"Ongelma-auto MB 230E A, a/c, vuosimalli 1991", ongelma ilmenee vasta moottorilämpötilan ollessa +80 asteen yläpuolella.
Mistä voi johtua tyhjäkäynnin kohoilu noin 1500- 2000 kierrokseen hetkittäin, se palautuu noin tuhanteen 1/min pienen viiveen jälkeen, josta takaisin normaaliin 850 1/min, ellei ehdi kohota sitä ennen uudelleen käväisemään ylhäällä 1500 - 2000 1/min.
Lisäilmaluisti pudistettu jarrukliinerillä ja sumutettu sisään teflonia. Kyseiselle luistille (imusarjan 3- ja 4- kanavan välissä kumikiinnitys) tai tyhjäkäyntimoottorille tulee latausjännitteen tasoinen jännite auton käydessä.
Tyhjäkäyntiongelma kuumana, W124 230E, 1991
Re: Tyhjäkäyntiongelma kuumana, W124 230E, 1991
Jossakin mesen motissa oli sellaista että prikulleen yli 80astetta aaltoilua ja käynti häiriöitä ja syy kampiakselin asento tunnistin.Jos tässä on vikaa niin pelkkä puhdistuskin voi riittää.Mielessä kävi myös että palautuuko kaasu varmasti takas.Ihankuin kytkin ei kontaktoi kunnolla tietoa tyhjäkäynnistä mutta miksi kuumana vain sen häiriö.Jos vikaa ei löydy niin varuilta yj-rele tinaukseen.
Sitten satavarma en ole tuleeko vika asento anturista koska se vaikuttaa mielestäni kipinään enemmänkin.
Esimerkki saattoi olla cdi moottorista.
Sitten satavarma en ole tuleeko vika asento anturista koska se vaikuttaa mielestäni kipinään enemmänkin.
Esimerkki saattoi olla cdi moottorista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-