W210 mittariston irroitus
W210 mittariston irroitus
Tervehdys.
Voisiko joku joka tietää, kertoa miten saan mittariston ehjänä irti, jotta voisin vaihtaa palaneet polttimot.
Kiitos jo etukäteen.[/b]
Voisiko joku joka tietää, kertoa miten saan mittariston ehjänä irti, jotta voisin vaihtaa palaneet polttimot.
Kiitos jo etukäteen.[/b]
-
- Mersumies
Moe.
Tähtiklubin sivuilla on W126 mittarin irroitus. Liekkö apua? Osoite on http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... soli3.html
Jos saat selville miten tuo homma tapahtuu, niin olisitko ystävällinen ja kertoisit täällä. Multakin yks polttimo mittaristossa palanut - ei tosin häiritse. Ainoa, joka häiritsee on se, että tuo W210 näyttö jaksaa muistuttaa tuosta valosta aina sillon tällön.
Tähtiklubin sivuilla on W126 mittarin irroitus. Liekkö apua? Osoite on http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... soli3.html
Jos saat selville miten tuo homma tapahtuu, niin olisitko ystävällinen ja kertoisit täällä. Multakin yks polttimo mittaristossa palanut - ei tosin häiritse. Ainoa, joka häiritsee on se, että tuo W210 näyttö jaksaa muistuttaa tuosta valosta aina sillon tällön.
Mittaristo lähtee irti vetämällä. Itse vaihdoin palaneet polttimet niin, että taivutin jäykän rautalangan päähän koukut joilla mittarin sai vedettyä ylös. Mittari nousi ylös vieläpä hyvin kevyesti. Johdoissakin taisi olla niin paljon löysiä ettei niitäkään tarvinnut irroittaa.
Nykyinen:
W211 200 CDI -07 Facelift
Entiset:
W211 220 CDI -02
W210 220 CDI -99
W211 200 CDI -07 Facelift
Entiset:
W211 220 CDI -02
W210 220 CDI -99
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viesti:
ja ku temmot irti sitä niin elä nyi väkisin jos ei ala tulla, sillon sulla on nopeusmittarin vaijeri niin kiinni ettei se tuu, ei muuta ku kans auki siitä alhaalta ja käsi helvetin pieneen väliin ja vaijeri irti ja homma jatkuu..
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
vaijerista
Mitään vaijereitahan sieltä ei löydy.
tovayryn kirjoitti:ja ku temmot irti sitä niin elä nyi väkisin jos ei ala tulla, sillon sulla on nopeusmittarin vaijeri niin kiinni ettei se tuu, ei muuta ku kans auki siitä alhaalta ja käsi helvetin pieneen väliin ja vaijeri irti ja homma jatkuu..
Joo mitään vaijereita siellä ei ole (riippuu tietenkin mallista ja vuosimallista ), mittaristo lähtee "koukuilla " vetämällä irti.
Eli taivutetaan pienet koukut esim. jäykän rautalangan pätkiin (tähän oikea erikoistyökalukin olemassa

ja työnnetään mittariston ja verhouksen välistä ( kahta puolta, laidoilta. trippi nappien kohdalta) sisään. kun olet työntänyt nämä koukut sisään, noin 5 cm.
käännät näitä koukkuja niin että nämä koukut osoittavat "mittaristoon päin". eli sisäänpäin .
mittaristossa on tällä kohdalla "koloja /lovia" pitkältä matkaa . joten sinun pitäisi osua näihin loviin aika helposti.
mittariston saattaa sitten olla aika jäykkä, joten voimaa voi joutua joskus käyttämään.
ja vedetään mittaristo ulos (näin tämä homma ainakin yleensä toimii ja muistaakseni 210:in )
mittariston takana on kaksi KPL monipinnisiä pistokkeita (lukittavia sellaisia) jotka irtoavat helposti. nämä pistokkeet aukaiset ja otat mittariston pöydälle.
mittariston pitäisi mahtua lähtemään ratin kojelaudan välistä pois.
itse ajelen polkupyörällä :D
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viesti:
joka paikkaan on noita työkaluja kyllä mersuissa...Eli taivutetaan pienet koukut esim. jäykän rautalangan pätkiin (tähän oikea erikoistyökalukin olemassa

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
omastamielestä se on helpompi irrottaa siten että ottaa kojelaudan alta verhoilun irti eli sen missä on se konepellin aukaisuvipu ja työntää sitte kädellä mittaria takaa nimittäin mulla se oli aika tiukkaJack kirjoitti:tovayryn kirjoitti:ja ku temmot irti sitä niin elä nyi väkisin jos ei ala tulla, sillon sulla on nopeusmittarin vaijeri niin kiinni ettei se tuu, ei muuta ku kans auki siitä alhaalta ja käsi helvetin pieneen väliin ja vaijeri irti ja homma jatkuu..
Joo mitään vaijereita siellä ei ole (riippuu tietenkin mallista ja vuosimallista ), mittaristo lähtee "koukuilla " vetämällä irti.
Eli taivutetaan pienet koukut esim. jäykän rautalangan pätkiin (tähän oikea erikoistyökalukin olemassa
ja työnnetään mittariston ja verhouksen välistä ( kahta puolta, laidoilta. trippi nappien kohdalta) sisään. kun olet työntänyt nämä koukut sisään, noin 5 cm.
käännät näitä koukkuja niin että nämä koukut osoittavat "mittaristoon päin". eli sisäänpäin .
mittaristossa on tällä kohdalla "koloja /lovia" pitkältä matkaa . joten sinun pitäisi osua näihin loviin aika helposti.
mittariston saattaa sitten olla aika jäykkä, joten voimaa voi joutua joskus käyttämään.
ja vedetään mittaristo ulos (näin tämä homma ainakin yleensä toimii ja muistaakseni 210:in )
mittariston takana on kaksi KPL monipinnisiä pistokkeita (lukittavia sellaisia) jotka irtoavat helposti. nämä pistokkeet aukaiset ja otat mittariston pöydälle.
mittariston pitäisi mahtua lähtemään ratin kojelaudan välistä pois.
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
W126 280SE
W638 110CDI
sku kirjoitti:
TAI ainakin natiseviä konsolinosia. Minua näet varoiteltiin kaikenlaisten kabiinin osien/verhoilun irroittelusta amatöörimäisesti, kun näet siinä voi jäädä niiden takaisin saaminen kunnolla toteutumatta.
Ilmeisesti näin ei ole? Taidan silti jättää lampun vaihtamatta, sen verran kalliiksi voi tulla omat "opiskelut."
Ps. Yhdelläkään tee-se-itse-miehellä ei täällä ole mitään käsitystä farkkumersun takapenkin selkänojien lukituksen rikkoutumisesta?!? Olen aiemminkin huhuillut aiheeseen liittyen, turhaan... (koko projekti tuntuu todellakin päänsä seinään hakkaamiselta - rikkoutuneeseen lukitukseen kiinni pääseminen näyttää jo mahdottomalta!)
Näin neuvotaan toimimaan myös 202 korisessa Alfamerin tee-se-itse kirjan mukaan. Koska olen aikamoinen "pystynäppi" hylkäsin tuossa vuodenvaihteessa myös palaneen polttimon vaihtoprojektin (mittaristosta yksi valo palanut). "Tuloksena" nimittäin kangasteli joko hajonneita kalliita mursuosiaomastamielestä se on helpompi irrottaa siten että ottaa kojelaudan alta verhoilun irti eli sen missä on se konepellin aukaisuvipu ja työntää sitte kädellä mittaria takaa nimittäin mulla se oli aika tiukka

Ilmeisesti näin ei ole? Taidan silti jättää lampun vaihtamatta, sen verran kalliiksi voi tulla omat "opiskelut."

Ps. Yhdelläkään tee-se-itse-miehellä ei täällä ole mitään käsitystä farkkumersun takapenkin selkänojien lukituksen rikkoutumisesta?!? Olen aiemminkin huhuillut aiheeseen liittyen, turhaan... (koko projekti tuntuu todellakin päänsä seinään hakkaamiselta - rikkoutuneeseen lukitukseen kiinni pääseminen näyttää jo mahdottomalta!)
............................................................
C180T (202 farkku) -96 Esprit
C180T (202 farkku) -96 Esprit
Onkos ne farkussa ne lukot siellä sivutoppauksien välissä niinkuin tuossa sedanissa. Jos on niin ne sivutoppaukset lähtee irti kun vapautat istuin osan irti kummassakin alareunassa olevista vapautus kytkimistä painamalla ja nostat istuin osan pois. Sivupehmikkeet on kiinni yhdellä pultilla, jonka pois oton jälkeen nostat sivutoppauksia ylöspäin nostamalla. Niin silloin pitäisi olla lukkojen näkyvissä ja pääsee miettimään mitä niille tekee.