Tuossa 126:ssa on serpi starin hälytin. Viime kesänä alkoi oireilla oudosti. Ei jaksanut huutaa, kun ihan hiljaa piipittämällä ja otti huonosti vastaan kauko-ohjaimen signaalia. Hälytin on asennettu vuonna -97 ja kauko-ohjaimessa on uudet patterit.
Onko hälärin sisällä oma pieni akku, joka ei enään ota virtaa vastaan, vai mikä on?
Eilen laitoin sulakkeen paikalleen pitkästä aikaa ja yritin sulkea ovia. Ei mitään eloa...
Sitten otin sulakkeen irti ja normaalisti pitäisi alkaa huutamaan, mutta nyt vain piipitti 2 kertaa.. UI..ui...
Alanko siis availemaan hälytintä ja etsimään mahdollista akkua....?
Kiitokset vastauksista etukäteen!
Varashälyttimen saloja ja vikoja...
-
Jokko Päivärinne
- Mersumies

Rellussa oli tuollainen Gemel Serpi Star, ja hiukan samoja oireita. Sireenin torvi oli täynnä kuraa, puhdistin sen. Lisäksi sen sireeniyksikön liittimen johdot olivat pahasti hapettuneet, putsailin ne. Tuon jälkee futasi taas ihan ok.
Itse laitteessa on akku, mutten todellakaan tiedä missä se on. Mahtuisiko se sinne keskusyksikköön tai sitten sen 'sisäpistokkeen' ympäristöön? Sisäpistokkeella tarkoitan sitä lediä mistä saa sisätilatutkan pois päältä.
Vilkutteleeko ledi mitään erikoisia kuvioita? Mulla tuo johdotuksen hapettuminen näkyi siten, että normaalisti päällä ollessaan laite vilkutti monta kertaa yhden väläyksen sijasta (vastaavalla tavalla kuin jos hälyytys on tapahtunut). Käyttöohjeessa tuo väläysmäärä merkkasi 'vika keskusyksikössä'. Laite oli v. 2000, joten en tiedä onko tuossa vanhemmassa toiminta sama.
Itse laitteessa on akku, mutten todellakaan tiedä missä se on. Mahtuisiko se sinne keskusyksikköön tai sitten sen 'sisäpistokkeen' ympäristöön? Sisäpistokkeella tarkoitan sitä lediä mistä saa sisätilatutkan pois päältä.
Vilkutteleeko ledi mitään erikoisia kuvioita? Mulla tuo johdotuksen hapettuminen näkyi siten, että normaalisti päällä ollessaan laite vilkutti monta kertaa yhden väläyksen sijasta (vastaavalla tavalla kuin jos hälyytys on tapahtunut). Käyttöohjeessa tuo väläysmäärä merkkasi 'vika keskusyksikössä'. Laite oli v. 2000, joten en tiedä onko tuossa vanhemmassa toiminta sama.
C180T (S202) -99
-
Jokko Päivärinne
- Mersumies

Sisäledi on minulla vain johdon päässä. Se oli aiemmin kiinni webaston kellotaulusa, mutta webaston lähdettyä mäkeen jäi vain johto ja päähän ledi ja samassa se nappi. Ledi antaa ihan normaaleja signaaleja, jos vain hälyn saa päälle. Pitää tutkia olisko johdon toisessa päässä jotain boxia kojetalun kätköissä. Luulin, että aivot olis siinä sireeniboxissa.Bf109 kirjoitti:Rellussa oli tuollainen Gemel Serpi Star, ja hiukan samoja oireita. Sireenin torvi oli täynnä kuraa, puhdistin sen. Lisäksi sen sireeniyksikön liittimen johdot olivat pahasti hapettuneet, putsailin ne. Tuon jälkee futasi taas ihan ok.
Yritän etsiä sitä akkua vielä. Ja avaan sen sireeniboxin ainakin. Ei tässä ole mitään hävittävää...vanha vehje jne...
Muuten kyllä ollut pätevä laite ja on toiminut hyvin aina viime vuoteen saakka.
-
Jokko Päivärinne
- Mersumies

Pakko olla akku, jos esim. akun kengän irrottaa, niin huuto alkaa. Jos kerran siirenin johtojenkin katkaisun jälkeen huutaa, niin siellähän se on oltava sitten.Pekka.A kirjoitti:Akut( ainakin mihin itse olen törmännyt) on ympätty juuri sireeniin sisuksiin.Voi meinaan katkoa sireenin johdot niin huuto vain jatkuu/alkaa..
Kiitokset vihjeistä. Availen siireniboxin, kun kerkeen...