Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
lieska
Vakiokalustoa
Viestit: 70 Liittynyt: Ke 18.05.2011 18:42
Paikkakunta: nastola/lahti
Viesti
Kirjoittaja lieska » Ti 16.08.2011 20:20
1/4 osa tunkinreijistä hitsattu.
->
->
->
W120
W114c
C280
Mersumies
Viestit: 578 Liittynyt: Ke 28.01.2009 13:51
Paikkakunta: Jalasjärvi
Viesti
Kirjoittaja C280 » Pe 19.08.2011 10:13
Siisti kuuppa projekti
tälläisiä projekti kertomuksia lisää..
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
lieska
Vakiokalustoa
Viestit: 70 Liittynyt: Ke 18.05.2011 18:42
Paikkakunta: nastola/lahti
Viesti
Kirjoittaja lieska » Su 28.08.2011 16:50
Kaikenlaisia väriyhdistelmiä tuli koitettua, aluksi piti kennot tulla mattavalkoisiksi (maalitkin ehin jo tilata). Musta alko kuiteski näyttämään paremmalle..
Eipä sen enempää paskanjauhantaa, kuvia:
Kulta näyttää tummemmalta/vaaleemmalta, riippuen valosta ja kulmasta.
Kerroksen lakkaa vois viel suihkia.
W120
W114c
touhottaja
Mersumaanikko
Viestit: 5730 Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Viesti
Kirjoittaja touhottaja » Ma 29.08.2011 21:27
noista vanteistahan tuli aika tyylikkäät, vieläkö näkee ne auton alla kummineen
mullon pelkkiä romuja vaan
lieska
Vakiokalustoa
Viestit: 70 Liittynyt: Ke 18.05.2011 18:42
Paikkakunta: nastola/lahti
Viesti
Kirjoittaja lieska » Ma 29.08.2011 22:00
touhottaja kirjoitti: noista vanteistahan tuli aika tyylikkäät, vieläkö näkee ne auton alla kummineen
kiitosta! Juuh, viel ku sais kolme vannetta ja sitte kuupan noitten päälle valmiiks..
W120
W114c
Jezmou
Sisäänajossa
Viestit: 20 Liittynyt: Ti 06.09.2011 22:18
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Jezmou » To 08.09.2011 15:14
Todella onnistuneet vanteet!
-90 230TE
-05 A150
-työkaluna W212
(ex) CLK 230 Kompressor
lieska
Vakiokalustoa
Viestit: 70 Liittynyt: Ke 18.05.2011 18:42
Paikkakunta: nastola/lahti
Viesti
Kirjoittaja lieska » To 08.09.2011 21:59
Penkit meni tiistaina verhoilijalle, mustalla nahalla, muuten annoin vapaat kädet.
Tänään hitsailin vas. etutunkinreijän ja etupuskurin sain parsittua siihen kuntoon, että hiontavärit päälle.
W120
W114c
lieska
Vakiokalustoa
Viestit: 70 Liittynyt: Ke 18.05.2011 18:42
Paikkakunta: nastola/lahti
Viesti
Kirjoittaja lieska » Ma 26.09.2011 23:52
Pientä edistystä. vasen helma läpikäyty, massat päälle. Konehuonetta putsasin ja maalasin mustalla akryylillä + muutama kerros lakkaa päälle. Pitäs viel muutenkin putsailla moottoria..
Penkitkin on edistyny, kuvan nappasin joskus aikasemmin, tällä hetkellä melkein kaikki verhoiltu. Penkkeihin tuli reippaasti enemmän sivuttaistukea kuin ennen.
(ei voi kun kiittää verhoilijaa
)
(on se ihan mustaa nahkaa, kuva vähän vääristää)
W120
W114c
Jeeree
Vakiokalustoa
Viestit: 152 Liittynyt: Ma 27.12.2010 22:49
Paikkakunta: Kouvola
Viesti
Kirjoittaja Jeeree » Ti 01.11.2011 16:36
[quote="lieska"]1/4 osa tunkinreijistä hitsattu.
Kun irroitit nuo hemlalistat, niin jouduitko ensin ottamaan nuo leveät kylkilistat irti ?
lieska
Vakiokalustoa
Viestit: 70 Liittynyt: Ke 18.05.2011 18:42
Paikkakunta: nastola/lahti
Viesti
Kirjoittaja lieska » Ti 01.11.2011 17:38
Jeeree kirjoitti: lieska kirjoitti: 1/4 osa tunkinreijistä hitsattu.
Kun irroitit nuo hemlalistat, niin jouduitko ensin ottamaan nuo leveät kylkilistat irti ?
mitehä ne nyt oli.. takaosan kylkilistan vissiin piti ottaa, kun pari ruuvia sen alla.. Ja kynnynslistan alla tais olla muutamalla ruuvilla.
W120
W114c
Jeeree
Vakiokalustoa
Viestit: 152 Liittynyt: Ma 27.12.2010 22:49
Paikkakunta: Kouvola
Viesti
Kirjoittaja Jeeree » Ti 01.11.2011 19:44
lieska kirjoitti: Jeeree kirjoitti: lieska kirjoitti: 1/4 osa tunkinreijistä hitsattu.
Kun irroitit nuo hemlalistat, niin jouduitko ensin ottamaan nuo leveät kylkilistat irti ?
mitehä ne nyt oli.. takaosan kylkilistan vissiin piti ottaa, kun pari ruuvia sen alla.. Ja kynnynslistan alla tais olla muutamalla ruuvilla.
Okei, kiitos! huomena täytyy koittaa..
lieska
Vakiokalustoa
Viestit: 70 Liittynyt: Ke 18.05.2011 18:42
Paikkakunta: nastola/lahti
Viesti
Kirjoittaja lieska » Ti 01.11.2011 20:11
Jeeree kirjoitti: lieska kirjoitti: Jeeree kirjoitti: lieska kirjoitti: 1/4 osa tunkinreijistä hitsattu.
Kun irroitit nuo hemlalistat, niin jouduitko ensin ottamaan nuo leveät kylkilistat irti ?
mitehä ne nyt oli.. takaosan kylkilistan vissiin piti ottaa, kun pari ruuvia sen alla.. Ja kynnynslistan alla tais olla muutamalla ruuvilla.
Okei, kiitos! huomena täytyy koittaa..
Ja pohjassa on viel ruuveja
W120
W114c
Jeeree
Vakiokalustoa
Viestit: 152 Liittynyt: Ma 27.12.2010 22:49
Paikkakunta: Kouvola
Viesti
Kirjoittaja Jeeree » Ti 01.11.2011 20:15
lieska kirjoitti: Jeeree kirjoitti: lieska kirjoitti: Jeeree kirjoitti: lieska kirjoitti: 1/4 osa tunkinreijistä hitsattu.
Kun irroitit nuo hemlalistat, niin jouduitko ensin ottamaan nuo leveät kylkilistat irti ?
mitehä ne nyt oli.. takaosan kylkilistan vissiin piti ottaa, kun pari ruuvia sen alla.. Ja kynnynslistan alla tais olla muutamalla ruuvilla.
Okei, kiitos! huomena täytyy koittaa..
Ja pohjassa on viel ruuveja
Ja ovipahveihin ei tarvitse koskea ? eli ei kai niitten takana oo mitään pultteja jolla on muovit kiinni pellissä ?
lieska
Vakiokalustoa
Viestit: 70 Liittynyt: Ke 18.05.2011 18:42
Paikkakunta: nastola/lahti
Viesti
Kirjoittaja lieska » Ti 01.11.2011 20:20
Jeeree kirjoitti: lieska kirjoitti: Jeeree kirjoitti: lieska kirjoitti: Jeeree kirjoitti: lieska kirjoitti: 1/4 osa tunkinreijistä hitsattu.
Kun irroitit nuo hemlalistat, niin jouduitko ensin ottamaan nuo leveät kylkilistat irti ?
mitehä ne nyt oli.. takaosan kylkilistan vissiin piti ottaa, kun pari ruuvia sen alla.. Ja kynnynslistan alla tais olla muutamalla ruuvilla.
Okei, kiitos! huomena täytyy koittaa..
Ja pohjassa on viel ruuveja
Ja ovipahveihin ei tarvitse koskea ? eli ei kai niitten takana oo mitään pultteja jolla on muovit kiinni pellissä ?
ei ole..
Mut taas tähän, arvatkaas paljon maksaa uusi takalasi tähä coupeen?
rapiat 700 eeroa, ei helvata.
Tosin lasiliikkeessä sanoivat että koittaa tehä hyvän tarjouksen, saas nähä.
Koppakin ollu jonkun aikaa hiottuna ja hiontaväreissä, vielä vaatis vähäsen hieromista.
(sori kännykuvasta)
W120
W114c
lieska
Vakiokalustoa
Viestit: 70 Liittynyt: Ke 18.05.2011 18:42
Paikkakunta: nastola/lahti
Viesti
Kirjoittaja lieska » Ma 28.11.2011 23:33
Alkais vihdoin olemaan hiottu ja näperretty. Vuokralainen läks alatallista pois, vaatisi hieman siivousta ja maalaa siellä sitten.
Jarrujen kanssa sai vähän aikaa tapella ilmauksen kanssa. Oli absi poksi irti konehuonetta maalatessa....
Kuvaa tulee heti ku edistyy..
W120
W114c
lieska
Vakiokalustoa
Viestit: 70 Liittynyt: Ke 18.05.2011 18:42
Paikkakunta: nastola/lahti
Viesti
Kirjoittaja lieska » Ke 14.12.2011 00:40
pohjat tehty, talli siivottu, kuuppa peitelty, maalia niskaan. Eikös sit pari valumaa takapäähän tullu.. ei voi muuta ku hioa ja vetää uudestaan maalia.
Muuten ihan ok, ei roskiakaan juur.
pari todella surkeeta kännykuvaa, hävis järkkäristä laturi
W120
W114c
Jezmou
Sisäänajossa
Viestit: 20 Liittynyt: Ti 06.09.2011 22:18
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Jezmou » To 15.12.2011 06:41
asiallista meininkiä! Tätä täytyy seurata
-90 230TE
-05 A150
-työkaluna W212
(ex) CLK 230 Kompressor
lieska
Vakiokalustoa
Viestit: 70 Liittynyt: Ke 18.05.2011 18:42
Paikkakunta: nastola/lahti
Viesti
Kirjoittaja lieska » To 15.12.2011 17:18
Jezmou kirjoitti: asiallista meininkiä! Tätä täytyy seurata
tänks..
Eli kohtalo on se että kyljet menee uusiks, katon peitän. Hyvin läks nuo valumanpoikaset vesihiomal pois
Pitäs muistaa pokkari ottaa tallille mukaan, ni sais parempia kuvia
W120
W114c
Messerschmitt
Mersumies
Viestit: 1370 Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Viesti
Kirjoittaja Messerschmitt » Ma 19.12.2011 00:07
Joo tekee niin kauan kuin on hyvä, ei vituta myöhemmin.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
JaniP
Vakiokalustoa
Viestit: 285 Liittynyt: Ti 05.12.2006 19:20
Paikkakunta: Kaustinen/Lohtaja
Viesti
Kirjoittaja JaniP » Ma 19.12.2011 21:39
ei voi muuta ku hioa ja vetää uudestaan maalia.
Onhan siihen olemassa muitakin konsteja riippuen tiesti kuinka vahvasti on maalia...
W638 2.3B '98
W123 300TDT '84
W123 300D '78
W203 270CDI '01
W963 316CDI '01
EX: W209, W202 x 2, W201 x 3, W123 x 3 + muun merkkiset
lieska
Vakiokalustoa
Viestit: 70 Liittynyt: Ke 18.05.2011 18:42
Paikkakunta: nastola/lahti
Viesti
Kirjoittaja lieska » Ma 19.12.2011 22:04
JaniP kirjoitti: ei voi muuta ku hioa ja vetää uudestaan maalia.
Onhan siihen olemassa muitakin konsteja riippuen tiesti kuinka vahvasti on maalia...
No joo, nyt on toinen kylki vesihiottu kokonaan ja toinen puoliksi. Eikä tohon paljoa maalia mene ja ei oo järin kallistakaan.
W120
W114c
Solmurauta
Vakiokalustoa
Viestit: 170 Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Viesti
Kirjoittaja Solmurauta » Ma 19.12.2011 22:15
JaniP kirjoitti: ei voi muuta ku hioa ja vetää uudestaan maalia.
Onhan siihen olemassa muitakin konsteja riippuen tiesti kuinka vahvasti on maalia...
Paremmissakin maalaamoissa välillä hiotaan pienet lipsahdukset pois ja kiillotuskoneella perään.
Holset siellä lukee..
lieska
Vakiokalustoa
Viestit: 70 Liittynyt: Ke 18.05.2011 18:42
Paikkakunta: nastola/lahti
Viesti
Kirjoittaja lieska » Su 25.12.2011 01:33
-
Viimeksi muokannut
lieska , Ma 24.02.2014 01:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W120
W114c
++++++
Vakiokalustoa
Viestit: 243 Liittynyt: Ke 20.07.2011 01:43
Viesti
Kirjoittaja ++++++ » Ti 27.12.2011 00:15
Saako udella mistäpäi ton tenavan hait??
W211 320cdi, w211 270cdi, W903 316, 2x 300tdt s124, w110 67vm + paljon muita
lieska
Vakiokalustoa
Viestit: 70 Liittynyt: Ke 18.05.2011 18:42
Paikkakunta: nastola/lahti
Viesti
Kirjoittaja lieska » Ti 27.12.2011 16:45
++++++ kirjoitti: Saako udella mistäpäi ton tenavan hait??
Punkaharjulta.
W120
W114c
++++++
Vakiokalustoa
Viestit: 243 Liittynyt: Ke 20.07.2011 01:43
Viesti
Kirjoittaja ++++++ » Ti 27.12.2011 20:19
Juujuu ei se sitte vissii oo yhe kaverin vanha!
W211 320cdi, w211 270cdi, W903 316, 2x 300tdt s124, w110 67vm + paljon muita
lieska
Vakiokalustoa
Viestit: 70 Liittynyt: Ke 18.05.2011 18:42
Paikkakunta: nastola/lahti
Viesti
Kirjoittaja lieska » Su 08.01.2012 23:40
Heti tuli ongelma tuon w201:sen virtalukon kans. Jumitti aivan kokonaan. Noh ajan ku runttaili ni sai käyntiin ja talliin. Tänään menin ihmettelemään uudestaa, reilu puol tuntia jumppailin lukon kanssa, mut eihän se mihinkään käänny.
Pakko kait vaa koittaa runtata se, että saa patruunan vaihettua
W120
W114c
mage_90
Mersumies
Viestit: 1124 Liittynyt: La 15.08.2009 21:54
Paikkakunta: savonranta/ylämylly
Viesti
Kirjoittaja mage_90 » Ma 09.01.2012 08:23
kerkesit ennen minua. ite meinasin kanssa ostaa tuon tenavan
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
lieska
Vakiokalustoa
Viestit: 70 Liittynyt: Ke 18.05.2011 18:42
Paikkakunta: nastola/lahti
Viesti
Kirjoittaja lieska » Ma 09.01.2012 13:35
mage_90 kirjoitti: kerkesit ennen minua. ite meinasin kanssa ostaa tuon tenavan
Joo, soitin myyjälle ja lähettiin vielä illasta silloin hakemaan. Yöhän siinä meni mutta mutta
Löytyyhän näitä
W120
W114c