230 Kompressor M111 lastutus
Ainakin minulla nuo sivut toimivat moitteetta. Näemmä tuo pulley kit on ihan tuossa etusivulla. Hinta hieman noussut eli 349 eur, joka ei ilmeisesti sisällä kuljetusmaksua. Ei kai tuossa kovin ihmeellistä kielitaitoa tarvitse, jos tuollaisen laittaa tilaukseen. Itse aion tuon kevään aikana tilata ja asentaa, mutta asia ei vielä pariin kuukauteen ole vielä ajankohtainen. Mikähän muuten tällaisessa hihnapyörässä on niin erikoista, että jotkut pyytävät siitä jopa tuhatta euroa. Entäs voisiko tuosta alkuperäisestä sorvata hieman ylimääräistä pois? 

MB CLK 230k autom -97
Vaikutushan on likipitäen sama jos laittaa isomman kampuran pyörän tai pienemmän kompuran pyörän. Tosin kompuran pyörässä ei ole paljoakaan pienennysvaraa.
Mitä olen ulkomaan foorumeilta lukenut, vaatii tuo kompuramuutos kunnolla toimiakseen oikein ohjelmoidun lastun, isomman IC:n, erilaiset tulpat, jonkun sytytyksen säätöhässäkän, uuden bensanpaineen säätimen, korkeampioktaanista bensaa (ainakin USA:ssa) ja mahdollisesti MAF:fiakin joutuu siirtämään toiseen paikkaan. Siis jos haluaa että kone ei kauheesti nakuta ja tehoakin tulee lisää.
Mitä olen ulkomaan foorumeilta lukenut, vaatii tuo kompuramuutos kunnolla toimiakseen oikein ohjelmoidun lastun, isomman IC:n, erilaiset tulpat, jonkun sytytyksen säätöhässäkän, uuden bensanpaineen säätimen, korkeampioktaanista bensaa (ainakin USA:ssa) ja mahdollisesti MAF:fiakin joutuu siirtämään toiseen paikkaan. Siis jos haluaa että kone ei kauheesti nakuta ja tehoakin tulee lisää.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Asensin juuri tänään tuollaisen virityssarjan josta aikaisemmin mainitsin. Tässä hieman ensimmäisiä kokemuksia asiasta mikäli nyt jotakuta sattuu kiinnostamaan. Kyseessä on siis tuon alkuperäisen hihnapyörän päälle pultattava ulkokehä, jolla pyörän säde kasvaa kolmisen senttiä.
Asennus on todella helppo; syylärin tuuletin pois tieltä, hihna pois, "lisäke" ruuvataan paikoilleen ja uusi hieman entistä pidempi hihna paikoilleen.
Ajokokemuksia: kompressorin pitämä ääni nousee huomattavasti. Aikaisemmin tuota kompuran ääntä ei juurikaan kuullut, mutta nyt sellainen kiva ujellus kuuluu jo suht pienillä kierrosluvuilla. Tehoa on selvästi enemmän, mutta mitään suurta elämystä tämä ei kuitenkaan anna (mikä odotettavissa olikin). Lisäksi olen tankannut autoon tähän asti 95 oktaanista, joten korkeampioktaaniseen bensiiniin "tottuminen" vienee aikansa. Ainakaan korvinkuultavaa nakutusta ei ole havaittavissa. Ainoa ongelma on täyskiihdytyksessä vaivaava pieni tehojen "aaltoilu" tai "pumppaaminen". Voisiko tuo sitten johtua riittämättömästä bensapaineesta(?).
Kaiken kaikkiaan varsin onnistunut ostos ottaen huomioon edullisen hinnan. Toki mieli voi muuttua piankin jos koneesta nyt kuitenkin jotain hajoaa.
Asennus on todella helppo; syylärin tuuletin pois tieltä, hihna pois, "lisäke" ruuvataan paikoilleen ja uusi hieman entistä pidempi hihna paikoilleen.
Ajokokemuksia: kompressorin pitämä ääni nousee huomattavasti. Aikaisemmin tuota kompuran ääntä ei juurikaan kuullut, mutta nyt sellainen kiva ujellus kuuluu jo suht pienillä kierrosluvuilla. Tehoa on selvästi enemmän, mutta mitään suurta elämystä tämä ei kuitenkaan anna (mikä odotettavissa olikin). Lisäksi olen tankannut autoon tähän asti 95 oktaanista, joten korkeampioktaaniseen bensiiniin "tottuminen" vienee aikansa. Ainakaan korvinkuultavaa nakutusta ei ole havaittavissa. Ainoa ongelma on täyskiihdytyksessä vaivaava pieni tehojen "aaltoilu" tai "pumppaaminen". Voisiko tuo sitten johtua riittämättömästä bensapaineesta(?).
Kaiken kaikkiaan varsin onnistunut ostos ottaen huomioon edullisen hinnan. Toki mieli voi muuttua piankin jos koneesta nyt kuitenkin jotain hajoaa.
MB CLK 230k autom -97
Palataan asiaan vuoden ja noin 10000 kilometrin jälkeen, kun tuntuu joitakuita ihmisiä sillointällöin kiinnostavan. Mitään ongelmia, lukuunottamatta ajoittaista lievää nykimistä kovassa kiihdytyksessä, ei ole ollut. Moottorin ääneen tulee suht voimakas ujeltava ääni, joka ei kuitenkaan kuulu kompurasta. Ehkäpä hihnan jyrkentyneet kulmat kiristimiin nähden aiheuttavat tuon äänen (pelkkä maallikon arvaus).
Kulutus on normiajossa noussut jopa litralla sadalle, tosin mitään vertailukelpoisia mittauksia en ole suorittanut. Kaiken kaikkiaan voin vieläkin varauksella suositella tätä. Ainakaan ei tulisi mieleenikään ottaa tuota viritystä omasta autostani pois
. Auto on katsastettu kaksi kertaa ilman ongelmia.
Kulutus on normiajossa noussut jopa litralla sadalle, tosin mitään vertailukelpoisia mittauksia en ole suorittanut. Kaiken kaikkiaan voin vieläkin varauksella suositella tätä. Ainakaan ei tulisi mieleenikään ottaa tuota viritystä omasta autostani pois

MB CLK 230k autom -97
Nyt kompressori asiantuntijoille kysymys??
Eli auto on C230K vm:98 142kw, autossa on putkisto ja hihnapyörä viritys kompukalle. Vein auton tänään lastutukseen/ohjelmointiin, ja ilmeni ongelmia, eli autoa penkitettiin vakio ohjelmalla 3 kertaa, teho ero vaihteli n.7kw verran ja autosta ei saatu tehoja ulos. Vikakoodeja ei tullut, ahtopaineet oli hyvät ja tasaset 0,63bar, ja lamda arvot oli kohdallaa, mutta ilmamassa arvo oli pielessä n.320-360 väillä vaihteli. Olisko ilmamassa mittari tullut tiensä päähän?
Eli auto on C230K vm:98 142kw, autossa on putkisto ja hihnapyörä viritys kompukalle. Vein auton tänään lastutukseen/ohjelmointiin, ja ilmeni ongelmia, eli autoa penkitettiin vakio ohjelmalla 3 kertaa, teho ero vaihteli n.7kw verran ja autosta ei saatu tehoja ulos. Vikakoodeja ei tullut, ahtopaineet oli hyvät ja tasaset 0,63bar, ja lamda arvot oli kohdallaa, mutta ilmamassa arvo oli pielessä n.320-360 väillä vaihteli. Olisko ilmamassa mittari tullut tiensä päähän?
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
Kaikkiin tekemiini kompuramersuihin olen joutunut MAFin vaihtamaan ensin juuri vastaavien oireiden takia. Se ei Boschilta maksanut edes kuin reilun satkun.
Pelkkä lastuhan ei tosiaan noissa takaa onnea, tuo hihnapyörä tarvitaan myös jotta tuloksia tuntuu.
Mutta tuo ylempänä mainittu lista välijäähdyttimistä jne on kyllä vähän jo liioittelua, ei niistä toki haittaakaan ole mutta kyllä tuntuvin ero tulee tuolla hihnapyörä+softa-yhdistelmällä.
Pelkkä lastuhan ei tosiaan noissa takaa onnea, tuo hihnapyörä tarvitaan myös jotta tuloksia tuntuu.
Mutta tuo ylempänä mainittu lista välijäähdyttimistä jne on kyllä vähän jo liioittelua, ei niistä toki haittaakaan ole mutta kyllä tuntuvin ero tulee tuolla hihnapyörä+softa-yhdistelmällä.
Tuota kompuran pyörän pienennystä ei kyllä kannata edes harkita tai häviää ne viimesetkin ahtopaineet ku hihna alkaa luistamaaPM kirjoitti:Vaikutushan on likipitäen sama jos laittaa isomman kampuran pyörän tai pienemmän kompuran pyörän. Tosin kompuran pyörässä ei ole paljoakaan pienennysvaraa.

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Nostetaans tätäkin aihetta.
Eli nyt, kun aikaa on kulunut, niin löytyykö enemmän kokemuksia noitten pyörien vaihdon ja ohjelmapäivitysten teoista ja hinnoista ja onko ollut ongelmia luotettavuuden suhteen?
Kiinnostaa itseäkin, että millä hinnalla saa kompurakoneeseen hiukan lisäpotkua ja onko virit toimineet moitteetta. Tässä on ehkä eniten ollut puhetta 230 kompurasta, mutta kertokaa myös pienemmistä kompressoreista.
Onko näistä kokemusta ja hintatietoa? Kertokaa nyt ihmeessä, kun noi hommat on aika etäällä meikäläisellä, mutta kiinnostusta olisi koittaa, jos noilla nyt saa jotain lisäystä tehoon järkihinnalla.
Eli nyt, kun aikaa on kulunut, niin löytyykö enemmän kokemuksia noitten pyörien vaihdon ja ohjelmapäivitysten teoista ja hinnoista ja onko ollut ongelmia luotettavuuden suhteen?
Kiinnostaa itseäkin, että millä hinnalla saa kompurakoneeseen hiukan lisäpotkua ja onko virit toimineet moitteetta. Tässä on ehkä eniten ollut puhetta 230 kompurasta, mutta kertokaa myös pienemmistä kompressoreista.
Onko näistä kokemusta ja hintatietoa? Kertokaa nyt ihmeessä, kun noi hommat on aika etäällä meikäläisellä, mutta kiinnostusta olisi koittaa, jos noilla nyt saa jotain lisäystä tehoon järkihinnalla.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Minua myös. Aikeissa on keväällä päivittää W203/C180K:een hieman pirteyttä (lumien lähdön jälkeenZake kirjoitti:Nostetaans tätäkin aihetta.
Eli nyt, kun aikaa on kulunut, niin löytyykö enemmän kokemuksia noitten pyörien vaihdon ja ohjelmapäivitysten teoista ja hinnoista ja onko ollut ongelmia luotettavuuden suhteen?
Kiinnostaa itseäkin, että millä hinnalla saa kompurakoneeseen hiukan lisäpotkua ja onko virit toimineet moitteetta. Tässä on ehkä eniten ollut puhetta 230 kompurasta, mutta kertokaa myös pienemmistä kompressoreista.

Katselin tuolta fasttuning.eu:sta ja siellä tuntuu olevan sekä kompuran vaihtopyörää, että kampiakselin pyörää. Kumpi noista on "parempi" ja miksi? Lisäksi miten softa-päivitys onnistuu näihin bensakoneisiin (CDI:stä onki täällä foorumilla ollut runsaasti juttua) ja mihin hintaan? Nuo netinstä löytyvät hinnat (1000-2000 ekiä) tuntuvat aika hurjilta...
lisää kierroksia kompuraan...
elikkä autona on slk 230k -97 ja aijon siihen kiertokangen päähän sorvata itse sen siivun mikä kasvattaa halkaisijaa ja tätä mukaa sitten ahtoja, voin kertoilla sitten miten onnistui. toki jos jotakuta kiinnostaa voin tehdä niitä useamman jos hinnasta päästään sopuun.
Argh laitoin tämän näköjään hieman huonoon ketjuun (autoni ei ole M111). ei pitäisi lukea 5:tä teholastuaihetta yhtäaikaaplippo kirjoitti: Minua myös. Aikeissa on keväällä päivittää W203/C180K:een hieman pirteyttä (lumien lähdön jälkeen) , mutta ei viitsisi kovin hirveesti laittaa rahaa
Katselin tuolta fasttuning.eu:sta ja siellä tuntuu olevan sekä kompuran vaihtopyörää, että kampiakselin pyörää. Kumpi noista on "parempi" ja miksi? Lisäksi miten softa-päivitys onnistuu näihin bensakoneisiin (CDI:stä onki täällä foorumilla ollut runsaasti juttua) ja mihin hintaan? Nuo netinstä löytyvät hinnat (1000-2000 ekiä) tuntuvat aika hurjilta...

Juttelin tänään ehkäpä kahden tämän maan tunnetuimman virittelijän kanssa, mitä tulee näihin chiptuning ja viritys asioihin.
Toinen edustaa tuota aiemmassa viestissäni linkittämää merkkiä virityspalikoitten suhteen ja toinen on muuten vaan tunnettu ohjelmistaan.
Molemmilta sain aika samanlaiset vastaukset.
Ei noita bensakompressoreita oikein kannata lähteä virittelemään.
Eihän noita koneita edes löydy noista kaikista listoista, missä kerrotaan orkkistehot ja lastutuksen jälkeiset uudet tehot. Tämä siksi, että kompressorin virittäminen on verrattavissa vaparin virittämiseen ja pelkällä ohjelmistomuutoksella ei tehot juurikaan lisäänny. Sitten se kompuran hihnapyörien vaihtokin saa kuulemma vääntöä alapäähän jonkinverran, mutta yläkierroksille silläkään ei vaikutusta ole. Tämä siis siitä boost kitistä, minkä linkitin aiemmassa viestissäni.
Kerrottiin myös, että 230K koneesta on saatu noin 260 hevosvoiman tuntumaan, mutta siihen ei riitä enää mitkään edulliset konstit, sillä se vaatii uusia osia rutkasti, nokka-akselia, putkistoa, hihnapyörää yms.
Eli siis menee ikäänkuin vaparin virittelyksi ja osia pitää vaihtaa rutkasti ja isolla rahalla.
Tuon boostkitin hinta on 1600,- ja asennukset päälle, jos ei itse laita, niin en tiedä, onko enää hintansa väärtti, jos sillä saadaan vähän alavääntöä lisää, vaikkakin käytännössä se alavääntö onkin tärkeää.
Näin minulle siis kerrottiin, itse en noista juurikaan ymmärrä, olisin halunnut vaan ehkäpä nostaa tehoja hiukan, mutta tuohon moottorimalliin se ei onnistu millään 500-600 egen chiptuningilla, joten jääköön.
Toinen edustaa tuota aiemmassa viestissäni linkittämää merkkiä virityspalikoitten suhteen ja toinen on muuten vaan tunnettu ohjelmistaan.
Molemmilta sain aika samanlaiset vastaukset.
Ei noita bensakompressoreita oikein kannata lähteä virittelemään.
Eihän noita koneita edes löydy noista kaikista listoista, missä kerrotaan orkkistehot ja lastutuksen jälkeiset uudet tehot. Tämä siksi, että kompressorin virittäminen on verrattavissa vaparin virittämiseen ja pelkällä ohjelmistomuutoksella ei tehot juurikaan lisäänny. Sitten se kompuran hihnapyörien vaihtokin saa kuulemma vääntöä alapäähän jonkinverran, mutta yläkierroksille silläkään ei vaikutusta ole. Tämä siis siitä boost kitistä, minkä linkitin aiemmassa viestissäni.
Kerrottiin myös, että 230K koneesta on saatu noin 260 hevosvoiman tuntumaan, mutta siihen ei riitä enää mitkään edulliset konstit, sillä se vaatii uusia osia rutkasti, nokka-akselia, putkistoa, hihnapyörää yms.
Eli siis menee ikäänkuin vaparin virittelyksi ja osia pitää vaihtaa rutkasti ja isolla rahalla.
Tuon boostkitin hinta on 1600,- ja asennukset päälle, jos ei itse laita, niin en tiedä, onko enää hintansa väärtti, jos sillä saadaan vähän alavääntöä lisää, vaikkakin käytännössä se alavääntö onkin tärkeää.
Näin minulle siis kerrottiin, itse en noista juurikaan ymmärrä, olisin halunnut vaan ehkäpä nostaa tehoja hiukan, mutta tuohon moottorimalliin se ei onnistu millään 500-600 egen chiptuningilla, joten jääköön.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Kyllä tuo 230k viritys ihan hyvin onnistuu, eikä mun mielestä hintakaan paha oo jos osaa ostaa osat oikesta paikkaa. Tässä vähän listaa:
- Jammusteel Pulleykit sis.hihnan ja hihnapyörän h.250e
- Ohjelmointi ja penkitys Motorbit h.500e
- Koko 2,5" putkisto metalli katilla Lakesteel h.900e
- Välijäähdytin + pari silikooniletkua Harinen h.130e
- maffin paikka muutettu h.muutama euro.
Ja penkitetty moottori teho: 230hv ja 340nm
- Jammusteel Pulleykit sis.hihnan ja hihnapyörän h.250e
- Ohjelmointi ja penkitys Motorbit h.500e
- Koko 2,5" putkisto metalli katilla Lakesteel h.900e
- Välijäähdytin + pari silikooniletkua Harinen h.130e
- maffin paikka muutettu h.muutama euro.
Ja penkitetty moottori teho: 230hv ja 340nm

(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
Onnistuuhan se toki. En sitä lähde kieltämäänkään, mutta ihan pikkukonsteilla ei mitään mullistavia saa aikaan.
Sinunkin tapauksessa olet selvästi seurannut hintoja ja saanut parhailla hinnoilla jotain aikaan, mutta noin 30 hp nousu noilla hinnoilla ei vieläkään ole mielestäni edullista. Niinkuin edellisessä viestissäni kerroin, niin tuosta moottoristasi noin 260 hp saadaan vielä suht normi menetelmin, mutta vertaukseni kohdistuu tässä turbo moottoreihin, joista saadaan halvalla pelkällä chip virityksellä kivasti tehoa lisää ja hyötysuhde on runsaampi, pienemmällä fyrkalla.
PS: muuten toi jammusteel pulleykit kiinnostais itseäkin, eli kuka valmistaa / myy?
Sinunkin tapauksessa olet selvästi seurannut hintoja ja saanut parhailla hinnoilla jotain aikaan, mutta noin 30 hp nousu noilla hinnoilla ei vieläkään ole mielestäni edullista. Niinkuin edellisessä viestissäni kerroin, niin tuosta moottoristasi noin 260 hp saadaan vielä suht normi menetelmin, mutta vertaukseni kohdistuu tässä turbo moottoreihin, joista saadaan halvalla pelkällä chip virityksellä kivasti tehoa lisää ja hyötysuhde on runsaampi, pienemmällä fyrkalla.
PS: muuten toi jammusteel pulleykit kiinnostais itseäkin, eli kuka valmistaa / myy?
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
tollanen kiina mallihan toi on ei niissä muuta eroa näy muutakun vanhassa lukee bosh ja sihti on revitty irti
vaihtoon toi meni sen takia kun vanha kompura oli räkässy öljynsä cooleriin ja uus ne sieltä tonne. ennen max. ahdot oli 0.6 ahtimia/ohjelmistoja ei oo muuteltu. täytyy hommata tollanen avain ja vaihtaa tunnistimenkuoria sittenhän se selviää jos siitä johtuu. auto kulkee kyllä nyt kuin uusi
. milläkähän sais öljyt pois vanhasta tunnistimesta hellävaraisesti?


C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Pulley kittejä olis valmiina tossa hyllyssä, testattu slk 230 -97 ja toimii kuin unelma.
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=934870
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=934870
Sopiikohan toi sitten myös 200 kompressoriin siihen 2.0l koneeseen vm. -01(M111)
Jostain saksansivuilta luin joskus, että kampiakseleita, tai kampiakselin vaihteita olisi kahta kokoa tuossa konemallissa.
Löysin ton ohjeen tilausta varten:
Toi pyörähän tulee vanhaan pyörään kiinni käsittääkseni?
Ainiin ja vielä se, että onko tuon pyörän vaihdon jälkeen hyötyä ohjelman optimoinnista "lastusta", kun noihin bensakompuroihin ei siitä muuten ole kovin suurta hyötyä, niin vaikuttaako toi ahtopaineen lisäys nyt siihen sitten ja pitääkö se ohjelma räätälöidä varta vasten siihen ahtopaineen nousuun?
Jospa joku virittäjäwelho valaisis asiassa.
Jostain saksansivuilta luin joskus, että kampiakseleita, tai kampiakselin vaihteita olisi kahta kokoa tuossa konemallissa.
Löysin ton ohjeen tilausta varten:
Da es 2 verschiedene Größen des Kurbelwellenrades gibt, muss beim Kauf der Durchmesser des Serienkurbelwellenrades durchgegeben werden.
Eli ymmärtääkö joku, mitä tolla haetaan. Itse käsittäisin, että pitäisi ilmoittaa tilatessa joku halkaisija, kun kahta kokoa...googlekääntäjä kirjoitti:Koska on olemassa 2 eri kokoisia kampiakselin vaihdetta, on toimitettava hankinnan halkaisija kampiakselin pyörän sarjassa.
Toi pyörähän tulee vanhaan pyörään kiinni käsittääkseni?
Ainiin ja vielä se, että onko tuon pyörän vaihdon jälkeen hyötyä ohjelman optimoinnista "lastusta", kun noihin bensakompuroihin ei siitä muuten ole kovin suurta hyötyä, niin vaikuttaako toi ahtopaineen lisäys nyt siihen sitten ja pitääkö se ohjelma räätälöidä varta vasten siihen ahtopaineen nousuun?
Jospa joku virittäjäwelho valaisis asiassa.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Sama m111 kone on myös tuossa 230, ja jos kampiakselin päässä olevan pyörän ulkohalkaisija on noin 185mm ja sisähalkaisija noin 165mm niin kyllä käy. Ja tulee vanhaan pyörään kiinni.
Voin satsin lähettää sovitettavaksi, jos ei käy niin voit palauttaa ja saat rahat takaisin, postikulut kun hoidat itse niin onnistuu.
Lastusta sen verran että itse ajattelin ainakin tässä keväällä käyttää auton tuusulassa, Motorbit Oy:llä ohjelmoitavana, joutuu tehdä kustomiohjelman, hintaa sille tulee 580€, ainakin mitä lupaili kun spostilla kyselin, ja penkitettyjä tehoja tollasista on kuulemma tullut noin 230-240 heppaa.
Voin satsin lähettää sovitettavaksi, jos ei käy niin voit palauttaa ja saat rahat takaisin, postikulut kun hoidat itse niin onnistuu.
Lastusta sen verran että itse ajattelin ainakin tässä keväällä käyttää auton tuusulassa, Motorbit Oy:llä ohjelmoitavana, joutuu tehdä kustomiohjelman, hintaa sille tulee 580€, ainakin mitä lupaili kun spostilla kyselin, ja penkitettyjä tehoja tollasista on kuulemma tullut noin 230-240 heppaa.
Joo suosittelen Motorbit Oy:tä, Pekka tekee ohjelmat hyvin ja huolella, ja asiakaspalvelu erittäin hyvää suosittelen kaikille. Mitä noihin tehoihin tulee niin tuo 230hv tulee yleensä jos on hihnapyörä ja ohjelma.Lastusta sen verran että itse ajattelin ainakin tässä keväällä käyttää auton tuusulassa, Motorbit Oy:llä ohjelmoitavana, joutuu tehdä kustomiohjelman, hintaa sille tulee 580€, ainakin mitä lupaili kun spostilla kyselin, ja penkitettyjä tehoja tollasista on kuulemma tullut noin 230-240 heppaa.
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
Re: Re:
Lähemmäksi kaasu läppää, sillä saadaan kumottua inhottava nykäys tietyllä kierrosluvulla kun ahtoja on nostettu hihnapyöräkitillä.temezz kirjoitti:Mihinkäs se pitää siirtää?jr85 kirjoitti: - maffin paikka muutettu h.muutama euro.

(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
Re: Re:
Kiitoksia. Minulla nimenomaan vain ahtoja nostettu hihnapyörällä. Uusi maf on tulossa lähipäivinä niin vois samalla rytinällä suunnitella siirtämistäkin.jr85 kirjoitti:Lähemmäksi kaasu läppää, sillä saadaan kumottua inhottava nykäys tietyllä kierrosluvulla kun ahtoja on nostettu hihnapyöräkitillä.temezz kirjoitti:Mihinkäs se pitää siirtää?jr85 kirjoitti: - maffin paikka muutettu h.muutama euro.
Eli siis ei haittaa että se on tuossa heti mutkan jälkeen? Joidenkin mielestä kun pitäis olla hieman suoraa putkea ennen maffia.