W210 E420 millaisia kokemuksia?
W210 E420 millaisia kokemuksia?
Tuollainen kulkine ilmestyi nurkantakaa myyntiin, onko millaisia kokemuksia vastaavista vehkeistä tai varmoja kuulopuheita vuosimalli -97.
Re: W210 E420 millaisia kokemuksia?
Käyttäjällä LopenUupunut on tämmönen mese, kysäise ainakin häneltä vaikka YV:llä.
c124 230 -88
Ex w202 M111.920
Ex w202 M111.920
- AP-race/lake
- Mersumies
HIENO ja hulppee laite ajaa. Jos hyvin pidetty / huollettu,niin kovaa ajoa!!!
suosittelen

Juu. Bensakasi ihan minkä kokoinen tahansa sopii paavon moottoriksi kuin nyrkki silmään.
Muistaakseni LopenUupunut on joskus kirjoittanut tällä palstalla mitä on tehty tuolle väykylle eiköhän itse nimimerkki korjaa jos olen väärässä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
Dodiin, nyt pääsee vastaamaan....piti talvikiekkot tonnisella vesihiomapaperilla pestä kun jäänyt viimetalven sonnat kiinni sen verran...
Niin 420 väyrynen.
Onhan tuolla jo 100.000km kertynyt kokemusta kahden vuoden aikana.
Olen todella ollut hyvin tyytyväinen vaikka muutama korjaus on tullut tehtyä.
Jos nyt päädyt (toivottavasti päädyt) ostamaan tuollaisen niin:
- tarkasta katalysaattorit, ne on luultavasti tuossa 200tkm kohdalla tiensä päässä, ei välttämättä mutta usein...kolisevat.
- ruoste, takakaaret ja helmapellit.
- kone pitää käydä tasaisesti...no se ei tietysti välttämättä ole iso vika jos vähän värisee....imusarjavuoto tai suutin
- kokeile jokainen sähkövempain järjestyksessä...kattoluukkua myöten
- takajoisitus, hydraulinen joten ole tarkkana ettei vuoda ja ei ole letkuvirityksiä putkistossa...yleensä ruostuu taka-akselia ennen ja moni tekee sinne letkuvirityksen joka ei sitten pidä kuin jonkin aikaa....
loppupelissä tuollainen menee yllättävän pienellä bentseeni määrällä, omassani keskilutus on pyörinyt koko matkalta (100tkm) 9-11 välissä...ei paha.
varaosia löytyy kivasti, motonetistä,kl,veho. ja omatoimihuoltajalle helppo peli...vaihteistossa on proppu turbiinissa jne...ja perus halvat tulpat ja osat käy...ei tartte monen kympin tulppia montaa kymmentä kappaletta....
ja siihen kannattaa tehdä heti kaikki tarpeellinen, eli kaikki öljyt perää myöten ja suodattimet.
sitten vaan kovaa ajoa ja ajamisen iloa.
Minulla on ollut uusia autoja kymmeniä ja tämä vanha väyrynen pesee ne kaikki hinta/laatusuhde vertailussa kevyesti, tosin tämän hankin ihan harrastemielessä.
Itse en miettisi hetkeäkään....ja koeajon jälkeen uskon ettet mieti sinäkään.....
.

Niin 420 väyrynen.
- tarkasta katalysaattorit, ne on luultavasti tuossa 200tkm kohdalla tiensä päässä, ei välttämättä mutta usein...kolisevat.
- kone pitää käydä tasaisesti...no se ei tietysti välttämättä ole iso vika jos vähän värisee....imusarjavuoto tai suutin

- kokeile jokainen sähkövempain järjestyksessä...kattoluukkua myöten

- takajoisitus, hydraulinen joten ole tarkkana ettei vuoda ja ei ole letkuvirityksiä putkistossa...yleensä ruostuu taka-akselia ennen ja moni tekee sinne letkuvirityksen joka ei sitten pidä kuin jonkin aikaa....

loppupelissä tuollainen menee yllättävän pienellä bentseeni määrällä, omassani keskilutus on pyörinyt koko matkalta (100tkm) 9-11 välissä...ei paha.
varaosia löytyy kivasti, motonetistä,kl,veho. ja omatoimihuoltajalle helppo peli...vaihteistossa on proppu turbiinissa jne...ja perus halvat tulpat ja osat käy...ei tartte monen kympin tulppia montaa kymmentä kappaletta....

ja siihen kannattaa tehdä heti kaikki tarpeellinen, eli kaikki öljyt perää myöten ja suodattimet.
Minulla on ollut uusia autoja kymmeniä ja tämä vanha väyrynen pesee ne kaikki hinta/laatusuhde vertailussa kevyesti, tosin tämän hankin ihan harrastemielessä.
Itse en miettisi hetkeäkään....ja koeajon jälkeen uskon ettet mieti sinäkään.....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Vaikka tuo nyt varmaan on jo jonnin verran alkanna arvokkaasti patinoitua, niin pitääpi pitää mielessä, että jos vastaavaa uutta autoa hamuaa, niin kai sitä semmonen suurin piirtein 100K€ pitää kumminkin varata pätäkkää taskuun. Jotta ei ne uudemmatkaan autot tuossa jokamiestasossa niin ihmeellisiä ole. Uusia kyllä.LopenUupunut kirjoitti:Minulla on ollut uusia autoja kymmeniä ja tämä vanha väyrynen pesee ne kaikki hinta/laatusuhde vertailussa kevyesti, tosin
.
Ja komppaan täältä. Jos auto on ostettavan ja omistettavan oloinen, niin kuten joskus ennenkin olen todennut: siihen kyllästyy hitaasti

Minulla 207 tkm (oletettavasti) ajettu W124 E420 ja se on nam nam. On niin erilainen kun 560SEC tai toki 300SEL 6.3. Sellainen käteen istuva kuin hansikas; tuntuu että sillä kun ajaa niin kuski on osa autoa - nykyautoilla en saa tätä tunnelmaa. Mutta tämä siis w124; wäykky on ruma sorry vaan .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
karra kirjoitti:Minulla 207 tkm (oletettavasti) ajettu W124 E420 ja se on nam nam. On niin erilainen kun 560SEC tai toki 300SEL 6.3. Sellainen käteen istuva kuin hansikas; tuntuu että sillä kun ajaa niin kuski on osa autoa - nykyautoilla en saa tätä tunnelmaa. Mutta tämä siis w124; wäykky on ruma sorry vaan .
Yhdyn näkökantaan ittelläni 2kpl 124 260 manuaali ja tomaatti 1kpl 190 230. kun puhutaan luotettavuudesta ja ulkonäöstä olen omaa mieltä. En olisi muuten kysynyt täältä. Olen kuitenkin jo päättänyt että meille mahtuu neljäs kulkkine. No joskus sitä lankeaa vaan ei syntiin.
Väykky ei ole ruma jos sitä muotoillaan uudestaan

LopenUupunut kirjoitti:Dodiin, nyt pääsee vastaamaan....piti talvikiekkot tonnisella vesihiomapaperilla pestä kun jäänyt viimetalven sonnat kiinni sen verran...![]()
Niin 420 väyrynen.
- kone pitää käydä tasaisesti...no se ei tietysti välttämättä ole iso vika jos vähän värisee....imusarjavuoto tai suutin![]()
- kokeile jokainen sähkövempain järjestyksessä...kattoluukkua myöten![]()
- takajoisitus, hydraulinen joten ole tarkkana ettei vuoda ja ei ole letkuvirityksiä putkistossa...yleensä ruostuu taka-akselia ennen ja moni tekee sinne letkuvirityksen joka ei sitten pidä kuin jonkin aikaa....![]()
Auto on tällä het kellä Mynchenissä ja koe ajettu/kasottu omasta toimesta. Kilometrejä on tullut hiukan päälle satku (tunnen historian) kattoluukku takkuaa.
Kiitoksia teille kaikille vastanneille olette helpottanut lopullisen päätöksen tekoa![]()
varaosia löytyy kivasti, motonetistä,kl,veho. ja omatoimihuoltajalle helppo peli...vaihteistossa on proppu turbiinissa jne...ja perus halvat tulpat ja osat käy...ei tartte monen kympin tulppia montaa kymmentä kappaletta....![]()
Itse en miettisi hetkeäkään....ja koeajon jälkeen uskon ettet mieti sinäkään.....![]()
.
Oho meni Lopen uupuneen kanssa rivit sekaisin, tarkkasilmäiset huomaavat kyllä.
-
- Uusi tuttavuus
Moro, vanhaa lankaa elvyttäen. Mites tuo m119 kone nykytietämyksellä n. 300tkm ajettuna joko pitää ruveta jakoketjun ääntelyä tarkkailemaan? Vai onko se näissä mitenkään erikoisen venyvä?
Mikäs tämä kyrvähtävä johtosarja on josta puhutaan? Onko kannentiivisteet kovia falskaamaan näissä kasi koneissa?
Mikäs tämä kyrvähtävä johtosarja on josta puhutaan? Onko kannentiivisteet kovia falskaamaan näissä kasi koneissa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kyllä kannattaa kuunnella. Itsellä alkoi M112 pitää ketju ääntä 330tkm. huudeilla,
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Itse ajoin tämmösellä e420 versiolla 24tkm. Ostin sen avk:lta kolaroituna ja yllätyksenä siitä löytyi naputtavat venttiilinnostimet ja solkenaan vuotava öljynlauhdutin. Näissä kuulemma tyyppivikana ettei saa öljyä kunnolla kun jotkut öljyputket huonot, itselläkin odotti uudet putket asentamista mutta tekemättä jäi. Samoin venttiilinnostimet kun pelkät osat olisivat maksaneet 500€ + työt. Kuuntelin sitä ärsyttävää naputusta 24tkm. Hyvin se kulki, ei sillä melkein 300hv koneella jalkoihin jäänyt. Auto lähti lopulta kiertoon liikkeeseen kun sain vaihtokaupan w211 malliin. Kyllä v8 on v8, ei siitä mihinkään pääse vaikka bensaa menee kun baarissa alkoholistille viinaa.
https://www.sarjat.org/
4 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
VW Golf Plus -06 (275tkm) bensa manuaali
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali pakettiauto)
Päivitetty 09.05.2025
4 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
VW Golf Plus -06 (275tkm) bensa manuaali
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali pakettiauto)
Päivitetty 09.05.2025
-
- Uusi tuttavuus
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... Rpsg8H_tXa" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta saa hyvin neuvoa. Onkos se tuo Tampereen Rintajoupin yksilö?
Tuolta saa hyvin neuvoa. Onkos se tuo Tampereen Rintajoupin yksilö?