W210 moottoripesun jälkeinen sähköhäiriö
W210 moottoripesun jälkeinen sähköhäiriö
Tulipa eilen illalla kuningasidea hieman pestä tuota moottoritilaa. Auto E 270CDI -01. No, liuotinta ja oikeasti kevyellä paineella huuhtelu.
No nyt tulee vikailmoituksi oikein kunnolla:
- Battery / Alternate
- Overvoltage
- ABS
- BAS ( brake as.)
Nämä jarruviat ilmeisesti johtuu noista jännitehäiriöistä ?
Ja jännite tosiaan nousee tuonne 17 V kieppeille.
Taisi vesi mennä johonkin väärään paikkaan mutta minne ?
No nyt tulee vikailmoituksi oikein kunnolla:
- Battery / Alternate
- Overvoltage
- ABS
- BAS ( brake as.)
Nämä jarruviat ilmeisesti johtuu noista jännitehäiriöistä ?
Ja jännite tosiaan nousee tuonne 17 V kieppeille.
Taisi vesi mennä johonkin väärään paikkaan mutta minne ?
Re: W210 moottoripesun jälkeinen sähköhäiriö
Mahtaskohan olla laturi märkänä, kun kerran nostaa tuon latausjännitteen noinkin korkealle?
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W210 moottoripesun jälkeinen sähköhäiriö
jos mahdollista.kuivaa paineilmalla sähköliittimiä. 

Re: W210 moottoripesun jälkeinen sähköhäiriö
AP-race/lake kirjoitti:jos mahdollista.kuivaa paineilmalla sähköliittimiä.
kaikki mitä nyt helposti löydettävissä niin on läpi käyty..
Re: W210 moottoripesun jälkeinen sähköhäiriö
milläs se kuivataan, antaako olla käynnissä vaan ?eppe kirjoitti:Mahtaskohan olla laturi märkänä, kun kerran nostaa tuon latausjännitteen noinkin korkealle?
Re: W210 moottoripesun jälkeinen sähköhäiriö
ja auto oli pesun jälkeen noin 3 tuntia käynnissä, ajatuksena että kosteus kuivuis mutta tästä ei apua ollut.. 

Re: W210 moottoripesun jälkeinen sähköhäiriö
Olisiko diodisilta saanut takkiinsa tuossa pesussa kun on kastunut
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 moottoripesun jälkeinen sähköhäiriö
Ei kannattasi kovin käyttää autoa, liika jännite ei tee koskaan hyvää. Jos saisit jonkinlaisen lämminilmapuhaltimen hönkimään sinne laturin alle.
Re: W210 moottoripesun jälkeinen sähköhäiriö
Juuri tämän takia minua ainakaan ei pölyinen moottoritila haittaa pätkääkään. Jos roiskii öljyä, niin sitten tietty eri asia, mutta silloinkin vuoto pitää ensin ehjätä.
Re: W210 moottoripesun jälkeinen sähköhäiriö
jep, eikä muuten enään haittaa minuakaan. Mutta kun oli 400 tkm pölyt, ja kyllä siitä komia tuli... poislukien pikkuviat..RH kirjoitti:Juuri tämän takia minua ainakaan ei pölyinen moottoritila haittaa pätkääkään. Jos roiskii öljyä, niin sitten tietty eri asia, mutta silloinkin vuoto pitää ensin ehjätä.
Re: W210 moottoripesun jälkeinen sähköhäiriö
Tuo pesu kanattaa suorittaa liuotinainetta käyttämällä ja puutarhaletkulla huuhtelemalla niin ei tuo paine riko mitään vaan huuhtelee
paskan pois
paskan pois
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 moottoripesun jälkeinen sähköhäiriö
Hyvä jälkiviisastella, mutta aina esimerkiksi pussi laturin suojaksi pesun ajaksi ja esimerkiksi elmukelmulla pyöräyttää suojat liittimien ympärille ja teipillä kiinni
Saa pesastua aika huoletta, mutta tämäkään ei poista sitä kuivatuksen tarvetta.

W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: W210 moottoripesun jälkeinen sähköhäiriö
Tuota vikaa etsisin laturin paikkeilta myös.
En ole itse tuohon ryhtynyt kun ei ole kuivaa/lämmintä tallia. Jos sellainen olisi niin juurikin paketoisin laturin ja sitten painepesurilla kevyellä paineella moskat veks. Tämän jälkeen ainakin viikonlopun yli joku lämppäri puhaltelemaan konehuoneeseen sellasta oikein lämpöstä ilmaa. Jos näyttää päälleppäin kuivalta niin eiköhän sillä sitten uskalla jo taas ajella. Mutta en ole moista tehnyt jottei tarvitsisi jälkiviisastella/pöljistellä...
En ole itse tuohon ryhtynyt kun ei ole kuivaa/lämmintä tallia. Jos sellainen olisi niin juurikin paketoisin laturin ja sitten painepesurilla kevyellä paineella moskat veks. Tämän jälkeen ainakin viikonlopun yli joku lämppäri puhaltelemaan konehuoneeseen sellasta oikein lämpöstä ilmaa. Jos näyttää päälleppäin kuivalta niin eiköhän sillä sitten uskalla jo taas ajella. Mutta en ole moista tehnyt jottei tarvitsisi jälkiviisastella/pöljistellä...
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W210 moottoripesun jälkeinen sähköhäiriö
puhalla varovasti paineilmalla laturii. mutta VARO kosketusta sähköliittimiin!!!! itselläni oli sama vika pesun jälkeen, mutta rauhassa kuivailin ja taas pelitti. vältä ensi kerralla antamasta suoraa suihkuu laturiin . tai suojaa edellä mainitulla "muovipussilla". huom!!! ei kuumaan moottoriin!!! 

Re: W210 moottoripesun jälkeinen sähköhäiriö
tuota laturia katselin, sehän on aika umpinaista mallia. Mahtaako vesi sisälle päästä?
Häiriö muuttunut niin että lataus on tyhjäkäynnillä melko norm. 13 -14. Mutta kierroksilla heittää sen tuonne 17 - 18 ?
Onko näissä jokin erillinen jännitteensäädin vai mistähän mahtaa olla liitin vielä putsaamatta?
Häiriö muuttunut niin että lataus on tyhjäkäynnillä melko norm. 13 -14. Mutta kierroksilla heittää sen tuonne 17 - 18 ?
Onko näissä jokin erillinen jännitteensäädin vai mistähän mahtaa olla liitin vielä putsaamatta?
Re: W210 moottoripesun jälkeinen sähköhäiriö
Ei oo Väykyn laturi mitenkään herkkä pesuhäiriöille, tai muutenkaan. Ite oon pessy aina sillon tällön konetilaa monessa eri Väykyssä: Konehuoneen yläosaan, poikittaisen kumitiivisteen takana olevan osion päälle muovi suojaksi, ettei roisku esim. sähköboxiin. Ennen pesua heitetty pieni lenkki, että kone lämpiää vähän, sitten annettu pihassa jäähtyä siihen että kärsii käsin koskea pakosarjaan -> Pinelineä painepesurin pesuainepullosta tai suihkepullolla, antaa vaikuttaa minuutin ja huuhtelee pois. Sen jälkeen konepelti auki antanut kuivua parikymmentä minsaa, kyllä puolilämmin kone hyvin kuivaa kaiken. Ei kertaakaan pienintäkään ongelmaa, kymmeniä kertoja pesty myös eri merkkisten autojen konetiloja...
Ettet vaan ois ruutaillu sinne sähköboxin lähettyville?
Ettet vaan ois ruutaillu sinne sähköboxin lähettyville?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 moottoripesun jälkeinen sähköhäiriö
Kuten masaf jo sanoikin, ei ole kyllä herkkä mitenkään konepesulle....pois lukien kasikoneisen sylinterin 8 tulpanreikä
No, sun kannattaa aloittaa nyt kuivattamaan sitä konetta ilman että pidät käynnissä...näin tulee vähiten lisävikoja.
Aloittaisin ehkäpä siitä ABS boxin liittimestä paineilmalla ja sama tietokonelootalle ja sille sulakerasialle konehuoneessa....eikä se laturi tykkää huonoa paineilmastakaan (tai ainakaan omani ei ole tykännyt).
Tuota kosteutta on aina konehuonessa jos esim ajat rankkasateessa jne. ei se riko laturia.
Epäilys herää että olet ruiskinut sitä painetta siihen sulakerasiaan tai sinne datalootaan....
.


No, sun kannattaa aloittaa nyt kuivattamaan sitä konetta ilman että pidät käynnissä...näin tulee vähiten lisävikoja.
Aloittaisin ehkäpä siitä ABS boxin liittimestä paineilmalla ja sama tietokonelootalle ja sille sulakerasialle konehuoneessa....eikä se laturi tykkää huonoa paineilmastakaan (tai ainakaan omani ei ole tykännyt).
Tuota kosteutta on aina konehuonessa jos esim ajat rankkasateessa jne. ei se riko laturia.
Epäilys herää että olet ruiskinut sitä painetta siihen sulakerasiaan tai sinne datalootaan....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 moottoripesun jälkeinen sähköhäiriö
noniin, asia ilmeisesti selkeni. Ilmeisesti pääsee laturin kautta lyömään virran maihin asti. Plusnavan ollessa kytkettynä akkuun niin laturi lämpiää oikein huomattavasti hetkessä.
Koitin hieman yleismittarilla kattella ( pätevyys kehno kys. laitteen kanssa) mutta, käsittääkseni ei kuitenkaan kuuluu piipata kun kokeilee plus ja miinus kaapelin päihin. Kaapelit akusta irti kytkettynä. Sama homma moottoritilassa, esim. näistä lisävirtanavoista + ja - niin piippaa ?
Jännä juttu sinänsä, on kuitenkin vesijäähdytteinen laturi. Eli ulkokuoret aivan ummessa, ainoastaan hihnapyörän akseli ja sähköjohtojen läpiviennit.
Vai onko sattumien summa että laturi hajosi juuri nyt..
Tuliko näistä jotakin muuta mieleen ?
Milläs saan akun mitattua ettei ole näistä "pienistä" ylijännitteistä ottanut kipeää?
Koitin hieman yleismittarilla kattella ( pätevyys kehno kys. laitteen kanssa) mutta, käsittääkseni ei kuitenkaan kuuluu piipata kun kokeilee plus ja miinus kaapelin päihin. Kaapelit akusta irti kytkettynä. Sama homma moottoritilassa, esim. näistä lisävirtanavoista + ja - niin piippaa ?
Jännä juttu sinänsä, on kuitenkin vesijäähdytteinen laturi. Eli ulkokuoret aivan ummessa, ainoastaan hihnapyörän akseli ja sähköjohtojen läpiviennit.
Vai onko sattumien summa että laturi hajosi juuri nyt..
Tuliko näistä jotakin muuta mieleen ?
Milläs saan akun mitattua ettei ole näistä "pienistä" ylijännitteistä ottanut kipeää?
Re: W210 moottoripesun jälkeinen sähköhäiriö
Saattohan se laturi olla rikki jo ennen pesua, kävi vaan ilmi nyt noin muuallekin kun sai virrankulkureittiä märkyydestä. Tosiaan kyllä jos rankkasateella vetää vesirommakkoon vauhdilla, niin konehuonepuolikin tulee kyllä aika märäksi vaikka pohjassa levyt onkin suojana (on niissä aina rakoja sen verran).