Tuli tuollainen vaihdettua entisen w211-08 tilalle, ja hyvältä vaikuttaa. Takuu päättyy juuri ja hyvin on veho vastannut tehtäviin töihin. Jakopään tutkivat vielä huomenna, ettei sitten sen kanssa tule ongelmaa. Muuten on vaivatonta menoa,mutta isompiruokaiselta tuo 220cdi tuntuu kuin entinen 200cdi
Miten muilla, onko tullut kokemusta ko.ajokista tai huolloista kuultua?
Onko surullisenkuuluisten suuttimien lisäksi muita ongelmia matkalle tullut? Epävirallista tietoa jakopään tarkastusten aloittamisesta Vehon toimesta olen kuullut, virallista kantaa ei kai vielä asiaan ole, siis mitä autoja asia mahdollisesti tulisi koskemaan.
Itse olen kuullut että jakopään ketju on vaihdettu yksiriviseksi kun se aina ennen on ollut kaksirivinen. Siitä on sitten seurannut jonkinlaisia kestävyysongelmia eli jakopään kanssa olisi tosiaan ollut ongelmia.
Vika kuuluu olevan kiristäjässä joka laskee ketjun löysälle yön aikana, ja aamulla pamauttaa sen tosi kireälle. Tuo aiheuttaa ketjun venymistä ja pitkään jatkuttuaan voi jopa aiheuttaa ketjun hyppäämiseen hampailla. Hetkessä tuo ei tapahdu ja ääni kertoo kyllä jos sen sorttista on kehitteillä.
Niin kävi, ketju oli venynyt, vaihtoon meni ketju, kiristäjät ja rattaat. Ääni ei kova ollut, kuului hetken kylmänä. No takuu vastasi, kannattaa kysyä asiaa myyjä liikkeestä, varsinkin jos vielä takuuta jäljellä. Varmaan miettivät, mitä tekevät autojen kanssa jossa takuupäättynyt, mutta asia olisi esillä.
T.S kirjoitti:Niin kävi, ketju oli venynyt, vaihtoon meni ketju, kiristäjät ja rattaat. Ääni ei kova ollut, kuului hetken kylmänä. No takuu vastasi, kannattaa kysyä asiaa myyjä liikkeestä, varsinkin jos vielä takuuta jäljellä. Varmaan miettivät, mitä tekevät autojen kanssa jossa takuupäättynyt, mutta asia olisi esillä.
Minkä verran siinä autossa on kilometrejä? Melko nopeasti venynyt
Itse en omista kyseistä koppaa, mutta sen verran olen ajellut, että sitä kaukovaloautomatiikkaa en omaani ottaisi.
Kehällä tai motarilla kun tulee vastaan tarpeeksi iso heijastava opastetaulu, niin tulee orpo olo kun auto heittää niille onnettomille päivävaloille. siinä sitä sitten seikkaillaa sokkona hetki.
T.S kirjoitti:Niin kävi, ketju oli venynyt, vaihtoon meni ketju, kiristäjät ja rattaat. Ääni ei kova ollut, kuului hetken kylmänä. No takuu vastasi, kannattaa kysyä asiaa myyjä liikkeestä, varsinkin jos vielä takuuta jäljellä. Varmaan miettivät, mitä tekevät autojen kanssa jossa takuupäättynyt, mutta asia olisi esillä.
Minkä verran siinä autossa on kilometrejä? Melko nopeasti venynyt
Ajettu 250th, entisessä (w211 200cdi-08) mittarissa oli 380th. eikä ketju pitänyt vielä ääntä.
JeremyH kirjoitti:Itse en omista kyseistä koppaa, mutta sen verran olen ajellut, että sitä kaukovaloautomatiikkaa en omaani ottaisi.
Kehällä tai motarilla kun tulee vastaan tarpeeksi iso heijastava opastetaulu, niin tulee orpo olo kun auto heittää niille onnettomille päivävaloille. siinä sitä sitten seikkaillaa sokkona hetki.
Ainahan sen voi pois kytkeä, minusta ILS kääntyvine valoineen on huippu hyvä ja erittäin kirkas, entisiin xenoneihin (w211) verrattuna, toisaalta kehällä nyt pitkiä harvemmin tarviikaan, kun katuvalotkin on
Eikä ole päiväajovaloille vaihtanut, ihan ajovaloille vaan, vaikka sekin on turhaa kun mainostaulu tulee vastaan. Toimii kohtalaisen hyvin siellä missä ei ole suuria valaistuja mainoksia tien vieressä tai suuria heijastavia opasteita. Lähivalot on todella hyvät, kaukovaloissa voisi olla apukaukovalo 211:n tapaan.
Minulla on ollut 3 kpl. w211 mallia, joista 2 ensimmäistä halogeeneilla ja viimeisin xenoneilla, en vertaisi mitenkään w212 ILS:järjestelmällä varustettuun autoon, ILS pesee 6-0 niin lyhyillä kuin pitkilläkin valoilla ajattaessa.
Valoautomatiikan voi olla kykemättä automaatiseen kaukovalotilaan, sehän on erikseen aktivoitava, en sen takia luopuisi ILS valoista jos vain autom.kaukot häiritsee.
Termostaatti piti vaihtaa, niinkuin muissakin CDi-Mersuissa. Ei saanut vielä tarvikkeena.
Vilkkuvipu on minulla jotenkin väljä. Vilkut, ym. toimii, mutta vaivaa kuitenkin. Onko kallis osa? Onko vaihdettava koko systeemi?
Otin ratin irti ja kokeilin tutkia, mutta en saanut purettua sinne asti. Sen verran, että ESP alkoi termppulemaan ja jouduin avaamaan uudelleen, että sain tunnistinkiekon oikeaan asentoon. Onneksi ei sen vakavampaa.
Peruutustutka myös kiukuttelee. Jokin anturi pimeänä kai. Menevät kuulemma painepesurilla rikki...???
Voiko sen mitata vastusmittarilla, tms. että mikä niistä on rikki?
Mites ilmapussit? Pitäiskö pysyä paineet miten kauan? Mulla joskus yön yli seistessä tyhjenee, mutta ei aina... Missä vika?
Isällä tuollanen on! Oma kokemus on ett kesällä todella mukava auto ajaa mutkateita! Parempi kuin edeltäjänsä. Talvella Hankookin renkailla auto on surkea, tai sitten nuo renkaat vaikka on uudet on todella surkeat. oma w210 nokian vanhoilla talivirenkailla(7) on paljon lepposampi ajaa.... Ketju oli isän autoon vaihettu, autolla ajettu reilusti yli 200tkm (en musita tarkkaa). Kulutus sekalaisessa ajossa on vähän korkea, (en musta tarkkaa määrää).
Meidän kotiväki on ainakin autoon ollu tyytyväisiä w220 jälkeen.