Itse asiassa Turbo 2/2004 lehdessä kertomus kun ilmeisesti erittäin hienokuntoinen reilu satku ajettu 1990 500SE romuttui vastapuolen syystä ja auto lunastettiin liian halvalla hinnalla. Tarinaa ei löydy netistä ilmeisesti, ainoastaan lehdessä.
Jutun alussa lisäksi silmään pisti varusteluettelossa "lumiketjujen käyttökytkin". Mikä tuo mahtanee olla? Joku nopeudenrajoitin ehkä - mutta eikös se sisälly vakionopeudensäätimeen?
Loppukaneettina jutussa suositeltiin vanhoilla arvoautoilla ajavien käyttävän autonsa vakuutusyhtiössä arvioitavana, jos jotain tällaista ikävää sattuisi. Tuli vaan mieleen kun kattelin tuolta Myllykukon parkkikselta eilen otettuja hienoja kuvia.
Murheellinen W126 tarina Tuulilasi-lehdessä
Murheellinen W126 tarina Tuulilasi-lehdessä
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Murheellinen W126 tarina Tuulilasi-lehdessä
Eikös tuo ole se ASR:ään liittyvä namiska, joka sallii hieman suuremman luiston johonkin nopeuteen X saakka tai jotain sinne suuntaan...karra kirjoitti:Jutun alussa lisäksi silmään pisti varusteluettelossa "lumiketjujen käyttökytkin". Mikä tuo mahtanee olla? Joku nopeudenrajoitin ehkä - mutta eikös se sisälly vakionopeudensäätimeen?

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Tietääkseni juuri noin, kuin Pasi M. kertoi. Eli sallii pyörien lyödä sutia hieman enemmän, että ketju saa paremman otteen hangesta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No niin tieteskin. Olen itsekin kokeillut vastaavaa Actros 2540 kuorma-autossa - tosin ilman ketjuja.Timo L. kirjoitti:Tietääkseni juuri noin, kuin Pasi M. kertoi. Eli sallii pyörien lyödä sutia hieman enemmän, että ketju saa paremman otteen hangesta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Murheellinen W126 tarina Tuulilasi-lehdessä
Oli aika kova pyynti Ekillä Mersusta (32 000€). Verrokkina käytettiin jutussa SL 500:aa joka oli ollu Rinta-Joupilla 46 000€. On silti mun mielestä aika eri planeetalta nuo autot, vertaa sitten miltä kantilta tahansa.karra kirjoitti:Itse asiassa Turbo 2/2004 lehdessä kertomus kun ilmeisesti erittäin hienokuntoinen reilu satku ajettu 1990 500SE romuttui vastapuolen syystä ja auto lunastettiin liian halvalla hinnalla. Tarinaa ei löydy netistä ilmeisesti, ainoastaan lehdessä.
Jutun alussa lisäksi silmään pisti varusteluettelossa "lumiketjujen käyttökytkin". Mikä tuo mahtanee olla? Joku nopeudenrajoitin ehkä - mutta eikös se sisälly vakionopeudensäätimeen?
Loppukaneettina jutussa suositeltiin vanhoilla arvoautoilla ajavien käyttävän autonsa vakuutusyhtiössä arvioitavana, jos jotain tällaista ikävää sattuisi. Tuli vaan mieleen kun kattelin tuolta Myllykukon parkkikselta eilen otettuja hienoja kuvia.
Re: Murheellinen W126 tarina Tuulilasi-lehdessä
Palautin sen lainalehden jo mutta oliko se niin että omistaja halusi vakuutusyhtiöltä tuon 32 tE vai oliko se sen korjatun auton pyyntihinta? Joka tapauksessa tuo verrokki oli minunkin mielestäni väärä.Arppa kirjoitti: Oli aika kova pyynti Ekillä Mersusta (32 000€). Verrokkina käytettiin jutussa SL 500:aa joka oli ollu Rinta-Joupilla 46 000€. On silti mun mielestä aika eri planeetalta nuo autot, vertaa sitten miltä kantilta tahansa.
Asiasta etiäpäin, rupesin miettiin tuota myyntiin tullutta 560SEL:liä. Katselin netistä saksan hintoja ja muistelin lisäksi että tuollaisia ei kai ole tuotu nyt uudella verosysteemillä maahan

Onko näin siis että 560SEL jatkoi sitä perinnettä mitä jo W108 6.3 ja W116 6.9 edusti? Eikös niissä ollut ilmajousitus ym. tehokkaammat jarrut yms?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Murheellinen W126 tarina Tuulilasi-lehdessä
Aivan oikein, eli omistaja halusi vakuutusyhtiöltä 32 000€. Vakuutusyhtiön ensimmäinen tarjous oli 15 00€, toinen 17 000 ja viimeinen (tavarantarkastajan allekirjoittama ja toteama) 19 500€. Loppujen lopuksi sanoisin että tuo on vähintäänkin kohtuullinen hinta autosta. Luultavasti markkinoilla hinta olisi ollut alle 17 000€. Ei noille silti kysyntää niin paljon ole vaikka ne päällystäs kullalla.karra kirjoitti:Palautin sen lainalehden jo mutta oliko se niin että omistaja halusi vakuutusyhtiöltä tuon 32 tE vai oliko se sen korjatun auton pyyntihinta? Joka tapauksessa tuo verrokki oli minunkin mielestäni väärä.Arppa kirjoitti: Oli aika kova pyynti Ekillä Mersusta (32 000€). Verrokkina käytettiin jutussa SL 500:aa joka oli ollu Rinta-Joupilla 46 000€. On silti mun mielestä aika eri planeetalta nuo autot, vertaa sitten miltä kantilta tahansa.
Asiasta etiäpäin, rupesin miettiin tuota myyntiin tullutta 560SEL:liä. Katselin netistä saksan hintoja ja muistelin lisäksi että tuollaisia ei kai ole tuotu nyt uudella verosysteemillä maahanSyy on kai se veron suuruus. Viisaammat valisti minua että koko auton alusta jarruineen kevytmetallisine tukivarsineen päivineen tuon hydraulisen jousituksen lisäksi on kokolailla eksoottista tekniikkaa - eli auto on todellakin eri painosta kuin "tavalliset" W126:t. Tätähän tuo Myllykukossa tehty "koeajoraporttikin" vahvistaa.