kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm,RATKAISTU :)
kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm,RATKAISTU :)
autona w202 230k
Eli muutaman kerran pari kk sitten teki samaa ja nyt kokoajan.
Ahdot normaalit 0,5bar 4500rpm asti. Sitte tippuu ahdot nollaan/imun puolelle ja 5500rpm ahdot palaa ja nykäsee niskan irti tullessaan.
Tulpat,ilmamassa anturi ja bensansuodatin just vaihettu. sytytyspuoli pitäis olla ok. yksinkertasesti ahdot katoaa ja kone muuttuu vapariksi 1000rpm ajaksi jolloin hyytyy kiihtyvyys erittäin pahasti.
kone kiihtyy normaalisti jos kiihdyttää puolikaasulla jolloin kompressori ei ahda ollenkaan.
Edit: Vika paikallistettu maf anturiin jonka lukema katkaisee ecun kautta magneettiventtiilin kytkimen jännitteen. maf anturi vain 2kk vanha ja vanhalla tekee samaa joten vikaa ei vielä löydetty.
Eli muutaman kerran pari kk sitten teki samaa ja nyt kokoajan.
Ahdot normaalit 0,5bar 4500rpm asti. Sitte tippuu ahdot nollaan/imun puolelle ja 5500rpm ahdot palaa ja nykäsee niskan irti tullessaan.
Tulpat,ilmamassa anturi ja bensansuodatin just vaihettu. sytytyspuoli pitäis olla ok. yksinkertasesti ahdot katoaa ja kone muuttuu vapariksi 1000rpm ajaksi jolloin hyytyy kiihtyvyys erittäin pahasti.
kone kiihtyy normaalisti jos kiihdyttää puolikaasulla jolloin kompressori ei ahda ollenkaan.
Edit: Vika paikallistettu maf anturiin jonka lukema katkaisee ecun kautta magneettiventtiilin kytkimen jännitteen. maf anturi vain 2kk vanha ja vanhalla tekee samaa joten vikaa ei vielä löydetty.
Viimeksi muokannut -230k-, La 05.05.2012 20:35. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Kyllä mä veikkaisin tota bypass venttiiliä, ja kyllä sen läppä pitäis liikahtaa kunnolla myös paikalla kovaa kaasuttaessa, uus tollanen maksaa 350e. Voihan se vika olla myös remmiahtimen magneeti kytkimes, jos pomppaa pois päältä hetkeks. Vaikee sanoo täältä käsin.-230k- kirjoitti:autona w202 230k
Eli muutaman kerran pari kk sitten teki samaa ja nyt kokoajan.
Ahdot normaalit 0,45bar 4500rpm asti. Sitte tippuu ahdot nollaan/imun puolelle ja koneen ääni vaimenee niinkuin tukehtuisi ja 5500rpm ahdot palaa ja nykäsee niskan irti tullessaan.
Tulpat,ilmamassa anturi ja bensansuodatin just vaihettu. sytytyspuoli pitäis olla ok. yksinkertasesti ahdot katoaa ja kone muuttuu vapariksi 1000rpm ajaksi jolloin hyytyy kiihtyvyys erittäin pahasti.
kone kiihtyy normaalisti jos kiihdyttää puolikaasulla jolloin kompressori ei ahda ollenkaan. En tiedä edes onko normaalia mutta itellä ei ole koskaan kompressori nostanut ahtoja jossei kaasu ole lähes pohjassa,normaalissa ripeässä kiihdytyksessä imun puolella.
Apua ja hulluimmatkin ideat tänne vaan! Toivottavasti ei olisi ilmanputsarikotelon bypass venttiili entinen,saattaa olla kalliskin osa. Yksi vaihtoehto juurikin että kyseinen läppä aukeaisi ja päästäisi ahtopaineet putsarikoteloon.
Tätä ei voi todeta sillä vaihde vapaalla kyseinen läppä ei mene edes kunnolla kiinni,saattaa olla että kuuluukin olla näin sillä silloin koneessa ei ole kuormaa.
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Pitänee käyttää töpselissä huomenna,tarkotus muutenki ollut käyttää että tietää onko tullut vikakoodeja sitte viime nollauksen. Jos ei siellä näy mtn niin pitää vielä vaikka videokuvata bypass venttiilin toimintaa kiihdyttäessä. bypass venttiili on vielä siedettävissä hinnoissa näköjään,tuon magneettiventtiilin kanssa ei 500e riitä kun kl:ästä kysyin.jr85 kirjoitti:Kyllä mä veikkaisin tota bypass venttiiliä, ja kyllä sen läppä pitäis liikahtaa kunnolla myös paikalla kovaa kaasuttaessa, uus tollanen maksaa 350e. Voihan se vika olla myös remmiahtimen magneeti kytkimes, jos pomppaa pois päältä hetkeks. Vaikee sanoo täältä käsin.-230k- kirjoitti:autona w202 230k
Eli muutaman kerran pari kk sitten teki samaa ja nyt kokoajan.
Ahdot normaalit 0,45bar 4500rpm asti. Sitte tippuu ahdot nollaan/imun puolelle ja koneen ääni vaimenee niinkuin tukehtuisi ja 5500rpm ahdot palaa ja nykäsee niskan irti tullessaan.
Tulpat,ilmamassa anturi ja bensansuodatin just vaihettu. sytytyspuoli pitäis olla ok. yksinkertasesti ahdot katoaa ja kone muuttuu vapariksi 1000rpm ajaksi jolloin hyytyy kiihtyvyys erittäin pahasti.
kone kiihtyy normaalisti jos kiihdyttää puolikaasulla jolloin kompressori ei ahda ollenkaan. En tiedä edes onko normaalia mutta itellä ei ole koskaan kompressori nostanut ahtoja jossei kaasu ole lähes pohjassa,normaalissa ripeässä kiihdytyksessä imun puolella.
Apua ja hulluimmatkin ideat tänne vaan! Toivottavasti ei olisi ilmanputsarikotelon bypass venttiili entinen,saattaa olla kalliskin osa. Yksi vaihtoehto juurikin että kyseinen läppä aukeaisi ja päästäisi ahtopaineet putsarikoteloon.
Tätä ei voi todeta sillä vaihde vapaalla kyseinen läppä ei mene edes kunnolla kiinni,saattaa olla että kuuluukin olla näin sillä silloin koneessa ei ole kuormaa.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Tänään putsasin tuon bypass venttiilin ja ilmanputsarinkin samalla. Hyvin näytti toimivan tyhjäkäynnillä,sai menemään ihan kiinni asti.
Mahtaako olla paljoa haittaa tukkia koko bypassille menevä letku että voisi todeta vian olevan siellä. kaasua päästäessä paineet jäävät putkistoon mutta rikkooko se mitään?
Mahtaako olla paljoa haittaa tukkia koko bypassille menevä letku että voisi todeta vian olevan siellä. kaasua päästäessä paineet jäävät putkistoon mutta rikkooko se mitään?
Viimeksi muokannut -230k-, La 29.10.2011 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Veikkaan ilmamassa anturin liittimestä höltynyttä ja lopulta irronnutta johtoa jos ennen vaihtoa toimi normaalisti.
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
ei se nyt heti vaihdon jälkeen lakanut oireilemaan,mutta samoihin aikoihin. Onko tuo mitenkään purettavissa tuo pyöreä ilmamassa-anturin liitin?
Sähkötesterille varattu aika 7 päivä. siihen asti ihmettellään kotikonstein.
Sähkötesterille varattu aika 7 päivä. siihen asti ihmettellään kotikonstein.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
En osaa sanoa kun sähkömies korjas sen parissa minuutissa ja sano et vika oli siinä. Ahtimen/anturien vaihdon jälkeen vein lähes samantien takas korjaamolle kun ahdot hävis. Ensin loppu ahdot tietyllä kierros alueella ja sit kun ajoin viel nimismiehenkiharaan niin hävis ahdot kokonaan.-230k- kirjoitti:ei se nyt heti vaihdon jälkeen lakanut oireilemaan,mutta samoihin aikoihin. Onko tuo mitenkään purettavissa tuo pyöreä ilmamassa-anturin liitin?
Sähkötesterille varattu aika 7 päivä. siihen asti ihmettellään kotikonstein.
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Tänään varmistus että ei ole vika ohivirtausventtiilissä(bypass). Todennäköisin vika siis juurikin tuo liitin. Maf anturissa oleva pää oli ainakin umpinainen,ei voi vaihtaa/avata
Jos liittimen irrottaa kokonaan maf anturista niin auto ei ahda millään kierrosalueella,on siis selvä yhteys ahtoihin tuolla maffilla. Vielä kun keksisi miten pääsee tarkistamaan liitokset.
Samalla alueella asutaan,ei sama kaveri joka sulle johdot laitto ni kerkeis kattomaan tota mun meseä?
Jos liittimen irrottaa kokonaan maf anturista niin auto ei ahda millään kierrosalueella,on siis selvä yhteys ahtoihin tuolla maffilla. Vielä kun keksisi miten pääsee tarkistamaan liitokset.
Samalla alueella asutaan,ei sama kaveri joka sulle johdot laitto ni kerkeis kattomaan tota mun meseä?
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Mitäs arvoja *:ri näytää tapahtuma hetkellä?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Jaa mikä näyttää? Nopeusmittari hidastaa kiihtymistään ja Ahtomittari tippuu +0,45 baarista imun puolelle kesken kiihdytyksen . Jos tässä mittareista kyseltiin.CDI203 kirjoitti:Mitäs arvoja *:ri näytää tapahtuma hetkellä?
7.11 vasta sähkötesteriin ni mitään infoa sitä kautta ei ole vielä saatu. Ainoa asia mitä tutkinut oli tuo bypass ja se pysyy visusti kiinni,ei päästä paineita. joten joku sähköpuolen vika kyseessä,oisiko surullisenkuuluisa johtosarja antamassa häiriötä.
Vikaa ei saa päälle tyhjäkäynnillä että voisi mitata maf arvoja, koska rajotin tulee paikallaan ollessa ennen tuota 4500rpm joten ahtaa normaalisti.
Jos joku osaa sanoa jotain tuosta maffin volttien lukemisesta joistain pinneistä niin voinhan johdot vetää pellin alta ja lukea sisällä sähkömittarista.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
*.ri = star testeri, eli mersun vikakoodin lukija suomeksi...-230k- kirjoitti:Jaa mikä näyttää? Nopeusmittari hidastaa kiihtymistään ja Ahtomittari tippuu +0,45 baarista imun puolelle kesken kiihdytyksen . Jos tässä mittareista kyseltiin.CDI203 kirjoitti:Mitäs arvoja *:ri näytää tapahtuma hetkellä?
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
se selviää tosiaan vasta viikon päästä kun saadaan auto kiinni testeriin.napa kirjoitti:*.ri = star testeri, eli mersun vikakoodin lukija suomeksi...-230k- kirjoitti:Jaa mikä näyttää? Nopeusmittari hidastaa kiihtymistään ja Ahtomittari tippuu +0,45 baarista imun puolelle kesken kiihdytyksen . Jos tässä mittareista kyseltiin.CDI203 kirjoitti:Mitäs arvoja *:ri näytää tapahtuma hetkellä?
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Kuvaliset ohjet tänne joskus linkitelin (vaan ovat jonnekin hävinnet...kuvia kun ei suoraan saannut)-230k- kirjoitti:se selviää tosiaan vasta viikon päästä kun saadaan auto kiinni testeriin.napa kirjoitti:*.ri = star testeri, eli mersun vikakoodin lukija suomeksi...-230k- kirjoitti:Jaa mikä näyttää? Nopeusmittari hidastaa kiihtymistään ja Ahtomittari tippuu +0,45 baarista imun puolelle kesken kiihdytyksen . Jos tässä mittareista kyseltiin.CDI203 kirjoitti:Mitäs arvoja *:ri näytää tapahtuma hetkellä?
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
Onpa pitkä aika piuhan päähän
no viikon päästä on auto siis kunnossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Eipä tullut kuntoon tai edes varsinaista vikaa löydetty korjaamolla.
Käytetty testerissä ja ainut mitä löytyi oli "itseoppiminen,käy liian laihalla".
Ja kun menee liian laihalle niin turva-ominaisuutena tiputtaa ahdot.
En tiedä miten pitäisi vianmetsästystä jatkaa. Bensapaineen mittaukseen ensviikolla että saa soppaa.
Uutena oireena kahdesti sammui suoraan ajosta kun laittoi kytkimen pohjaan ja jarrutti. Tyhjäkäynti katosi siis.
Myös tyhjäkäynnillä seisottaessa meinaa välillä sammua mutta tietokone "korjaa". Kierrokset tipahtaa siis suunnilleen kerran/minuutissa tahdissa lähes nolliin mutta tietokone nostaa ne ettei auto sammu.
Käytetty testerissä ja ainut mitä löytyi oli "itseoppiminen,käy liian laihalla".
Ja kun menee liian laihalle niin turva-ominaisuutena tiputtaa ahdot.
En tiedä miten pitäisi vianmetsästystä jatkaa. Bensapaineen mittaukseen ensviikolla että saa soppaa.
Uutena oireena kahdesti sammui suoraan ajosta kun laittoi kytkimen pohjaan ja jarrutti. Tyhjäkäynti katosi siis.
Myös tyhjäkäynnillä seisottaessa meinaa välillä sammua mutta tietokone "korjaa". Kierrokset tipahtaa siis suunnilleen kerran/minuutissa tahdissa lähes nolliin mutta tietokone nostaa ne ettei auto sammu.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Mitä *:ri näytti ajossa lambda ja ilmamassa anturin mittaus arvoiksi?-230k- kirjoitti:Eipä tullut kuntoon tai edes varsinaista vikaa löydetty korjaamolla.
Käytetty testerissä ja ainut mitä löytyi oli "itseoppiminen,käy liian laihalla".
Ja kun menee liian laihalle niin turva-ominaisuutena tiputtaa ahdot.
En tiedä miten pitäisi vianmetsästystä jatkaa. Bensapaineen mittaukseen ensviikolla että saa soppaa.
Uutena oireena kahdesti sammui suoraan ajosta kun laittoi kytkimen pohjaan ja jarrutti. Tyhjäkäynti katosi siis.
Myös tyhjäkäynnillä seisottaessa meinaa välillä sammua mutta tietokone "korjaa". Kierrokset tipahtaa siis suunnilleen kerran/minuutissa tahdissa lähes nolliin mutta tietokone nostaa ne ettei auto sammu.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Tälläviikolla ite käyn läpi ettei oo ilmuvuotoa missään, Tarkistan näkyykö johtosarjassa kuoriutinutta eristettä sekä puhdistan ja uudelleenohjelmoin kaasuläpän.
Ensviikon alusta testaan bensapaineet ja jos ei ala löytyä vikaa miksi käy laihalla ja on itseoppiminen päällä niin ensviikolla bosh car sentterille vähän kalliimpiin laitteisiin.
Aiemmasta vikakoodinluvusta ja starilla tutkimisesta en mitään maksanut.
Ideoita saa edelleen laittaa. Vaikeuttaa vianhakua ja mittausta kun vain ajossa saa vian ilmenemään. Ei paikallaan hallissa tietokoneessa kiinni.
Ensviikon alusta testaan bensapaineet ja jos ei ala löytyä vikaa miksi käy laihalla ja on itseoppiminen päällä niin ensviikolla bosh car sentterille vähän kalliimpiin laitteisiin.
Aiemmasta vikakoodinluvusta ja starilla tutkimisesta en mitään maksanut.
Ideoita saa edelleen laittaa. Vaikeuttaa vianhakua ja mittausta kun vain ajossa saa vian ilmenemään. Ei paikallaan hallissa tietokoneessa kiinni.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Juuri sen takia kannattaa tutkia *:rila ajossa-230k- kirjoitti: Vaikeuttaa vianhakua ja mittausta kun vain ajossa saa vian ilmenemään. Ei paikallaan hallissa tietokoneessa kiinni.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Oli päivän verran korjaamolla tutkittavana ja oli stari kiinni ajossa. Ei saatu mitään tietoa irti mikä kertoisi mikä rikki kun ei vm 96 diagnostiikka sitä suoraankaan osaa kertoa.
"mikään ei näytä olevan rikki mutta auto ei vaan toimi"
Noh en montaa kymppiä onneksi köyhtynytkään tuosta korjaamokäynnistä.
Magneettikytkintä tai sähköpuolen ohjausboksia veikattiin. Kytkin maksaa 540e niin ei ihan huvikseen viitsisi ostaa
Huomenna tulpat irti ja kattomaan olisiko aikaisemmin huomatusta liian laihalla käymisestä merkkinä valkeat tulpat.
"mikään ei näytä olevan rikki mutta auto ei vaan toimi"
Noh en montaa kymppiä onneksi köyhtynytkään tuosta korjaamokäynnistä.
Magneettikytkintä tai sähköpuolen ohjausboksia veikattiin. Kytkin maksaa 540e niin ei ihan huvikseen viitsisi ostaa
Huomenna tulpat irti ja kattomaan olisiko aikaisemmin huomatusta liian laihalla käymisestä merkkinä valkeat tulpat.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Kaikki mittaus arvot oli siis ok ja muuttuivat loogisesti ?-230k- kirjoitti:Oli päivän verran korjaamolla tutkittavana ja oli stari kiinni ajossa. Ei saatu mitään tietoa irti mikä kertoisi mikä rikki kun ei vm 96 diagnostiikka sitä suoraankaan osaa kertoa.
"mikään ei näytä olevan rikki mutta auto ei vaan toimi"
Noh en montaa kymppiä onneksi köyhtynytkään tuosta korjaamokäynnistä.
Magneettikytkintä tai sähköpuolen ohjausboksia veikattiin. Kytkin maksaa 540e niin ei ihan huvikseen viitsisi ostaa
Huomenna tulpat irti ja kattomaan olisiko aikaisemmin huomatusta liian laihalla käymisestä merkkinä valkeat tulpat.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Tämmöseen lopputulokseen oli päästy eli mittaus arvot eivät kertoneet mitään vikaa olevan, ite en tälläkertaa kerinnyt mukana ihmettelemään.CDI203 kirjoitti:Kaikki mittaus arvot oli siis ok ja muuttuivat loogisesti ?-230k- kirjoitti:Oli päivän verran korjaamolla tutkittavana ja oli stari kiinni ajossa. Ei saatu mitään tietoa irti mikä kertoisi mikä rikki kun ei vm 96 diagnostiikka sitä suoraankaan osaa kertoa.
"mikään ei näytä olevan rikki mutta auto ei vaan toimi"
Noh en montaa kymppiä onneksi köyhtynytkään tuosta korjaamokäynnistä.
Magneettikytkintä tai sähköpuolen ohjausboksia veikattiin. Kytkin maksaa 540e niin ei ihan huvikseen viitsisi ostaa
Huomenna tulpat irti ja kattomaan olisiko aikaisemmin huomatusta liian laihalla käymisestä merkkinä valkeat tulpat.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
magnetikytkin on melko yksinkertainen jos se menne kiinni niin mittaile sen virta siinä tilassa ja sitten mittus pällä kokeilee muttuko virran tulo virhelisen toiminon kohdalla jos ei niin sitten rikki-230k- kirjoitti:Tämmöseen lopputulokseen oli päästy eli mittaus arvot eivät kertoneet mitään vikaa olevan, ite en tälläkertaa kerinnyt mukana ihmettelemään.CDI203 kirjoitti:Kaikki mittaus arvot oli siis ok ja muuttuivat loogisesti ?-230k- kirjoitti:Oli päivän verran korjaamolla tutkittavana ja oli stari kiinni ajossa. Ei saatu mitään tietoa irti mikä kertoisi mikä rikki kun ei vm 96 diagnostiikka sitä suoraankaan osaa kertoa.
"mikään ei näytä olevan rikki mutta auto ei vaan toimi"
Noh en montaa kymppiä onneksi köyhtynytkään tuosta korjaamokäynnistä.
Magneettikytkintä tai sähköpuolen ohjausboksia veikattiin. Kytkin maksaa 540e niin ei ihan huvikseen viitsisi ostaa
Huomenna tulpat irti ja kattomaan olisiko aikaisemmin huomatusta liian laihalla käymisestä merkkinä valkeat tulpat.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Hyvä tietää. Pitääpä tänään ettiä johtoja mistä sitä pääsis mittailemaan.CDI203 kirjoitti:magnetikytkin on melko yksinkertainen jos se menne kiinni niin mittaile sen virta siinä tilassa ja sitten mittus pällä kokeilee muttuko virran tulo virhelisen toiminon kohdalla jos ei niin sitten rikki-230k- kirjoitti:Tämmöseen lopputulokseen oli päästy eli mittaus arvot eivät kertoneet mitään vikaa olevan, ite en tälläkertaa kerinnyt mukana ihmettelemään.CDI203 kirjoitti:Kaikki mittaus arvot oli siis ok ja muuttuivat loogisesti ?-230k- kirjoitti:Oli päivän verran korjaamolla tutkittavana ja oli stari kiinni ajossa. Ei saatu mitään tietoa irti mikä kertoisi mikä rikki kun ei vm 96 diagnostiikka sitä suoraankaan osaa kertoa.
"mikään ei näytä olevan rikki mutta auto ei vaan toimi"
Noh en montaa kymppiä onneksi köyhtynytkään tuosta korjaamokäynnistä.
Magneettikytkintä tai sähköpuolen ohjausboksia veikattiin. Kytkin maksaa 540e niin ei ihan huvikseen viitsisi ostaa
Huomenna tulpat irti ja kattomaan olisiko aikaisemmin huomatusta liian laihalla käymisestä merkkinä valkeat tulpat.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
ja jos muttuu niin mietimään miksi ecu pistää pelin poikki, joltain anturilta virhelistä tietoa tms(eli jos tekee niin kuin on siillä arvola/tilantessa tarkoitettu ei mitään vika ilmotusta tule) ecu rikki, rele kumenee,-230k- kirjoitti:Hyvä tietää. Pitääpä tänään ettiä johtoja mistä sitä pääsis mittailemaan.CDI203 kirjoitti:magnetikytkin on melko yksinkertainen jos se menne kiinni niin mittaile sen virta siinä tilassa ja sitten mittus pällä kokeilee muttuko virran tulo virhelisen toiminon kohdalla jos ei niin sitten rikki-230k- kirjoitti:Tämmöseen lopputulokseen oli päästy eli mittaus arvot eivät kertoneet mitään vikaa olevan, ite en tälläkertaa kerinnyt mukana ihmettelemään.CDI203 kirjoitti:Kaikki mittaus arvot oli siis ok ja muuttuivat loogisesti ?-230k- kirjoitti:Oli päivän verran korjaamolla tutkittavana ja oli stari kiinni ajossa. Ei saatu mitään tietoa irti mikä kertoisi mikä rikki kun ei vm 96 diagnostiikka sitä suoraankaan osaa kertoa.
"mikään ei näytä olevan rikki mutta auto ei vaan toimi"
Noh en montaa kymppiä onneksi köyhtynytkään tuosta korjaamokäynnistä.
Magneettikytkintä tai sähköpuolen ohjausboksia veikattiin. Kytkin maksaa 540e niin ei ihan huvikseen viitsisi ostaa
Huomenna tulpat irti ja kattomaan olisiko aikaisemmin huomatusta liian laihalla käymisestä merkkinä valkeat tulpat.
E:anturi arvot näkyy kyllä *:rila tutkailessa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Ilta touhuttu. Sytytystulpat oli nätin väriset jne.
Magneettikytkimen johtoja mittailemalla päästiin vian pariin.
12.7v normaalisti ja 4500rpm tippuu Nollaan ,sitten 5500 heittelee hetken ja palaa 12.7v
Johdot oli aika rapeita ja eriste kuoriutunut ,joten vaihdoin magneettikytkimeltä siihen koneen etuosan suojamuovin alle asti uutta 2,5mm2 silikooni johtoa.
Purin myös ecun päästä ja koneen päältä eristeet pois muttei siellä näyttänyt olevan merkkejä hapertumisesta. Vulkanoivalla 3M teipillä takasin nippuun kaikki.
Mitäs antureita pitäis erityisesti seurata mitkä vois virhetiedoillansa aiheuttaa tollasta?
Ja kiitos CDI203 avusta.
Magneettikytkimen johtoja mittailemalla päästiin vian pariin.
12.7v normaalisti ja 4500rpm tippuu Nollaan ,sitten 5500 heittelee hetken ja palaa 12.7v
Johdot oli aika rapeita ja eriste kuoriutunut ,joten vaihdoin magneettikytkimeltä siihen koneen etuosan suojamuovin alle asti uutta 2,5mm2 silikooni johtoa.
Purin myös ecun päästä ja koneen päältä eristeet pois muttei siellä näyttänyt olevan merkkejä hapertumisesta. Vulkanoivalla 3M teipillä takasin nippuun kaikki.
Mitäs antureita pitäis erityisesti seurata mitkä vois virhetiedoillansa aiheuttaa tollasta?
Ja kiitos CDI203 avusta.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Taas ollaan vähä viisaampia muttei vielä ihan selvinny.
Ilmamassa anturi antaa eculle yli 5.2v niin tietokone tiputtaa ahtimen magneettiventtiilin jännitteen 0, menee yli jonkun skaalan/raja-arvon tuo 5.2V.
Samasta ilmamassa-anturin ominaisuudesta johtuen auto käy hieman rikkaalla pintakaasusta ylöspäin.
Tehojakin tuli ulos vain 170hp, tosin ilmastointi päällä muttei sillä kai montaa hp eroa ole?
Viikon päästä uudelleen kokeilemaan toisella anturilla vaikka nykyinenki vain 2kk vanha bosch.
edit: vanhalla maffilla katkasee magneettiventtiilin jännitteet ihan samalla tavalla.
Ilmamassa anturi antaa eculle yli 5.2v niin tietokone tiputtaa ahtimen magneettiventtiilin jännitteen 0, menee yli jonkun skaalan/raja-arvon tuo 5.2V.
Samasta ilmamassa-anturin ominaisuudesta johtuen auto käy hieman rikkaalla pintakaasusta ylöspäin.
Tehojakin tuli ulos vain 170hp, tosin ilmastointi päällä muttei sillä kai montaa hp eroa ole?
Viikon päästä uudelleen kokeilemaan toisella anturilla vaikka nykyinenki vain 2kk vanha bosch.
edit: vanhalla maffilla katkasee magneettiventtiilin jännitteet ihan samalla tavalla.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Tuskin on vika maf anturissa, enminkin johdoissa/ecusa-230k- kirjoitti:Taas ollaan vähä viisaampia muttei vielä ihan selvinny.
Ilmamassa anturi antaa eculle yli 5.2v niin tietokone tiputtaa ahtimen magneettiventtiilin jännitteen 0, menee yli jonkun skaalan/raja-arvon tuo 5.2V.
Samasta ilmamassa-anturin ominaisuudesta johtuen auto käy hieman rikkaalla pintakaasusta ylöspäin.
Tehojakin tuli ulos vain 170hp, tosin ilmastointi päällä muttei sillä kai montaa hp eroa ole?
Viikon päästä uudelleen kokeilemaan toisella anturilla vaikka nykyinenki vain 2kk vanha bosch.
edit: vanhalla maffilla katkasee magneettiventtiilin jännitteet ihan samalla tavalla.
Mittasitko voltit anturilta suoraan vai oliko arvo se minkä ecu "näkee" sieltä tulevan?
5.2 voltia menee yli ecun ymmäryksen ja pistää humman poikki niin kuin kuuluukin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Tuo 5.2V on se minkä ecu näkee. kun tuo Maffin liitin on umpinainen niin ei voi mitata itse.
edit: maffin ymmärrys loppuu 5v? siihen asti toimii "ok" tosin rikkaalla.
edit: maffin ymmärrys loppuu 5v? siihen asti toimii "ok" tosin rikkaalla.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Tuliko kuntoon, vai vaivaako vielä?
Tällä mennään kesät R170 230K
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Kyllä se on korjattu,toki vika ei selvinnyt koskaan vaikka kalleilla laitteilla huollossa ihmeteltiin.
Maf anturi,joka on ehjä Antoi liikaa signaalijännitettä eculle ,joka katkaisi ahtimen magneettikytkimellä vedot pois koska arvot eivät olleet järkeviä.
Johdotukset kaikki tarkistettu ja hyvät on.
Tein oman kytkennän joka leikkaa kaikki yli 5V jännitteet maihin ja potentiometrillä saa säätää jännitettä oikeaan suuntaan,mersun itseoppiva ecu hoitaa lambdan kautta loput.
Ja jos tulevaisuudessa tulee tarvetta lisärikastukselle voi myös hieman huijata lisää soppaa koneeseen pelkästään nuppia kääntämällä.
Penkissä kävin vielä varmistamassa että seokset on hyvät läpi kierrosalueen ja teholappukin tarttui samalla mukaan.
Kerkesi jo kerran säikäyttää kuun taas rupesi kone pätkimään mutta oli sytytyspuolella,vaihdoin tulpat ja johdot niin taas mennään hymyssäsuin
Ensiviikolla saattaa tulla projekti topiccia tänne,vähän ehostusta ja tekniikkaa iskuun
Maf anturi,joka on ehjä Antoi liikaa signaalijännitettä eculle ,joka katkaisi ahtimen magneettikytkimellä vedot pois koska arvot eivät olleet järkeviä.
Johdotukset kaikki tarkistettu ja hyvät on.
Tein oman kytkennän joka leikkaa kaikki yli 5V jännitteet maihin ja potentiometrillä saa säätää jännitettä oikeaan suuntaan,mersun itseoppiva ecu hoitaa lambdan kautta loput.
Ja jos tulevaisuudessa tulee tarvetta lisärikastukselle voi myös hieman huijata lisää soppaa koneeseen pelkästään nuppia kääntämällä.
Penkissä kävin vielä varmistamassa että seokset on hyvät läpi kierrosalueen ja teholappukin tarttui samalla mukaan.
Kerkesi jo kerran säikäyttää kuun taas rupesi kone pätkimään mutta oli sytytyspuolella,vaihdoin tulpat ja johdot niin taas mennään hymyssäsuin
Ensiviikolla saattaa tulla projekti topiccia tänne,vähän ehostusta ja tekniikkaa iskuun
Viimeksi muokannut -230k-, La 05.05.2012 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Hieno juttu että härveli jytisee! =) Itsellä oli kanssa jossain kohtaa samantyylistä vikaa, mutta korjaantui k40 relepaketin juottamisella.
Tällä mennään kesät R170 230K