Kiitos kolaroijille!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ainakin ennenvanhaa autoissa oli lapsilukot ovissa ja vanhemmat avasivat ovet, saako ne nykyään karata sieltä ihan vapaasti :roll:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

AK47 kirjoitti:
W210E kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
dealer kirjoitti:Tähti ärsyttää, se että se on mersu . Ei tarvita kateutta.
Niinpä. Oma hopeanuoli sai kokea luultavasti tähden irroitusyrityksen pari vuotta sitten ja kun se perhanan tähti oli nivelöity, niin siitä oli tullu vissiin itkuraivari tai kaverit nauranu että etkö saa irti ja oli kävelty koko pelin yli. Vakuutus korvasi muistaakseni 6500e korjauksesta ja tekijää ei kiinostanut POLIISIN etsiä. PANKIN kamerakin oli siinä seinässä kohdalla... Mutta ryöstä pankista 6500e niin jo kiinnostaa. Vaikkei ne sais kiinni siitäkään tekijää :D

Auto oli juuri pesty!

Ärsyttääkö puhdas auto?

Olen odottanut ruostuviin kuskin puolen oviin lommoja ja parkkeerannut sen puolen aina lähemmäs vierus parkkeeraajaa kuin vielä pahemmilta ruosteilta säästyneen vänkärin puolen.

Tulos, vänkärin puolelle painaumia ja naarmuja. Kuskinpuolelle ei mitään.... Ahtaus ei siis aiheuta jälkiä, paitsi MIELEN ahtaus.

Siinä saa ihmetellä etteikö kuitenkin 15v vanha amg mersu aiheuta jonkinalisia tunteita. Ja se tunne on vain yksi tunne KATEUS.

selitäpä tämä sitten

olin aikanaan vanhan espoon maxin pihassa venttaamassa uudessa volvo240 farkussa perhettäni ostoksilta....viereen ajoi uusi mersu (en muista oliko e,c tai mikälie) ja sieltä sitten kakarat pamautti takaoven volvon kylkeen ja isäntä omansa....

vituttiko ruotsalainen auto?


:wink:

ps.nousin autosta ja kysyin jo poispäin matkaavalta mersukuskilta "mitä tehdään noille klommoille mun volvossa"....herra vastasi "autohan se vaan on" ja jatkoi matkaansa....no mulla sattui silloin nuorena olemaan buutsit jalassa ja otin sitten vähän vauhdin tynkää ja skodasin kantapäällä mersusta ovet ruttuun ja huusin isännälle joka mulkoili silmät jalkapallon kokoisena tapahtunutta "autohan se vaan on" ja painelin omaan autoon, ei muuten koskaan isäntä tullut kyselemään asiasta....

:shock:
Olet ymmärtänyt väärin, volvo ei vituttanut. Se oli vain ylimielisyyttä 8)
tuota kuuluisaa "ylimielisyyttä" taidetaan jakaa jossain ilmaiseksi kun sitä on niin paljon liikkeellä? :lol:
olen välillä nähnyt supermarkettien halleissa melko "ylimielisiä" tempauksia automerkkiin katsomatta....samalla tavalla tuntuu gorilla ja mc rolss kuskit paiskovan ovia minne sattuu...

näinhän se menee että toiset ei välitä ja toiset välittää....minä pidän kuitenkin omasta puolestani toisten autot ehjänä ja jos teenkin (knokknok puupää) vahingon maksan sen auliisti....

olishan se kiva joskus hankkia "kossupullon" hintainen paska ja tehdä ovien pielet kympin harjateräksestä.....poistaa saranarajoitin ja valaa ovi täyteen betonkia....hahaa....sitten parkkihalleihin päiviä viettämään.... :D

pysäköis aina yksinhuoltajaäippien viereen ja lonksottelis ovia minne sattuu...poistuessaan paikalta kaivais nenää ja päästelis pyrstöyskiä....
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Aapo.T kirjoitti:Ainakin ennenvanhaa autoissa oli lapsilukot ovissa ja vanhemmat avasivat ovet, saako ne nykyään karata sieltä ihan vapaasti :roll:
elätkö vielä markka-aikaa....nyt on 2000 luku ja vapaa kasvatus!!!

ennen oli muotia pyykkilauta nyt pesupallo....

ps. ennen oli koulussakin säännöt ja niitä noudatettiin....

:wink: :D
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3114
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

W210E kirjoitti:tärkeä pointti joka kaikkien pitää huomata "rouva +3...."
itse olen ollut aina lapsille "ankara" ja tehnyt isän auktoriteetillä selväksi että toisen omaisuus on toise omaisuutta
Nainpä, tässä tapauksessa se oli kyllä rouva itse joka näytti esimerkkiä (lommo löytyi kuskin oven kohdasta). Lapset oli jo isompia ja ilmeisesti isäänsä tullut?

Sitävastoin edelliseen autoon tempaisi takapenkillä istuva poika kylkeen vekin. Seurasin tapausta marketin kahvilan ikkunasta - ensin avattiin ovi, pyörittiin vähän aikaa autojen välissä (myös isä) ja sitten mentiin hys hys kauppaan. Poislähtiessä osuttiin yhtäaikaa paikalle ja kas kummaa, lommon väri ja sijainti sopi takaoveen mutta isä vannoi että "ei varmasti ole meidän autosta tullut, mä olen opettanut meidän lapset". Mä taas tiesin varmasti että siinä ei 15 minuuttia aiemmin ollut lommoja ja ketään muita ei ollut siinä vieressä.

Mistäköhän niitä aikuisia kasvaa jotka tietää että jos joudut kuseen, pakenemisen jälkeen paras vaihtoehto on valehtelu?
Andy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Andy »

Vähän löyhästi aiheeseen liittyen ja melkein off-topiikin puolelle tämä menee.

Joskus taannoin kuulin tarinan hepusta, joka oli ylittämässä suojatietä hesassa. Siis oli jo astelemassa suojatiellä. Eikös tietä pitkin tullut kuitenkin taksi, joka oli ajaa päälle ja ja pysähtyi suojatien eteen vasta kunnon jarrutuksen jälkeen. Mitä tekee heppu (+90kg)? Hyppää ilmaan ja kunnon kaarella laskeutuu persaus edellä taksin konepellin päälle. Mukana kuoppahan siihen peltiin tuli. Taksikuski nousee autosta ja alkaa räyhätä auton turmelemisesta. Heppu toteaa tyynesti, että soitetaan vaan poliisit paikalle, niin kerron heille, että olit ajaa päälle suojatiellä. Taksikuski palasi kiltisti autoon ja ajeli poies.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jysi kirjoitti:
W210E kirjoitti:tärkeä pointti joka kaikkien pitää huomata "rouva +3...."
itse olen ollut aina lapsille "ankara" ja tehnyt isän auktoriteetillä selväksi että toisen omaisuus on toise omaisuutta
Nainpä, tässä tapauksessa se oli kyllä rouva itse joka näytti esimerkkiä (lommo löytyi kuskin oven kohdasta). Lapset oli jo isompia ja ilmeisesti isäänsä tullut?

Sitävastoin edelliseen autoon tempaisi takapenkillä istuva poika kylkeen vekin. Seurasin tapausta marketin kahvilan ikkunasta - ensin avattiin ovi, pyörittiin vähän aikaa autojen välissä (myös isä) ja sitten mentiin hys hys kauppaan. Poislähtiessä osuttiin yhtäaikaa paikalle ja kas kummaa, lommon väri ja sijainti sopi takaoveen mutta isä vannoi että "ei varmasti ole meidän autosta tullut, mä olen opettanut meidän lapset". Mä taas tiesin varmasti että siinä ei 15 minuuttia aiemmin ollut lommoja ja ketään muita ei ollut siinä vieressä.

Mistäköhän niitä aikuisia kasvaa jotka tietää että jos joudut kuseen, pakenemisen jälkeen paras vaihtoehto on valehtelu?

meitä on moneen junaan....moneen.

mutta kyllä muistui mieleen yksi varmaan omista parhaista näkemistäni kusipäistä.
olin muistaakseni tapiolan heikintorin parkkihallissa ja istuin jälleen autossa perhettä odottelemassa (inhoan noita jättimarketteja jne) ja katselin kun vastapäätä oli nätti bemari viimeisen päälle joku metallihohtokameleonttiväri jne. no siihen pärähti kaveri puku päällä ja salkku kourassa, heitti sen salkun siihen biimerin katolle ja alkoi etsiä avaimia taskustaan...löysi ne ja klikkasi viereisen opelin ovet auki ja LAAHASI sen salkun sieltä katolta avasi takaoven opelista bemarin kylkeen ja heitti salkun takapenkille....otti vielä etuovella pikku kontaktin bemariin ja hyppäsi puikkoihin ja polki paikalta pois..... :shock: wittu sanoin minä ja kirjoitin lapulle kusipään rekkarin ja laitoin bemarin ikkunaan....myöhemmin olin sitten asiaa todistamassa....voi kun olisi ollut tuolloin jo kännykamerat!!!

oli bemarissa kivat naarmut katolla ja klommot ovissa....oli pukupelle vielä väittänyt että ei ole edes hallissa ollut....

mikähän ihmisiä vaivaa kun vielä karkumatkan jälkeen valehdellaan :wink:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ikävää se on, jos autoja kolhitaan. mulla on sen verran vanhoja ja valmiiks lommosia autoja, ettei aiheuta hirveitä verenpaineen nousuja, jos tulee lisää pieniä lommoja, tai naarmuja. en varmaan edes huomaa, kun ne lisääntyy. ei se silti tietenkään kivaa ole, mutta yritän suhtauta asiaan siltä kantilta, että auto on vanha ja käyttöpeli, eikä millään tapaa näyttelykunnossa, taikka edes muutenkaan erityisen hieno. ja lähes aina likanen. jos joskus tulis isompaa lommoa, niin se kyllä ottais päähän.

kerran kyllä potutti, kun olin laina-autolla liikenteessä. käväsin mäkkärissä haukkaamassa vähän paskaa ja kun tulin takasin autolle, niin kuskin ovessa mandatriinin kokonen lommo. maalit lähteny melkein kokonaan lommon kohdalta ja sinkkipelti vaan paistoi. hieno sitten selitellä ja selvitellä juttua auton omistajan kanssa. maalarillehan se sitten piti laittaa.

itse kyllä osaan kunnioittaa toisen omaisuutta. parkkiksellekkin parkkeeratessa avaan oven aina varovasti ja sillain, että käsi on kunnolla karmissa, tai kahvassa kiinni, ettei oven jouset paukauta ovee auki ja toisen auton kylkeen.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo ei muakaa sillee pikkukolot häiritte, nää o kuitenki, kuten toisaalla jo todettu, vanhoja romuja, mutta kyl raja näemmä mullakin on. Eli vähä tää parkkipaikkaoire jo harmitti ni otin ja poksautin pellin sisäpuolelta kuminuijal ulos.

Eli sivallettu kulma
Kuva
ja sen jälkeen tulin kotiin ja vedin kiillotuslaikalla. kuvasta puuttuu pensselillä töpötetty paikka.
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

kateellisia tuntuu kyllä olevan välillä aina liikkeellä, joskus puol vuotta sitten kun ostin ton oman tenavatähden (oli alkuperäiskuntoinen sillo) ni joku oli vetässy keulatähden melkein irti ja takakulmassa 20cm halkaisijaltaan oleva lommo just sopivasti kantin kohdassa että ei saanut ihan helposti oiottua :D sillon mietein et mitäköhän pahaa tää mun 26vuotta vanha MB on jollekkin tehnyt? kun se oli ihan perus mese, mit on joka kaupunki täynnä :D
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kannattaa uuteen autoon potkaista itse ensimmäinen kuhmu, niin
se suojaa kuin rokote.

Tässä kuvaus, miten kuhmu oikaistaan auton kyljestä hiilihappojäällä
tai vaihtoehtoisesti hiustenkuivaajalla ja ilmasuihkeella:
http://www.wisebread.com/remove-car-den ... nd-cheaply
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Onpas jännä juttu. Omasta tähtikeulasta (W126 SEL) ei ole kertaakaan nyitty tähteä edes vinoon, lommoista/naarmuista nyt puhumattakaan, vaikka auto on seissyt Hellsingin keskustassa pitkiäkin aikoja viikonpäivästä ja vuorokauden ajasta riippumatta. Liekö tuo sitten jo niin kulahtanut ja valmiiksi hiukan ruosteessa ja naarmuilla, ettei kukaan enää jaksa nähdä edes sitä vaivaa. Tuskin niitä muutamia lisänaarmuja kovin nopeasti edes huomaisi. Lommoja ei sentään ole ainuttakaan ko. autossa.

Mitä tuohon parkkipaikka käyttäytymiseen tulee, niin itse ainakin varon kahta kauheammin, jos on vieressä joku uudehko kallis auto, merkistä riippumatta. Ei sitä uskalla/kehtaa vahingossakaan kaunista autoa naarmuttaa. Ja jos siitä teosta kiinni jää, niin voi olla että se pienikin naarmu käydään liikkeessä laitattamassa -ja itse maksetaan kulut, luonnollisesti.

Tottakai sitä omaakin autoa säälii, vaikka onkin jo "hiukan" käytön jälkeä ehtinyt tulla. Oma auto on kuitenkin aina rakas, oli se sitten kuinka romu tahansa. Ja kyllä ne uudet jäljet, kolhut ja naarmut aina sapettaa, etenkin jos jonkun toisen tekemiä.

Rikí kirjoitti:Jo alunperin Mercedes Benz on keskittynyt valmistamaan ylellisiä ja näyttäviä autoja ja näemmä onnistunut siinä varsin hyvin. Vuosimallista riippumatta mersu näyttää aina herättävän tunteita kanssaihmisissä.
Kyllähän Mersu edelleen mielletään hienoksi, kalliiksi ja menestyvän henkilön autoksi, oli se sitten uusi tai 20 vuotta vanha ruosteinen 200D. En tiedä miksi, mutta jostain syystä tämä Mersun status on juurtunut niin syvälle. Onhan mersu tottakai edelläkävijä joka osa-alueella ja se vertailukohta, mihin muita autoja verrataan. Vaatii tietysti jonkin verran luonnetta ostaa se 20 vuotta vanha kolmen tonnin rönttä, kuin uudehko Korolla vaikka sellaiseen rahat riittäisikin. Ne jotka ostavat sen uudehkon Korolla, eivät syystä tai toisesta kehtaa ostaa vanhaa ja halvempaa Mersua. Tässä lienee syytä tuohon kateuteen, tästähän on toki keskusteltu aiemminki.

Kovanen kirjoitti:Kyllä sitä itekkii usein kuulee monen suusta;"tyypillä on mese" tjsp
Vaikka asianomaisella itsellään on useammassa tapauksessa uudempi auto Very Happy
Tästä on myös omakohtaisia kokemuksia. Juteltiin töissä Volvoista, ja tuli hiukan kiistaa eräästä mallista. Eräs uudehkolla Subarulla ajava sitten tokaisi minulle että "Mitä helvettiä sua jotku Volvot kiinnostaa, sullahan on itellä Mersu. Oo tyytyväinen siitä ja jätä muut omaan arvoonsa." Ja varsin hyvin tietää että mun "Mersu" on 20 vuotta vanha romu, joka ei ole edes ajokunnossa. :D

eepi kirjoitti:Se on kyllä jännä, pari tuttua pitää mua mulkkuna kun ajan mersulla.
Noh, oma vika olla sika, mitäs ajaa Opeleilla. Varmaan sen takia nakertaakin. Laughing
Noh, samanlaisia löytyy täältäkin päin. Isoveli osti uutena erikoisemman puoleisen Opel Astran, ja kuittailee koko ajan että "Pitääkö sen olla Mersu?!? Mikset osta Opelia?"
Pikkuveljellä on Toyota Carina 90-luvun alusta, siisti ku sika pienenä ja koko ajan kuittailee että "Toyota on sentään kunnossa. Kyllä laatuauto on aina laatuauto" :D


Ei sinänsä harmita. Ostin Mersun tammikuussa, huhtikuussa sitten alusta sanoi sopimuksensa irti ja siitä asti on seissyt pihassa odottamassa korjausta. Sillä summalla, minkä tuosta maksoin olisi varmasti saanut huomattavasit uudemman Korollan. Nyt ajellaan fillarilla ja julkisilla, mutta ei rehellisesti sanottuna harmita yhtään. Vaikka satais puukkoja taivaalta. Enemmän se Korolla olis vituttanu. Paljon tekstiä, mutta pitkästä aikaa tänne mitään kirjoittelen..
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
Tammu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ma 15.02.2010 12:11

Viesti Kirjoittaja Tammu »

Mulla ei silleen ole tullut vielä parkkipaikoilla lommoja, koska yritän katsoa auton perusteella minkähänlainen omistaja sillä on. esim jos auto vaikuttaa et omistaja on vanha mummo tai Patu, niin sehän osaa kolauttaa ovella mun autoo. tai sit joku teini-corolla on toinen minkä viereen en jätä autoani.
Mutta naarmuja on tullut, hyvin pieniä pintanaarmuja.
Pahoja katseita on tullut..
ja kun ostin ton Väykyn puolitoista vuotta sitten, joka on siis vuosimallia 2001, kuulin tutultani heti että oot tollasen ÖkyMersun ostanu?? :D Hahah..

Toinen mitä huomaan liikenteessä, on se että jos muija ajaa Mesellä, niin ohi on päästävä ja sit jäädään siihen eteen kurottamaan. Minähän menen sitten ohi ja sekös se sit sitä ketuttaa.

Paras mitä jäi lehtijutuista mieleen, on Kuopion lentoasemalla sattunut juttu, kun Taksi ohitti jonkun vanhan Mersu -äijän. Taksilla oli kiire ja kyllähän sen ymmärtää kun asiakkaalla oli lennolle kiire. Mersu -kuski oli mennyt ja tintannut tätä taksi kuskia turpaan. Ja otsikko lehdessä: "Mersu -mies löi taksikuskia turpaan"
JOS tämä Mersu -mies, olisi ajanut toyotalla, ei olisi tämä juttu tuskin tullut lehteen. Joten tästä voi hyvin kuvailla minkälaisia me ollaan. :)
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*

ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
VeijoEsso
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 21.10.2008 14:12

Parkkipaikkatunarointia

Viesti Kirjoittaja VeijoEsso »

Rivitalon pihalla emännän pikkuauto parkissa ja naapurin muuttoauto pyörimässä lauantaiehtoona pirun pienellä parkkipaikalla. Aamulla huomattiin, että puskurissa naarmut ja takavilkku rikki.

Soitto muuttofirmaan ja siellä kuski kieltää ettei ole osunut mihinkään. Vilkkuun jäänyt valkoista maalia metrin korkeuteen, joten ihan pikkuautolla ei siinä olla pyöritty ja sattumoisin muutossa käytetyssä kuorma-autossa valkoinen kontti.

Poliisia ei kiinnosta selvitellä tällaisia joten onko muuta vaihtoehtoa kun lähteä ajamaan 200 km muuttofirman pihaan kyselemään korjausrahoja?

Että voi ottaa pannuun kun isot miehet ei myönnä mokanneensa
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Jos näkisin että joku tekee selvän lommon kylkeen niin pitää siitä pari tonnia saada, että voi koko auton maalauttaa ettei tule sävyeroja
Viimeksi muokannut Messerschmitt, Ti 05.10.2010 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
VeijoEsso
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 21.10.2008 14:12

Viesti Kirjoittaja VeijoEsso »

Messerschmitt kirjoitti:Jjos näkisin että joku tekee selvän lommon kylkeen niin pitää siitä pari tonnia saada, että voi koko auton maalauttaa ettei tule sävyeroja
Sehän tässä on hienoa että tekijä 99% varmuudella muuttoauto mutta kukaan ei ole nähnyt tilannetta
Mak10
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 31.08.2010 22:53
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Mak10 »

Vanhoista teinivuosien autoistani kävi naapurin kakarat joskus vääntämässä antenneja omiin leikkeihinsä. Homma toki syletti, kun itse olen kotona saanut sellaisen kasvatuksen, ettei toisen omaisuuteen vaan yksinkertaisesti kajota. Nyt on ensimmäinen mersu perseen alla (vanha taksi tietenkin w202 200d), joten päätin olla kaukaa viisas ja siirtää antennin takaluukun sisään poikittain hattuhyllyn alle. Eipä ole siellä edessä, ekä kakarat vääntele. Kanavatkin löytyy samaan tapaan kuin ennen :!:

Joskus taanoin omistin 406 pösön, jonka kylkeen sain TYHJÄLLÄ marketin parkkipaikalla auton. viivyttyäni alle 5 min kaupassa. Viimeistään tämä todistaa sen, että tänäpäivänä potkitaan vaikka maassa makaavaa. Olisi edes jättänyt tuulilasiin lapun, jossa valittelee kohtaloani ranskalaisen ratissa. PRKL!

Vastaisuuden varalle - Jos viereisessä parkkiruudussa on kolhitun näköinen auto, merkkaan kuitenkin vanhaan kuittipaperiin sen rekkarin ylös. Jos joku silloin kolhii, eikä tunnusta, mä ainakin "tiedän missä se asuu" :twisted:
With cannon, you cann.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Saksalainen mersumies pysäköi parkkipaikalla autonsa vain mersun viereen. Näin kuulema välttyy kolhuilta?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

sportsman kirjoitti:Saksalainen mersumies pysäköi parkkipaikalla autonsa vain mersun viereen. Näin kuulema välttyy kolhuilta?
Kyllä mutta harvoin molemmille puolille sattuu mersua.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Niin kyllä Suomessa autoverotus tietysti vielä hetken vaikuttaa mersujenkin yleisyyteen. Toisaaltamersujen määrä riippuu myös kaupan pihasta :)
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

sportsman kirjoitti:Saksalainen mersumies pysäköi parkkipaikalla autonsa vain mersun viereen. Näin kuulema välttyy kolhuilta?

Tuo varmaan toimii, kunhan autokanta mersuuntuu meilläkin lisää tuonnilla.

Kiiltävänmustan 2 vuotiaan ja pestyn 203: sen lokasuojaan tehtiin asioikseen lommo, liki tyhjällä marketin pihalla aikoinaan....

Nyt viisastuneena jätän mersuni oikeasti niin kauas kaupan pihan reunalle, että säästyy... ja tienvarsilla tiensuuntaisesti, sardiiniruutuihin vain hengenhädässä pysäköinti.... vaimo käyttää samaa metodia.

Omat autoni ovat liki aina puhtaita, joten varovaisuus aiheellista.

PS. Mielestäni mersuani mulkoilevalla anjoviskuskilla on itsellä asiat huonosti ja itsetunto-ongelmia.... kyllä näitä myydään kaikille halukkaille.
Diesel-automaatti- premium paketti ym lisukkeilla anjovis yli 50 000 eur...
Sillä rahalla saa itse tuomalla ja hyvin valitsemalla mainion mersun saksasta.


[Kuva
Viimeksi muokannut Kylmänraudanseppä, Ke 17.11.2010 22:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
meserela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 05.10.2010 16:10
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja meserela »

Tulee mieleen muutaman vuoden takainen äksidentti parkkihallissa, jota sain olla todistamassa.

Vastapäiseen ajoväylän takaiseen parkkiruutuun peruutti vanha pappa,
josta tuskin päätä näkyi, isolla 700-sarjan bemarilla. Kuskista ulommainen takakulma alkoi jyystää jo viereisen auton eturenkaan kohdalla.

Pappa ihmetteli miksi ei auto painu ruutuu, painoi sitten pedaalin pohjaan ja rytyytti molempien autojen kyljet paskaksi. Menihän se ruutuun, äijä nousi tyynesti ylös omalta puoleltaan ja lähti kohti parkkitalon hissiä. Tuskin tajusi tapahtunutta, kunnes vetäisin hihasta ja talutin vartijoiden juttusille. Uskomaton, jopa koominen hetki.
Avatar
sanna91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 24.07.2010 13:21
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja sanna91 »

Myös oman mersun ovesta lähtenyt maalia, kun joku on avannut autonsa oven vähän turhankin suurelle... Ja kyllähän tälläinen ottaa päähän, kun toisen omaisuutta ei viitsitä enää yhtään kunnioittaa!
Avatar
McDale
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 23.10.2010 20:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja McDale »

Toi katseenkääntäjä on 90% omassa pääkopassa tapahtuva fiilistunne. Auton merkillä ei ole niin väliä vaan miltä se näyttää. Tuon taas allekirjoitan että ihme asenne on kyllä mersuja kohtaan. Itse ostin kohta äsken kohta 17 vuotta vanhan mersun ja naapuri tokaisi: " Että mersun ostit " äänensävyllä mistä ei jäänyt mitään epäselvää niin vastasin hämmentyneenä takaisin : " Tämähän on kohta 17 vuotta vanha. Näitä saa vähintään neljä samalla hinnalla kuin sinun uutta Nissan Quasqaita. Kuitenkin vastaus vielä oli: " Niin mutta kuitenkin .... muminaa. " + muuta samantapaista asennoitumista. No, elämä on valintoja täynnä.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

meserela kirjoitti:Tulee mieleen muutaman vuoden takainen äksidentti parkkihallissa, jota sain olla todistamassa.

Vastapäiseen ajoväylän takaiseen parkkiruutuun peruutti vanha pappa,
josta tuskin päätä näkyi, isolla 700-sarjan bemarilla. Kuskista ulommainen takakulma alkoi jyystää jo viereisen auton eturenkaan kohdalla.

Pappa ihmetteli miksi ei auto painu ruutuu, painoi sitten pedaalin pohjaan ja rytyytti molempien autojen kyljet paskaksi. Menihän se ruutuun, äijä nousi tyynesti ylös omalta puoleltaan ja lähti kohti parkkitalon hissiä. Tuskin tajusi tapahtunutta, kunnes vetäisin hihasta ja talutin vartijoiden juttusille. Uskomaton, jopa koominen hetki.
muistan vähän samantapaisen tapahtuman muutaman vuoden takaa. vanhempi mies tuli w123 koppasella mersulla shellille. ajo pihaan ja alko kääntään tiukasti polttoainesäiliöiden tankauspisteen kohdalla. (tiedätte ne pitkät korkeat putket, missä on liitäntöjä säiliöautolille). no, mies käänsi ja ajo liian läheltä tankkauspistettä. ne, kun on ympäröitä paksulla metalli kaiteella, mikä on vielä niin matala, jotakin 40 sentin korkea, ettei niitä edes peilistä näe, jos on ihan lähellä. no, mersu jumittuu kyljestä kiinni kaiteeseen. mies ihmetteli, kun mersu vaan ei taitu, eikä tajunnu tilannetta ja paino sitten vaan lisää kaasua. kone huutaa, pakarista tulee mustan sinertävää savua ja lopulta auto tottelee kaasutusta. toinen kylki lommolla ja naarmuilla. ukko sitten ajaa autonsa parkkiin ja nousee ulos. kattelee naarmuja ja lommoja ja sen jälkeen menee shellin baariin. siinä kohtaa olin jo lähdössä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Juukes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: La 20.03.2010 22:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kiitos kolaroijille!

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Reilu vuosi sitten oli pennut toteuttaneet itseään: Mersun konepellillä: Polkupyörä... naarmuillehan siinä meni vähän peltiä mutta ei kovinkaan pahasti, itseä ei ole häirinnyt mutta se että tietää että sielä on naarmuja ottaa aivoon...
:evil:
Mercedes-Benz a124 avo |kesälelu|
Mercedes-Benz 200d 1989 |käyttöauto|
Dodge Dart GT avo 1967 |Kesälelu|
Chevrolet Pickup 3500 6.5TD 1994 EX
Mercedes-Benz E300D 1994 automaatti EX
Mercedes-Benz 200E 1992 w124 EX
Ford Escort mk2 1976
Avatar
roud-ari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 10.12.2010 22:08
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kiitos kolaroijille!

Viesti Kirjoittaja roud-ari »

Olin yhden yön Nivalassa kaverin luona, vuokratalojen parkkiksella oli s202sen kattoon vedetty syvä naarmu tuulilasista takaspoileriin. Kiitos siitäkin.

Kauppakeskuksen parkkihallissa juhannuksen alla ajelin jonossa uudenkarhean GLK:n perässä, kun se yhtäkkiä pysähtyi, heitti pakin päälle ja peruutti suoraan keulaan. Ratissa ollut keski-ikäinen lääkärisnainen totesi ettei huomannut ketään takana, olin painanut tööttiä ja vilkuttanut valoja ja peruutustutkakin siinä oli... peruuttaa ei oikein voinut kun muita perässä.
Noh siinä kävi loppujenlopuksi ihan hyvin, korjaamiseen meni satanen, korvauksia tuli reilu tonni.
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Kiitos kolaroijille!

Viesti Kirjoittaja johani »

Oli tuossa kuukausi sitte ilmestyny orginaalikuntoseen -92 w124 vasempaan takapilariin vieriviereen ~10kpl valkeita naarmuja, joista onneksi 90% hävis myllyttämällä mutta koska miettii kappalemäärää niin ei ole oikeen vahingossakaan voinut tulla :evil: eikä ollut samansuuntasestikkaan.
anateus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 19.09.2011 14:22

Re: Kiitos kolaroijille!

Viesti Kirjoittaja anateus »

No ei Mersut ainoitamagneetteja ole. Meillä reilu kymmenen vuotta vanha rellun on kokenut kovia. Kumpikin puoli on takaa laitettu uusiksi, kun ovat parkkipaikalla peruuttaneet kylkeen. Onneksi on aina ollut itse paikalla ja mennyt vastapuolen piikkiin. Joku kun vielälaittaisi konepellin tuosta uusiksi, niin olisi kaikki ruostrepesät korjattu. :D

Viime kerralla vakuutustarkastaja jo ehdotteli asian hautaamista. Eihän tuolla enään muuta arvoa ole, kuin käyttöarvo...
McKorhone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 01.05.2011 20:17

Re: Kiitos kolaroijille!

Viesti Kirjoittaja McKorhone »

Meidän perheessä on C5 farkku-sitikka varsinainen kolhumagneetti. Autoon tulee jatkuvasti uusia kolhuja ja naarmuja, enkä usko tässä tapauksessa kysymyksen olevan kateudesta :D Täytyykin koittaa tuota tukankuivain + purkki-ilma-kikkaa jahka ehtii. Mersu on toistaiseksi päässyt vähemmällä, takasiiven päälle näyttää tulleen pieni painauma, muuta en ole vielä bongannut. Kesällä huoltiksen pihalla kun laitoin laitimmaisen ruudun laitimmaiseen reunaan parkkiin niin että seuraavaan ruutuun jäi todella hyvin tilaa niin eikös siihen tullut vanha mummu ihan viereen kiinni ja pamautti saman tien ovella mersun oveen. Ajoi tahallaan ihan viereen niin että oli tuskin ruudussa ja oikealle puolelle jäi melkein metri tyhjää. Tiuskaisin napakasti mummelille että voisi vähän katsoa. Mummu vähätteli ja sanoi katsoneensa että kahvat se siinä vaan kolahti. Paskan marjat, kahvat olivat sellaisessa kohdassa etteivät ne voineet kohdata. Onneksi ovessa on joustava lista joka otti vähän hittiä eikä tullut peltivaurioita. Nykyään jätän suosiolla vähän kauemmaksi ovesta, tyhjälle alueelle. Kummasti vaan monesti kun palaa autolle, on jonkun ollut ihan pakko laittaa viereen parkkiin vaikka koko rivi on muuten tyhjillään. Ja sitten käytännön vinkki: kaikissa puhelimissa on nykyään kunnon kamera. On tosi helppoa ja nopeaa napata kuva viereisestä auto(i)sta ja rekkareista. Sitten jos kolhuja löytyy ja väri täsmää niin soitto perään ja juttusille.
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

Re: Kiitos kolaroijille!

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Mersu ei ole arkipäiväisen ihmisen auto, sanoi Mrs Ollinkari jossain lehtihaastattelusta, kun kommentoi Mercedeksen aiheuttamia ylettömiä ärsytyksiä.
Itselläni on ollut useammanlaisia Mersuja kahdeksan kappaletta. Ei niiden kanssa mitään ihmeempää ole ollut. Hankin harrasteautoksi vanhan Ässän ja edellisellä omistajalla oli siitä kyljet vedetty avaimilla. Tuntuu, että Mersumiesten keskuudessa Vanhaa Ässää kunnioitetaan. Ja kun on itse sinut autojensa kanssa, ihmiset tavallaan tottuu pitämään jonkun merkin miehenä/naisena. Ja harrastusautot ovat varmaan muutenkin omassa osastossaan. Ei haluta keuhkota...
Jos uudehko japanilainen vaihtuu uudehkoon Mersuun, varmasti saa osakseen ihmetystä. Parinkymmenentonnin japsi tai ranskis ei häiritse ketään. Parin tonnin Mersu saattaa sen tehdä ihan oikeasti. Toisten reaktioilla ei pitäisi olla kyllä mitään väliä omiin toimintoihin.
"Varaudu siihen, että kyllä ne sitä tuijottaa...", sanoi entinen omistaja, kun tämän kahden tonnin (tarkka 1999€) Ässän ostin :D

http://terho64.kuvat.fi/kuvat/MB+W126/0 ... .40.31.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Teranryh, Ti 08.11.2011 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin