää tarkastaa. Tietysti myös hyvät hakusanat foorumin haun käyttämiseksi auttavat.
Omat vaatimukset autolle:
Diesel, kohtuullinen kulutus, koska kilometrejä tulee vuodessa sellaiset 50-70 tkm vähän riippuen
Manuaali
automaattinen ilmastointa
vakionopeudensäädin
ostohinta Saksassa maks. 7000 teur
Kilometrit alle 150 tkm.
Itse katsellut, että tuollainen C-sarjalainen täyttäisi nuo vaatimukset ja -01 tullut faceliftikin miellyttää silmää enemmän kuin sitä vanhemmat mallit.
Mikä malli ja mitä noista pitää tarkistaa, eli mitkä ovat tyyppiviat. Paljonko noilla on kilometrejä edessä normaaleilla huolloilla?
Tiedoista kiittäen.
Koitin pikaisesti hakua foorumilla käyttää, muttei onnistunut oikein löytymään. Eli miettinyt josko Mersumieheksi alkaisi. Lähinnä kiinnoistaisi tuollainen C-sarjalainen. Nyt tarvittaisiin kokeneiden vinkkejä, mitä kannattaa tarkistaa, ennenkuin alkaa rahoja myyjälle laskemaan käteen.
Tarkoituksena oli joulun alla tehdä retki Saksanmaalle ja tuoda sieltä samalla lahja itselle.
Mitä mallia suosittelette ja mitä pitää tarkastaa. Tietysti myös hyvät hakusanat foorumin haun käyttämiseksi auttavat.
Omat vaatimukset autolle:
Diesel, kohtuullinen kulutus, koska kilometrejä tulee vuodessa sellaiset 50-70 tkm vähän riippuen
Manuaali
automaattinen ilmastointa
vakionopeudensäädin
ostohinta Saksassa maks. 7000 teur
Kilometrit alle 150 tkm.
Itse katsellut, että tuollainen C-sarjalainen täyttäisi nuo vaatimukset ja -01 tullut faceliftikin miellyttää silmää enemmän kuin sitä vanhemmat mallit.
Mikä malli ja mitä noista pitää tarkistaa, eli mitkä ovat tyyppiviat. Paljonko noilla on kilometrejä edessä normaaleilla huolloilla?
Tiedoista kiittäen.
Re: Ostamassa C200/220 CDI -01-04
Tarkoitat varmaan uudempaa C sarjalaista viirusilmä valoin...eli kun nakkaat hakuun mallisarjan koodin W203 tai farkuissa voi olla s203 niin alkaa tarinaa löytyä...Noita tulee jatkuvasti lisää maahan saksasta ja se näkyy täällä foorumillakin, näistä kysellään paljon.
Kilometreistä sen verran, että suomessa myydään vielä 500 000 ajettuja mersuja samalla hinnalla kun 150 000 ajettuja nissaneita. 500 000 kohdalla tosin sitten pitää kyllä jo melkein vaihtaa jakoketju ja ehkä öljyt 
Tuommoinen C200 CDi kuluttaa matka-ajossa 4,5-5 litraa sadalla eikä vaadi mitenkään hirvittävästi huoltoa. Itse ajan suunnilleen 20k vuodessa ja vaihdan esim öljyt kerran vuodessa ja yleensä näin syksyllä ennen pakkasia.
Jos kuitenkin päädyt automaattivaihteiseen, niin sitten valitse oliko 2004 tai uudempi sen syyläriongelman takia.

Tuommoinen C200 CDi kuluttaa matka-ajossa 4,5-5 litraa sadalla eikä vaadi mitenkään hirvittävästi huoltoa. Itse ajan suunnilleen 20k vuodessa ja vaihdan esim öljyt kerran vuodessa ja yleensä näin syksyllä ennen pakkasia.
Jos kuitenkin päädyt automaattivaihteiseen, niin sitten valitse oliko 2004 tai uudempi sen syyläriongelman takia.
Juuri tämän kilometri homman takia olen nyt katselemassa näitä Mersuja. On ollut Toyotaa, VW:tä, citikka, Volvoa ja Renua. kaikki hyviä perusautoja, mutta kun noita kilometrejä tulee vuodessa n. 50-70 tkm, niin olisi mukava vaihteeksi auto, jota ei tarvitsisi korjata koko ajan. Automaattia en halua, sillä niistä on huonoja kokemuksia. Ehkä jos uuteen autoon olisi varaa, ja voisi vaihdattaa tarpeeksi usein öljyt...jarskak kirjoitti:Kilometreistä sen verran, että suomessa myydään vielä 500 000 ajettuja mersuja samalla hinnalla kun 150 000 ajettuja nissaneita. 500 000 kohdalla tosin sitten pitää kyllä jo melkein vaihtaa jakoketju ja ehkä öljyt
Muta jos jollakulla olisi niitä hyviä vinkkeja/lista sen loistoyksilön etsintään. Hakua tehty, mutta täälläkin informaatio tulva on melkoinen, eikä aika riitä kaiken läpikäymiseen.
MOi!
Tuo hinta maksimi kyllä sulkee nuo kaikki muut vaatimuksesi pois. Äkkiseltään väitän että on vaikeaa löytää alle 150 tkm ajettua ehjää c-sarjalaista tuossa hintaluokassa mutta tuo manuaalivaihteiston tietysti auttaa asiasa
Kun katselet mobilestä tarjontaan niin huomio että siellä on paljon huihjausilmoituksia sekä myös italian autoja jos et ole rajannut hakua .
Laitoin noi vaatimuksesi hakukoneelle ja tulos näyttää tältä :
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... SE_CONTROL" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo hinta maksimi kyllä sulkee nuo kaikki muut vaatimuksesi pois. Äkkiseltään väitän että on vaikeaa löytää alle 150 tkm ajettua ehjää c-sarjalaista tuossa hintaluokassa mutta tuo manuaalivaihteiston tietysti auttaa asiasa
Kun katselet mobilestä tarjontaan niin huomio että siellä on paljon huihjausilmoituksia sekä myös italian autoja jos et ole rajannut hakua .
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... SE_CONTROL" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Kyllä Mobilen haku on tuttu peli. Tuota hakuasi kun muokkaa siten, että voipi olla myös sedani, mutta pitää löytyä huoltokirja, niin vaihtoehtoja tulee 23. Kaikkiko ovat täysiä p*askoja? Toki nälkä kasvaa syödessä, eli olen nostanut tuota maksimi hintaa tonnilla niin vaihtoehtoja on jo 62. Luulisi näistä jo löytyvän. Myös merkkiliikkeistä on ollut muutamia, mitkä saattaisivat tulla kysymykseen. Yleensä vielä joulukuussa autojen hinnat vähän tippuvat, kun kauppa ei käy. Ihmiset laittavat rahansa joulun laittoon, ei autoihin. Olen kyllä varautunut siihen, että mitään ei löydy ja tuliaiset tuodaan peruskippanalla (esim. focus) kotiin, sen jälkeen auto osiksi ja myydään ne. Näin saa auton osto hinnan helposti takaisin. nim. kokemusta on.sportsman kirjoitti:MOi!
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/miniS ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bercedes Menz
- Mersumies
Mites tuo listan ensimmäinen, joka on vuodelta 2001, auto näyttää tältä?anateus kirjoitti:Kyllä Mobilen haku on tuttu peli. Tuota hakuasi kun muokkaa siten, että voipi olla myös sedani, mutta pitää löytyä huoltokirja, niin vaihtoehtoja tulee 23. Kaikkiko ovat täysiä p*askoja? Toki nälkä kasvaa syödessä, eli olen nostanut tuota maksimi hintaa tonnilla niin vaihtoehtoja on jo 62. Luulisi näistä jo löytyvän. Myös merkkiliikkeistä on ollut muutamia, mitkä saattaisivat tulla kysymykseen. Yleensä vielä joulukuussa autojen hinnat vähän tippuvat, kun kauppa ei käy. Ihmiset laittavat rahansa joulun laittoon, ei autoihin. Olen kyllä varautunut siihen, että mitään ei löydy ja tuliaiset tuodaan peruskippanalla (esim. focus) kotiin, sen jälkeen auto osiksi ja myydään ne. Näin saa auton osto hinnan helposti takaisin. nim. kokemusta on.sportsman kirjoitti:MOi!
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/miniS ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Listan ensimäisenä näyttää nyt olevan tyypillinen huijausilmoitus sillä mihin soitat ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
-
- Sisäänajossa
http://www.teknikensvarld.se/2011/09/22 ... llverkare/" onclick="window.open(this.href);return false;
Katso ensin, mieti vielä.
Katso ensin, mieti vielä.
Oman kokemuksen perustella suosittelen lämpimästi ostamaan yksityiseltä. Saksassa pätee ihan sama sääntö kuin suomessakin. Oikeesti hyvät autot menevät kaupaksi, vaikkei niitä veisi autoliikkeeseen. Hyvää ei saa saksastakaan halvalla. Paskaa sieltä on laahattu tänne pohjolaan ja baltiaan jo iät ja ajat ja sitä saldoa on turha kasvattaa. Ebaystäkin saattaa löytää hyviä kärryjä. Omakin löytyi sieltä. Voihan sitä ostaa häkkipihalta ja uskotella, että hyvän sain, mutta mä en oo tolla saralla lähtenyt onnea kokeilemaan. No yks pommi tuli katsottua, kun amg-kuume oli pahimmillaan, mutta siihen mahdoliseen pettymykseen olin kyllä varautunutkin. Se on kyllä sanottava, että 7ke budjetilla voi aikaa mennä, ennen kuin helmi osuu kohdalle. Paa suosiolla tonni/pari lisää, niin alkaa löytyä.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Juu ei ole ensimmäinen auto, jota Saksanmaalta lähden hakemaan. Harvemmin sitä Suomessakaan saa kehän häkistä priimakuntoista. Käytetyt autot on käyettyjä niin siellä kuin täälläkin. Nuo yli halvat voi nyt suosiolla ohittaa, sillä joku siellä odottelee englannissa westerunionin kuittia talletuksesta panttina...Mänis kirjoitti:Oman kokemuksen perustella suosittelen lämpimästi ostamaan yksityiseltä. Saksassa pätee ihan sama sääntö kuin suomessakin. Oikeesti hyvät autot menevät kaupaksi, vaikkei niitä veisi autoliikkeeseen. Hyvää ei saa saksastakaan halvalla. Paskaa sieltä on laahattu tänne pohjolaan ja baltiaan jo iät ja ajat ja sitä saldoa on turha kasvattaa. Ebaystäkin saattaa löytää hyviä kärryjä. Omakin löytyi sieltä. Voihan sitä ostaa häkkipihalta ja uskotella, että hyvän sain, mutta mä en oo tolla saralla lähtenyt onnea kokeilemaan. No yks pommi tuli katsottua, kun amg-kuume oli pahimmillaan, mutta siihen mahdoliseen pettymykseen olin kyllä varautunutkin. Se on kyllä sanottava, että 7ke budjetilla voi aikaa mennä, ennen kuin helmi osuu kohdalle. Paa suosiolla tonni/pari lisää, niin alkaa löytyä.
Omana kriteerinä on ollut ostaa sellaiseen hintaan, että valinnan varaa alkaa olemaan, ei halvinta, muttei kalleintakaan. Hyvin on tähän asti mennyt. Saksalaista kuluttujansuojaakin on kokeiltu menestyksekkäästi, kun olivat pesseet aluvanteet jollain myrkyllä. Etujarrupalat hävisivät ensimmäisen 50 kilometrin jälkeen. Rahat korjauksesta olivat tilillä ennenkuin Suomeen päästiin. Eli ostopaikkaa kannattaa vähän katsoa, niin siellä kuin täälläkin.
Yksityinen on yksi mahdollinen. Ovat vain vähän nihkeitä, kun tuo saksankielentaitoni ei ole kaikkein parhaita. Toimeen tullaan, mutta muuten asioidaan mielummin englannilla. Tosin ihan ummikko alueillakin on hengissä selvitty ja asiat hoidettu. Tahtovat vain yksityiset vähän vierastaa silti. Osa ei edes vastaa ulkomaan suuntanumeroon. Satoja euroja en haluaisi alustavista puheluista maksaa. Jos on vinkkejä henkilöstä, joka voisi hoitaa alkulämmittelyn/kyselyn saksassa kohtuu hintaan (esim. tunnissa soittaa moneen paikkaan -> ~50 eur korvaus), niin vinkkejä voi antaa.
Kipeästi kaipailen noita tekniikan tarkistus vinkkejä, kun mersu ei ole itselle tuttu kapistus. Tietäisi mitä tarkistaa ennenkuin eurot latoo tiskiin. Voi siinä niinkin käydä, että mukana tulee joku muu auto, joka myydään osina suolarahoiksi ja katsotaan uutta reissua sitten ensivuonna. Tuollaisesta tonnin ritsasta saa hyvin osina hinnan+auton suorat kulut.
-
- Mersumies
On se sitten 160tkm tai 500tkm ajettu yksilö, niin olisi hyvä tarkastuttaa suuttimet jossain. Se on aika kallis remppa. Veho pyytää prefaceliftin suuttimista 500e/kpl ja taas facelift 600€/kpl, Suuttimia kun kuulemma menee akselilla 80tkm-240tkm. mutta keskimäärin siinä 170tkm ja saa uusia.
sitten alustan osat. Niitä tuppaa näissä menemään noin 100tkm välein, kokonaisuudessa nivel remppa on sellanen 1000€ paukku, etu ja taka jos itse tekee. iskarit 170-240tkm. se on sellanen toinen 1000€ kun jouset uusii samalla. Karkeasti.
jos sattuu joka paikassa oleen vähän laittamista niin nopeasti tulee rempalle hintaa. 4000€ ja eikä ole edes jarruja käyty vielä läpi =)
sitten alustan osat. Niitä tuppaa näissä menemään noin 100tkm välein, kokonaisuudessa nivel remppa on sellanen 1000€ paukku, etu ja taka jos itse tekee. iskarit 170-240tkm. se on sellanen toinen 1000€ kun jouset uusii samalla. Karkeasti.
jos sattuu joka paikassa oleen vähän laittamista niin nopeasti tulee rempalle hintaa. 4000€ ja eikä ole edes jarruja käyty vielä läpi =)
220.128 Black Mirror
Mites nuo suuttimet voi testata? Onko ainoa tapa ottaa irti ja viedä penkkiin. Pikkuveljellä oli tuota hakemaani vastaava auto. Itse en ollut kyseistä kärryä hakemassa, eikä neuvoja paljon kysytty. Häkistä haettu ja oli sitten sisältä sen näköinen. Eli mittarista oli edestä otettu pois ainakin kakkonen ellei nellonen tai vitonen. No suuttimet tuossakin rupesivat renäämään ja paikallisessa tähti liikkeessä tuumasivat, etteivät ole vaihtaneet yhtään suutinta alle 500 tkm ajettuihin. Mikä on sitten totta ja mikä ei...Kryptonite kirjoitti:On se sitten 160tkm tai 500tkm ajettu yksilö, niin olisi hyvä tarkastuttaa suuttimet jossain. Se on aika kallis remppa. Veho pyytää prefaceliftin suuttimista 500e/kpl ja taas facelift 600€/kpl, Suuttimia kun kuulemma menee akselilla 80tkm-240tkm. mutta keskimäärin siinä 170tkm ja saa uusia.
Niveliä täytyy repiä ostellessa. Meikä ajelee sellaisia teitä, että autossa kuin autossa niitä vaihdetaan joka katsastukseen enemmän tai vähemmän. Yleensä enemmän.
Kiitoksia, nyt tuli sitä todellista tarkistus listaa.

Taitaa olla melkoista legendaa. Onhan noita menny. Näin ainakin tutuilta asentajilta olen kuullut. Helpoiten kunnon näkee varmaan staarilla, kun tutkailee ruiskutuksen korjausarvoja. Pitäis se staari hommata itsellekin, mutta aina tuntuu olevan jotain tärkeämpää hankintalistalla. On talvirengasta, ruostesuojausta, kesävannetta, comandia ja ties mitä.paikallisessa tähti liikkeessä tuumasivat, etteivät ole vaihtaneet yhtään suutinta alle 500 tkm ajettuihin. Mikä on sitten totta ja mikä ei...
W204 C180K avantgarde -myyty-
-
- Mersumies
Starilla tosiaan näkee sähköisesti suuntaa antavat arvot suuttmista. Loppullisen tuloksen saa tosiaan vasta käyttää suuttimet irti testipenkissä. Mutta tuo suuntaa antava riittää.
Jotkut myös kuulee käyntiäänestä ja tuli tuossa todistettua että minä en sitä kuule koska ovat finaalissa. Kävi mielestäni niin perkeleen nätisti, mutta toisin oli.
Niin eikä varmaan siellä tähtiliikkeessä kukaan nitä asennakkaan. Pyytävät niin helvetisti hommasta. Kaikki taittavat kyseisen rempan teettää muualla tai tekevät itse.
Jotkut myös kuulee käyntiäänestä ja tuli tuossa todistettua että minä en sitä kuule koska ovat finaalissa. Kävi mielestäni niin perkeleen nätisti, mutta toisin oli.
Niin eikä varmaan siellä tähtiliikkeessä kukaan nitä asennakkaan. Pyytävät niin helvetisti hommasta. Kaikki taittavat kyseisen rempan teettää muualla tai tekevät itse.
220.128 Black Mirror
Mitähän tuon starin pitäisi näyttää noille suuttimille, että olisivat kunnossa? Jos tuollaisen starin ottaisi matkaan mukaan ja koittaisi kysellä, joskos pistokkeen saa tökätä autoon kiinni.Kryptonite kirjoitti:Starilla tosiaan näkee sähköisesti suuntaa antavat arvot suuttmista. Loppullisen tuloksen saa tosiaan vasta käyttää suuttimet irti testipenkissä. Mutta tuo suuntaa antava riittää.