Eli tollanen vika tuli nyt ihan yhtäkkiä. Avain virtalukkoon,virrat pykälä kerrallaan päälle, sitten se viimeinen kääntö oikealle niin mitään ei tapahdu.
Saa kymmenkunta kertaa ottaa avaimen pois ja virrat pois ja ees taas väännellä avainta niin sitten lähtee käyntiin. Välillä taas starttaa heti ensimmäisellä. Ja yksi omituinen piirre että aina sillon kun se ei starttaa, myöskään radio lähde itsestään päälle. Voisko vika olla avaimessa. Olisi hyvä kokeilla toisella avaimella mutta kun sellaista en omista Jos jollain on ollut vastaavaa vikaa tai tietoa mikä voisi olla, niin kaikki vinkit tänne suuntaan kiitos!
Kannattaa viedä johonkin *.rin piuhan päähän ja katsoa mitä se sanoo tuosta ezs mokkulasta voihan se olla että kun avaimen linssin
putsaa niin rupee toimimaan noissa mokkuloissa ollut vikaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Tänään taas hermot meinasi kauppa reissulla mennä kun sai n. 50 kertaa veivata ees taas avainta irti, virrat , starttaus yritys enneku lähti. Sen huomasin että kun saa käyntiin niin voi sammuttaa moottorin ja käynnistää heti uudestaan niin monesti kun vain jaksaa ja jopa niin että ottaa avaimen irti. Mutta sen että käy vaikka pankki automaatilla ni jo on taas sama rumba edessä. Anteeksi tietämättömyyteni mutta mikä on ezs mokkula?
Voisko vika olla hehkunohjauksissa (rele) tai hehkuissa? W211 ei anna koneen käynnistyä, jos se luulee ettei sitä hehkuteta lainkaan. Esim. jos yrittää päräyttää Cdi:tä käyntiin kuten bensakonetta, eli vääntää kerralla tappiin avaimen niin silloinhan kone ei sano yhtään mitään ja vikakuvauksessa ilmiö on juuri tällainen.
Jotenkin tuntuisi viittaavan siihen, jos vika ilmenee aina kylmänä tai koneen hieman kylmettyä. Toisaalta tuo radiohomma viittaa enemmänkin itse avaimeen tai sen lukijaan.
En kyllä jaksa uskoa tuohon hehkujuttuun kun eipä se kone paljon viilenen jos menee noin 1-2min kun käy automaatilla nostamassa rahaa ja sit ei taas lähe. Ja juurikin se ihmetyttää kun radio ei sillon lähde päälle kun ei starttaa. No maanantaina tilaan uuden avaimen koska autossa on muutenkin vain yksi avain ni joutuisi joka tapauksessa ostamaan uuden. Täytyy sit varmaa seuraavaks rupee miettii tota ite virtalukkoa jos ei uusi avain auta asiaa.
jyri149 kirjoitti:Tänään taas hermot meinasi kauppa reissulla mennä kun sai n. 50 kertaa veivata ees taas avainta irti, virrat , starttaus yritys enneku lähti. Sen huomasin että kun saa käyntiin niin voi sammuttaa moottorin ja käynnistää heti uudestaan niin monesti kun vain jaksaa ja jopa niin että ottaa avaimen irti. Mutta sen että käy vaikka pankki automaatilla ni jo on taas sama rumba edessä. Anteeksi tietämättömyyteni mutta mikä on ezs mokkula?
Niin kauan kun liikkuu kannatta hakeutua jonnekin *:rin piuhan päähän
(siteen kun ei ennän käynnisty olenkaan menee hankalamaksi...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
vähän samaa tautia täälläkin. joskus punaisen "virrat päällä" -valon jälkeen ei hehku menekkään päälle. avaimen ulosotto ja kääntö toiseen asentoon auttaa yleensäkin. toisaalta se kolmas avain -ohut läpykkä käynnistää aina...
tullut semmoinen mutu että virtalukossa on kulumista...toivossa ettei tarvii vaihtaa...
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Potifaari kirjoitti:vähän samaa tautia täälläkin. joskus punaisen "virrat päällä" -valon jälkeen ei hehku menekkään päälle. avaimen ulosotto ja kääntö toiseen asentoon auttaa yleensäkin. toisaalta se kolmas avain -ohut läpykkä käynnistää aina...
tullut semmoinen mutu että virtalukossa on kulumista...toivossa ettei tarvii vaihtaa...
Aika outoa jos se tosiaan aina starttaa läpyskällä. Allekirjoituksesta ymmärsin että kyse -00 väykystä eli avaimen ei kuuluisi kääntyä virtalukossa ennen avaimen tunnistusta ja sen jälkeen taas pitäisi olla kyse virtalukon toimivuudesta. Kuinka hyvä otos siitä läpyskän käytöstä on?