W210 vikatila
Re: W210 vikatila
Mites, kun olet kokeillut vaihtaa sitä ilmamäärä mittaria niin onko se ostutta ihan marmoritiskiltä?
-Mika-
-Mika-
w204 220cdi -08
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Re: W210 vikatila
Ei ole. Mutta on kokeiltu vissin kolmea eri mittaria jo, ja samanlailla oireileeMikadoo kirjoitti:Mites, kun olet kokeillut vaihtaa sitä ilmamäärä mittaria niin onko se ostutta ihan marmoritiskiltä?
-Mika-

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: W210 vikatila
Jotenkin haiskahtaa egr vialta.. vuotaa läpi tai ei vaan toimi oikein.. omassa teki samaa, kun ei oltu ohjelmasta poistettu kokonaan.. käyppä jossain näpläämässä ohjelmasta egr pois käytöstä niin alkaa kulkea.. starilla ei käsittääkseni pysty sitä tekemään, et vaatii ohjelmointi vermeet..
Re: W210 vikatila
Löytyykö Oulusta miestä tekemään tätä ?urpitom kirjoitti:Jotenkin haiskahtaa egr vialta.. vuotaa läpi tai ei vaan toimi oikein.. omassa teki samaa, kun ei oltu ohjelmasta poistettu kokonaan.. käyppä jossain näpläämässä ohjelmasta egr pois käytöstä niin alkaa kulkea.. starilla ei käsittääkseni pysty sitä tekemään, et vaatii ohjelmointi vermeet..

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: W210 vikatila
Taitaapi löytyä.. laitoin yv:tä asiasta..h3ba kirjoitti:Löytyykö Oulusta miestä tekemään tätä ?urpitom kirjoitti:Jotenkin haiskahtaa egr vialta.. vuotaa läpi tai ei vaan toimi oikein.. omassa teki samaa, kun ei oltu ohjelmasta poistettu kokonaan.. käyppä jossain näpläämässä ohjelmasta egr pois käytöstä niin alkaa kulkea.. starilla ei käsittääkseni pysty sitä tekemään, et vaatii ohjelmointi vermeet..
Re: W210 vikatila
Tuossa yhtä 270cdi:tä tuli näpräiltyä niin siinä oli alle kk vanha ilmamäärämittari mallia Mötönet, se takuuseen ja uusi tilalle, ja sama vika.h3ba kirjoitti:Ei ole. Mutta on kokeiltu vissin kolmea eri mittaria jo, ja samanlailla oireileeMikadoo kirjoitti:Mites, kun olet kokeillut vaihtaa sitä ilmamäärä mittaria niin onko se ostutta ihan marmoritiskiltä?
-Mika-
Marmoritiskiltä hakemaan uutta mittaria, ja sen jälkeen toiminut moitteitta.
-Mika
w204 220cdi -08
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Re: W210 vikatila
Pelottaa hinta jo valmiiksi... Muistatko paljon ?Mikadoo kirjoitti:Tuossa yhtä 270cdi:tä tuli näpräiltyä niin siinä oli alle kk vanha ilmamäärämittari mallia Mötönet, se takuuseen ja uusi tilalle, ja sama vika.h3ba kirjoitti:Ei ole. Mutta on kokeiltu vissin kolmea eri mittaria jo, ja samanlailla oireileeMikadoo kirjoitti:Mites, kun olet kokeillut vaihtaa sitä ilmamäärä mittaria niin onko se ostutta ihan marmoritiskiltä?
-Mika-
Marmoritiskiltä hakemaan uutta mittaria, ja sen jälkeen toiminut moitteitta.
-Mika
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: W210 vikatila
n.160€ muistaakseni, Motonetissa jotain 66€?
w204 220cdi -08
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 vikatila
Mikähän siinä on kun itse noista molemista paikoista(ja vielä halvempiakin muualta)h3ba kirjoitti:Pelottaa hinta jo valmiiksi... Muistatko paljon ?Mikadoo kirjoitti:Tuossa yhtä 270cdi:tä tuli näpräiltyä niin siinä oli alle kk vanha ilmamäärämittari mallia Mötönet, se takuuseen ja uusi tilalle, ja sama vika.h3ba kirjoitti:Ei ole. Mutta on kokeiltu vissin kolmea eri mittaria jo, ja samanlailla oireileeMikadoo kirjoitti:Mites, kun olet kokeillut vaihtaa sitä ilmamäärä mittaria niin onko se ostutta ihan marmoritiskiltä?
-Mika-
Marmoritiskiltä hakemaan uutta mittaria, ja sen jälkeen toiminut moitteitta.
-Mika
noita ostellut ja toiminnan kannalta ei niissä ole ollut eroja, kaikista paikoista on tullut hyviä ja vähemmän hyviä oli hinta/valmistajan logo mikä millonkin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: W210 vikatila
Noniin, pitkästä aikaa taas selvittelin tuota omaa EPC-hel**ttiä.
Muistin virkistämiseksi kerrattakoon että:
-EPC ilmestyi yhtä-äkkiä ja vikatilaan meni vasta seuraavana päivänä
-Staari sanoo: kytke sytytysvirta ja valittaa F15 sulakkeesta. F15 on ehjä ja virta-avaimen asennolla ei ole mitään vaikutusta. Koriantureihin saa yhteyden muttei ECU:un
-Kun käyttää virrat pois ja laittaa sytytysvirran päälle sanoo > 0 malfunctions, heti kun käynnistää, sanoo > EPC - visit workshop! ja kone vikatilaan
-Muutama kuukausi ennen tätä, ei suostunut käynnistymään kuumana, vaihdettu kampiakselin asentotunnistin
-Moniurahihna ja yksi ohjainrulla vaihdettu samoihin aikoihin koska rulla leikkasi kiinni
-Nyt epäilyttää öljyinen huohotinputki ja sen päässä oleva anturi, O-renkaatkin vissiin vuotaa
Avasin taas tuon lootan jossa nuo eri ohjainboksit on ja purin varmuuden vuoksi kaikki paitsi sen virranjako/sulakepohjan. Tarkistelin hyvässä valossa sisällä kaikki liittimet ja putsasin vielä PRF contact cleanerilla kahteen kertaan. Johtojen päissä olevat liittimet tarkistin myös ja ne näyttivät olevan kunnossa. Putsasin nekin sudilla ja contact cleanerilla, lopuksi suihkaisin tuota PRF:n Kontakt 60 mömmöä, jonka pitäisi estää veden yms. pääsy kontakteihin ja suojata korroosiolta. Noita syynätessä huomasin että sulake F2 (7,5A) oli palanut. Tosin tämänkään vaihto ei vikatilaa kadottanut.
Avasin myös kuskin puoleisen sulakerasian kannen kokonaan ja irroittelin ja suihkin jokaisen releen kontaktit puhtaiksi. Kaikki johdot näyttävät todella hyväkuntoisilta eikä mitään halkeilua / kiinnisulamista ainakaan noita letkuja taitellessa huomaa. Tarkempaa mittausta en ole suorittanut kun en noista sähkökaavioista ottanut oikein selvää että mitkä pinnit tuosta pyöreästä OBD liittimestä menee maahan ja mitkä ECU:lle jotta sais *:n perässä selvyyttä asiaan.
Ilmamassamitarin otin irti ja puhdistin muutamaan otteeseen liittimen, sekä välikön josta ilma kulkee läpi, ja tulipa sinne päässä olevaan pikkureikäänkin suihkutettua PRF:ää ja purkitettua ilmaa perään. Kaasupolkimen asentotunnistimen liittimet putsattu jo toistamiseen varoiksi.
Todella huolestuttavaa minusta on se että venttiillikannen kopassa oleva musta mötikkä (joku todella hieno huohotinko?) ja siitä turbon suulle suoraan alaspäin menevä letku/putki ovat yltäpäältä öljyssä. Pitänee purkaa tuo putsarilta turbolle menevä putki huohottimineen ja kuurata läpikotaisin. Samalla voisi vaihtaa tuon toisen ohjainrullan joka on vähän niinku jääny odottelemaan jotain parempia aikoja.
PA-putkissa virtaa edelleen melko suuri määrä ilmaa enemmän kaasua antaessa ja olettaisin että tämä vain pahenee talvella, joten O-renkaatkin lienee parasta vaihtaa ennen kuin kunnon pakkaset lyö kehiin.
Alkuviikosta pitäisi tulla taakse uudet kallistuksenvakaajan puslat ja kinnikkeet. Pitäisi koittaa saada auraukset kohdilleen noilla ja alatukivarren helojen, sekä kallistuksenvakaajan koiranluun uusimisella. Jos ei noilla onnistu niin joko A) Alatukivarsi on myös sökö. B) Takakelkan puslat on soirot ja koko kelkka on vinossa. C) Kelkka on vääntynyt jostain.. tai D) Runko on ottanut osumaa...
Taas tuli pitkähkösti tavaraa mutta, jos joku tietää mitä OBD liittimen pinneistä pitäisi mitata tai muuta neuvoa EPC herjan korjaukseen. Tuo EGR:n tukkiminen ja imusarjan läppien poisto kiinnostaa myös. Onko vaihtoehtoista (parempaa) huohotinta venakannen koppaan? S210 facelift avantgarde alustan tehdasasetuksia en ole löytäny mistään joten aurauskulmat yms. ois kivat myös
Kaikki vastaukset & kommentit ovat tervetulleita.
Muistin virkistämiseksi kerrattakoon että:
-EPC ilmestyi yhtä-äkkiä ja vikatilaan meni vasta seuraavana päivänä
-Staari sanoo: kytke sytytysvirta ja valittaa F15 sulakkeesta. F15 on ehjä ja virta-avaimen asennolla ei ole mitään vaikutusta. Koriantureihin saa yhteyden muttei ECU:un
-Kun käyttää virrat pois ja laittaa sytytysvirran päälle sanoo > 0 malfunctions, heti kun käynnistää, sanoo > EPC - visit workshop! ja kone vikatilaan
-Muutama kuukausi ennen tätä, ei suostunut käynnistymään kuumana, vaihdettu kampiakselin asentotunnistin
-Moniurahihna ja yksi ohjainrulla vaihdettu samoihin aikoihin koska rulla leikkasi kiinni
-Nyt epäilyttää öljyinen huohotinputki ja sen päässä oleva anturi, O-renkaatkin vissiin vuotaa
Avasin taas tuon lootan jossa nuo eri ohjainboksit on ja purin varmuuden vuoksi kaikki paitsi sen virranjako/sulakepohjan. Tarkistelin hyvässä valossa sisällä kaikki liittimet ja putsasin vielä PRF contact cleanerilla kahteen kertaan. Johtojen päissä olevat liittimet tarkistin myös ja ne näyttivät olevan kunnossa. Putsasin nekin sudilla ja contact cleanerilla, lopuksi suihkaisin tuota PRF:n Kontakt 60 mömmöä, jonka pitäisi estää veden yms. pääsy kontakteihin ja suojata korroosiolta. Noita syynätessä huomasin että sulake F2 (7,5A) oli palanut. Tosin tämänkään vaihto ei vikatilaa kadottanut.
Avasin myös kuskin puoleisen sulakerasian kannen kokonaan ja irroittelin ja suihkin jokaisen releen kontaktit puhtaiksi. Kaikki johdot näyttävät todella hyväkuntoisilta eikä mitään halkeilua / kiinnisulamista ainakaan noita letkuja taitellessa huomaa. Tarkempaa mittausta en ole suorittanut kun en noista sähkökaavioista ottanut oikein selvää että mitkä pinnit tuosta pyöreästä OBD liittimestä menee maahan ja mitkä ECU:lle jotta sais *:n perässä selvyyttä asiaan.
Ilmamassamitarin otin irti ja puhdistin muutamaan otteeseen liittimen, sekä välikön josta ilma kulkee läpi, ja tulipa sinne päässä olevaan pikkureikäänkin suihkutettua PRF:ää ja purkitettua ilmaa perään. Kaasupolkimen asentotunnistimen liittimet putsattu jo toistamiseen varoiksi.
Todella huolestuttavaa minusta on se että venttiillikannen kopassa oleva musta mötikkä (joku todella hieno huohotinko?) ja siitä turbon suulle suoraan alaspäin menevä letku/putki ovat yltäpäältä öljyssä. Pitänee purkaa tuo putsarilta turbolle menevä putki huohottimineen ja kuurata läpikotaisin. Samalla voisi vaihtaa tuon toisen ohjainrullan joka on vähän niinku jääny odottelemaan jotain parempia aikoja.
PA-putkissa virtaa edelleen melko suuri määrä ilmaa enemmän kaasua antaessa ja olettaisin että tämä vain pahenee talvella, joten O-renkaatkin lienee parasta vaihtaa ennen kuin kunnon pakkaset lyö kehiin.
Alkuviikosta pitäisi tulla taakse uudet kallistuksenvakaajan puslat ja kinnikkeet. Pitäisi koittaa saada auraukset kohdilleen noilla ja alatukivarren helojen, sekä kallistuksenvakaajan koiranluun uusimisella. Jos ei noilla onnistu niin joko A) Alatukivarsi on myös sökö. B) Takakelkan puslat on soirot ja koko kelkka on vinossa. C) Kelkka on vääntynyt jostain.. tai D) Runko on ottanut osumaa...
Taas tuli pitkähkösti tavaraa mutta, jos joku tietää mitä OBD liittimen pinneistä pitäisi mitata tai muuta neuvoa EPC herjan korjaukseen. Tuo EGR:n tukkiminen ja imusarjan läppien poisto kiinnostaa myös. Onko vaihtoehtoista (parempaa) huohotinta venakannen koppaan? S210 facelift avantgarde alustan tehdasasetuksia en ole löytäny mistään joten aurauskulmat yms. ois kivat myös

EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 vikatila
1,3 ja 4
usein syy siihen että ECU:un ei saa yhteyttä on siellä hantin puolen boxsissa
olevassa sulake boxsisa
usein syy siihen että ECU:un ei saa yhteyttä on siellä hantin puolen boxsissa
olevassa sulake boxsisa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: W210 vikatila
Kiitosta,
mittailen nuo testiliittimen pinnit ja tarkistan ne sulakkeet uudestaan. Jos tuo F2 sulake (toiseksi viimeinen vas->oik tarkastellessa) on taas kärynnyt niin mitä sen takana on? Ei tainnu olla mitään sulakekarttaa noista?
Tosin kuten täällä - http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=90796" onclick="window.open(this.href);return false; jo todetaan. Taitaa tuo kyseinen sulake olla juurikin mm. huohottimen lämppärille menevä. Se liitin vaikuttaa märältä / öljyiseltä sisä & ulkopuolelta. Pitänee ostaa tusina 7.5A sulakkeita ja testata toimiiko jos tuon piuhan vaan irrottaa. Pitänee marssia marmoritiskille hakemaan uutta lämppäriä sitten. Vai oliko tuohon huohotteluun joku keksiny jonku näppärämmän ratkaisun? (En tarkoita mitään VAG-näppärää)
Voipi olla että olemme askeleen lähempänä ratkaisua.. tai sitten emme. Kiitoksia kuitenkin kovasti.
mittailen nuo testiliittimen pinnit ja tarkistan ne sulakkeet uudestaan. Jos tuo F2 sulake (toiseksi viimeinen vas->oik tarkastellessa) on taas kärynnyt niin mitä sen takana on? Ei tainnu olla mitään sulakekarttaa noista?
Tosin kuten täällä - http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=90796" onclick="window.open(this.href);return false; jo todetaan. Taitaa tuo kyseinen sulake olla juurikin mm. huohottimen lämppärille menevä. Se liitin vaikuttaa märältä / öljyiseltä sisä & ulkopuolelta. Pitänee ostaa tusina 7.5A sulakkeita ja testata toimiiko jos tuon piuhan vaan irrottaa. Pitänee marssia marmoritiskille hakemaan uutta lämppäriä sitten. Vai oliko tuohon huohotteluun joku keksiny jonku näppärämmän ratkaisun? (En tarkoita mitään VAG-näppärää)

Voipi olla että olemme askeleen lähempänä ratkaisua.. tai sitten emme. Kiitoksia kuitenkin kovasti.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: W210 vikatila
Nyt on röörit ja boksit purettuna ja pestyinä keittiössä. Ilmanputsarin boksissa oli pohjalla jos jonkinmoista mönkijää ja koiperhosen raatoja 
Näyttää siltä että huohottimen ympäriltä falskaa masiina öljyä joka suuntaan, eikä tuo venttiilli sulkeudu koskaan, eli kai se sitten päästää kaikki huurut suoraan turbon kitusiin. Turbon huulilla oli kevyt kerros tuota tuoretta öljyä, mutta ei mitään hälyyttäviä määriä. Tuo letku onkin kokonaan lämmitysvastus (sisällä kupari insertti) Ja mittaillessa jalkojen välillä on 15ohm vastus, tiedä sitten onko tuo ok. Piuhassa oleva liitin pitää nyt putsata uudestaan ja jättää kytkemättä josko lakkais sulake palamasta ja sais ne vikakoodit luettua & nollattua. Jos sulake aina vaan palaa niin vika lienee jossain muualla.
MAF:ia mittailin myös ja se tuntuu ihan loogisesti antavan vastusarvoja. Tosin tuon perusteella ei voi tietää antaako vääriä tai yhtään mitään arvoja ECU:lle.

Näyttää siltä että huohottimen ympäriltä falskaa masiina öljyä joka suuntaan, eikä tuo venttiilli sulkeudu koskaan, eli kai se sitten päästää kaikki huurut suoraan turbon kitusiin. Turbon huulilla oli kevyt kerros tuota tuoretta öljyä, mutta ei mitään hälyyttäviä määriä. Tuo letku onkin kokonaan lämmitysvastus (sisällä kupari insertti) Ja mittaillessa jalkojen välillä on 15ohm vastus, tiedä sitten onko tuo ok. Piuhassa oleva liitin pitää nyt putsata uudestaan ja jättää kytkemättä josko lakkais sulake palamasta ja sais ne vikakoodit luettua & nollattua. Jos sulake aina vaan palaa niin vika lienee jossain muualla.
MAF:ia mittailin myös ja se tuntuu ihan loogisesti antavan vastusarvoja. Tosin tuon perusteella ei voi tietää antaako vääriä tai yhtään mitään arvoja ECU:lle.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 vikatila
blackslide kirjoitti:Nyt on röörit ja boksit purettuna ja pestyinä keittiössä. Ilmanputsarin boksissa oli pohjalla jos jonkinmoista mönkijää ja koiperhosen raatoja
Näyttää siltä että huohottimen ympäriltä falskaa masiina öljyä joka suuntaan, eikä tuo venttiilli sulkeudu koskaan, eli kai se sitten päästää kaikki huurut suoraan turbon kitusiin. Turbon huulilla oli kevyt kerros tuota tuoretta öljyä, mutta ei mitään hälyyttäviä määriä. Tuo letku onkin kokonaan lämmitysvastus (sisällä kupari insertti) Ja mittaillessa jalkojen välillä on 15ohm vastus, tiedä sitten onko tuo ok. Piuhassa oleva liitin pitää nyt putsata uudestaan ja jättää kytkemättä josko lakkais sulake palamasta ja sais ne vikakoodit luettua & nollattua. Jos sulake aina vaan palaa niin vika lienee jossain muualla.
MAF:ia mittailin myös ja se tuntuu ihan loogisesti antavan vastusarvoja. Tosin tuon perusteella ei voi tietää antaako vääriä tai yhtään mitään arvoja ECU:lle.
Sen lämmitimen johto kannattaa myös tarkistella on usein kulenut puhki,
ilmmassa mittarin signaali 0-5v enemän volteja=enemmän ilmaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: W210 vikatila
Vikakoodit luettu ja nollattu, nyt saatiin hieman tolkkua.
EGR-venttiili - johtovika, virtakatkoksia
M55 imuläpän ohjaus - johtovika, virtakatkoksia
Turbon paineensäädin - johtovika, virtakatkoksia
CDI Rail - Low pressure (O-renkaat menee vaihtoon tänään tai huomenna jahka saan selvät kuvalliset ohjeet jostain kaivettua)
Ilmamäärämittari, ahtopaineen säädin ja EGR:n ohjaus, sekä ilmeisesti tuo imuläppien moottori menee kaikki johtonipussa joka ottaa virrat F2 sulakkeesta ja toinen pää menee samaan maadoituspisteeseen. Epäilenpä että, vikaa ei voi olla kaikissa näissä vaan todennäköisesti johtuu pätkivästä maadoituksesta, jossain. Missä tarkalleen, hajua on muttei tietoa / kuvaa.
Nippu on wiring diagrammin mukaan 'Circuit 87 connector sleeve'. Tämän nipun maadoituspisteestä ei tarkempaa tietoa. Vaikuttaa siltä että esim tuo M55 imuläppien moottori, menee johtonipussa jonka maa on:
'Electronics ground (left of component compartment)' ja 'Electronics ground (right of component compartment)'
Tuo wiring diagram väittää että f2 tulisi olla 10A (nyt siis 7,5A), tosin en ole tuota itse koskaan ennen vaihtanut ja on toiminut hyvin tähän asti, niin en uskalla mennä vaihtamaan isompaan ihan arvalla.
EGR-venttiili - johtovika, virtakatkoksia
M55 imuläpän ohjaus - johtovika, virtakatkoksia
Turbon paineensäädin - johtovika, virtakatkoksia
CDI Rail - Low pressure (O-renkaat menee vaihtoon tänään tai huomenna jahka saan selvät kuvalliset ohjeet jostain kaivettua)
Ilmamäärämittari, ahtopaineen säädin ja EGR:n ohjaus, sekä ilmeisesti tuo imuläppien moottori menee kaikki johtonipussa joka ottaa virrat F2 sulakkeesta ja toinen pää menee samaan maadoituspisteeseen. Epäilenpä että, vikaa ei voi olla kaikissa näissä vaan todennäköisesti johtuu pätkivästä maadoituksesta, jossain. Missä tarkalleen, hajua on muttei tietoa / kuvaa.
Nippu on wiring diagrammin mukaan 'Circuit 87 connector sleeve'. Tämän nipun maadoituspisteestä ei tarkempaa tietoa. Vaikuttaa siltä että esim tuo M55 imuläppien moottori, menee johtonipussa jonka maa on:
'Electronics ground (left of component compartment)' ja 'Electronics ground (right of component compartment)'
Tuo wiring diagram väittää että f2 tulisi olla 10A (nyt siis 7,5A), tosin en ole tuota itse koskaan ennen vaihtanut ja on toiminut hyvin tähän asti, niin en uskalla mennä vaihtamaan isompaan ihan arvalla.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 vikatila
Kyllä sen 7.5 pitäisi siellä hetken kestää
noista syyliseksi voisi veikat M55 mikä sitten sotkee muutkin koita ottaa sen johto irti,
jos ei auta niin toden näköisesti johto vika(yleensä jos moni systeemi herjaa samaa)ohjauspiiri rikki, samirikki ja varsinkin 210 mallissa ruostuvat maadotus pisteet,
tarkista että siellä ecun liitimissä ei ole öljyä
noista syyliseksi voisi veikat M55 mikä sitten sotkee muutkin koita ottaa sen johto irti,
jos ei auta niin toden näköisesti johto vika(yleensä jos moni systeemi herjaa samaa)ohjauspiiri rikki, samirikki ja varsinkin 210 mallissa ruostuvat maadotus pisteet,
tarkista että siellä ecun liitimissä ei ole öljyä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: W210 vikatila
Joops, kiitoksia vinkeistä,
Purin, putsasin ja 'rasvasin' nuo konehuoneen maadoituspisteet, lukuunottamatta sitä yhtä hankalaa siinä kaikkien vesiletkujen alla, senkin tosin löysäsin ja kiristin. Mikään maadoituspiste ei ollut ruosteessa, eikä edes kovin hapettunut, hieman sellaista mustaa ja harmaata kertymää abikoissa mutta aika kosmeettista mielestäni. Heti siinä huohottimen vieressä oleva maadoitus oli hyvin rasvattu mutta en usko että se johtavuutta huonontaa, suojaa varmaan lähinnä hapettumiselta...
Nyt kuitenkin jaksoi useamman minuutin mennä ilman että sulake olisi paukahtanut, huohottimen lämppärin ollessa kytkettynä! Eilen kun sulako oli OK ja testattiin *:lla, niin M55 liikkui ihan oikein, samoin EGR venttiili. Pitää tosiaan kokeilla jos loppupäivän ajelis ilman tuota M55:sta. Jos ei sulake pala niin voihan se välillä jäädä jumiin ja polttaa sulakkeen? Sama kai EGR:llä että sitten koitetaan ajella ilman sitä vikatilassa tovi...
Ja tosiaan kaikki boksit purettu pois tuolta ja putsattu perinpohjin liittimet ja myös piuhojen päistä käyty liittimet sudin ja contact cleanerin kanssa läpi kertaalleen. Pitäisi olla puhtaat ja hyvä kontakti
Onneksi ei lootan ohjausboksissa ollut öljyä.. vielä.
Purin, putsasin ja 'rasvasin' nuo konehuoneen maadoituspisteet, lukuunottamatta sitä yhtä hankalaa siinä kaikkien vesiletkujen alla, senkin tosin löysäsin ja kiristin. Mikään maadoituspiste ei ollut ruosteessa, eikä edes kovin hapettunut, hieman sellaista mustaa ja harmaata kertymää abikoissa mutta aika kosmeettista mielestäni. Heti siinä huohottimen vieressä oleva maadoitus oli hyvin rasvattu mutta en usko että se johtavuutta huonontaa, suojaa varmaan lähinnä hapettumiselta...
Nyt kuitenkin jaksoi useamman minuutin mennä ilman että sulake olisi paukahtanut, huohottimen lämppärin ollessa kytkettynä! Eilen kun sulako oli OK ja testattiin *:lla, niin M55 liikkui ihan oikein, samoin EGR venttiili. Pitää tosiaan kokeilla jos loppupäivän ajelis ilman tuota M55:sta. Jos ei sulake pala niin voihan se välillä jäädä jumiin ja polttaa sulakkeen? Sama kai EGR:llä että sitten koitetaan ajella ilman sitä vikatilassa tovi...
Ja tosiaan kaikki boksit purettu pois tuolta ja putsattu perinpohjin liittimet ja myös piuhojen päistä käyty liittimet sudin ja contact cleanerin kanssa läpi kertaalleen. Pitäisi olla puhtaat ja hyvä kontakti

EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: W210 vikatila
Löysin tällaisen vikahakuohjeen toiselta foorumilta: http://dl.dropbox.com/u/18938741/Anturi ... t1_FIN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; Olisiko mitään apua...
Esa
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: W210 vikatila
Ihan hyvä yleisohje melkein kaikkeen autosähkö-ropailuun. Kiitoksia.
Nyt on ajeltu vikatilassa puolitoista päivää. Sulake on pysynyt ehjänä ja EPC herja poissa. Imuläppien säätömoottori on ollut irti tsydeemistä. Olettaisinkin että imuläpät tai tuo moottori jumittaa välillä ja aiheuttaa tuon sulakkeen katkeamisen.
Pystyykö tuon ihan vain ruuvaamaan irti ja pistää vaikka tuonne ECU:n piuhoihin ryöstöliittimillä tuon moottorin syötön ja MAF:n signaaliin vastus-diodi härvelin, niin että kun tuo olevinaan aukoo niitä läppiä niin MAF:n signaali pienenee ja nousee kun läppiä pistetään kiinni. Onko tuossa moottorissa jotain muuta mikä ilmoittelee olemassaolostaan ECU:lle?
Nyt on ajeltu vikatilassa puolitoista päivää. Sulake on pysynyt ehjänä ja EPC herja poissa. Imuläppien säätömoottori on ollut irti tsydeemistä. Olettaisinkin että imuläpät tai tuo moottori jumittaa välillä ja aiheuttaa tuon sulakkeen katkeamisen.
Pystyykö tuon ihan vain ruuvaamaan irti ja pistää vaikka tuonne ECU:n piuhoihin ryöstöliittimillä tuon moottorin syötön ja MAF:n signaaliin vastus-diodi härvelin, niin että kun tuo olevinaan aukoo niitä läppiä niin MAF:n signaali pienenee ja nousee kun läppiä pistetään kiinni. Onko tuossa moottorissa jotain muuta mikä ilmoittelee olemassaolostaan ECU:lle?
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 vikatila
Eli vika näyttäis olevan jällen kerran vanha tuttu läppämoottori...blackslide kirjoitti:Ihan hyvä yleisohje melkein kaikkeen autosähkö-ropailuun. Kiitoksia.
Nyt on ajeltu vikatilassa puolitoista päivää. Sulake on pysynyt ehjänä ja EPC herja poissa. Imuläppien säätömoottori on ollut irti tsydeemistä. Olettaisinkin että imuläpät tai tuo moottori jumittaa välillä ja aiheuttaa tuon sulakkeen katkeamisen.
Pystyykö tuon ihan vain ruuvaamaan irti ja pistää vaikka tuonne ECU:n piuhoihin ryöstöliittimillä tuon moottorin syötön ja MAF:n signaaliin vastus-diodi härvelin, niin että kun tuo olevinaan aukoo niitä läppiä niin MAF:n signaali pienenee ja nousee kun läppiä pistetään kiinni. Onko tuossa moottorissa jotain muuta mikä ilmoittelee olemassaolostaan ECU:lle?
Jumita imusarjan läpät auki asentoon, sen mootorin voi laittaa mihin vaan jos ei halua sinne omalle paikallen sitä laittaa kunhan sillä akselilla on tilaa liikkua, ryöstäjät kannattaa korvata kolvatuilla liitoksilla+liima kutiste sukalla,
sen läppämootorin"käytöstä poiston" takia ei tarvitse ilmamassa mittairille mitään vastuksia viritellä,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: W210 vikatila
Ajattelin tuota ryöstöliitintä lähinnä siksi että sen saa helposti pois jos ei pelaa niinkuin haluais. Mutta tosiaan rykäsin sen moottorin veks ja en mä mitään akselia tai tankoa näe minkä vois pistää juntturaan...


Tommonen palikka siis joka aiheuttaa sen oikosen, kai tuo nyt on sama mistä puhutaan? Tuli ihan helpolla irti kun irrotti ne E8 pultit ja tempas kevyesti. Vois melkein kyllä irrottaa tuon imusarjan ja putsata samalla kun kerran jo läpätkin jumittaa :/


Tommonen palikka siis joka aiheuttaa sen oikosen, kai tuo nyt on sama mistä puhutaan? Tuli ihan helpolla irti kun irrotti ne E8 pultit ja tempas kevyesti. Vois melkein kyllä irrottaa tuon imusarjan ja putsata samalla kun kerran jo läpätkin jumittaa :/
Viimeksi muokannut blackslide, Ke 09.11.2011 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 vikatila
Kuvassa ahtopaine anturi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: W210 vikatila
No aika pieneltä vaikuttikin ollakseen moottori... Pitänee ajella vikatilassa tilipäivään asti. Ei tuota näkynyt motonetin tai KL-varaosien valikoimissa. Kainuussa olisi näemmä yksi 290D:n anturi. Epäilenpä ettei tuosta saa enään kalua, mutta voihan sen putsata ja mittailla.
Mitäs kaikkea kannattaa samalla rempata jos tuon imusarjan purkaa ja putsaa?
Tuo anturi menee ilmeisesti tilaukseen marmoritiskiltä, jolloin vois samalla ainakin imusarjan tiivisteen uusia. Tuo EGR olis tarkoitus ohittaa jollain konstilla ja samalla irrottaa kokonaan ne imuläpät.
Mitäs kaikkea kannattaa samalla rempata jos tuon imusarjan purkaa ja putsaa?
Tuo anturi menee ilmeisesti tilaukseen marmoritiskiltä, jolloin vois samalla ainakin imusarjan tiivisteen uusia. Tuo EGR olis tarkoitus ohittaa jollain konstilla ja samalla irrottaa kokonaan ne imuläpät.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: W210 vikatila
Ensimmäiseksi heitä ne imusarjan läpätät pois ja tulppaa reijät ja jätä se säätömoottori pyörimään sinne tai sitten ota moottori irti
ja laita läpät aukiasenttoon jos meinaat ottaa koko imusarjan irti niin tiiviste kannaataa uusia
ja laita läpät aukiasenttoon jos meinaat ottaa koko imusarjan irti niin tiiviste kannaataa uusia
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 vikatila
Sen anturin johdot, egr ohitukseen on se yksi hyvä konsti
Ohjelmasta kierätys pois
E:KL-varaosien sivuilla on murto osa valikoimassa olevista osista
Ohjelmasta kierätys pois
E:KL-varaosien sivuilla on murto osa valikoimassa olevista osista
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: W210 vikatila
Hoi,
Kun tuon anturin irroittaa niin eihän se välttämättä ole rikki, silloinhan on pois pelistä ainakin tuo turbon alipainesäädin. Mahtaako siellä sitten olla jotain vikaa? Ei se tuosta ajan mittaa ainakaan parane, eikä pakkasilla. Tuota ei voi varmaan muuten diagnosoida kun purkamalla ja putsaamalla. Sehän menee rikki jos alkaa tuollaisenaan rassaamaan eestaas käsin.
Kunhan saan hieman rahoitusta niin purkuun menee tuo imusarja, sekä huohotin uudestaan. Pitää katsoa jos tuon turbon härpäkkeet saa irti helposti niin sais sen vivuston putsattua. Yksi moniurahihnan ohjainrullakin pitäis vaihtaa kun ei heti hoksannu että niitä olikin kaksi.
Jostain syystä kone tosin toimii taas normaalisti. Putsasin ylimääräiset öljyt yms töhnät tuosta ahtopaineanturista ja löin nyt aamusta sitten anturin takas imusarjaan ja vehkeet tulille. Ei ainakaan 10min motaroinnin jälkeen EPC herjoja tarjonnut. Voiko olla että kun tuo anturi tukkeutuu, alkaa se antamaan niin ihmeellisiä lukuja että turbo-M55-EGR alkavat säätelemään itseään niin villisti että menee sulakkeet? Imupuolella siis on aika reippaasti sitä huohotettua "vesi-öljyä".
Jos tuo vikatila ei nyt palaa muutamassa päivässä niin pitää kokeilla tuota EGR:n ohituspatenttia jonka tein viimeviikolla: 1kohm vastus toimittaa EGR venttiilin ohjauksen virkaa, 470ohm on tasasuuntaavan diodin kanssa MAF:n signaalitulossa. Näin siis "ilmavirtaus" pienenee samassa suhteessa kun "EGR venttiilille" menee ohjausvirtaa. Jolloin ECU luulee saavansa pakokaasuja ihan oikein. Voikohan tuo aiheuttaa sen että kone käy hieman laihemmalla kuin pitäisi, jos näin on niin oletan että ECU tunnistaa muutoksen lambda-anturilla ja korjaa syöttöjä isommalle. Voi siis jopa saada muutaman newtonin lisää tehoja osakaasulla
Kun tuon anturin irroittaa niin eihän se välttämättä ole rikki, silloinhan on pois pelistä ainakin tuo turbon alipainesäädin. Mahtaako siellä sitten olla jotain vikaa? Ei se tuosta ajan mittaa ainakaan parane, eikä pakkasilla. Tuota ei voi varmaan muuten diagnosoida kun purkamalla ja putsaamalla. Sehän menee rikki jos alkaa tuollaisenaan rassaamaan eestaas käsin.
Kunhan saan hieman rahoitusta niin purkuun menee tuo imusarja, sekä huohotin uudestaan. Pitää katsoa jos tuon turbon härpäkkeet saa irti helposti niin sais sen vivuston putsattua. Yksi moniurahihnan ohjainrullakin pitäis vaihtaa kun ei heti hoksannu että niitä olikin kaksi.
Jostain syystä kone tosin toimii taas normaalisti. Putsasin ylimääräiset öljyt yms töhnät tuosta ahtopaineanturista ja löin nyt aamusta sitten anturin takas imusarjaan ja vehkeet tulille. Ei ainakaan 10min motaroinnin jälkeen EPC herjoja tarjonnut. Voiko olla että kun tuo anturi tukkeutuu, alkaa se antamaan niin ihmeellisiä lukuja että turbo-M55-EGR alkavat säätelemään itseään niin villisti että menee sulakkeet? Imupuolella siis on aika reippaasti sitä huohotettua "vesi-öljyä".
Jos tuo vikatila ei nyt palaa muutamassa päivässä niin pitää kokeilla tuota EGR:n ohituspatenttia jonka tein viimeviikolla: 1kohm vastus toimittaa EGR venttiilin ohjauksen virkaa, 470ohm on tasasuuntaavan diodin kanssa MAF:n signaalitulossa. Näin siis "ilmavirtaus" pienenee samassa suhteessa kun "EGR venttiilille" menee ohjausvirtaa. Jolloin ECU luulee saavansa pakokaasuja ihan oikein. Voikohan tuo aiheuttaa sen että kone käy hieman laihemmalla kuin pitäisi, jos näin on niin oletan että ECU tunnistaa muutoksen lambda-anturilla ja korjaa syöttöjä isommalle. Voi siis jopa saada muutaman newtonin lisää tehoja osakaasulla

EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 vikatila
Se pakokasun osuus ei ole sama joka tilanteessa ja eikös kysessä ollut 210 malli niin ei ole mitään lambda anturia
(vastus viritys sattaa "toimia" hetken samalla tavalla kuin vialinen ilmamassamittari mikä ei vielä tee vikatilaa/vika koodia mutta sotkee jo systeemiä)
(vastus viritys sattaa "toimia" hetken samalla tavalla kuin vialinen ilmamassamittari mikä ei vielä tee vikatilaa/vika koodia mutta sotkee jo systeemiä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: W210 vikatila
Hmm.. enpäs tiennytkään ettei tuossa ole pakokaasun seos-anturia.
Mutta, jos ajatellaan tilannetta näin. Alkuperäinen järjestelmä:
EGR venttiilliä ohjataan X% auki-kiinni, jolloin imuilmaan (O+Co2) tulee 100% -X% puhdasta ilmaa ja sitten +X% pakokaasua. Jolloin kokonaismäärä on sama. ECU huomaa tämän erotuksen vain siinä että, pakokaasun lisäyksen verran putoaa ilmavirtaus MAF:lla.
Puukotettu järjestelmä:
EGR venttiiliä (vastus) ohjataan X% auki-kiinni. Puhdasta ilmaa virtaa todellisuudessa 100% jolloin ECU olettaa että A) EGR venttiili ei aukeakkaan. B) MAF antaa vääriä lukemia. Ja pistää vikatilan kehiin.
Tuo 470ohm vastus ja diodi, aiheuttaa sen että, kun virtaa ohjataan tuolle "EGR venttiilille" Se nostaa jossakin suhteessa ohjausvirran kanssa vastusta MAF:n signaalissa. Jolloin ECU ohjaa EGR:ää esim 50% auki ja MAF:n signaali putoaa suhteessa saman verran kuin "venttiiliä" on aukaistu. Onko se suhde noilla vastusarvoilla oikea vai väärä, voikin olla vaikeampi asia selvittää.
Tuo nyt on vähän sellainen teoreettinen rävellys, eli pitää asentaa se ryöstöliittimillä väliaikaisesti tuonne ja katsoa mitä *:ri sanoo kun hieman kaasuttelee jne. Uskoisin kuitenkin että kun sopivat vastusarvot molemmille löytyvät, ECU luulee onnissaan että EGR venttiiliä se ohjaa ja kaikki on ok. Pitää selvitellä noita pakokaasu/ilma suhteita tuolla imusarjassa jos ei noilla vastusarvoilla pelitä.
Mutta, jos ajatellaan tilannetta näin. Alkuperäinen järjestelmä:
EGR venttiilliä ohjataan X% auki-kiinni, jolloin imuilmaan (O+Co2) tulee 100% -X% puhdasta ilmaa ja sitten +X% pakokaasua. Jolloin kokonaismäärä on sama. ECU huomaa tämän erotuksen vain siinä että, pakokaasun lisäyksen verran putoaa ilmavirtaus MAF:lla.
Puukotettu järjestelmä:
EGR venttiiliä (vastus) ohjataan X% auki-kiinni. Puhdasta ilmaa virtaa todellisuudessa 100% jolloin ECU olettaa että A) EGR venttiili ei aukeakkaan. B) MAF antaa vääriä lukemia. Ja pistää vikatilan kehiin.
Tuo 470ohm vastus ja diodi, aiheuttaa sen että, kun virtaa ohjataan tuolle "EGR venttiilille" Se nostaa jossakin suhteessa ohjausvirran kanssa vastusta MAF:n signaalissa. Jolloin ECU ohjaa EGR:ää esim 50% auki ja MAF:n signaali putoaa suhteessa saman verran kuin "venttiiliä" on aukaistu. Onko se suhde noilla vastusarvoilla oikea vai väärä, voikin olla vaikeampi asia selvittää.
Tuo nyt on vähän sellainen teoreettinen rävellys, eli pitää asentaa se ryöstöliittimillä väliaikaisesti tuonne ja katsoa mitä *:ri sanoo kun hieman kaasuttelee jne. Uskoisin kuitenkin että kun sopivat vastusarvot molemmille löytyvät, ECU luulee onnissaan että EGR venttiiliä se ohjaa ja kaikki on ok. Pitää selvitellä noita pakokaasu/ilma suhteita tuolla imusarjassa jos ei noilla vastusarvoilla pelitä.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: W210 vikatila
Pääsin kotipihaan ja taas paukkuu sulakkeet & EPC taulussa. Löysin viimeinkin valoisassa tuon imuläppämoottorin. Se on nyt un-plugged ja sulake vaihdettu. Katotaan vieläkö paukkuu.. vai näkeekö siitä nyt mitään. Ei kai se vikatilassa tuota turboa käskyttele ihan normaalisti. :/
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 vikatila
Ei käskytele, eikä pidäkään mutta johdon
irrotus paljastaa onko vika mikä sulakeita poltaa siinä(aika usein on)
Toinen yleinen on huohotuksen lämmitys,
irrotus paljastaa onko vika mikä sulakeita poltaa siinä(aika usein on)
Toinen yleinen on huohotuksen lämmitys,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
