electrical consumers switches off
electrical consumers switches off
Malfunction: "electrical consumers switches off". Tuommonen teksti enklannin kielellä tuli ajotietokoneen näyttöön ja akun kuva. Tekstistä päätellen sähköä kuluttavat laitteet ovat kytkeytyneet pois päältä. Kas näin onkin, takalasin lämmitin ei toimi, lämmityslaitteen puhallin ja istuinlämmitykset eivät toimi, lasinnostimet ajovalot yms. kylläkin toimivat.
Onkohan nyt akun vaihdon paikka, vai onko latauksessa häikkää?
Löytyisköhän suomenkielistä listaa näistä malfunction ilmoituksista, että tietäis aina mistä on kyse, kun niitä pukkaa näytölle.
... niin ja auto on 150tuhatta ajettu E220 CDI vm. 2003
Onkohan nyt akun vaihdon paikka, vai onko latauksessa häikkää?
Löytyisköhän suomenkielistä listaa näistä malfunction ilmoituksista, että tietäis aina mistä on kyse, kun niitä pukkaa näytölle.
... niin ja auto on 150tuhatta ajettu E220 CDI vm. 2003
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
Re: electrical consumers switches off
Ohjekirjassa pitäisi olla suomenkielinen selitys noille mittaristoon ilmestyville vikailmoituksille.
Re: electrical consumers switches off
ohjekirja on saksankielinen ja siinä olen huonompi kuin englanninkielessä, eli saksantaito on pakkasen puolella, siksi kysynkin asiaa täältä forumin auttavaisilta asiantuntijoilta. Mutta jos sinulla ystävä hyvä olisi suomenkielistä kirjaa niin voisitko ystävällisesti vaivautua...?
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
Re: electrical consumers switches off
Laturi tai akku, homma alkaa sillä että yleismittarilla mitataan paljonko on jännite moottorin ollessa käynnissä ja sammuksissa sekä kierroksilla.
Tietysti samalla kaikki maadoitujohdot ja laturilla oleva paksu johto tarkistetaan.
Tietysti samalla kaikki maadoitujohdot ja laturilla oleva paksu johto tarkistetaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: electrical consumers switches off
Ekassa viestissä ei sanottu mitään ohjekirjan kieliongelmasta, mutta kyllähän sinulla ihan suomenkielinen ohjekirja on:JuhanaW kirjoitti:ohjekirja on saksankielinen ja siinä olen huonompi kuin englanninkielessä, eli saksantaito on pakkasen puolella, siksi kysynkin asiaa täältä forumin auttavaisilta asiantuntijoilta. Mutta jos sinulla ystävä hyvä olisi suomenkielistä kirjaa niin voisitko ystävällisesti vaivautua...?
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... ex_a.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... 2875.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: electrical consumers switches off
Omien testieni mukaan akun varauskyky on heikentynyt. Kun ei tässä ole muuta testi laitetta käytettävisä niin näyttää että Saksan aikainen pääakku ei enää ota latausta kunnolla sisään, latauksen kestosta ja laturin (Einhel 12 v) mittarista päätellen.
Yhdeltä ameriikkalaiselta mersufoormilta luin semmosenkin jutun että Mesessä saattaisi olla kaksi akkua, ns AUX akku, lienee jonkinlainen apuakku konehuoneen puolella lisälaitteille siellä takakontissa olevan pääakun lisäksi.
Mistäthän mallista ja mistä akusta lienee tämän kakkosakun kohdalla kysymys?
Yhdeltä ameriikkalaiselta mersufoormilta luin semmosenkin jutun että Mesessä saattaisi olla kaksi akkua, ns AUX akku, lienee jonkinlainen apuakku konehuoneen puolella lisälaitteille siellä takakontissa olevan pääakun lisäksi.
Mistäthän mallista ja mistä akusta lienee tämän kakkosakun kohdalla kysymys?
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: electrical consumers switches off
JuhanaW kirjoitti:Omien testieni mukaan akun varauskyky on heikentynyt. Kun ei tässä ole muuta testi laitetta käytettävisä niin näyttää että Saksan aikainen pääakku ei enää ota latausta kunnolla sisään, latauksen kestosta ja laturin (Einhel 12 v) mittarista päätellen.
Yhdeltä ameriikkalaiselta mersufoormilta luin semmosenkin jutun että Mesessä saattaisi olla kaksi akkua, ns AUX akku, lienee jonkinlainen apuakku konehuoneen puolella lisälaitteille siellä takakontissa olevan pääakun lisäksi.
Mistäthän mallista ja mistä akusta lienee tämän kakkosakun kohdalla kysymys?
Kannatta lukea kotimaan foorumit

helppo tarkista onko autossa sitä vai ei kurkista hantin puolelle konhuoneeseen tuulilasin lähelle mustan muovin alle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: electrical consumers switches off
Juu ja kun auton mallin kertoisi tarkkaan (2003 mallinen voi kai olla vielä 210 farkku) niin ei tarvitse kurkkia konepellin allekaan. 211-mallista täytyy kyse olla ja kaikissa pre-facelift autoissa on se SBC/AUX akku.CDI203 kirjoitti:JuhanaW kirjoitti:Omien testieni mukaan akun varauskyky on heikentynyt. Kun ei tässä ole muuta testi laitetta käytettävisä niin näyttää että Saksan aikainen pääakku ei enää ota latausta kunnolla sisään, latauksen kestosta ja laturin (Einhel 12 v) mittarista päätellen.
Yhdeltä ameriikkalaiselta mersufoormilta luin semmosenkin jutun että Mesessä saattaisi olla kaksi akkua, ns AUX akku, lienee jonkinlainen apuakku konehuoneen puolella lisälaitteille siellä takakontissa olevan pääakun lisäksi.
Mistäthän mallista ja mistä akusta lienee tämän kakkosakun kohdalla kysymys?
Kannatta lukea kotimaan foorumit
helppo tarkista onko autossa sitä vai ei kurkista hantin puolelle konehuoneeseen tuulilasin lähelle mustan muovin alle
Re: electrical consumers switches off
...ihan on uudempi koppanen 150tuhatta ajettu, sedan W211 220 cdi, eli tämä mitä valmistettiin 2002 ja 2007 välisenä aikana ja faceliftit siihen päälle.
Molemmat akut on alkuperäisiä saksanmaallla tehtaassa laitettuja, tai oli, kun 70 A pääakun vaihdoin Hertsikan S1 huoltsikan pihassa muutenkin kiireisen työpäivän lomassa Merteililtä hakemaani Vartan 100 amppeeriseen kun arvelin vian olleen siinä. No tulihan se pääakkukin nyt uusittua pohjolan talvia vastaavaksi.
Merteilillä ei tätä pienempää AUX-akkua ollut hyllyssä, mutta parin päivän toimitusajalla kyllä saisin, kun sitäkin älysin asiantuntevalta myyjältä kysellä, joka selvitti mutenkin aluliisti W211 akkuasiaa. Kävi vielä tarkastamassa auton takakontista alkuperäisen akun ja ehdotti keski-euroopan oloihin tarkoitetun 70 Ah akun vaihtamista 100 ah:ksi. Näyttipä vielä missä AUX-akku tarkalleen sijaitsee.
No pääakun vaihdon jälkeen näyttö jatko edelleen tuon "electrical consumers switches off" tekstin vilkuttelua ja punasta akun kuvaa ja "visit workshop" merkkiä ja väliin punasta STOP-merkkiä piippausten säestelemänä. Ajelin kuitenkin sisukkaasti 35 kilsaa Stadista Järvenpäähän tietokoneen diskovaloista välittämättä...
Kun kotiin pääsin vittumaisen työpäivän päätteeksi, niin tongin vielä konehuoneesta apukuskin puolelta ilmastointilaitteen suodattimen alta pienemmän ns AUX-akun esiin. Se on semmonen moottoripyöräakun kokoinen 12 v 12 a akku.
Se oli kuivahtanut ihan totaalisesti. Nestettä ei tippaakaan. Yritin sitä elvyttää, tuloksetta. Tässä nyt ei sitten ole muuta vaihtoehtoa kuin pistää akku takasin paikoilleen ja yrittää huomenna linkata lähihimpään Vehoon hakemaan heti aamusta uutta vastaavaa, kun pitäis töihinkin joutua yheksäks kuuntelemaan jumalan sanaa palaveriin.
Ajotietokoneen näyttö vilkkuu edelleen punasta kuin liikennevaloissa nyt kun tämä kuiva pikkuakku on takaisin paikollaan. Punaista "battery alternative" ja "break system defection"tekstiä vuoron perään ja isoa punasta "STOP-merkkiä" äänimerkin kera.
En sitten tiedä onko kovin turvallista ajella varoitusmerkkien kanssa kun pitäisi aamuruuhkassa selvitä tästä 20 kilometriä koivuhaan Vehoon Vantaalle.
Mitä asiantuntijat tiedätte? Kannattaako lähteä ajelemaan vai hinauttaa auto Veholle akun ostoon, kun hinauskasko ilman omavastuuta on ja akun voin siellä itsekin laittaa paikalleen. Jos saisi vielä kyydin siinä hinausauton nupissa akkuostosten tekoon. Eihän sitä muuten saa isoille vakuutusmaksuile katetta.
Molemmat akut on alkuperäisiä saksanmaallla tehtaassa laitettuja, tai oli, kun 70 A pääakun vaihdoin Hertsikan S1 huoltsikan pihassa muutenkin kiireisen työpäivän lomassa Merteililtä hakemaani Vartan 100 amppeeriseen kun arvelin vian olleen siinä. No tulihan se pääakkukin nyt uusittua pohjolan talvia vastaavaksi.
Merteilillä ei tätä pienempää AUX-akkua ollut hyllyssä, mutta parin päivän toimitusajalla kyllä saisin, kun sitäkin älysin asiantuntevalta myyjältä kysellä, joka selvitti mutenkin aluliisti W211 akkuasiaa. Kävi vielä tarkastamassa auton takakontista alkuperäisen akun ja ehdotti keski-euroopan oloihin tarkoitetun 70 Ah akun vaihtamista 100 ah:ksi. Näyttipä vielä missä AUX-akku tarkalleen sijaitsee.
No pääakun vaihdon jälkeen näyttö jatko edelleen tuon "electrical consumers switches off" tekstin vilkuttelua ja punasta akun kuvaa ja "visit workshop" merkkiä ja väliin punasta STOP-merkkiä piippausten säestelemänä. Ajelin kuitenkin sisukkaasti 35 kilsaa Stadista Järvenpäähän tietokoneen diskovaloista välittämättä...
Kun kotiin pääsin vittumaisen työpäivän päätteeksi, niin tongin vielä konehuoneesta apukuskin puolelta ilmastointilaitteen suodattimen alta pienemmän ns AUX-akun esiin. Se on semmonen moottoripyöräakun kokoinen 12 v 12 a akku.
Se oli kuivahtanut ihan totaalisesti. Nestettä ei tippaakaan. Yritin sitä elvyttää, tuloksetta. Tässä nyt ei sitten ole muuta vaihtoehtoa kuin pistää akku takasin paikoilleen ja yrittää huomenna linkata lähihimpään Vehoon hakemaan heti aamusta uutta vastaavaa, kun pitäis töihinkin joutua yheksäks kuuntelemaan jumalan sanaa palaveriin.
Ajotietokoneen näyttö vilkkuu edelleen punasta kuin liikennevaloissa nyt kun tämä kuiva pikkuakku on takaisin paikollaan. Punaista "battery alternative" ja "break system defection"tekstiä vuoron perään ja isoa punasta "STOP-merkkiä" äänimerkin kera.
En sitten tiedä onko kovin turvallista ajella varoitusmerkkien kanssa kun pitäisi aamuruuhkassa selvitä tästä 20 kilometriä koivuhaan Vehoon Vantaalle.
Mitä asiantuntijat tiedätte? Kannattaako lähteä ajelemaan vai hinauttaa auto Veholle akun ostoon, kun hinauskasko ilman omavastuuta on ja akun voin siellä itsekin laittaa paikalleen. Jos saisi vielä kyydin siinä hinausauton nupissa akkuostosten tekoon. Eihän sitä muuten saa isoille vakuutusmaksuile katetta.
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
Re: electrical consumers switches off
AGM-akustako yritit löytää nesteitä? Korkkien avaamisen jälkeen se onkin finaalissa jos ei aiemmin jo ollut. Jos autossa ei muuta vikaa ole kuin pikkuakku niin kyllähän sillä ajaa uskaltaa vaikka varoittelee jarruista (kun ei ole sitä varavoimaa jarruille).
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: electrical consumers switches off
Varsinkin kun pää akku on nyt okDBFI kirjoitti:AGM-akustako yritit löytää nesteitä? Korkkien avaamisen jälkeen se onkin finaalissa jos ei aiemmin jo ollut. Jos autossa ei muuta vikaa ole kuin pikkuakku niin kyllähän sillä ajaa uskaltaa vaikka varoittelee jarruista (kun ei ole sitä varavoimaa jarruille).
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
