Kokemuksia CTEK:stä
Kokemuksia CTEK:stä
Oletteko hommanneet moista laturia? Onko soiva peli? Oletteko asentaneet sitä kiinteästi autoon, jos olette miten sen teitte?!! Pitäs varmaan joku laturi hommata ettei akku lopu, kun tuo eberiki on pellin alla...
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Mulla on se malli 7000 eli pykälää suurempi, jotta voi ladata yli 100Ah akkuja.
Nyt se on tuolla traktorissa ollut kiinni jo toista viikkoa putkeen ja toistaiseksi ainankaan ei ole akku hajonnut
Toivottavasti lähinnä täyttynyt.
Eli kokemukset ovat hyviä, latausjännitteistä voi valita 14,4 ja 14,7 joiden lisäksi on vielä (muistaakseni) 13,6V vakiojänniteulostulo, joka on osoittautunut monessa kohdin hyväksi esim 12V autojääkaapin jännitelähteenä. Suojaukset jne ovat elektronisia joten ei tarvitse sulakkeita vaihdella. Lisäksi laitteen kotelointiluokka on IP55 (roiskevesisuojattu laite on IP44 tai IP 34), eli vaikka olisi konehuoneessa purkki kiinteästi asennettuna ei haittaa vaikka painepesurillakin siihen sohisi (ei se silti kai fiksua ole?)
Kaikin puolin on tuntunut peli laadukkaalta, eikä ole suolasesta hinnasta huolimatta kaduttanut. Mukana tuli kaksi piuhaa - toisen päässä on akkuklipsit ja toisen päässä on ruuvattavat kengät kiinteää asennusta varten.
Itse laitteessa on kiinnitysreijät, joten ei tarvitse patentoida asennettaessa.
Nyt se on tuolla traktorissa ollut kiinni jo toista viikkoa putkeen ja toistaiseksi ainankaan ei ole akku hajonnut

Eli kokemukset ovat hyviä, latausjännitteistä voi valita 14,4 ja 14,7 joiden lisäksi on vielä (muistaakseni) 13,6V vakiojänniteulostulo, joka on osoittautunut monessa kohdin hyväksi esim 12V autojääkaapin jännitelähteenä. Suojaukset jne ovat elektronisia joten ei tarvitse sulakkeita vaihdella. Lisäksi laitteen kotelointiluokka on IP55 (roiskevesisuojattu laite on IP44 tai IP 34), eli vaikka olisi konehuoneessa purkki kiinteästi asennettuna ei haittaa vaikka painepesurillakin siihen sohisi (ei se silti kai fiksua ole?)
Kaikin puolin on tuntunut peli laadukkaalta, eikä ole suolasesta hinnasta huolimatta kaduttanut. Mukana tuli kaksi piuhaa - toisen päässä on akkuklipsit ja toisen päässä on ruuvattavat kengät kiinteää asennusta varten.
Itse laitteessa on kiinnitysreijät, joten ei tarvitse patentoida asennettaessa.
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
- teamhyypio
- Vakiokalustoa
- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
Mukana tulee hauenleuat ja rengasliittimillä varustetut toiset johdot jotka voi asentaa kiinteästi autoon,mersun lisävirta lähtöihin olen ite laittanut ja toimii.
Myös laturissa itsessään on reiät kiinnitystä varten.
Johdot on helppo vaihtaa keskennään,ovat pikaliittimellä-.
Tuo koko on vähän monesta asiasta kiinni.
Jos on roikassa jatkuvasti niin tietenkin pieni riittää,mutta tää on senverran älykäs peli ettei suurempitehoinen lataa liikaa akkua,vaikka olisi aina latauksessa,toisinsanoen vaurioita sitä.
Kaupassa on hyvä heittää noppaa minkä ottais.
Tässä eri mallit.Kuvaa likkaamalla saat lisätietoa tuotteesta.
http://www.ctek.com/FI/Buy-Charger.aspx
Myös laturissa itsessään on reiät kiinnitystä varten.
Johdot on helppo vaihtaa keskennään,ovat pikaliittimellä-.
Tuo koko on vähän monesta asiasta kiinni.
Jos on roikassa jatkuvasti niin tietenkin pieni riittää,mutta tää on senverran älykäs peli ettei suurempitehoinen lataa liikaa akkua,vaikka olisi aina latauksessa,toisinsanoen vaurioita sitä.
Kaupassa on hyvä heittää noppaa minkä ottais.
Tässä eri mallit.Kuvaa likkaamalla saat lisätietoa tuotteesta.
http://www.ctek.com/FI/Buy-Charger.aspx
Viimeksi muokannut nautseri, Pe 09.11.2007 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3600:sen ctekin ostin puolivuotta sitten ja siitä eteenpäin on ollut aina jossain akussa kiinni. Tuon pienemmän valitsin siksi että samalla laturilla pitää pystyä lataamaan myös moottorikelkkojen yms. akkuja.
Erinomainen laite, ei tarvitse huolehtia laturin irroittamisesta ja siitä kiehuuko akku kuiviin. Tökkää vaan kaapelit akkuun ja parin viikon päästä käy siirtämässä taas seuraavaan akkuun...
Erinomainen laite, ei tarvitse huolehtia laturin irroittamisesta ja siitä kiehuuko akku kuiviin. Tökkää vaan kaapelit akkuun ja parin viikon päästä käy siirtämässä taas seuraavaan akkuun...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Ostin Motonetista sen ison (7200) ja on tosi hyvä peli.
Olisi heti pitänyt ostaa tämä. Tällä voi elvytellä 12 V akkuja
ja ladata kaiken kokoisia akkuja, joita on itsellä muitakin
kuin autossa. Tämä ei hajota akkua, niin kuin tavallinen
akkulaturi voi tehdä pikalatauksella tai käynnistysapuasennossa.
Tästä saa myös hyvän +12 V DC:n ulos, jos tarvitsee
jännitelähteen vaikka elektroniikkahommiin.
Suosittelen ehdottomasti. Paras laturi, ja kannattaa ostaa samantien
se iso vaikka hinta kirpaiseekin. Kunpa kaikki tuotteet olisi
tehty niin hyvin kuin tämä.
Laturi ei ole autossa kiinni, kun auto pysyy latingissa. En
ole laittanut sitä autoon tarkoitettua johtoakaan kiinni.
Edellisesä autossa oli webasto ja siinä oli paljon ladattavaa.
Olisi heti pitänyt ostaa tämä. Tällä voi elvytellä 12 V akkuja
ja ladata kaiken kokoisia akkuja, joita on itsellä muitakin
kuin autossa. Tämä ei hajota akkua, niin kuin tavallinen
akkulaturi voi tehdä pikalatauksella tai käynnistysapuasennossa.
Tästä saa myös hyvän +12 V DC:n ulos, jos tarvitsee
jännitelähteen vaikka elektroniikkahommiin.
Suosittelen ehdottomasti. Paras laturi, ja kannattaa ostaa samantien
se iso vaikka hinta kirpaiseekin. Kunpa kaikki tuotteet olisi
tehty niin hyvin kuin tämä.
Laturi ei ole autossa kiinni, kun auto pysyy latingissa. En
ole laittanut sitä autoon tarkoitettua johtoakaan kiinni.
Edellisesä autossa oli webasto ja siinä oli paljon ladattavaa.
Mulla on se 25000 malli, eli suurin mitä saa. Ei paljon parempaa laitetta voisi esim. näyttelyihin olla jotta saa virran pidettyä +12V kun popit huutaa 8h putkeen.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Itsellä ihan normaali "lohkolämmitin" liitäntäinen laturi.tuomla kirjoitti:Miten olette asentaneet W210 kun se akku on siellä takapenkin alla?
Laitoin siihen konehuoneessa olevaan plussa napaan plussan (siinä suoja muovin alla on pienemmille johdoille paikka) ja maan laitoin sitten vain maahan.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Motonetistä ostin ihan c-tekkiä vastaavan laturin 39 egee , hyvä on ollut.
A -Mersun akku on apukuskin jalkotilassa, sinne 10ampperin sulake ja piuhat 2kpl n. 4mm2.
Piuhat pujottelin etupuskurille johon porasin 25mm reiän ja laitoin siihen Motonetistä ostamani SELV 12v naaraspistorasian h.n.5euroo.
Laturista pistin piuhan poikki ja siihen SELV uros.
Nyt laturi jäi käytettäväksi muihinkin laitteisiin , eikä tarvinnut kuljettaa tuota 220 voltin jännitettä auton korin sisä puolelle.
A -Mersun akku on apukuskin jalkotilassa, sinne 10ampperin sulake ja piuhat 2kpl n. 4mm2.
Piuhat pujottelin etupuskurille johon porasin 25mm reiän ja laitoin siihen Motonetistä ostamani SELV 12v naaraspistorasian h.n.5euroo.
Laturista pistin piuhan poikki ja siihen SELV uros.
Nyt laturi jäi käytettäväksi muihinkin laitteisiin , eikä tarvinnut kuljettaa tuota 220 voltin jännitettä auton korin sisä puolelle.


Itse en tuonut 220 voltin virtaa auton sisälle.
Vaan laitoin 12v latauspistorasian etupuskuriin (Pistorasia on kannellinen , saman näköinen kuin Defan uudempi malli . Savukkeen sytytin pistorasioita en käytä.)
Nyt ei tarvitse poistaa lattia mattoja, irroittaa lattia levyä, poistaa äänieristys levyä, ja lattialevyn maadoitus johtoa , saadakseen laturin hauen leuat kiinni akkuun.
A170 cdi -98 W168

220 volttia laturille tulee luonnollisesti roikalla talon verkkovirrasta.
Sisätilanlämmittimen haaroittimella tuon ainakin saa turvallisesti toteutettua.Naku kirjoitti:Siis hetkinen...
miten toteutetaan se autoon kiinteä kytkentä ? Mie en tajunnut![]()
Laturin kytkentä akkuun on selkeä, mutta miten kikkaillaan se 230 VAC sille laturille, lohkolämmittimen piuhoista ??
- Naku -
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
MXS 25000 ollut käytössä useissa eri tapahtumissa ja näyttelyissä hifi auton jatkeena ja todettu loisto laitteeksi, ei pilaa akkuja ja silti virtaa riittää 

M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Nyt sitten veronpalautusten kunniaksi räväytin tilaukseen CTEK XS7000:sen, koska webasto ja 3 minuutin työmatka ei oikein sovi yhteen
. Joo, tiedän että kannattais kulkea kävellen tahi pyörällä, mutta ei oo mun homma
. Köyhät kulkee pyörällä ja "rikkaat" mersulla
No niin, sitten asiaan. Mitenkäs muut on toteuttanut tuon asennuksen kiinteästi?? Kuva olis kiva, niin näkis mihin kohtaan on läväytetty kiinni. Itse meinasin, että tekis pellistä telineen tuolle möltille, jossa olis ns.pikalukitus, että tarvittaessa parissa sekunnissa sais sen irti ja emännän auton akun lataukseen, tai sit vaikka kaverille lainaan jne jne.
Lisäksi olen hulluuspäissäni miettinyt, että laittais esim. syylärin eteen (maskin taakse) vanhasta imurista itsestään kelautuvan johtohärdellin, niin olis pikkusen unelma vetää vain siitä johto tolppaan ja kun lähtee pois, niin se kelais itsensä komeesti takaisin sisään
Mutta sitten taas on se, että kannattaako sitä 230V-virtaa tuoda auton sisään?? Jos tulee oikosulku ja osuu maihin, niin kivasti nousee tukka pystyyn, vai meneekö niin?
Lisää pukkaa kyssäreitä. Kannattaako ne johdot lisälaturista laittaa suoraan akkuun vai plussa akun plussaan ja miinus johonkin kohtaan runkoa? Tahi jotenkin muuten?
Siinähän sitä olisi mietintää kaikille foorumilaisille ja kiitän vastauksista jo etukäteen.



No niin, sitten asiaan. Mitenkäs muut on toteuttanut tuon asennuksen kiinteästi?? Kuva olis kiva, niin näkis mihin kohtaan on läväytetty kiinni. Itse meinasin, että tekis pellistä telineen tuolle möltille, jossa olis ns.pikalukitus, että tarvittaessa parissa sekunnissa sais sen irti ja emännän auton akun lataukseen, tai sit vaikka kaverille lainaan jne jne.
Lisäksi olen hulluuspäissäni miettinyt, että laittais esim. syylärin eteen (maskin taakse) vanhasta imurista itsestään kelautuvan johtohärdellin, niin olis pikkusen unelma vetää vain siitä johto tolppaan ja kun lähtee pois, niin se kelais itsensä komeesti takaisin sisään

Lisää pukkaa kyssäreitä. Kannattaako ne johdot lisälaturista laittaa suoraan akkuun vai plussa akun plussaan ja miinus johonkin kohtaan runkoa? Tahi jotenkin muuten?
Siinähän sitä olisi mietintää kaikille foorumilaisille ja kiitän vastauksista jo etukäteen.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Asensin CTEK XS3600 Volvoon (V50) siten että johdot suoraan akkunapoihin ja 230V Calixin haarottimesta. Ensimmäisestä haarottimesta menee lyhyt Calix-jatkojohto mihin toiseen päähän viritin normaali shuko- jatko. Tästä CTEK sa virtansa, ja shuko-härveli on muovipussissa suojassa. Calix käyttää omissa piuhoissa normaalia latta-abikoa, eli on aika helppoa rakentaa "sovittimen". Toisesta haarottimesta menee sitten lohkolämmittimelle ja sisäpistorasialle. CTEK on ruuvattu kahdella ruuvilla kiinni auton akkukoteloon. Kesäksi CTEK lähtee irti ja veneeseen.T.Soprano kirjoitti:Mitenkäs muut on toteuttanut tuon asennuksen kiinteästi?? Kuva olis kiva, niin näkis mihin kohtaan on läväytetty kiinni. Itse meinasin, että tekis pellistä telineen tuolle möltille, jossa olis ns.pikalukitus, että tarvittaessa parissa sekunnissa sais sen irti ja emännän auton akun lataukseen, tai sit vaikka kaverille lainaan jne jne.
Lisää pukkaa kyssäreitä. Kannattaako ne johdot lisälaturista laittaa suoraan akkuun vai plussa akun plussaan ja miinus johonkin kohtaan runkoa? Tahi jotenkin muuten?
Mersussa (W202) on sitten Defan 10A ja Defan 3A laturit. Näissähän on sitten Defan omat liittimet. W202:ssa akku on takana ja lataus menee sulakkeiden kautta pyöräkotelon pällä olevaan liittimeen (sekä maahan). Hyvin on toiminnut järjestelmät molemmissa autoissa.
Mulla ei oo lohkolämppäriä lainkaan, joten suoraan haaroituksen tekeminen ei ole mahdollista. Ja mikäli ostaisin calixin tai defan johtoja puskurista ctekille, niin tulee kyllä aika hintavaksi. Voisi harkita noita bilteman tuotteita tässä tapauksessa.
Mutta mitenkäs ton shuko-liittimen saa siihen piuhaan. alkuperäinen liitin tietysti pitää purkaa, mutta miten siellä sisällä menee johdot. Onko viritys helposti toteutettavissa ja kuinka turvallinen?? En kyllä mieluusti muovipussiviritelmää tee, mutta voisihan siihen vääntää pellistä nätin kotelon ja maalata vaikka mustalla.
Mutta mitenkäs ton shuko-liittimen saa siihen piuhaan. alkuperäinen liitin tietysti pitää purkaa, mutta miten siellä sisällä menee johdot. Onko viritys helposti toteutettavissa ja kuinka turvallinen?? En kyllä mieluusti muovipussiviritelmää tee, mutta voisihan siihen vääntää pellistä nätin kotelon ja maalata vaikka mustalla.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Ei tarvii jos Calix, siinä on normaalit naaras latta-abikot. Koko liitos sain mahtumaan shukoliittimen kuoriin. Pisin liitin (se joka irtoaa viimeisenä kun liitosta vedetään auki) on PE (maa). CTEK:ssä ei ole edes PE vaan se on suojaeristetty laite.T.Soprano kirjoitti: Mutta mitenkäs ton shuko-liittimen saa siihen piuhaan. alkuperäinen liitin tietysti pitää purkaa,
Jos liitintä purkaa, niin PE (maa) johto on luultavasti kelta-vihreä. Muut on sitten P tai L (vaihe) ja N (nolla). Jos on epävarma niin yleimittarilla voi mitata aina töpselistä. Koska shukotöpselin voi kääntää 180 ast. ympäri L ja N:n paikka vaihtelee sitä mukaa miten töpseli on seinässä.T.Soprano kirjoitti: mutta miten siellä sisällä menee johdot. Onko viritys helposti toteutettavissa ja kuinka turvallinen??...
Suht turvallinen mielestäni on, koko autohan maadoitetaan sähköverkkomaahan kun kytketään moottorilämmittimen kaapeli kiinni. Ja sitten jos täysin laillinen versio haluaa tehdä niin pitää viedä CTEK ohjaamoon ja sähköt ottaa alkuperäisestä (siis Defa/Calix/(Biltema?)) sisäpistorasiasta joka on asianmukaisesti asennettu.
Saahan sen laturin asentaa sinne penkin alle jossa akku on? Vai onko se liian"ahdas" tila laturille? Jos ostais defan piuhaa joku metri, niin tuleepahan hyvä! Jos sen pistokkeen laittaa sinne penkin alle, niin mistä se johto on helpoin vetää puskurille? Mistä ne akun kaapelit menee pellin alle? Jos laittais samaa rataa...
No niin, nyt on sitten laturi asennettu kiinteästi konehuoneeseen, oikean puolen etuvalon taakse. Alkuperäisen, akulle menevän johdon lyhensin n. 30 cm:n mittaiseksi ja pikaliittimen jälkeiset johdot pidensin tarvittavan mittaisiksi. Tämä siksi, että nyt tarvittaessa laturin voi nypätä irti pari ruuvia poistamalla ja siirtämällä toiseen autoon/muuhun käyttöön ja ylipitkä johto ole rumentamassa konehuonetta. Virtajohdon pujotin syylärin eteen ja nyt kun menee töihin, niin konepeitto auki ja johto tolppaan. Kätevää...
Itse laturille tein kaksi kulmarautaa, jotka taivutin 90 asteen kulmaan ja itsestään porautuvalla peltiruuvilla jämäkästi kiinni. Kesällä sitten maalataan noi raudat mustaksi tai jopa korinväriin, niin ei pistä niin pahoin silmään. Nyt ei kiinnostanut lähteä ostamaan kilikalimaalia.
Kuvankin olisin tähän laittanut, mutta enpä osaa sitä lisätä.
Itse laturille tein kaksi kulmarautaa, jotka taivutin 90 asteen kulmaan ja itsestään porautuvalla peltiruuvilla jämäkästi kiinni. Kesällä sitten maalataan noi raudat mustaksi tai jopa korinväriin, niin ei pistä niin pahoin silmään. Nyt ei kiinnostanut lähteä ostamaan kilikalimaalia.
Kuvankin olisin tähän laittanut, mutta enpä osaa sitä lisätä.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Re:
Mahtaako A-Mersun konetilassa olla olla ylimääräinen plus-napa(tällainen: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=574682) johon saisi vedettyä Ctekin piuhan kiinni ja konepellin välistä ulos?jukgra kirjoitti:Motonetistä ostin ihan c-tekkiä vastaavan laturin 39 egee , hyvä on ollut.
A -Mersun akku on apukuskin jalkotilassa, sinne 10ampperin sulake ja piuhat 2kpl n. 4mm2.
Piuhat pujottelin etupuskurille johon porasin 25mm reiän ja laitoin siihen Motonetistä ostamani SELV 12v naaraspistorasian h.n.5euroo.
Laturista pistin piuhan poikki ja siihen SELV uros.
Nyt laturi jäi käytettäväksi muihinkin laitteisiin , eikä tarvinnut kuljettaa tuota 220 voltin jännitettä auton korin sisä puolelle.
Jollakin bemarifoorumilla homma oli tehty jotensakin noin.Saisi jätettyä itse laturiosan auton ulkpuolelle, ei tarttis kikkailla läpivientien kanssa ja saisi laturin otettua irti tarvitessa. Eikä tulisi valovirtaa auton sisään tai konepellin alle.
Re: Re:
Voisko tuon Ctekin plus-johtimen laittaa suoraan laturin (siis auton oman) plus-terminaaliin kiinni jos tuollaista "irtonapaa" ei ole? Ja miinus piuha sitten vaan runkoon?A160 kirjoitti:Mahtaako A-Mersun konetilassa olla olla ylimääräinen plus-napa(tällainen: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=574682) johon saisi vedettyä Ctekin piuhan kiinni ja konepellin välistä ulos?
Re: Kokemuksia CTEK:stä
Onnistuuko Ctek yhdistää Defan johtoihin? Onko siihen joku liitinadapteri olemassa? Ainakin jos laittaa moottoritilaan Defan sisätilan pistorasian niin siihen saa Ctekin kiinni.. 

________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: Kokemuksia CTEK:stä
Ei ole sellaisia adaptereita, Defan oma kiinteästi asennettava laturi on kätevä. Ja kallis, mutta eipä niitä tarvitse ostaa kuin yksi.
wiimax.fi
Re: Kokemuksia CTEK:stä
Jep niin olis kätevä Defa mutta kallis. Halvin Defa 10A netissä 178e ja halvin ctek 10A tais olla 119edealer kirjoitti:Ei ole sellaisia adaptereita, Defan oma kiinteästi asennettava laturi on kätevä. Ja kallis, mutta eipä niitä tarvitse ostaa kuin yksi.
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: Kokemuksia CTEK:stä
Kyllä 4A riittää ellei ole jotain erikoista virrankulutusta, maksaa alun toistasataa. Joka tapauksessa jos hintaero on 50-60 euroa en lähtisi virittämään mitään ei-siihen-käyttöön-tarkoitettua.
wiimax.fi