Ehkä mesemies(W/S211)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Tumppi_2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 27.10.2011 12:53

Ehkä mesemies(W/S211)

Viesti Kirjoittaja Tumppi_2 »

Tervehdys

Näytti tuo toinen mesemies thredi olevan jo kohtuu pitkällä ja käsittelevän pitkälti eri mallia, niin ajattelin tupata uuden tälläisen.

Eli kiinnostus Volvoa kohtaan alkaa olla lopuillaan ja uudeksi ajopeliksi olisi valikoitumassa S/W211 mekkeri.
Hakusessa on 220-270 CDI alkupään vuosimalleista 03-06 riippuen paljolti saatavuudesta ja hinnasta. Ajettuna max 250tkm. Sekin on paljon mutta nämä 150tkm ajetut 211:t pakkaa olemaan hieman hinnankiroissa.

Kävin koeajamassa yhden tähdellisen E200cdi. 90kw versio.. sai nykyisen vapari bensavollen tuntumaan dragsterilta.. Sivistynyt ja patalaiska lienee osuva kuvaus.

Ko. mersussa oli muutenkin jotain ihme kipuja, luonnollisesti "contact service" valo heloitti punaisena. Mutta eniten kiinnosti, pimeä radionäyttö ja vilkkuviiksi mikä asennosta huolimatta ei vilkuttanut kuin vasemmalle. Eli hyvin vaikutti tämä taival alkaneen.

Mitä näissä hieman ajetuissa 211 malleissa olisi syytä tarkkailla ettei tule täysi pommi lapaseen? Eli tyyppivikoja/kulumia kartoittelen

Mitä tätä foorumia olen kelannut..
-jotain glykoliongelmaa näyttää olevan
-samoin alustaa saa uusia.. sellaista isoa autoa ei taida vielä ollakkaan mihin ei alustaa joudu roplaamaan.

Mitä huoltoihin tulee, alustatyötä tms. ei ole mikään kipu tehdä. Itseltä löytyy huoltomontut, tunkit, pelit ja pensselit.
Sähköhommat on sitten hieman huonommalla jamalla.

Vastauksista ja listauksista kiitollinen!
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: Ehkä mesemies(W/S211)

Viesti Kirjoittaja Division »

Osta 2004 malli ja vähintään 230 tkm ajettu niin säästyt glykolimurheilta sekä kalliilta osien uusimisilta ja e-huolloilta, yms.

Monitoimiviiksi kuluu ja on uusittava n. 200 tkm välein. Hajoamisen huomaa siitä vilkkutoiminnon viallisuudesta. Maksaa joitain satasia.

Nuo kun huomioi niin perus 200 ja 220 cdi:ssä ei tarvitsekaan paljon muuta, kuin vaihdella eteen tukivarsia. Kone kestää hyvin myös lastutuksen. 270cdi:stä en tiedä yhtikäs mitään ja 320cdi:t ovatkin sitten 3x kalliimpia omistaa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
hoge
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 07.01.2007 20:33
Paikkakunta: Porvoo

Re: Ehkä mesemies(W/S211)

Viesti Kirjoittaja hoge »

Division kirjoitti:Osta 2004 malli ja vähintään 230 tkm ajettu niin säästyt glykolimurheilta sekä kalliilta osien uusimisilta ja e-huolloilta, yms.

Monitoimiviiksi kuluu ja on uusittava n. 200 tkm välein. Hajoamisen huomaa siitä vilkkutoiminnon viallisuudesta. Maksaa joitain satasia.

Nuo kun huomioi niin perus 200 ja 220 cdi:ssä ei tarvitsekaan paljon muuta, kuin vaihdella eteen tukivarsia. Kone kestää hyvin myös lastutuksen. 270cdi:stä en tiedä yhtikäs mitään ja 320cdi:t ovatkin sitten 3x kalliimpia omistaa.

Miksi 320cdi on 3x kalliimpi kuin 200-220cdi? En kysy vinoillakseni, vaan tuli tuollainen 320cdi hommattua, löinkö käteni paskaan? Alustanosat on samanhintaisia, 2 suutinta enemmän jne..
Ex.
-2000 clk 320
-2003 S211 320cdi
-2004 S211 320cdi

Nykyinen
-2012 S212 220cdi Avantgarde
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6507
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ehkä mesemies(W/S211)

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Haetaanko tässä nyt just vaan sitä että on enemmän osia? Vakuutukset on tietty kalliimmat, ja kutoskone syö enempi leipää...

Listataan tarkistettavia 'ominaisuuksia' vielä:

SBC-yksikkö... eikä yksin pre-faceliftin ongelma, haulla löytyy hyvin asiaa.

Imusajan läpät niinkuin kaikissa (mutta varsinkin läppämoottori V6 koneessa)

Pikkuakun jännitetason 'uudelleenohjelmointi' (käsittääkseni tehdään jos huollettu oikein)

Airmaticci jos on

yleisiä kaikille CDI:lle:

Suuttimien alusprikat

Ilmavuodot suuttimien paluupuolella, suuttimien paluuvuoto

Ja sulla hoge näkyy olevan vm. -03 joten kannattaa tarkistuttaa onko Valeon syyläri. Jos on, niin het vaihtoon. (Muuttuu 9/2003). Olettaen että 'oikea' mersu eli automaattivaihteistolla :clap:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
hoge
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 07.01.2007 20:33
Paikkakunta: Porvoo

Re: Ehkä mesemies(W/S211)

Viesti Kirjoittaja hoge »

Nissensin syyläri meni keulille viime viikolla, samalla kun huuhdeltiin 209tkm ajetut vaihteistoöljyt pois...
Ex.
-2000 clk 320
-2003 S211 320cdi
-2004 S211 320cdi

Nykyinen
-2012 S212 220cdi Avantgarde
Crea
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 12.01.2005 21:17
Paikkakunta: Kaakana

Re: Ehkä mesemies(W/S211)

Viesti Kirjoittaja Crea »

Mitä tuli operaatiolle hintaa ja missä teetit? Hommasitko syylärin ite?
Avatar
hoge
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 07.01.2007 20:33
Paikkakunta: Porvoo

Re: Ehkä mesemies(W/S211)

Viesti Kirjoittaja hoge »

Järvenpään hyvän palvelun autokorjaamo. Syylärin hommasin duunin kautta saksasta. Turun jääjdytinpalvelu ja koivunen myy kanssa nissensin tuotteita. Hintaa työlle ja öljyille oli ovh noin 400€...
Ex.
-2000 clk 320
-2003 S211 320cdi
-2004 S211 320cdi

Nykyinen
-2012 S212 220cdi Avantgarde
Vastaa Viestiin