w210 Öljypohja halkesi... HELP!!!
w210 Öljypohja halkesi... HELP!!!
Joten edellisen huollon yhteydessä kesällä öljypohja napsahti halki... se saatiin paikattua sillon kemiallisella metallilla, mutta nyt ajoin auton talliin ja huomasin öljypohjan olevan musta, joten paikka ei ole pitänyt...
Nyt mietitään ukon kanssa et mitä tehdään, pystyykö tuon pohjan vaihtamaan itse vai kannattaako viedä jonnekkin ja maksaa itsesnsä kipeeks??
auto on siis w210 320 CDI v. 2001 farkku...
Nyt mietitään ukon kanssa et mitä tehdään, pystyykö tuon pohjan vaihtamaan itse vai kannattaako viedä jonnekkin ja maksaa itsesnsä kipeeks??
auto on siis w210 320 CDI v. 2001 farkku...
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Re: w210 Öljypohja halkesi... HELP!!!
Kyllä sen pystyy korjaamaan hitsaamalla. ilmeisesti propun alareuna halki. mistäpäin olet. olen töysästä ja voin sen hitsata jos tuot tai lähetät sen mulle. T: 0408680296
Re: w210 Öljypohja halkesi... HELP!!!
Kyllähän tuon itsekin pystyy vaihtamaan. Homman hankaluus vaan riippuu siitä tarviiko konetta nostaa vai mahtuuko öljypohja ulostautumaan etukelkan välistä pihalle. Itse jouduin tiputtaa koko kelkan pois, mutta luultavasti sulla on siellä enempi tilaa. Öljypohjahan kannattaa hitsuuttaa kuntoon, mikäli vaan mahdollista.
Jos annat auton valmistenumeron, niin voin kattoo mitä korjausopas sanoo siitä pohjan irroituksesta.
Jos annat auton valmistenumeron, niin voin kattoo mitä korjausopas sanoo siitä pohjan irroituksesta.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: w210 Öljypohja halkesi... HELP!!!
Kiitos hirveesti avusta!!!
Meillä on täällä mun miehellä tuttu joka on alumiinin ammattihitsari.
Sain huollon nyt tehtyä, ja luultavasti viimehuollon jälkeen meiltä on jäänyt pultti herkemmin kiinni, joka on ihan järkeen käypä idea paikkauksen jälkeen ja se on varmaan siitä tiivisteestä nyt vuotanut. mut mie seurailen tuota, ja on ihan hyvä tietää miten menettelee jos ei tuo kiriäminenkään nyt auta...
ketuttaa vaan jos joutuu tekemään öljypohjarempan tuohon kun siellä ei hirveesti ole sitä tilaa naisen kädellekään...
Meillä on täällä mun miehellä tuttu joka on alumiinin ammattihitsari.
Sain huollon nyt tehtyä, ja luultavasti viimehuollon jälkeen meiltä on jäänyt pultti herkemmin kiinni, joka on ihan järkeen käypä idea paikkauksen jälkeen ja se on varmaan siitä tiivisteestä nyt vuotanut. mut mie seurailen tuota, ja on ihan hyvä tietää miten menettelee jos ei tuo kiriäminenkään nyt auta...
ketuttaa vaan jos joutuu tekemään öljypohjarempan tuohon kun siellä ei hirveesti ole sitä tilaa naisen kädellekään...
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Re: w210 Öljypohja halkesi... HELP!!!
Mersun oman ohjeen mukaan, jos öljypohjan joutuu vaihtamaan 320cdi:stä. (suora kutonen, WDB210026... tai WDB210226...)
Syyläri yms. pois tieltä ja nostetaan kone pihalle. Vaihdetaan öljypohja. Kone takas paikalleen jne...
Syyläri yms. pois tieltä ja nostetaan kone pihalle. Vaihdetaan öljypohja. Kone takas paikalleen jne...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: w210 Öljypohja halkesi... HELP!!!
Onpas isotöinen homma.. eikös sinne samalla vaivalla jo vaihda sen 6.3L kisakoneen



EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: w210 Öljypohja halkesi... HELP!!!
Luulis että olis helpompi/nopeempi ottaa etukelkka kaikkine kilkkeineen poies. Katsoitko oppaasta, ettei siellä ollu erikseen öljypohjan irrotusta moottori kiinnitettynä autoon? Omassa tapauksessa oli öljypohjan poisto-ohje moottori irroitettuna sekä moottori paikallaan. Mulla on tosin roinaa koneen eessä enemmän kuin laki sallii, että luultavasti kyseisen 320cdi-koneen poisto on huomattavasti nopeempi operaatio.JeremyH kirjoitti:Mersun oman ohjeen mukaan, jos öljypohjan joutuu vaihtamaan 320cdi:stä. (suora kutonen, WDB210026... tai WDB210226...)
Syyläri yms. pois tieltä ja nostetaan kone pihalle. Vaihdetaan öljypohja. Kone takas paikalleen jne...
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: w210 Öljypohja halkesi... HELP!!!
Ei näytä löytyvän toista ohjetta, tosin mulla on vanha versio. Uudessa saattaa ollakkin.aziz kirjoitti:Luulis että olis helpompi/nopeempi ottaa etukelkka kaikkine kilkkeineen poies. Katsoitko oppaasta, ettei siellä ollu erikseen öljypohjan irrotusta moottori kiinnitettynä autoon? Omassa tapauksessa oli öljypohjan poisto-ohje moottori irroitettuna sekä moottori paikallaan. Mulla on tosin roinaa koneen eessä enemmän kuin laki sallii, että luultavasti kyseisen 320cdi-koneen poisto on huomattavasti nopeempi operaatio.JeremyH kirjoitti:Mersun oman ohjeen mukaan, jos öljypohjan joutuu vaihtamaan 320cdi:stä. (suora kutonen, WDB210026... tai WDB210226...)
Syyläri yms. pois tieltä ja nostetaan kone pihalle. Vaihdetaan öljypohja. Kone takas paikalleen jne...
Kun tarkemmin ajattelen, niin etukelkan pudotus kuulostaa minunkin mielestäni pienemmälle hommalle. Etenkin kun tuossa ohjeessa sitä konetta ei nosteta kokonaan pihalle, vaan vain muutama sentti. Erikoistyökalulla 140589016100

Ja sen jälkeen nitkutellaan se öljypohja sieltä välistä.

No vanha viisaushan on että: homman voi tehdä niin kuin merkkiliike sen tekee, tai fiksusti.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: w210 Öljypohja halkesi... HELP!!!
Jos jollain tulee vielä vastaava ongelma niin näin otettiin kaverin kanssa mun 320cdi väykystä(vm.2001 E) öljypohja pois.
-Moottori tuettiin yläpuoleta ensin.
-Auto ylös josta vakaaja ja hammastanko irti.
-Sen jälkeen moottorin tuet auki.
-Auto alas ja tarkistettiin tuenta ylähäältä.
-Kelkan pultit löysään ja tuettiin ne liinoinna ylätukivarsien kiinnityskohtia apuna käyttäen.
-Pultit auki ja liinoja löysäämällä kelkka tarpeeksi alas jotta sai öljypohjan pultit auki ja pohjan pois.
Tähän meni 50min. aikaa.. Huomenna tarvis kasata ja kattoo kui paljon siihen menee aikaa sitten.
-Moottori tuettiin yläpuoleta ensin.
-Auto ylös josta vakaaja ja hammastanko irti.
-Sen jälkeen moottorin tuet auki.
-Auto alas ja tarkistettiin tuenta ylähäältä.
-Kelkan pultit löysään ja tuettiin ne liinoinna ylätukivarsien kiinnityskohtia apuna käyttäen.
-Pultit auki ja liinoja löysäämällä kelkka tarpeeksi alas jotta sai öljypohjan pultit auki ja pohjan pois.
Tähän meni 50min. aikaa.. Huomenna tarvis kasata ja kattoo kui paljon siihen menee aikaa sitten.