Eli foorumilaisen väyrysestä luettu tänään vikakoodit kun pari kertaa syttynyt BAS "hälytys" tauluun.
ja seuraavanlaista sieltä löydettiinkin.....mistähän tuosta väyrysestä olisi helpoin ja fiksuinta aloittaa vian etsintä?
kiittäen avusta jo etukäteen, auton omistaja liittynee keskuteluun jossain vaiheessa.
BAS:
C1000 BAS Control Unit
- Verify the BAS Control unit
C1025 CAN - communication
- Verify the CAN -communication
-Complete CAN - communication
-the traction control unit
-CAN signal:breag light switch
-CAN signal :Wheel RPM
C1332 BAS solenoidi valve: (Open or short circuit)
-verify the power supply at the BAS solenoidi valve
IGNITION=ON 4,0-5,5V
IGNITION=OFF 1-2OHM
-Verify the BAS control unit
The break power amlifier and the wiring
HRA:
B1480 HRA Front axle engine: short circuit to Ground
B1481 HRA rear axle engine: short circuit to Ground
Inst.Cluster:
B1040 CAN-communication error with the Engine control unit
-verify the cable connection between the instrument cluster and the engine control unit
B1042 CAN-communication error with the BAS control unit
-verify the cable connection between the instrument cluster and the BAS control unit
EIS: -B1156
Vikakoodeja väyrysestä, mitä vikana?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Vikakoodeja väyrysestä, mitä vikana?
Opel, "weird lieben autos"....
- blackslide
- Vakiokalustoa

- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: Vikakoodeja väyrysestä, mitä vikana?
Tyhmänä veikkaisin että jarruvaloissa jotain oikosulkua? Muuten vaikuttaa kyllä pelottavan sekavalta. Toki voi olla joku yksittäinen maadoituspiuha, tms. Viisaammilta saa varmaan sivistyneempiä arvauksia.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: Vikakoodeja väyrysestä, mitä vikana?
Aloita siitä jarruvalokatkaisijasta se on usein noissa rikki ja halvin helpoin vaihtaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Vikakoodeja väyrysestä, mitä vikana?
Okei, elikkä tätä (jarruvarjokatkaisin
) veikkailinkin eilen kun koodeja otettiin...taitaa olla yleisin syy näihin BAS juttuihin.
Jäi vain häiritsemään tuo mittariston,mootorinohjauksen ja BASsin välinen "kombinaatio" hieman.....onhan tuo melko sekavan näköinen tosiaan kun katselee että vika "poukkoilee" eri osien välillä...
Mitenkä tuo HRA kun vaikkuttais olevan ihan maavika ?, tai näin se itselle aukenee...melko ihmeellinen jos etu ja taka säätimen maat on huonolla hapella, mennee kuitenkin eri paikkoihin autossa, vai samaan ?
.
Jäi vain häiritsemään tuo mittariston,mootorinohjauksen ja BASsin välinen "kombinaatio" hieman.....onhan tuo melko sekavan näköinen tosiaan kun katselee että vika "poukkoilee" eri osien välillä...
Mitenkä tuo HRA kun vaikkuttais olevan ihan maavika ?, tai näin se itselle aukenee...melko ihmeellinen jos etu ja taka säätimen maat on huonolla hapella, mennee kuitenkin eri paikkoihin autossa, vai samaan ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Vikakoodeja väyrysestä, mitä vikana?
Vaihda ensin tuo katkaisija ja lue koodit uddeleen veikaan että aika moni noista poistuu
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Vikakoodeja väyrysestä, mitä vikana?
Terve vaan kaikille
.
Tämä on itseasiassa jo toinen viesti, ei alkanut meikäläisellä niin mairittelevasti. Eka yritys katosi avaruuteen.
Jarruvalokatkaisijan vaihdoin tänään, tulee olemaan mielenkiintoista seuraavan kerran kun koodit lukastaan. Mikä on tilanne BASsin osalta.
Katkaisijaa vaihtaessa tuli toinenkin tyyppivika vastaan, jota oli kyllä jo aiemminkin osannut herkkäkorvaisena epäillä. Rattiakselin haitari sisäpuolelta on riekaleina.
Noitten ksenonien säädön toiminta tässä askaruttaa toki myöskin. Ajattelin aivan ensimmäiseksi kokeilla onko siellä nyt ylipäätänsä mitään toimintaa... Olisko jollakulla hyvää ideaa, miten ne saisi helpoiten liikkeelle. Siis olettaen että ne toimii. Vai pitääkö vaan tavalla tai toisella kallistella autoa
.
Saattaa olla että olinkin sittenkin loppuviimeksi oikeassa ettei nuo säädöt lainkaan wörki. Olin tottunut, että valot "hakee" itsensä kohilleen aina käynnistyksen jälkeen, oli ihan uutta mulle ettei ne kaikissa sitä tee. Sitten kun olin sitä parille kaverille ihmetellyt että eivät nouse laske startissa, he saivat minut vakuutettua ettei vikaa ole ja se on vain ominaisuus. Niin sittenhän e vikakooditkin sieltä saatiin ulos
Tämä on itseasiassa jo toinen viesti, ei alkanut meikäläisellä niin mairittelevasti. Eka yritys katosi avaruuteen.
Jarruvalokatkaisijan vaihdoin tänään, tulee olemaan mielenkiintoista seuraavan kerran kun koodit lukastaan. Mikä on tilanne BASsin osalta.
Katkaisijaa vaihtaessa tuli toinenkin tyyppivika vastaan, jota oli kyllä jo aiemminkin osannut herkkäkorvaisena epäillä. Rattiakselin haitari sisäpuolelta on riekaleina.
Noitten ksenonien säädön toiminta tässä askaruttaa toki myöskin. Ajattelin aivan ensimmäiseksi kokeilla onko siellä nyt ylipäätänsä mitään toimintaa... Olisko jollakulla hyvää ideaa, miten ne saisi helpoiten liikkeelle. Siis olettaen että ne toimii. Vai pitääkö vaan tavalla tai toisella kallistella autoa
Saattaa olla että olinkin sittenkin loppuviimeksi oikeassa ettei nuo säädöt lainkaan wörki. Olin tottunut, että valot "hakee" itsensä kohilleen aina käynnistyksen jälkeen, oli ihan uutta mulle ettei ne kaikissa sitä tee. Sitten kun olin sitä parille kaverille ihmetellyt että eivät nouse laske startissa, he saivat minut vakuutettua ettei vikaa ole ja se on vain ominaisuus. Niin sittenhän e vikakooditkin sieltä saatiin ulos
Musta on voimaa, sininen sitkeyttä.
- blackslide
- Vakiokalustoa

- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: Vikakoodeja väyrysestä, mitä vikana?
Tervetuloa kirjavaan joukkoomme!
Itsellä taitaa olla se sama haitari hajalla.. vai joku muu? Ratin mennessä keskikohdan yli, tuntuu pientä jumitusta ja kuuluu pientä pörinää. Ihan niinkuin joku kumi/laakeri kanittais jostain tai sitten se Z-nivel olis jotenkin sökö.
Ne maadoituspisteet on mielestäni jokaisessa lokarissa. Konehuoneessa on sitten vielä yksi ylimääräinen ja pelkääjän puolella jalkatilassa yksi joka ilmeisesti ruostuu herkästi.
Itsellä taitaa olla se sama haitari hajalla.. vai joku muu? Ratin mennessä keskikohdan yli, tuntuu pientä jumitusta ja kuuluu pientä pörinää. Ihan niinkuin joku kumi/laakeri kanittais jostain tai sitten se Z-nivel olis jotenkin sökö.
Ne maadoituspisteet on mielestäni jokaisessa lokarissa. Konehuoneessa on sitten vielä yksi ylimääräinen ja pelkääjän puolella jalkatilassa yksi joka ilmeisesti ruostuu herkästi.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.


