W124 250d Kierroslukumittarin anturi?!?
W124 250d Kierroslukumittarin anturi?!?
Jep eli kyseinen auto on ja pitäis saaja kierroslukumittari toimintaan. Anturi löytyy konehuoneesta mutta mihimpä sen tökkään. Entinen omistaja sano että moottorisa ei oo paikkaa/reikää sille, pitääköhän paikkaansa. Kone vaihettu entisen hajottua. Eli onkohan sielä jossain paikka sille vai pitääkö/pystyykö sen ihte tehä sinne? Ja alkuperäsen mittarin laitan sinne.
Re: W124 250d Kierroslukumittarin anturi?!?
kuskin puolella öljypohjassa on paikka sille!
w201 om605
Re: W124 250d Kierroslukumittarin anturi?!?
eli sinne vaan reikä ja thats it 

Re: W124 250d Kierroslukumittarin anturi?!?
onko siihen vaihdettu moniventtiili kone vai mitäs tämä nyt on
öljypohjassa on valmis reikä vaihtipyörään päin kapeakantisessa (10venttiiliä) ja moniventtiilissä (20venttiiliä) olikohan lohkossa yläpuolella joka myös ikään osoittaa vauhtipyörään.
jos moottori on moniventtiili niin sen öljypohjassa on paikka anturille mutta se pitää porata auki ja tehdä anturin ruuville kierre.

öljypohjassa on valmis reikä vaihtipyörään päin kapeakantisessa (10venttiiliä) ja moniventtiilissä (20venttiiliä) olikohan lohkossa yläpuolella joka myös ikään osoittaa vauhtipyörään.
jos moottori on moniventtiili niin sen öljypohjassa on paikka anturille mutta se pitää porata auki ja tehdä anturin ruuville kierre.
w201 om605
Re: W124 250d Kierroslukumittarin anturi?!?
Moniventtiilin anturia/vauhtipyörää ei sitten voi käyttää vajaaventtiilisen sähköjen/mittariston kanssa. Pulssien määrä tai oikeastaan taajuus on aivan erilainen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W124 250d Kierroslukumittarin anturi?!?
korjataan sen veran jotta vauhtipyörää voi käyttää mutta ei anturiaveskola kirjoitti:Moniventtiilin anturia/vauhtipyörää ei sitten voi käyttää vajaaventtiilisen sähköjen/mittariston kanssa. Pulssien määrä tai oikeastaan taajuus on aivan erilainen.
vajaa venttiilisen kierros pulssit tulevat hammaskehän hampaista ja molemmissa on sama hammaskehä
Re: W124 250d Kierroslukumittarin anturi?!?
No niin, nyt lienee selvä, eli poraamalla reijän siten että vajaaventtiilisen anturi alkaa lukea starttikehän hampaita moniventtiilissä niin homma rokkaa 

Lisää tietoa: www.skg.fi