ymmärtääkö joku tästä jotakin? näyttää heittoa olevan aika paljon.

Kalibrointi tehdään vuosittain, ja yleensä ei edes vaadi juuri säätöä. Ja suurin yksittäinen tekijä hyvään tulokseen on nosturin, kääntölevyjen ja mittalevyjen puhtaus.Jari Ke kirjoitti:Huoh....Tuttuakin tutumpaa tekstiä. On laaserit sun muut vehkeet ja sompa jää vinoon
En usko et jäi lukittuna vinoon. Kulmat vaan menee vitui**een kun niitä sokeasti tekniikkaan luottaen väännellään
Kysäise piruuttaan tai katso laitteitten leimasta et milloin viimeksi ne on kalibroitu. Veikkaan ettei ihan äskeen ole ja vaikka laitteet olisikin reerassa ni se ei vielä riitä
Ei tää tietty nyt jalosta mitään tää vuodatus mut tympii ihan sun puolesta
The_best_or_nothing kirjoitti:Kalibrointi tehdään vuosittain, ja yleensä ei edes vaadi juuri säätöä. Ja suurin yksittäinen tekijä hyvään tulokseen on nosturin, kääntölevyjen ja mittalevyjen puhtaus.Jari Ke kirjoitti:Huoh....Tuttuakin tutumpaa tekstiä. On laaserit sun muut vehkeet ja sompa jää vinoon
En usko et jäi lukittuna vinoon. Kulmat vaan menee vitui**een kun niitä sokeasti tekniikkaan luottaen väännellään
Kysäise piruuttaan tai katso laitteitten leimasta et milloin viimeksi ne on kalibroitu. Veikkaan ettei ihan äskeen ole ja vaikka laitteet olisikin reerassa ni se ei vielä riitä
Ei tää tietty nyt jalosta mitään tää vuodatus mut tympii ihan sun puolesta
Ratti on vaan hyvinkin mahdollista jättää vinoon jos säädön jälkeen ei tarkasta autoa kunnolla.
Säädöthän on tehty oikein mallikkasti, pikku juttu tuo ratin vinoon jääminen, mutta nämä mercedekset vaativat tuon suuntavakauden säätöön ammattitaitoa. Eli vaikka on säädetty ohjearvoihin, niin se tarkoita sitä että auto kulkisi suoraan, joissain tapauksissa säädöt täytyy tarkoituksella säätää ohjearvojen ulopuolelle hyvän ajettavuuden saavuttamiseksi.
Onko nyt muka, niin ettei vangoja epäkeskopultteja voi käyttää säädössä, vaan pitää uusia aina uusiin?arska10 kirjoitti:Nuo säätöpultit tulee alatukivarsien puslien ruuveihin jotka menee niistä läpi ne on epäkeskot jolla saa säädettyä nuo kulmat
ei ole normaalisti puslien mukana saa erikseen ostaa
laineracing kirjoitti:http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... 30373/1014
reaktiotangoissa ja alavarsissa on paikat säätöpulteille kun heittää ne normi pultit jorpakkooon.
Kryptonite kirjoitti:laineracing kirjoitti:http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... 30373/1014
reaktiotangoissa ja alavarsissa on paikat säätöpulteille kun heittää ne normi pultit jorpakkooon.
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 14877/12/8" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä vai?
The_best_or_nothing kirjoitti:Kryptonite: nyt sinun pitää tehdä selkeä valitus; ratti suoraan ja puoltaminen kuriin.
Pultit on kettumaiset vaihtaa, ja kiristyksen voi tehdä väärin tai oikein; eli pultit tulee kiristää auto maatessa renkaillaan (pusla jää oikeaan asentoon)
Jari: olet oikeassa; jos mittalaiteet eivät ole kunnossa, niin auton käyttäminen irti pukista muuttaa tuloksia, mutta jos kaikki on kunnossa niin esim kokonaisauraus muuttuu alle 3min. Ja tärkeintä kulmalaitteissa on puhtaus. Jos mittalevyt ovat pölyset, ei säädöstä vain tule tarkkaa.
Jos ja kun termistö ei ole hallussa niin asteet on asteita ja sadasosa-asteet on ohjauskulmaslangilla minuutteja.laineracing kirjoitti:
Nono nyt on asiantuntemusta kun pulttien vaihtokin on hankalaa =D. Ilmankos ne teki sitä hommaa hämeenlinnan vianorillakin 4.5 tuntia! Mikä vie jotain minuutteja kun auto on nosturilla.... ainiin,Eine saanu niitä laitettua ollenkaan paikalleen ja asiakas hälyytti taiston (mun pomo) laittaan auton kasaan..... =D
The_best_or_nothing kirjoitti:Jos ja kun termistö ei ole hallussa niin asteet on asteita ja sadasosa-asteet on ohjauskulmaslangilla minuutteja.laineracing kirjoitti:
Nono nyt on asiantuntemusta kun pulttien vaihtokin on hankalaa =D. Ilmankos ne teki sitä hommaa hämeenlinnan vianorillakin 4.5 tuntia! Mikä vie jotain minuutteja kun auto on nosturilla.... ainiin,Eine saanu niitä laitettua ollenkaan paikalleen ja asiakas hälyytti taiston (mun pomo) laittaan auton kasaan..... =D
ei ohjauskulmilla ole mitään tekemistä kellon viisareitten näyttämän kanssa, jos työ vie 4.5 tuntia AIKAA, ei se ohjauskulmia säädettäessä mihinkään sadasosa sekuntteihin muutu siinä laskussa...The_best_or_nothing kirjoitti:Jos ja kun termistö ei ole hallussa niin asteet on asteita ja sadasosa-asteet on ohjauskulmaslangilla minuutteja.laineracing kirjoitti:
Nono nyt on asiantuntemusta kun pulttien vaihtokin on hankalaa =D. Ilmankos ne teki sitä hommaa hämeenlinnan vianorillakin 4.5 tuntia! Mikä vie jotain minuutteja kun auto on nosturilla.... ainiin,Eine saanu niitä laitettua ollenkaan paikalleen ja asiakas hälyytti taiston (mun pomo) laittaan auton kasaan..... =D
Oliskohan se toi luetun ymmärtäminenLopenUupunut kirjoitti:The_best_or_nothing kirjoitti:Jos ja kun termistö ei ole hallussa niin asteet on asteita ja sadasosa-asteet on ohjauskulmaslangilla minuutteja.laineracing kirjoitti:
Nono nyt on asiantuntemusta kun pulttien vaihtokin on hankalaa =D. Ilmankos ne teki sitä hommaa hämeenlinnan vianorillakin 4.5 tuntia! Mikä vie jotain minuutteja kun auto on nosturilla.... ainiin,Eine saanu niitä laitettua ollenkaan paikalleen ja asiakas hälyytti taiston (mun pomo) laittaan auton kasaan..... =D
miten ymmärsit lainearacingin ymmärtäneen väärin minuutit ja tunnit ???![]()
![]()
![]()
.
Vianorista muistuu mieleeni tarina, kun vein liisari-volvoni (V70) renkaanvaihtoon. Syksyllä oli todettu, että kesärenkaat pitää uusia, ja Vianor oli luvannut hoitaa homman talven aikana. Noh, ajelin Vianorille heidän ehdottamanaan aikana, joka taisi olla suunnilleen sesongin ensimmäisiä päiviä. Pari kausityöntekijää rupesi sovittelemaan nostopaloja auton alle ja ähräsikin siinä jonkin aikaa ihan huolella, kunnes kertoivat minulle, että "ei voi nostaa, saattaa keikata". Olin hetken ihan "mitä v....a", kunnes sain sanotuksi, että kyllä se on ennen noussut ihan nätisti ja että teillä käy täällä varmaan parikymmentä samanlaista päivän aikana. No pojat haki kokeneemman sankarin paikalle, joka näytti mistä nostetaan, ja V70 nousi kuin nousikin keikkaamatta. Pyöriä irti, ja yksi kaveri hakemaan kesänakkeja tilalle. No, nehän oli tietysti samat kuin olin syksyllä jättänyt, ja kaveri totesi, että ei näitä taida kannattaa alle laittaa, kun ovat jo sakkorajoilla. Sanoin että ei niin, teidänhän piti uusia ne talven aikana. No niin, kymppi paikalle toteamaan että vaihtaahan ne pitää, mutta saakohan ALD:ltä ketään enää kiinni antamaan vaihtolupaa. Lopulta sai, ja gummeja irrottamaan ja uusia laittelemaan. Menin kahville, ja tulin vähän ajan päästä katsomaan miten homma edistyy: kolme rengasta oli jo alla ja neljättä puuhattiin. Kiertelin tehdyt renkaat ja totesin yhdelle kavereista kysyvästi: "kuuluuko tässä lukea 'INSIDE'?". Kaveri ihmetteli aikansa ja huusi hetken rengaskoneen käyttäjälle, joka sitten vastasi, että "emmä sitä siellä voi kääntää", jolloin kaveri irrottamaan rengasta uudelleenlaitettavaksi. Parin tunnin puuhastelun jälkeen sain sitten lopulta kesärenkaat alle.Pakardinen kirjoitti:Veho ja Vianor. Kaksi paikkaa, johon en autoani vie.
Kummassakaan ei tehdä mitään kunnolla ja toisessa vielä (pakko)myyvät paskoja renkaita (Nokia).