ohjauskulmat ja Vianor

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

emäntä käytti autoa vianorissa kun olin töissä. Lopputulos ratti hivenen vasemmalla ja puoltaa oikealle. Käsin emännän käydä huomenna valittamassa.

ymmärtääkö joku tästä jotakin? näyttää heittoa olevan aika paljon.

Kuva
220.128 Black Mirror
Rolf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 24.11.2003 21:35

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja Rolf »

mitä heittoa? oikeenkin tasaiset arvot säädön jälkeen, ne on vaan säätänyt aurauksen kohdilleen ja ratti ollut huolimattomasti lukittuna vinoon. ei muuta ku takasin niin laittaa ratin suoraan. tarkista, että renkaissa on ilmaa yhtä paljon, jos se puoltaminen johtuis vaikka siitä.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eihän tuon lapun mukaa camper kulmat ole ohjearvojen sisällä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Rolf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 24.11.2003 21:35

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja Rolf »

ei ookaan, todennäkösesti madallettu eikä niitä tossa pysty säätäänkäänkään, mutta ei ne pahasti oo lintallaan
The_best_or_nothing
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 13.10.2011 19:08

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja The_best_or_nothing »

Ratti on jäänyt vinoon, mutta se ei ole suurin ongelmasi - jos auto ei pysy tiellä.

Camberit on niin lähellä ohjearvoja, että ei aiheuta toimenpitetä, autoa ei ole madallettu camberien perusteella.

Jos puoltaa oikealle, niin oikeaa casteria niin paljon miinukselle kun saa, ja vasenta casteria plussan suuntaan saman verran. Tämä säätö onnistuu vain säätöpulteilla, jotka voit ostaa etukäteen (tarve 2kpl) - vianorilla ei niitä ole.

Näillä eväillä pitäisi mennä jo suoraan.
Always follow the only star.
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5429
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Huoh.... :crazy: Tuttuakin tutumpaa tekstiä. On laaserit sun muut vehkeet ja sompa jää vinoon :twisted: En usko et jäi lukittuna vinoon. Kulmat vaan menee vitui**een kun niitä sokeasti tekniikkaan luottaen väännellään :wtf:

Kysäise piruuttaan tai katso laitteitten leimasta et milloin viimeksi ne on kalibroitu. Veikkaan ettei ihan äskeen ole ja vaikka laitteet olisikin reerassa ni se ei vielä riitä :roll:

Ei tää tietty nyt jalosta mitään tää vuodatus mut tympii ihan sun puolesta :evil:
The_best_or_nothing
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 13.10.2011 19:08

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja The_best_or_nothing »

Jari Ke kirjoitti:Huoh.... :crazy: Tuttuakin tutumpaa tekstiä. On laaserit sun muut vehkeet ja sompa jää vinoon :twisted: En usko et jäi lukittuna vinoon. Kulmat vaan menee vitui**een kun niitä sokeasti tekniikkaan luottaen väännellään :wtf:

Kysäise piruuttaan tai katso laitteitten leimasta et milloin viimeksi ne on kalibroitu. Veikkaan ettei ihan äskeen ole ja vaikka laitteet olisikin reerassa ni se ei vielä riitä :roll:

Ei tää tietty nyt jalosta mitään tää vuodatus mut tympii ihan sun puolesta :evil:
Kalibrointi tehdään vuosittain, ja yleensä ei edes vaadi juuri säätöä. Ja suurin yksittäinen tekijä hyvään tulokseen on nosturin, kääntölevyjen ja mittalevyjen puhtaus.

Ratti on vaan hyvinkin mahdollista jättää vinoon jos säädön jälkeen ei tarkasta autoa kunnolla.

Säädöthän on tehty oikein mallikkasti, pikku juttu tuo ratin vinoon jääminen, mutta nämä mercedekset vaativat tuon suuntavakauden säätöön ammattitaitoa. Eli vaikka on säädetty ohjearvoihin, niin se tarkoita sitä että auto kulkisi suoraan, joissain tapauksissa säädöt täytyy tarkoituksella säätää ohjearvojen ulopuolelle hyvän ajettavuuden saavuttamiseksi.
Always follow the only star.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja laineracing »

miks ne SÄÄTÄÄ pyöränkulmia jos niiillä ei ole säätöpultteja siiihen hommaaan HÄ? joka paikkakunnalla sama homma... :D
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Mihköhän helvettiin muka nuo säätöpultit tulee? Milesestäni ainoa mistä ne säätävät on nuo raidetagon päistä hoituu etupään kulmat. Kaikki muu on edessä kiinteää. Vai olenko väärässä?

Autoon on uusittu juuri:
Iskarit, jouset, raidentangonpäät ulommat ja sisemmät. Ja alatukivarret ja reaktiotangot. Ja tällä hetkellä kaikki muut ovat alkuperäisosaa paitsi iskarit. Eli mitäs helvettiä.

Ei ole mitään madallusjousia tai mitään muutakaan.

Eikäsiinä mitään että sen verta homma on vituillaan että ESP kääntökulma-anturi aiheuttaa vähän väliä kääntyessä ESP-herjan ajotietokoneeseen!

Että mua rupeaa pikkihiljaa vituttaan, pitäjänmäen veho ei osannut muuta kuin laskuttaa kun käytin auto viime joulun alla kulmien säädössä siellä. Ja nyt Vianori sakotti 100€ mielestäni tyhjästä.
Viimeksi muokannut Kryptonite, To 13.10.2011 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Nuo säätöpultit tulee alatukivarsien puslien ruuveihin jotka menee niistä läpi ne on epäkeskot jolla saa säädettyä nuo kulmat
ei ole normaalisti puslien mukana saa erikseen ostaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5429
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

The_best_or_nothing kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:Huoh.... :crazy: Tuttuakin tutumpaa tekstiä. On laaserit sun muut vehkeet ja sompa jää vinoon :twisted: En usko et jäi lukittuna vinoon. Kulmat vaan menee vitui**een kun niitä sokeasti tekniikkaan luottaen väännellään :wtf:

Kysäise piruuttaan tai katso laitteitten leimasta et milloin viimeksi ne on kalibroitu. Veikkaan ettei ihan äskeen ole ja vaikka laitteet olisikin reerassa ni se ei vielä riitä :roll:

Ei tää tietty nyt jalosta mitään tää vuodatus mut tympii ihan sun puolesta :evil:
Kalibrointi tehdään vuosittain, ja yleensä ei edes vaadi juuri säätöä. Ja suurin yksittäinen tekijä hyvään tulokseen on nosturin, kääntölevyjen ja mittalevyjen puhtaus.

Ratti on vaan hyvinkin mahdollista jättää vinoon jos säädön jälkeen ei tarkasta autoa kunnolla.

Säädöthän on tehty oikein mallikkasti, pikku juttu tuo ratin vinoon jääminen, mutta nämä mercedekset vaativat tuon suuntavakauden säätöön ammattitaitoa. Eli vaikka on säädetty ohjearvoihin, niin se tarkoita sitä että auto kulkisi suoraan, joissain tapauksissa säädöt täytyy tarkoituksella säätää ohjearvojen ulopuolelle hyvän ajettavuuden saavuttamiseksi.

Melkeimpä hyvästä viskipullosta uskallan lyödä vetoa että kun säädöt on tehty ajetaan auto pukeilta pois ja sit takaisin ja laitteet uudelleen kiinni on kulmat taas säädöntarpeessa laitteitten mukaan. Muuttuu niin paljon siinä välissä. Ja vaikka pakasta vedetty auto koekaniiniksi.

Olisin kerran pistäny vedon asiasta kun säätelivät mun kulkineesta ja menin uudelleen sattuneesta syystä. Takasista oli kyse ja silloin jokaikinen palikka oli uutta pyöränlaakereita myöten. Ei olis voinu vedota siihen että vanhoja osia... ne muuttuu. Panoksena olis ollu kaksinkertainen säätömaksu tai sit ilmainen mulle. Eivät uskaltanu Mix :lol: Niissäkin laitteissa oli yli kax vuotta vanha kalibrointi kun sitä tutkittiin Merkkiliike :roll:

On niitä osaaviakin pajoja mutta aivan liikaa niitä jossa homma vaan menee vituilleen.

E: Sitäkin hiukan ihmettelen ex miksi ylensäkkään asiakkaalle tarjotaan autoa tuossa kunnossa :twisted: Kertoo kyllä asenteesta Rahat pois jne. Jos nyt en ihan väärin ymmärtäny ni kryptoniten auton ajettavuus meni huonompaan suuntaan :roll:
Viimeksi muokannut Jari Ke, To 13.10.2011 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja laineracing »

http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... 30373/1014" onclick="window.open(this.href);return false;

reaktiotangoissa ja alavarsissa on paikat säätöpulteille kun heittää ne normi pultit jorpakkooon.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

arska10 kirjoitti:Nuo säätöpultit tulee alatukivarsien puslien ruuveihin jotka menee niistä läpi ne on epäkeskot jolla saa säädettyä nuo kulmat
ei ole normaalisti puslien mukana saa erikseen ostaa
Onko nyt muka, niin ettei vangoja epäkeskopultteja voi käyttää säädössä, vaan pitää uusia aina uusiin?
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

laineracing kirjoitti:http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... 30373/1014

reaktiotangoissa ja alavarsissa on paikat säätöpulteille kun heittää ne normi pultit jorpakkooon.

http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 14877/12/8" onclick="window.open(this.href);return false;

Tämä vai?
220.128 Black Mirror
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja laineracing »

ne ei ole pyöritettäviä epäkeskoja!!! vaan orkkiksena ihan normaapi pyöreä pultti,ja säätöpultti on semmonen jossa on ura siinä pultissa,ja tangoissa on "nystyrät" sille uralle. saa säädettyä kun vaan tajuaa sen toiminnan.........
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Kryptonite kirjoitti:
laineracing kirjoitti:http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... 30373/1014

reaktiotangoissa ja alavarsissa on paikat säätöpulteille kun heittää ne normi pultit jorpakkooon.

http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 14877/12/8" onclick="window.open(this.href);return false;

Tämä vai?

ihan sama,eri kauppa vaaan....
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

siis tuossahan on ura tuossa pultissa jos katsoo kuvaa, siis tuossa merteilin linkissä.
220.128 Black Mirror
The_best_or_nothing
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 13.10.2011 19:08

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja The_best_or_nothing »

Kryptonite: nyt sinun pitää tehdä selkeä valitus; ratti suoraan ja puoltaminen kuriin.

Pultit on kettumaiset vaihtaa, ja kiristyksen voi tehdä väärin tai oikein; eli pultit tulee kiristää auto maatessa renkaillaan (pusla jää oikeaan asentoon)

Jari: olet oikeassa; jos mittalaiteet eivät ole kunnossa, niin auton käyttäminen irti pukista muuttaa tuloksia, mutta jos kaikki on kunnossa niin esim kokonaisauraus muuttuu alle 3min. Ja tärkeintä kulmalaitteissa on puhtaus. Jos mittalevyt ovat pölyset, ei säädöstä vain tule tarkkaa.
Always follow the only star.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Kyllä, soitinkin tuossa puhelun jo. Kuulemma tuolla Konalan vianorissa on melko uudet laitteet. Itse kas kas kummaa olen töissä ja teen pitkän päivän huomennakin.
noh delekoin isäukolle että käy merteilistä huomenna hakemassa nuo epäkeskopultit varuiks ja sit kurvaa hakemaan emäntäni ja käyvät sitten konalan vianorissa reklamoimassa asiaa.
Toivottavasti aikaa järjestyisi, sillä rupeaa tulemaan kiire, kun auto pitäisi käyttää leimalla viimeistään enskuun alkupuolella ja taulussa paistaa ESP
220.128 Black Mirror
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja laineracing »

The_best_or_nothing kirjoitti:Kryptonite: nyt sinun pitää tehdä selkeä valitus; ratti suoraan ja puoltaminen kuriin.

Pultit on kettumaiset vaihtaa, ja kiristyksen voi tehdä väärin tai oikein; eli pultit tulee kiristää auto maatessa renkaillaan (pusla jää oikeaan asentoon)

Jari: olet oikeassa; jos mittalaiteet eivät ole kunnossa, niin auton käyttäminen irti pukista muuttaa tuloksia, mutta jos kaikki on kunnossa niin esim kokonaisauraus muuttuu alle 3min. Ja tärkeintä kulmalaitteissa on puhtaus. Jos mittalevyt ovat pölyset, ei säädöstä vain tule tarkkaa.

Nono nyt on asiantuntemusta kun pulttien vaihtokin on hankalaa =D. Ilmankos ne teki sitä hommaa hämeenlinnan vianorillakin 4.5 tuntia! Mikä vie jotain minuutteja kun auto on nosturilla.... ainiin,Eine saanu niitä laitettua ollenkaan paikalleen ja asiakas hälyytti taiston (mun pomo) laittaan auton kasaan..... =D
The_best_or_nothing
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 13.10.2011 19:08

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja The_best_or_nothing »

laineracing kirjoitti:
Nono nyt on asiantuntemusta kun pulttien vaihtokin on hankalaa =D. Ilmankos ne teki sitä hommaa hämeenlinnan vianorillakin 4.5 tuntia! Mikä vie jotain minuutteja kun auto on nosturilla.... ainiin,Eine saanu niitä laitettua ollenkaan paikalleen ja asiakas hälyytti taiston (mun pomo) laittaan auton kasaan..... =D
Jos ja kun termistö ei ole hallussa niin asteet on asteita ja sadasosa-asteet on ohjauskulmaslangilla minuutteja.
Always follow the only star.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

The_best_or_nothing kirjoitti:
laineracing kirjoitti:
Nono nyt on asiantuntemusta kun pulttien vaihtokin on hankalaa =D. Ilmankos ne teki sitä hommaa hämeenlinnan vianorillakin 4.5 tuntia! Mikä vie jotain minuutteja kun auto on nosturilla.... ainiin,Eine saanu niitä laitettua ollenkaan paikalleen ja asiakas hälyytti taiston (mun pomo) laittaan auton kasaan..... =D
Jos ja kun termistö ei ole hallussa niin asteet on asteita ja sadasosa-asteet on ohjauskulmaslangilla minuutteja.

miten ymmärsit lainearacingin ymmärtäneen väärin minuutit ja tunnit ??? :shock: :D :mrgreen:

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja napa »

The_best_or_nothing kirjoitti:
laineracing kirjoitti:
Nono nyt on asiantuntemusta kun pulttien vaihtokin on hankalaa =D. Ilmankos ne teki sitä hommaa hämeenlinnan vianorillakin 4.5 tuntia! Mikä vie jotain minuutteja kun auto on nosturilla.... ainiin,Eine saanu niitä laitettua ollenkaan paikalleen ja asiakas hälyytti taiston (mun pomo) laittaan auton kasaan..... =D
Jos ja kun termistö ei ole hallussa niin asteet on asteita ja sadasosa-asteet on ohjauskulmaslangilla minuutteja.
ei ohjauskulmilla ole mitään tekemistä kellon viisareitten näyttämän kanssa, jos työ vie 4.5 tuntia AIKAA, ei se ohjauskulmia säädettäessä mihinkään sadasosa sekuntteihin muutu siinä laskussa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja petri »

LopenUupunut kirjoitti:
The_best_or_nothing kirjoitti:
laineracing kirjoitti:
Nono nyt on asiantuntemusta kun pulttien vaihtokin on hankalaa =D. Ilmankos ne teki sitä hommaa hämeenlinnan vianorillakin 4.5 tuntia! Mikä vie jotain minuutteja kun auto on nosturilla.... ainiin,Eine saanu niitä laitettua ollenkaan paikalleen ja asiakas hälyytti taiston (mun pomo) laittaan auton kasaan..... =D
Jos ja kun termistö ei ole hallussa niin asteet on asteita ja sadasosa-asteet on ohjauskulmaslangilla minuutteja.

miten ymmärsit lainearacingin ymmärtäneen väärin minuutit ja tunnit ??? :shock: :D :mrgreen:

.
Oliskohan se toi luetun ymmärtäminen :wink:
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Ei saatana,jos pulttien vaihto vie 4.5 tuntia aikaa,eikä onnistu. On ihan sama mihin "minuutteihin" ne sitä yrittää säätää =D on termit hallinnassa sekä pulttien asennus toisin kun vianorilla =D ja monessa muussakin paikassa....
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tänään sitten auto kävi jälleen vianorilla ja säätivät sitten auto uudelleen ilman mutisematta, ja siellä jo väitettiin että kun arvot oli aivan metsässä että autolle olisi päivän aikana käynyt jotain "ajettu kanttariin" suurinpiirtein. Emäntäni sitten ärähti ja paskat. Sitten asentaja vianorilla syytti suuntauskoneen virheeksi.
Noh ajelin autolla tuossa töistä kotiin ja ratti oli kuta kuinkin suorassa. Eikä pahemmin puoltanut. En edes tänään jaksanut katsoa mittaustuloksia. Täytyy huomenna katsoa. Tosin sanoivat nyt vasta kuitenkin lopuksi että etu cambereita ja castereita ei pysty säätämään, koska epäkeskopultteja ei ole tukivarsiin.

Että näin, Noh isäni kyllä kävi merteilissä hakemassa pultteja, mutta eipä löytynyt merteilin hyllystä. Kuulemma oli viimiset myyty keskiviikkona ja ensiviikolla kuulemma tulee lisää.
Eli uudelleen säätöön tuo paska tässä vielä menee ja maksaa sen 100€
Ilmeisesti täytyy vaihtaa ne pultit pojille valmiiksi, että saavat sitten säädettyä ne varret.
220.128 Black Mirror
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Veho ja Vianor. Kaksi paikkaa, johon en autoani vie.

Kummassakaan ei tehdä mitään kunnolla ja toisessa vielä (pakko)myyvät paskoja renkaita (Nokia).
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Pakardinen kirjoitti:Veho ja Vianor. Kaksi paikkaa, johon en autoani vie.

Kummassakaan ei tehdä mitään kunnolla ja toisessa vielä (pakko)myyvät paskoja renkaita (Nokia).
Vianorista muistuu mieleeni tarina, kun vein liisari-volvoni (V70) renkaanvaihtoon. Syksyllä oli todettu, että kesärenkaat pitää uusia, ja Vianor oli luvannut hoitaa homman talven aikana. Noh, ajelin Vianorille heidän ehdottamanaan aikana, joka taisi olla suunnilleen sesongin ensimmäisiä päiviä. Pari kausityöntekijää rupesi sovittelemaan nostopaloja auton alle ja ähräsikin siinä jonkin aikaa ihan huolella, kunnes kertoivat minulle, että "ei voi nostaa, saattaa keikata". Olin hetken ihan "mitä v....a", kunnes sain sanotuksi, että kyllä se on ennen noussut ihan nätisti ja että teillä käy täällä varmaan parikymmentä samanlaista päivän aikana. No pojat haki kokeneemman sankarin paikalle, joka näytti mistä nostetaan, ja V70 nousi kuin nousikin keikkaamatta. Pyöriä irti, ja yksi kaveri hakemaan kesänakkeja tilalle. No, nehän oli tietysti samat kuin olin syksyllä jättänyt, ja kaveri totesi, että ei näitä taida kannattaa alle laittaa, kun ovat jo sakkorajoilla. Sanoin että ei niin, teidänhän piti uusia ne talven aikana. No niin, kymppi paikalle toteamaan että vaihtaahan ne pitää, mutta saakohan ALD:ltä ketään enää kiinni antamaan vaihtolupaa. Lopulta sai, ja gummeja irrottamaan ja uusia laittelemaan. Menin kahville, ja tulin vähän ajan päästä katsomaan miten homma edistyy: kolme rengasta oli jo alla ja neljättä puuhattiin. Kiertelin tehdyt renkaat ja totesin yhdelle kavereista kysyvästi: "kuuluuko tässä lukea 'INSIDE'?". Kaveri ihmetteli aikansa ja huusi hetken rengaskoneen käyttäjälle, joka sitten vastasi, että "emmä sitä siellä voi kääntää", jolloin kaveri irrottamaan rengasta uudelleenlaitettavaksi. Parin tunnin puuhastelun jälkeen sain sitten lopulta kesärenkaat alle.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Kattelin tänään lappua, niin ihan vituillaan nuo säädöt ovat vieläkin. ilmeisesti sit johtuen niistä epäkeskopulteista.

Mutta saako taakse epäkeskopultteja? Vai onko ainoastaan eteen alatukivarsiin?

Kuva
220.128 Black Mirror
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: ohjauskulmat ja Vianor

Viesti Kirjoittaja laineracing »

taakse ei ole mitään orkkis säätöpultteja,että jos haluaa saada camperia säädettyä pitää hommata säätötangot.

sano siellä vianorilla että aikaa varatessa vois infota asiakasta hommaamaan säätöpultit taikka sitten vianori vois niitä hommata kun oikeestaan joka autossa niitä tarvitaaan.

hämeenlinnan vianorilla on käyty pitämässä mersun säätöön liittyen opastusta monta kertaaa,mutta kun ei siellä pysy työntekijät edes puoltavuotta niiin ei oikein homma onnistu. täällä parhaan säätötuloksen saa kun vie kolarikorjaamolle säätöön missä on mittalaitteistot,siellä on vaaan aina kauheee kiirus :D
Vastaa Viestiin