OM603 Hehkureleen kytkentä ja muut anturit.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
murkula_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 19.08.2011 10:09

OM603 Hehkureleen kytkentä ja muut anturit.

Viesti Kirjoittaja murkula_ »

Olisiko kenelläkään faktatietoa miten menee OM603 hehkureleen kytkentä?
Siis se pienempi liitin releessä, väri / mihin menee.
Isomman liittimen voi helposti päätellä kun johdot menee suoraan hehkutulpille :lol:
Sitten syöttöpumpun perässä on punainen mokkula joka on se ELR mutta minun pumpussa on vielä sen alla isompi musta mokkula johon menee sähköjohdot. Mikähän se lienee?
Pari anturiakin ihmetyttää, löytyy imusarjan/hehkutulppien alta 1 ja 2 pytyn kohdilta ja menee vesitilaan?
Lämpöanturihan on siinä ylävesiletkun kopassa. mutta mitä nämä kaksi ovat?
Kone siis 300D ja tuli mulle apulaitteineen niin että johdot oli napsittu poikki, siksi kyselen.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: OM603 Hehkureleen kytkentä ja muut anturit.

Viesti Kirjoittaja felmit »

autodidakti
murkula_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 19.08.2011 10:09

Re: OM603 Hehkureleen kytkentä ja muut anturit.

Viesti Kirjoittaja murkula_ »

Täytyy printata ja mennä talliin pällistelemään. Kiitos.
Tuo ei tosin kerro mittkä anturit ovat siellä imusarjan alla. Eikä sitä mikä mutikka on syöttöpumpun päässä
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Re: OM603 Hehkureleen kytkentä ja muut anturit.

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Toinen niistä on hehkun lämpöanturi ja toinen käsittääkseni elr purkille että osaa nostaa kierroksia kylmänä.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: OM603 Hehkureleen kytkentä ja muut anturit.

Viesti Kirjoittaja johani »

Itse ruuvasin pumppua vasta ja kaikki samat löytyy myös, se ylempi punainen mokkula säätelee tyhjäkäyntiä vissiin, ja alempi harmaa menee syöttöruuville, pienentää syöttöä, milloin ja miksi en tiiä :) ppd jäljiltä oli mokkulan tappia lyhennetty joka painaa syöttöruuvin päässä olevaa tappia ???
murkula_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 19.08.2011 10:09

Re: OM603 Hehkureleen kytkentä ja muut anturit.

Viesti Kirjoittaja murkula_ »

Toimiiko pumppu ilman tätä mokkulaa?
Mikähän sen tarkoitus on?
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: OM603 Hehkureleen kytkentä ja muut anturit.

Viesti Kirjoittaja johani »

Sehän on äkkiä testattu ku jättää johdon kytkemättä ? (kun se ei saa sähköä, se ei paina syöttöruuvia), itellä kävi mielessä että onko se "sähkösesti ohjattu alda" että ilmanpaineen laskiessa laskee syöttöä, ettei savuta. ite laitoin rautalangan sinne alle että se nous parimilliä ulospäin se mokkula.

Tuli muuten hymy suulle joka kerta ku ruuvauksen jälkeen paino kaasua, vaikka oli jo ppd:llä käytetty ja siellä jo piristy paljo, vääntöjä tuli silti vielä se perstuntumalla 10% lisää vaikka vaan 1 kierroksen pyöritin syöttöä lisää :D (yks kierros lisää 10% syöttöä), pyöritin tosin puolet pois ku jäi lämpimänä tyhjäkäynti 1000rpm, kylmänä 750rpm, sitte ku ruuvas puolet pois nii jäi siihen normaaliin ~650rpm (tarkotus oli 1/4 kierros pois mutta lukkomutterin kiristyksessä pyöri mukana vielä 1/4 kierroksen lisää, ja ei enää jaksanu säätää, pyöritin myös tyhjäkäyntiruuvia jos joku sitä miettii). katsastuksessa anto ppd säädöillä savuarvoksi 0.6 ja raja 2,5 niin aattelin että sama ruuvata vähän lisää.
Vastaa Viestiin