Holset VGT HY40v to 605 turbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

Nyt tarjoillaan välipalaksi mersun omaa isoa 5-v askia...katsotaan maistuuko se :D
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

onko kivempi ajella testiajoa kun on takalasikin autossa? :lol:
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

550nm vääntöä löytyi... eikä mitään hajonnut :D Vgt puoliväliin jumitettuna vetoalue oikein hyvä jo nyt..pakopaineet alempana kuin ahto.1.7bar max ahto..hiljainen , suht savuton eli onnistunut projekti 8)
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

vipu83 kirjoitti:550nm vääntöä löytyi... eikä mitään hajonnut :D Vgt puoliväliin jumitettuna vetoalue oikein hyvä jo nyt..pakopaineet alempana kuin ahto.1.7bar max ahto..hiljainen , suht savuton eli onnistunut projekti 8)
Upeeta. 8)

Kehtaatko pistää lapun näytille tai edes privana? Onko ahtopaine lapussa myös? Tällaiset aina kiinnostaa... :)
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Millä syötöllä? Ja paljonko pakopaine pienempi kun ahto?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

120 kuutiota ...1.5bar pakopaine eli 0.2 vähemmän kuin ahto...tosiaan VGT ohjaus tekemättä vielä..pakopaine laskee kyllä kun nielua avaa...tosiaan max koko pesällä #29...se ei paljoa pakopainetta avonaisena tee (nyt jumitettu puoleen väliin )..talven ajelen tuollaisenaan ja kesällä sitten perehdyn ohjaukseen...ja pistän sitten dynolappua...ei kehtaa kesken eräisiä juttuja esitellä..n 2000rpm ylöspäin kuitenkin löytyi max vääntö läpi alueen
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ahdasta oli :lol:
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

13tkm takana ja aika ottaa auto telakalle..Mukavasti pelasi koko sydän talven..muutamat vetarit rouskutti ei muita murheita :) Iso huolto edessä
-Bmw m5 perä lukolla
-Bmw vetarit
-Hybridi kardaani
-maalaus
-OZ-futurat
-Custom imusarja härdelli
-VGT ohjaus valmiiksi
-Syöttöä ja painetta lisää :twisted:


Tyhmä ei osaa mutta ehkä joku fixumpi osais valoittaa tarkemmin ahtimistani saatavaa ilmamäärää..paljonko pystyy
tällä kitillä savuttomana polttamaan :?:
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo

Viesti Kirjoittaja norsu »

vipu83 kirjoitti:Tyhmä ei osaa mutta ehkä joku fixumpi osais valoittaa tarkemmin ahtimistani saatavaa ilmamäärää..paljonko pystyy
tällä kitillä savuttomana polttamaan :?:

Max. 550hv mielestäni, tosin tuolloin ollaan järin kaukana sarja-ahdon perustavasta ideologiasta (suuri ahtopaine/pieni pakopaine). Lukema pelkkää arvausta ilman kompurakarttoja/pakopainetietoja. Täytyy muistaa muun kokoonpanon vaikutus myös.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Eiks tossa oo 60mm ropeli ? Ei kai tolla 550hp saa millää?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo

Viesti Kirjoittaja Sami T »

joo, tais se 60 mm olla.
eiks toi pikku nökö tee mitää isoilla kierroksilla? jos sieltä tulis kans vähä ilmaa
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

kai se ainakin lämpöä puhisee jos ei muuta :D tarvittaessa hy55 kompura siipi ja kotelo löytyvät bolt-on tuohon
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

Lintta taas ajossa...Pelkkä VGT tällä kertaa testimielessä kiinni..ja huh :) ei pysty .. Tuplakitti Evo2 tulossa..Jos autossa on kaasu poljin olisi mukavata että se saisi aikaan muuta kuin "äänen" muutoksen pakoputken päässä :lol: Vgt kyllä ahtaa alhaalta mutta ahtopaineen nousu on hidasta kuin 200D vartilla..
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Hienoja testauksia. Tuossa vivun viimeisessä testauksessa varmaankin kone+johdinsiivet tulppaa tuon kaasuvirran. Ja sitten iso kompura ei pääse nousemaan kartalle millään.

Ihan OT:nä....
Kerran kokeilin läppätsydeemiä, josta holysmokellekin kirjoittelin. Oli OM606 ja HX40. Jos yritti läpällä ahistaa pakokaasut toiseen reikään , niin ahdin vinkun kyllä, ja savusi putken päästä, mutta ei se kunnolla ruvennu räyhäämään ennen kuin läppä oli auki. Samallain ellei paremmin heräsi ilman läppää, mutta auto sentään kulki heräämisvaiheessa.
[url=http://www.500whp.net]500whp.net[/url]
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

En hienoista tiedä mutta kuitenkin :D tota läppähommaa pitänyt testata bensassa..ei varmaan dieselin juttu niinkään ole ..isot turbot bensoissa kait pelanneet paremmin. pakopaine lienee tulppaa dieselin niin helposti, ainakin mun käsityksen mukaan.

Näillä näkymin 58-R2 ois tulossa "isoksi" turboksi ..mitä pieneksi? puolet pienempi ois hyvä isojen poikien mukaan. S2 switzeri lienee eläkkeeltä tästä projektista?. Vinkkejä? Sekventiaali ahtamisesta kyse..max paine 3kg ja tarkoitus ois n.150-160 kuutiota ainakin yrittää polttaa..
Avatar
jokkeri-82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo

Viesti Kirjoittaja jokkeri-82 »

Olisko tästä mitään dynolappua vielä? :D
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

hx40 "editionilla" ajossa.. ihan passeli hyrrä 403hv/588nm 2.5kg paineilla nyt 3kg+syöttöä -/+ 450hv ..
Avatar
jokkeri-82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo

Viesti Kirjoittaja jokkeri-82 »

Kuulostaa asialliselta! Mites toi heräilee, Ja vetää alhaalta?
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: Holset VGT HY40v to 605 turbo

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

kakkosesta vislaa 3000rpm räyhää jo kivasti
Vastaa Viestiin